Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT - AUTOMAT - wymiana oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
95 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 lutego 2009 - 16:19

dexron 2 i 3 nie wlewać ??
w instrukcji omegi b pisza zeby stosować dexron2 ale każdy pisze co innego na forum, skoro np orginalnie skrzynia była zalana dexron2 nie wiem dlaczego to jest zły olej?

#22 OFFLINE   rumun25c

rumun25c

    Grześ

  • 71 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: jastrzebie zdroj

Napisany 17 lutego 2009 - 16:37

dexron 3 czyli pełny syntetyk.jak spuszczasz oryginalny nie wymieniany olej od nowości i jest czerwony to 100 razy bym sie zastanowił nad wlaniem innego.ten olej co ci nalał jest dużo droższy.leją go np.do audi quatro bo taki jest fabrycznie.a naprawa skrzyni 5tyś zł to wole wymieniać co 2 lata bo na alegro ze sprzegłem 500zł stoi.powodzenia///,

#23 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 lutego 2009 - 18:18

oryginalny olej GM jest czerwony, wiem bo ostanio wymienialem

#24 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 lutego 2009 - 20:09

Dodał też, że te same skrzynie montowane są w BMW 525d i 530d o mocy ponad 200KM - też nie mogłem uwierzyć że skrzynie GM montowane sa w BMW, ale to prawda. Skoro ta skrzynia ma wytrzymać 230KM w 530d to w Omedze ze 150KM sinlikiem była by nieśmiertelna. Dlatego też GM uznało, że w Omedze z silnikiem Y25DT ta skrzynia może być kompletnie bezobsługowa (i tu sie niestety pomylili).


Co za bzdura... Nie znam tego Pana jako mechanika - ale gadane to On ma na pewno - czego się robi dla klientów :D

Pierwsza sprawa - te same skrzynie były montowane w BMW, ale w 525d o mocy 163KM (A5S360R - czyli to co w naszych omegach) - skrzynie do 530d (184-192KM) to już 5L50e (A5S390R) - skrzynia różni się od tej w 525d (a tym samym - od tej w omedze) że sprzęgło hydrokinetyczne przystosowane do przenoszenia wyższego momentu (bo to to jest słabą stroną tej skrzynki).
Druga sprawa - nie tylko w omedze ta skrzynia jest oznaczona jako bezobsługowa - w BMW na miskach tych skrzyń widnieje nalepka "Lifetime" - co oznacza to samo.
Trzecia sprawa - w BMW 525d-530d powyżej 200KM montowane są już inne skrzynki :)

O tzw. "dynamicznej" wymianie oleju też słyszeli i śmieją sie za każdym razem jak to usłyszą. Jedyna metoda na wymianę 100% oleju to demontaż, (....) albo robisz "pseudo dynamiczną" wymianę, ale tu trzeba być ostrożnym żeby podczas pracy skrzyni nie zabrakło w niej oleju i zużyjesz na to co najmniej 20 litrów oleju po 40pln za litr - decyzja należy do Ciebie.


Dziwne, że osobiście robiłem u siebie tą "pseudo dynamiczną" wymianę - tak długo dolewałem płynu, aż na wyjściu obiegu pojawił się czerwony - czyli skrzynka może nie w 100%, ale w 98% (odjąłem na to co przed zaworkami się nie wymieszało) i zeszło mi.....11 litrów - cuda jakieś :)

Za usługę z materiałami zapłaciłem 400zł - może znalazł bym taniej ale co tam, przynajmniej poznałem fajnego mechanika i conieco się od niego dowiedzialem.


Nic tylko pogratulować :neutral:

Co istotne - do tych skrzyń nie należy wlewać żadnego Dextronu ani II ani III ani żadnego innego oleju o zabarwieniu czerwonawym bo jest za gęsty!!
Tu leje sie olej w pełni syntetyczny ESSO lub oryginał GM o odpowiednim oznaczeniu lepkości (nie pamiętam ale jak sprawdzę to dopiszę). Kolor oleju "słomkowy" i ma to podobno znaczenie bo po kolorach rozpoznaje sie parametry oleju. Wlewanie innego oleju niż zalecany przez producenta skrzyni (nie mylić z producentem samochodu) prowadzi do awarii i remontu skrzyni.


