Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samochód dla 18-nasto latka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
272 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 października 2008 - 19:58

Jeśli chcesz żeby nie pochłaniał zbyt dużych funduszy i był bezawaryjny to nie ingeruj w komputer. Lepiej kupić tego 110KM i cieszyć sie niezłym przyspieszeniem i spalaniem.

zabawa komputerem raczej nie wchodzi w grę. poza tym chyba szkoda byłoby mi funduszy i w ten sposób skróciłbym żywotność silnika.

O ile pamiętam pisałeś, że chcesz auto RWD/AWD z mocnym silniem benzynowym za 8tys, a teraz "schodzisz" do jakiegoś tam pospolitego klekota za 5tys.? Wcale się nie zdzwię jeżeli skończy na tym, że nadal będziesz jeździł voyagerem rodziców.

nie chce nic mówić, ale chyba tak się skończy, bo tak z dnia na dzień widzę jak fundusze, które starsi chcieli dać topnieją. choć jak po nowym roku gaz pójdzie w górę do 3pln, to kto wie? wolałbym mieć własne 4 kółka. pożyjemy zobaczymy co to będzie za te 5 miesięcy.

Mam całkiem niezły ubaw z ludzi, którzy porywają się z motyką na słońce. Czego to oni sobie nie kupią 2.5V6, MV6 ale to też za słabe, najlepiej 5.7 V8, a kończy się jak zawsze na 1.9TDI :razz:

no wiesz marzenia ma każdy, bo te jednak w porównaniu do samochodów nie kosztują. w każdym samochodzie widzisz się dobrze, tylko jak potem trzeba wywalić hajs bo sie spipczyło, to wtedy jest: "a mogłem wybrać tamten tańszy, to bym miał na naprawy".

Z tego co się orjętuje to właśnie 1,9TDI 90 kM jest bardzej bezawaryjny niż te 110kM. I polecany. A wogóle to bezwaryjnym , wiecznym , tanim jest 1,9 SDI . Tylko , że muł. A w tamtym jak trzepnie TURBINA to dopiero są koszty. No i jeszcze przepływomierze często padają.

możliwe, że ten 90-konny jest bardziej awaryjny. 110-kucy już nowsza generacja, to pewnie została poprawiona i wyzbyła się wad "dziecięcych". 1.9 SDI jednak za słaby jest. nie chcę się wlec tylko jeździć :p

Bez przesady, turbina w 90KM uzywana za kilkaset zlotych, regeneracja tez nie powinna byc drozsza od 1000zł, więc w razie czego to nie jest aż taka tragedia

to jednak normalne, że po jakimś czasie siądzie z tym się trzeba liczyć, nie ma wyjścia. przecież turbina nie siada co 2 miesiące, więc tragedii chyba nie będzie.

#42 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 października 2008 - 20:28

Ja napisałem , że 90kM ( starsza konstrukcja ) jest bardziej trwała od 110kM :evil: .Wiesz może i SDI byś się wlókł , ale bezawaryjnie :wink: . To są wytrzynałe silniki. Zrobisz jak zechcesz :cool: . Twój ból :twisted:

#43 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 października 2008 - 22:32

Ja napisałem , że 90kM ( starsza konstrukcja ) jest bardziej trwała od 110kM :evil: .Wiesz może i SDI byś się wlókł , ale bezawaryjnie :wink: . To są wytrzynałe silniki. Zrobisz jak zechcesz :cool: . Twój ból :twisted:

ach te czytanie ze zrozumieniem :p nie wiem, ale jakoś te SDI do mnie nie przemawia, choć może i jest trwalsze od TDI, to jednak chyba wybrałbym "tedeka".

#44 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 12 października 2008 - 22:56

Jeśli mowa o TDi to wtrące swoje doświadczenie z AFN (110KM) w audi a4.

Spalanie w trasie 4,5l - z palcem w nosie.
110KM dla mnie było za małą wartością dlatego poleciał na małe modyfikacje na 150KM-wtedy jakoś to szło.

jeśli jest na oku jakiś PEWNIAK to brać bez zająknięcia.
Problem w tym, że PEWNIAK w TDI to jak różowy słoń... :cool:
Diagnostyka pełna podczas kupowania prawdę Ci powie-zainwestuj w dokładne przeskanowanie auta, nawet w psy tropiące byle mieć pewnośc na co kase wydajesz.

