Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip tuning w Omegach.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 listopada 2008 - 20:08

Hej chcę troche podkrecic moja omege b fl 2.2 144km, mam na to ok 3-5 tys.
co proponujecie ?


Sprzedaj i kup 3.0/3.2

#22 OFFLINE   mielo1987

mielo1987
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 10 listopada 2008 - 16:19

maciek dobry pomysl ale ja juz sie w niej zakochalem.:)

Swap 3.0 ? wyjaśnisz mi co to jest "?

#23 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopada 2008 - 16:46

Swap 3.0 ? wyjaśnisz mi co to jest "?


z angielskiego swap - zamieniać

Jest to po prostu wymiana silnika na wiekszy - 3.0

#24 OFFLINE   mielo1987

mielo1987
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 10 listopada 2008 - 16:55

troche duzo z tym zachodu, a turbina chip cos z wydechem .. ?

#25 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopada 2008 - 18:41

Najlepszy stosunek przyrostu mocy do ceny uzyskasz wlasnie swapujac silnik. I bedzie to operacja duzo mniej skomplikowana od uturbiania silnika. A wydechem to kilka koni zyskasz tylko.



ps. pewnie sie skonczy na tym, ze w koncu olejesz temat i nie zwiekszysc mocy w ogole :mrgreen:

#26 OFFLINE   mielo1987

mielo1987
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 10 listopada 2008 - 21:39

mam 2 opcje do wyboru
kupono motoru badz podkrecenie omegi, zastanawiam sie nad tym
wymienie silnik to bedzie palil jeszcze wiecej a niemam zagazowanej.
nie zarabiam tez 4tys na miesiac wiec nie moge sobie pozwolic na auto z 3.0 w wieku 21 lat
moze podskoczyc 3-4 litry ale nie wiecej.
pomysle, a co z chipem ?

#27 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2008 - 22:33

Chip Ci nic nie da. Jak nie chcesz zmieniać auta to jeździj tym co masz, każda zmiana będzie nieopłacalna, a te 3-5k lepiej dołóż do następnego samochodu.

Po swapie niekoniecznie spalanie wzrośnie o 3 litry, jak normalnie jeździsz to pewnie zostałoby na tym samym poziomie, ale auto lepiej by się zbierało.

Aleee... wg mnie nie ma się co w to bawić i zmień od razu auto na 3.0 V6 i po kłopocie. Srebrną znajdziesz bez problemu i na nowo się "zakochasz".

Pozdr.
M.

#28 OFFLINE   mielo1987

mielo1987
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 10 listopada 2008 - 22:49

a po ile chodza silniki 3.0 ? i ile moze kosztowac jego wymiana

#29 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2008 - 22:58

a po ile chodza silniki 3.0 ? i ile moze kosztowac jego wymiana

W przypadku przekładki z R4 na V6 musisz wziąć pod uwagę dużo więcej gratów do wymiany - oprócz silnika cały osprzęt, dolot, wydech, rury klimatyzacji (zdaje się są inne), być może też wiązki elektryczne i pewnie jeszcze parę rzeczy o których nie wspomniałem. Mógłbyś mieć problem ze zmieszczeniem się w budżecie 5 tys.

Najlepiej by było sprzedać auto i kupić 3.0/3.2, tak jak wspomniał kolega Maciek.

Modyfikacje 2.2 ze względów finansowych zdecydowanie bym Ci odradzał. Nawet jeśli zainwestujesz kilka tysi pln, zrobisz kompleksowo silnik, to uzyskasz w efekcie 170, może 180KM. Czyli osiągi na poziomie 2.5, a kasy nie odzyskasz. Uturbienie to koszt realny kilkunastu tysi, chyba że masz dużo czasu i sporą wiedzę i umiejętności to zrobisz to sam. Ale nawet w tym przypadku uzyskasz osiągi porównywalne z seryjnym 3.0, natomiast silnik będzie podatny na awarie. Czy warto? Musisz odpowiedzieć sobie sam. Ja bym nie zawracał sobie głowy.

