Rozpórka
#61 OFFLINE
#62 OFFLINE
#63 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2010 - 23:18
mnowacz, ta rozpórka ze zdjęcia ma osobne mocowanie do kielichów, tam są srebrne śruby po lewej i po prawej, je wykręcasz i wychodzi sama rura, przynajmniej tak to wygląda i powinno być zrobione
Masz rację Saqu .. przekombinowałem
Test nie jest mój, pochodzi z forum Seata, zdjęcia pochodzą ze strony RPmotorsport, ale przepisałem to wszystko tutaj .. no żebyśmy mieli to pod ręką, może się komuś przyda w wyjaśnieniu działania rozpórek.
Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.
Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane.
Podczas wejścia w zakręt
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.
Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.
Po:
Fender UR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.
Boczna rozpórka dolna:
Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.
Po:
Boczna rozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)
Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.
Po:
Zmodyfikowana, nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniu pojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.
#64 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2010 - 23:22
A moze by ktos napisal, jakie sa ewentualne minusy zalozenia rozporki? Jeszcze dodatkowo oprocz dodatkowych malych trudnosci przy pracach pod maska?
#65 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2010 - 06:45
Ale przy normalnej spokojnej jeździe różnica praktycznie niewyczuwalna....
Minusy założenia rozpórki, nie odczuwałem żadnych, generalnie same plusy
#66 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2010 - 13:25
Wywiercenie dziur w kielichach. Ja mam rozpórkę z przodu i z tyłu i jeździ się spoko.A moze by ktos napisal, jakie sa ewentualne minusy zalozenia rozporki?
#67 OFFLINE
#68 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 11:10
Aktualizacja listy:
1. Jarqz
2. hubertcht
3. Spooky V6
4. serek
5. DaVe
6.
#69 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 11:56
#70 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 12:00
Zalatw gdzies taniej na gotowo, to pogadamy albo stworz swoja liste na tansze rozporkioni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury,
BTW, Wiechersa jest za ok 400zl z przesylka do PL
Ale wczesniej zajrzyj tutaj >> http://forum.omegakl...ead.php?t=19034 11 stron tylko
#71 OFFLINE
#72 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:06
#73 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:16
#74 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:18
#75 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:28
No to zaktualizujmy listę:
1. Jarqz - mogę zamawiać od ręki
2. hubertcht
3. Spooky V6
4. serek
5. DaVe
6.
#76 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:31
to nie jest taka zwykla rurka za 5pln/m ze skladu budowlanegojak dla mnie to oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury, rozumiem że taka cena za dolną rozpórkę, czy tył gdzie trudniej jest czy coś, ale tutaj ? eh dużo..
poczytaj sobie troche lektury i bedziesz wiedzial dlaczego to tyle kosztuje
#77 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:55
czy tył gdzie trudniej jest
A co niby trudnego jest w wykonaniu tylnej ??
#78 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 20:18
jak dla mnie to oni i tak sobie dużo chcą za kawałek wygiętej rury
:pokoj:
#79 OFFLINE
#80 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 20:51
http://forum.omegakl...81&postcount=50 + http://forum.omegakl...46&postcount=68A jaka bedzie cena tej rozpórki ?