Mam całkiem niezły ubaw z ludzi, którzy porywają się z motyką na słońce. Czego to oni sobie nie kupią 2.5V6, MV6 ale to też za słabe, najlepiej 5.7 V8, a kończy się jak zawsze na 1.9TDI

A dla mnie to żaden ubaw (a MV6 to jaki ma silnik?... :roll: ).To po prostu zdrowy rozsądek o który u młodych ludzi coraz trudniej. Chłopak myśli, kalkuluje i zadaje pytania. Dzięki temu wie na co go stać, co może utrzymać i co będzie dojrzałym wyborem.
Zamiast kupować paliwożernego pachruścia to sobie zapoda TDI. Zaoszczędzoną kasę wyda mądrze np na alkohol, narkotyki i dziw....kobiety lekkich obyczajów.
Co kto lubi.

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur. :eek:


Dodany obrazek

Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)


#45 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2008 - 09:31

Mam całkiem niezły ubaw z ludzi, którzy porywają się z motyką na słońce. Czego to oni sobie nie kupią 2.5V6, MV6 ale to też za słabe, najlepiej 5.7 V8, a kończy się jak zawsze na 1.9TDI :razz:

Realizm życia niestety zabija ludziom marzenia :sad:

#46 OFFLINE   AxiT

AxiT
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-06-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 20 października 2008 - 20:14

za 8kpln to kolega może kupić całkiem dobre DU np Nubiry chodzą w tych pieniądzach - części tanie bardzo dużo podchodzi od Vectry silniki BDB znoszą LPG (lepsze od VECTRY są w tym ze modele 10 letnie nie rdzewieją :mrgreen: ) dwa motory 1,6 - motorynka; 2.0 pali nie wiele więcej a jeździ dużo lepiej.
Mniejsze Lanosy to już prawi nowe mogą być :wink:

Tylko jest w niunkach jeden problem z przednią zawieszką ale idzie go szybko i w miare tanie wyeliminować :razz:

#47 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2008 - 20:35

dla 18latka jak ma byc omega to tylko A :razz: do 8tys to najlepiej jedna jezdzaca i dwie na czesci :mrgreen: to i sie duzy chlopiec troche pobawi :D

.. musialem bo mnie moja w :censored: a :razz:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#48 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 20 października 2008 - 22:26

hmm moim zdaniem disla kupic nie problem ale jak co strzeli to z portfela idzie jak woda z kranu (mialem kiedy diesla toledo tdi i niech go :censored: :censored: :censored: Dziada jednego)
Najlepiej dla mlodego ekonomiczna benzynke np astre 1.6 lub kadecine a w sumie...jak chcesz miec rakiete to kup astre 2.0 16v GSI w 3 furtkach i latanie gwarantowane.
Mialem kiedys kadecine 2.0 16v i nieraz by mnie zaprowadzil do bram tych u gory :lol: :lol:

Kup Opla to naprawde fajne wozy sa.

#49 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2009 - 20:55

no i przeleciało te pół roku, dzisiaj zdałem prawko i teraz czekam tylko na plastik :)

niestety kryzys nie ominął i mnie :( kwota jaką mogę przeznaczyć na samochód to już nie 8 tys, a przy dobrych lotach 5 tys :(
jak to mówią, kto ma opla ten ma hopla, opla już nie mamy ale hopel chyba został i jednak chyba będę się skłaniał do tej marki. pod uwagę biorę vectre a 2.0+lpg hatchback i omege b 2.0 nadwozie obojętnie w jakiej wersji (lepsze byłoby kombi :)), dobrze jeszcze jak by był gaz, ale w tej kwocie nie można się dużo spodziewać. raczej będzie to golas, w którym będzie sporo do zrobienia :(

mam pytanie odnośnie vectry. jak się tym jeździ i jak się to sprawuje? może miał ktoś kiedyś styczność z tym pojazdem?

jak macie jakieś propozycję na samochód do max 5 tys (im tańszy tym lepiej, ino nie wrak) to dawajcie. wymagania raczej się nie zmieniły :p ale jak wiadomo wszystkiego mieć nie można, więc zawsze z czegoś będzie trzeba zrezygnować :(

#50 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 21:06

Calibrę może? Tylko znaleźć zadbaną graniczy z cudem.
Jak brać silnik to 2.0 8V najlepiej. Mało awaryjny, długotrwały, bezkolizyjny i w miarę ekonomiczny.