Poczekam kiedy napiszesz o remoncie swojej skrzyni - trąbione było wiele razy na forum - skrzynie GM 5L40e wg producenta mają być zalewane płynem o specyfikacji Dexron III - dokładniej - Texaco 7045e (jako, że płyn nie jest dostępny w PL zalecany jest zamiennik - Taxamatic 7045e - który to płyn jest MINERALNY - stąd też jego wymianę zaleca się na co 60tys km) - ale skoro mechanik zalecił Esso syntetyk......:cool:

dexron 3 czyli pełny syntetyk


Płyny zgodne z Dexron III oparte są w dużej części na bazach mineralnych + dodatki powodujące uzyskanie odpowiednich własności ciernych.

a naprawa skrzyni 5tyś zł to wole wymieniać co 2 lata bo na alegro ze sprzegłem 500zł stoi.powodzenia///,


Może do Twojego auta kosztuje 500pln - AR25/35 - my tu mówimy o troszkę droższej skrzynce..

P.S. Temat się tyczy skrzyni 5L40e która występuje TYLKO w silniku 2,5 DTI (Y25DT) - wszystkich którzy piszą o swoich doświadczeniach i opisują czynności wykonywane przy innego typu skrzyniach prosiłbym o nie robienie tego tutaj - powstaje jeden wielki śmietnik i dezorientacja w temacie.

#25 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 lutego 2009 - 20:26

P.S. Temat się tyczy skrzyni 5L40e która występuje TYLKO w silniku 2,5 DTI (Y25DT) - wszystkich którzy piszą o swoich doświadczeniach i opisują czynności wykonywane przy innego typu skrzyniach prosiłbym o nie robienie tego tutaj - powstaje jeden wielki śmietnik i dezorientacja w temacie.


Stary nie przesadzaj! Olej w skrzyni jest wszedzie taki sam i nie ma tu nic do rzeczy jaka skrzynia :confused:

a co do ceny...400zl. z czesciami, nie wydaje mi sie, zeby to byla jakas kwota z kosmosu.

#26 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 lutego 2009 - 20:46

Stary nie przesadzaj! Olej w skrzyni jest wszedzie taki sam i nie ma tu nic do rzeczy jaka skrzynia :confused:


Ciekawe rzeczy piszesz.. Zapewne mamy do czynienia z jakąś wielką ściemą - producenci wymyślili tyle specyfikacji i norm płynu hydraulicznego, żeby wprowadzać ludzi w zakłopotanie przy wymianie tak? :)
Specyfikacje olejów wymyślili po to, żeby ich przestrzegać.

A to co napisałem miało na celu nie tylko zapobieganie pisaniu o niewłaściwym oleju - ale także np. nieprawdziwe opisy mocowania filtra (który w 5L40e jest mocowany na wcisk).

a co do ceny...400zl. z czesciami, nie wydaje mi sie, zeby to byla jakas kwota z kosmosu.


Cena do przyjęcia - (uszczelka+filtr+olej 6l+usługa) gdyby wszystko zostało zrobione jak powinno. Wlany jest nie ten olej co ma być. Niektórzy na forum BMW po wizycie u takich właśnie mechaników i wymianie oleju na Esso tydzień później jeździli na zalanie prawidłowego ETL7045e.

#27 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 lutego 2009 - 21:16

troche malo sprecyzowalem moja odpowiedz. Nie podoba mi sie to co napisales wyzej, zeby inni sie nie wypowiadali, co nie maja tej skrzyni. Piszac, ze olej w skrzyni wszedzie jest taki sam mialem na mysli czerwony DIII.

#28 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 lutego 2009 - 21:34

troche malo sprecyzowalem moja odpowiedz. Nie podoba mi sie to co napisales wyzej, zeby inni sie nie wypowiadali, co nie maja tej skrzyni.


Co Ci się nie podoba?

Zobacz - np. Jejek pisze coś o DexronII - zupełnie nie w temacie i później ktoś wejdzie przeczyta i zada w innych postach o podobnym temacie pytanie dlaczego do 5L40e nie można zalewać DII - bo gdzieś przeczytał, że można..

Podobnie masz w przypadku kolegi rumun25c - opis wymiany filtra zupełnie od innego modelu skrzynki..

