Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Rozpórka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
224 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 22:55

No dobra, to ja zacznę ;)

1. Jarqz
2.

#62 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2010 - 22:58

1. Jarqz
2. hubertcht
3.

#63 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 grudnia 2010 - 23:18

mnowacz, ta rozpórka ze zdjęcia ma osobne mocowanie do kielichów, tam są srebrne śruby po lewej i po prawej, je wykręcasz i wychodzi sama rura, przynajmniej tak to wygląda i powinno być zrobione


Masz rację Saqu .. przekombinowałem :)


Test nie jest mój, pochodzi z forum Seata, zdjęcia pochodzą ze strony RPmotorsport, ale przepisałem to wszystko tutaj .. no żebyśmy mieli to pod ręką, może się komuś przyda w wyjaśnieniu działania rozpórek.

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.

Dodany obrazek

Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.

Dodany obrazek

Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane.


Podczas wejścia w zakręt
Dodany obrazek

Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.

Dodany obrazek

Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.

Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Dodany obrazek

Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.

Dodany obrazek

Po:
Fender UR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.


Boczna rozpórka dolna:
Dodany obrazek

Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.

Dodany obrazek

Po:
Boczna rozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)


Anti-Roll Bar (stabilizator):
Dodany obrazek

Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.

Dodany obrazek

Po:
Zmodyfikowana, nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniu pojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.

#64 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 grudnia 2010 - 23:22

Tez do tej strony doszedlem dzisiaj mnowacz ;)
A moze by ktos napisal, jakie sa ewentualne minusy zalozenia rozporki? Jeszcze dodatkowo oprocz dodatkowych malych trudnosci przy pracach pod maska?

#65 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 grudnia 2010 - 06:45

Ja miałem dwie skodzinki... jedna z rozpórką i jedna bez..... przy dynamicznej jeździe szczególnie w zakrętach różnica MOCNO wyczuwalna na korzyść rozpórki....
Ale przy normalnej spokojnej jeździe różnica praktycznie niewyczuwalna....
Minusy założenia rozpórki, nie odczuwałem żadnych, generalnie same plusy :)

#66 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2010 - 13:25

A moze by ktos napisal, jakie sa ewentualne minusy zalozenia rozporki?

Wywiercenie dziur w kielichach. Ja mam rozpórkę z przodu i z tyłu i jeździ się spoko.

#67 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2010 - 14:13

1. Jarqz
2. hubertcht
3. Spooky V6
4. ...

#68 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 11:10

Zalatwilem 15% rabatu na te stalowe...
Aktualizacja listy:
1. Jarqz
2. hubertcht
3. Spooky V6
4. serek
5. DaVe
6.

#69 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 08 grudnia 2010 - 11:56

jak dla mnie to oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury, rozumiem że taka cena za dolną rozpórkę, czy tył gdzie trudniej jest czy coś, ale tutaj ? eh dużo..

#70 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 12:00

oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury,

Zalatw gdzies taniej na gotowo, to pogadamy :p albo stworz swoja liste na tansze rozporki ;):D
BTW, Wiechersa jest za ok 400zl z przesylka do PL
Ale wczesniej zajrzyj tutaj >> http://forum.omegakl...ead.php?t=19034 11 stron tylko :D

#71 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2010 - 12:22

Do kiedy trzeba się określić z chęcią zakupu?

#72 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:06

Nie zastanawialismy sie jeszcze nad tym, moze niech kazdy napisze, kiedy by jemu pasowalo?

#73 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:16

Dave, a odpisali Ci coś z tym rabatem? Może wpierw niech odpiszą ile trzba wziąść minimum i bierzemy :)

#74 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:18

Dave, a odpisali Ci coś z tym rabatem?

Witamy śpiocha :p
>> http://forum.omegakl...46&postcount=68

#75 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:28

Upss :)

No to zaktualizujmy listę:

1. Jarqz - mogę zamawiać od ręki
2. hubertcht
3. Spooky V6
4. serek
5. DaVe
6.

#76 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:31

jak dla mnie to oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury, rozumiem że taka cena za dolną rozpórkę, czy tył gdzie trudniej jest czy coś, ale tutaj ? eh dużo..

to nie jest taka zwykla rurka za 5pln/m ze skladu budowlanego
poczytaj sobie troche lektury i bedziesz wiedzial dlaczego to tyle kosztuje

#77 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:55

czy tył gdzie trudniej jest


A co niby trudnego jest w wykonaniu tylnej ??

#78 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:18

jak dla mnie to oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury



:pokoj:

#79 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:45

A jaka bedzie cena tej rozpórki ???

#80 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:51

A jaka bedzie cena tej rozpórki ?

http://forum.omegakl...81&postcount=50 + http://forum.omegakl...46&postcount=68