#51 OFFLINE   dawidpee

dawidpee
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 10 marca 2009 - 21:18

moze jakas E30 1.8 (tak ekonomicznie) albo 2.0? Z lpg spalanie jest do przyjecia, a mozna sobie tez niezle poszalec:D Mialem taka i bylem bardzo zadowolony. Poza tym czesci nie sa drogie a autko jest bardzo solidne i raczej malo awaryjne....

#52 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2009 - 21:19

Calibrę może? Tylko znaleźć zadbaną graniczy z cudem.
Jak brać silnik to 2.0 8V najlepiej. Mało awaryjny, długotrwały, bezkolizyjny i w miarę ekonomiczny.


Znalezienie calibry bez wies-tuningu tez graniczy z cudem:p
Szukalbym raczej vectry po lifcie. Kiedys ojciec mial 92r 1.8. Nie psula sie, ale ruda wylazila dosc mocno i tylko na tylnich blotnikach.

#53 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2009 - 21:38

Calibrę może? Tylko znaleźć zadbaną graniczy z cudem.
Jak brać silnik to 2.0 8V najlepiej. Mało awaryjny, długotrwały, bezkolizyjny i w miarę ekonomiczny.

nie chce calibry, jakoś tak nie bardzo mi sie podobuje ;P na allegro do 5 tys to jest tego od groma i jako tako to wygląda, to myślę że nie byłoby problemu znaleźć w takim lepszym stanie.
też mi sie wydaje, że ten silnik 2.0 8V jest dość dobry. mieliśmy kiedyś taki w omedze a z gazem i zero jakichkolwiek problemów :)

moze jakas E30 1.8 (tak ekonomicznie) albo 2.0? Z lpg spalanie jest do przyjecia, a mozna sobie tez niezle poszalec Mialem taka i bylem bardzo zadowolony. Poza tym czesci nie sa drogie a autko jest bardzo solidne i raczej malo awaryjne....

nie wiem jak z awaryjnością i resztą pierdół, jednak bmw kojarzy mi sie z drogim utrzymaniem. może się mylę. poszaleć na pewno można, w końcu ma jedyny słuszny napęd :D


Znalezienie calibry bez wies-tuningu tez graniczy z cudem

dokładnie

Szukalbym raczej vectry po lifcie. Kiedys ojciec mial 92r 1.8. Nie psula sie, ale ruda wylazila dosc mocno i tylko na tylnich blotnikach.

zamiast 1.8 wolałbym chyba 2.0. spalanie jest podobno takie same, a zawsze pod butem parę kucy więcej. ceny części pewnie też będą podobne. co do rudej nie ma się co dziwić, w końcu to opel :p a jak z komfortem podróżowania? kiedyś usłyszałem taką opinię, że vectry a były bardziej komfortowe od b. nie wiem czy to prawda czy ktoś coś zmyślał?

może jeszcze inne propozycje? ;p

#54 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 21:42

W B fotele są bardziej komfortowe. Wiem, bo miałem obie ;)
Fotele w A są miękkie i po latach już dość mocno "wysiedzone".
Co do komfortu kierowania to wg mnie nie ma aż tak znaczącej różnicy.