Jakiś porządek dla dobra nas wszystkich musi być - w przyszłości zauważymy tego korzyści - forum będzie bardziej przejrzyste i łatwiej będzie coś tu znaleźć.. Jeśli jest temat o 5L40e to trzymajmy się tego - jak ktoś ma coś do dodania o AR25/35 niech sobie to dodaje w odpowiednim dla tej skrzynki temacie..
Oczywiście to nie jest nakaz - od tego są moderzy, żeby usuwać/przesuwać wypowiedzi w określone miejsca - ale dlaczego by nie ułatwiać im pracy?

#29 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 lutego 2009 - 21:49

Co Ci się nie podoba?


Kolega SASIK napisal: "do tych skrzyń nie należy wlewać żadnego Dextronu ani II ani III ani żadnego innego oleju o zabarwieniu czerwonawym bo jest za gęsty!!
Tu leje sie olej w pełni syntetyczny ESSO lub oryginał GM o odpowiednim oznaczeniu lepkości"

To ja mu na to, ze oryginal GM jest czerwony, a ty ponizej piszesz, ze wlasciciele innych skrzyn niz 5L40e maja sie nie wypowiadac. Czy ja cos napisalem na temat skrzyni AR25/35??

#30 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 lutego 2009 - 21:53

dlaczego nie pisze w temacie?
odpowiadalem na wcześniejszy post kolegi, który twierdzi ze dexron 2 i 3 sa za gęste
o dexronie 2 wyczytałem w instrukcji obsługi omegi b, i tyle w temacie

#31 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2009 - 21:54

Dobra psiki :) - a teraz trzymajcie temat, ewentualnie jak trzeba coś usunąć to zgłąszać :police:



 


#32 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 lutego 2009 - 22:41

To ja mu na to, ze oryginal GM jest czerwony, a ty ponizej piszesz, ze wlasciciele innych skrzyn niz 5L40e maja sie nie wypowiadac. Czy ja cos napisalem na temat skrzyni AR25/35??


A czy ja pisałem konkretnie o Tobie? Napisałem ogólnie.

#33 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 18 lutego 2009 - 13:11

Ale się porobiło :mad: a miało być tak pięknie na forum.

Do moderatorów: Uprzejmie proszę o wywalenie z tego tematu wszystkiego co nie dotyczy Y25DT - to uporzadkuje sprawę. Nie wnikajmy czy oleje są wszędzie takie same czy nie - poprostu piszemy tu o wymianie oleju w automacie Y25DT i tyle.

Do kolegów forumowiczów:
1. Trzymajmy się tematu. Jeśli jest o silniku Y25DT to z domysłu jest o automacie 5L40-E (lub manualu do tego silnika). Nie chcę być niegrzeczny. Czytać może każdy i pisać też tylko aby na temat. Porad odnośnie skrzyń w innych silnikach (w tym X25DT) proszę szukać gdzie indziej i tu ich nie umieszczać tylko założyć nowy temat.

2. W swoim poście pisałem o skrzyni 5L40-E zestrojonej z silnikiem Y25DT (może dodam jeszcze że to rocznik 2002). Posiadacze innych skrzyń i silników np. silnika X25DT proszę nie panikować tylko robić jak piszą w "Sam Naprawiam" bo tam piszą właśnie o waszej 4-biegowej skrzyni biegów (nie znam oznaczenia). Niestety nic o skrzyni 5L40-E i silniku Y25DT tam nie ma - stąd kontrowersje.

3. Trzymajmy się zasady, że komentujemy wyłącznie wypowiedzi (ich tresć) - nie forumowiczów (tych którzy je zamieszczają). To nas uchromi od zupełnie zbędnej agresji.

4. Nie piszmy proszę postów w stylu "...głupi jesteś bo zapłaciłeś 400zł...". Zamiast tego proszę pisać coś w stylu: " ...kolego tu miał byś napewno taniej: (i tu np. link etc)..." lub "... kolego czy jesteś pewien że dobrze zrobiłeś z tym olejem? - uważam jednak że:......." - da się? Ten kto skomentuje ten punkt podda się zasadzie: "uderz w stół a nożyczki sie odezwą" - proszę tylko bez urazy.