#30 OFFLINE   cayenn007

cayenn007
  • 35 postów
  • Dołączył: 29-12-2007
  • Skąd: pl

Napisany 11 listopada 2008 - 11:46

Mógłbyś mieć problem ze zmieszczeniem się w budżecie 5 tys.


no dobra ale sprzeda swoj obecny silnik i inne graty i odzyska troche kasy

ja rowniez mysle ze nie ma sensu bawic sie w to auto, sprzedaj ta i kup 3.0

#31 OFFLINE   mielo1987

mielo1987
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 11 listopada 2008 - 15:40

a jakie sa koszty utrzymania v6 3.0 ? duzo wieksze niz 2.2 ? masz takie auto to sypnik konkretnymi sumami

#32 OFFLINE   artibalt

artibalt
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 listopada 2008 - 16:06

Ja zastanawiam się nad chipem w moim aucie. Silnik chodzi pięknie i tu nie mam żadnych zastrzeżeń, ma ok 200 000km przebiegu, jest to model z 2000 roku. Myślę nad firmą Autoseba, ale widzę że opinie na jej temat są różne. Może się wypowiedzieć tu ktoś kto miał do czynienia z tą firmą? Jeśli nie Autoseba to jaka za w miarę przystępną cenę? A może kupić sam chip i zrobić to jakoś samemu? :mrgreen:

#33 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2008 - 16:13

artibalt, w BMW ten sam silnik miał 13 km wiecej, i przez to często pękał blok silnika. Odpuść sobie.

#34 OFFLINE   artibalt

artibalt
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 listopada 2008 - 16:16

niby tak, ale jak słysze i widze to ludzie po chipie w omegach nie narzekaja na to za bardzo...

#35 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2008 - 17:57

niby tak, ale jak słysze i widze to ludzie po chipie w omegach nie narzekaja na to za bardzo...

Dobrym przykladem omegi po chipie byl samochod lexim'a - zapytajcie sie go czy mial potem problemy z silnikiem. A smigalo to, ze HO HO !! :mrgreen: Sam sie zastanawialem czy go nie zalozyc, ale nie wiem w jakim stanie mam turbine, a tak pewnie bym juz z nim jezdzil.
Jak uwaza sie na temperature to raczej nie peknie.

 


#36 OFFLINE   artibalt

artibalt
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 listopada 2008 - 18:58

No to sie ciesze. Tylko chciałbym dostać odp na moje pytania, czyli czy Autoseba to firma w porzadku, jesli nie to gdzie w podobnej cenie to robic, czy moze zdecydowac sie na samodzielny montaz i jesli tak to jak???

#37 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 11 listopada 2008 - 19:58

Jesli silnik jest w dobrej kondycji, chip napewno poprawi osiągi i moc. W benzynowym wolnossącym silniku mozna zyskać z pewnoscią ok. 5-8% więcej mocy.
Pewnie niewiele ale zawsze coś. Sam powoli zbieram się do tego. Sądzę, że warto wcześniej przygotować auto czyli dobre świece, przewody, wydajny filtr powietrza.

#38 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 listopada 2008 - 20:51

No to nie ma żadnego sensu pakować ponad 1000 zł. u normalnego tunera żeby zyskać 5 koni w przypadku silnika 144KM. Różnicy też raczej nie odczuje "pon nogą".

Pozdr.
M.

#39 OFFLINE   artibalt

artibalt
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 listopada 2008 - 20:59

Nie wiem czemu doszły aż 3 moje posty.... :shock: niewazne.....ja chcialbym uslyszec o firmach ktore dobrze i tanio montuja chipy w moim silniku, ewentualnie cos o samodzilenym ich montażu.

#40 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2008 - 21:32

artibalt,
jedź do niemiec i będziesz miał pewność, że zrobią to profesjonalnie, a nie jak u nas "super fachman" powie, że zrobią Ci profesjonalny indywidualny program po wcześniejszym skontrolowaniu stanu technicznego twojego silnika, a w rzeczywistości nie sprawdzą Ci nawet charakterystki silnik bo nie znają się na niczym innym prócz technologi TDI. Zabulisz 1300-1800zł za gotowy program, który równie dobrze możesz mieć od AutoSeby za 500-600zł