#55 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 marca 2009 - 21:49

Jabym postawil na omege b, super sie jezdzi

#56 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 10 marca 2009 - 22:03

mialem vectre a c20ne ,rewelacja sie spisywał silniczek komfort tez spoko, ruda bardzo lubiała ten samochodzik
po vectrze kupiłem calibre 16v 150km i jak narazie ja mam, koszta eksploatacji prawie jak za darmo i czuc roznice mocy pomiedzy poczciwym ne, i 16v palą mniej ! :D

#57 OFFLINE   ispradomsko

ispradomsko

    -----

  • 115 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 10 marca 2009 - 22:32

Ja natomiast proponował bym Mondeo mk1 miałem takie z 95 roku było dobrze wypasione i niedrogie tylko oglądaj dobrze blachę to podstawa

#58 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 10 marca 2009 - 23:59

Moze tak klase, dwie nizej, astra, tigra?
Ja o astrze nie moge zlego slowa powiedziec, bardzo przyjemne autko, smiem nawet rzec ze wszystko bardziej pod reka niz w omedze (wiem wiem, oma wieksza to i dalej wszedzie ;)), jak trafisz silnik 1.6 16V (101 KM) albo 1.7 TD ale od ISUZU (82 KM) ale nie TD nie od opla (cos ponad 60) to nie powinienes narzekac na dynamike. Czesci znacznie tansze jak od omegi, rdza ta sama ;)
Tigry nie znam bo nie jechalem nawet, ale swego czasu nawet ja rozwazalem.

#59 OFFLINE   dawidpee

dawidpee
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 11 marca 2009 - 07:49

Ale Tigra do 5 tys. ? Oj chyba ciezko za taka kwote znalezc zadbana

#60 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marca 2009 - 08:42

W B fotele są bardziej komfortowe. Wiem, bo miałem obie
Fotele w A są miękkie i po latach już dość mocno "wysiedzone".
Co do komfortu kierowania to wg mnie nie ma aż tak znaczącej różnicy.

a no bardzo możliwe, bo faktycznie w tych starych vectrach wdać zużycie na fotelach. kiedyś widziałem, że ktoś wrzucił do vectry a fotele kubełkowe skórkowe recaro z omegi b, więc chyba nie było by problemu przełożyć na takie. tak szybko by nie było widać zużycia i jak mówisz komfort byłby większy. ewentualnie problemy mogą być z tyną kanapą. ale czy ogólnie byłby sens się w to bawić?

Jabym postawil na omege b, super sie jezdzi

no ba. o tym to mi nie musisz mówić, ale za 5 tysi ciężko znaleźć coś w dobrym stanie :(

koszta eksploatacji prawie jak za darmo i czuc roznice mocy pomiedzy poczciwym ne, i 16v palą mniej ! :D

też mi się wydaje, że koszta eksploatacji nie powinny być duże, różnice będzie czuć na pewno, bo to prawie 35KM więcej. skłaniałbym się do tego silniczka raczej w vectrze niż w calibrze. z tym spalaniem też gdzieś słyszałem, że 16v pali mniej. zawsze to idzie na plus :)

Ja natomiast proponował bym Mondeo mk1 miałem takie z 95 roku było dobrze wypasione i niedrogie tylko oglądaj dobrze blachę to podstawa

jaki silniczek byś polecał? co do fordów nie mam zielonego pojęcia jak to się sprawuje. ceny są na prawdę niskie. tylko teraz dla tego że się tak psują i nikt nie chce czy tak po prostu :p

Moze tak klase, dwie nizej, astra, tigra?

na astrą też się zastanawiałem. fajny samochodzik, wujo miał taką z silniczkiem 1.6. demon to to nie był to i swoje żłopał w mieście. mówił, że paliła mu coś koło dychy na sto :( nie wiem jak na trasie, bo mało podróżował poza miastem. ja raczej sporo będę jeździł poza miastem, bo mieszkam w małej mieścinie i jak chce się coś lepszego to trzeba wyjechać poza granice miasta :p z jakim spalaniem musiałbym sie liczyć przy tym motorku? dizle od isuzu podobno są nie do zdarcia, prawda to? co do rdzy to po prostu noł koments.
tigra jakoś tak kojarzy mi się z takim babskim samochodem :p niby nie jest zła, ale jakoś do mnie nie przemawia, a tak jak powiedział dawidpee za 5 tysi raczej ciężko będzie dorwać.