5. O skrzyniach w BMW napisałem to co usłyszałem, a że w warsztacie w którym byłem leżało ich sporo uznałem, że wiedzą o czym mówią (może zabrakło precyzji co do roczników tych BMW, ale o to juz nie pytałem). Każdy jednak może mieć swoje zdanie i to forum jest po to by dzielić się wiedzą i spostrzeżeniami a nie oceniać innych i tego co robią. 5L40-E to skrzynia ze 163konnego BMW 525d (A5S 360R)- co racja to racja ograniczona tylko do 340Nm. W BMW montuja je już bez ograniczeń z dużo mocniejszymi jednostkami i jakoś jeżdżą. Forumowicze BMW też maja jednak dylemat czy wymieniać olej czy nie - tu odsyłam do forum BMW: http://www.elektroda...pic1205287.html.

6. O "dynamicznej" wymianie oleju nie chcę wogóle dyskutować. Niech każdy robi jak uważa - wszystko mi jedno bo to co napisałem to też informacje zasłyszane. Ja takiej wymiany nie robiłem bo nie było potrzeby (a mam już 3 auto w automacie). Wiem natomiast jedno: jak konwertera nie wyciągniesz to w nim oleju nie wymienisz ani statycznie, ani dynamicznie (no chyba, że podczas jazdy na wszystkich biegach z osobna z odpowiednim osprzętem do takiej wymiany jeśli takowy wogóle istnieje) więc uważam iż mowa o 100% wymianie "dynamicznej" jest bezzasadna. Pomóc może tylko kilkakrtotna wymiana oleju z krótkimi przebiegami na wszystkich biegach pomiędzy wymianami. Wówczas napewno wylewał się będzie coraz mniej zabrudzony olej aż do skutku (przejrzystosci) a i tak 100% nie wymienisz - tyle na temat.
Tu trochę jeszcze o ASB: http://www.mercmania.pl/porady/ASB.htm

7. Jedni piszą że Dextron III to olej mineralny a inni że pełny syntetyk - no masakra normalnie.
Dla jasności:
Texamatic 7045e (czyli Dextron III) to olej mineralny na bazie parafinowego oleju mineralnego. Karta Charekterystyki tego oleju pod tym linkiem: http://www.proauto.p...matic 7045E.pdf. Troszkę o jego zastosowaniu tu: http://www.motozakup...-7045e-a-1-litr.

ESSO ATF LT 71141 to olej półsyntetyczny. Trochę o zastosowaniu tego oleju pod tym linkiem: http://www.r77s77.re....pl/lt71141.pdf. Karta Charakterystyki pod tym linkiem: http://www.falco.pl/...tf_lt_71141.doc

I niech każdy czyta i sam podejmuje decyzje co chce wlać do skrzyni. Ja doszperałem, doczytałem i dopytałem jeszcze w kilku warsztatach od automatów i na podstawie tych informacji chcę to podsumować:
Minimum dla nowych skrzyń biegów to wymagania Dextron III. Są one spełnione przez olej Texamatic 7045e oraz ESSO ATF LT 71141 z tym, że ESSO ma trochę lepsze właściwości dlatego można go wymieniać rzadziej niż Texamatic - jak kto woli. Nie oznacza to że Texamatic jest gorszy!!. Ponadto olej ESSO jest dedykowany do najnowszych skrzyń 6-cio biegwych (tiptroników i takich tam). Jak jest w tej materii z Texamatikiem - nie wiem.
Oczywiście trzeba tu dodać, że olej ESSO jest 2 albo więcej razy droższy.

8. Ja poprosiłem o wlanie do mojej skrzyni oleju ESSO (do wyboru miałem jeszcze GM) i tyle i to jest moja decyzja i możecie to sobie komentować, ale proszę bez podtekstów. Zepsuje sie to kupię nową skrzynię i będę jeździł dalej a za skrzynię automatyczną 5L40-E z allegro za 500zł dziekuje. Nie wiem jak ją ktoś użytkował a przecież zamierzał bym ją włożyć do swojej Omy (gdyby moja się zepsuła) prawda?. Zapewniem, że postów w stylu "...koledzy ratujcie skrzynia szarpie etc..." pisał nie będę bo świadomie ponoszę konsekwencje swoich decyzji.

9. Oleje oryginalne GM występują w kolorach "czerwonawym" i "słomkowycm" (być może jeszcze w jakimś, ale tego nie wiem). Co to tak naprawdę oznacza - nie jestem pewien, ale mogę się doymślać, że ten pierwszy jest do częstszej wymiany i jest mineralny, a ten drugi jest o przedłużonm interwale i jest półsyntetyczny - niech każdy jednak wymienia jak często chce, niczego nie narzucam.

10. Co do mieszania tych olei to jest to sprawa delikatna. Z tego co sie dowiedziałem to jesli mamy wątpliwości jaki olej był w skrzyni to lepiej wlać półsyntetyk. Jeśli natomiast robimy remont skrzyni to zalecają mineralny (co najmniej o połowę tańszy) Texamatic 7045e i na nim jeździć i wymieniać np. co 30.000km. Półsyntetyczny można wymieniać co 60.000km - decyzja jednak należy do Ciebie.

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego dnia ;)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#34 OFFLINE   marek112

marek112
  • 18 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Sulęcin

Napisany 24 lutego 2009 - 14:54

Witam czy może powiecie mi gdzie można wymienić olej w skrzyni (poza serwisem) w lubuskim i w jakiej cinie?

Dodam tylko, że w ASO wycenili wymianę oleju z częściami na 600 do 700zł.

#35 OFFLINE   bziku

bziku

    Oszołom

  • 86 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 24 lutego 2009 - 16:55

Falger i Syn w Kisielinie, http://www.zumi.pl/4...elin,firma.html ale tani to on też nie jest, ewentualnie słyszałem że na bazie PBO na zimnej też wymieniają, ale głowy nie dam ;)

#36 OFFLINE   marek112

marek112
  • 18 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Sulęcin

Napisany 25 lutego 2009 - 10:21

Dzięki w firmie Falger i Syn w Kisielinie wycenili na jakiś 410 zł na oleju GM. To i tak taniej niż ASO.

#37 OFFLINE   JACEK BECZKOWSKI

JACEK BECZKOWSKI
  • 2 postów
  • Dołączył: 06-03-2009

Napisany 06 marca 2009 - 23:47

opel nie zaleca tako sobie wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Jeżeli nie jest uszkodzona to nie należy jej ruszać.Przedewszystkim musi mieć olej 40 st.C i taką wymiane radziłbym robić w serwisie

#38 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2009 - 10:12

opel nie zaleca tako sobie wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Jeżeli nie jest uszkodzona to nie należy jej ruszać.Przedewszystkim musi mieć olej 40 st.C i taką wymiane radziłbym robić w serwisie

No to TIS mowi co innego niz Opel ;) Olej sie zmienia, ale nie bede ponownie instalowal TISa, zeby sprawdzic co ile. Kazdy robi jak chce, ale uzupelnienie poziomu co rok lub 20-30k jest co najmniej sensowne.
Wielu musialo by zostawic polowe wartosci Omegi, gdyby chcieli wymienic olej w serwisie. Dlatego prawie wszyscy robia to sami :)

#39 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2009 - 10:38

Wg mojej ksiazki olej w skrzyniach AR25/35/60 wymienia sie co 6 lat lub 90tys.

#40 OFFLINE   kil2005

kil2005
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-02-2009

Napisany 08 marca 2009 - 21:26

Witam czy może powiecie mi gdzie można wymienić olej w skrzyni (poza serwisem) w lubuskim i w jakiej cinie?

Dodam tylko, że w ASO wycenili wymianę oleju z częściami na 600 do 700zł.


Witam
To dziwne :o że tak mało wycenili za wymianę oleju razem z częściami, bo z tego co się orientuję to sam filtr do skrzyni automat. 5 stopni od Y25DT kosztuje 700zł z uszczelkami gdyż niema zamienników wyst. tylko oryginały, plus olej o ile Dexron III ATF 6,5L ok. 150zł lub Dexron VI ATF 6,5L ok. 220zł. To bardzo mało Ci wycenili. I dodam że serwis nie zaleca wymiany tego oleju i jeszcze jedno nikt też nie wie dokładnie jaki olej tam siedzi.
POZDRO:piwo2: