Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogromne spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
133 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 11 września 2008 - 16:12

a czy nie przystawili ci dolotu powietrza jakimiś blaszkami i spala samo lpg bo ma za mało powietrza ?


4 września Kristofer już to sugerował, następnym razem jak już "pytasz" to "słuchaj" też odpowiedzi.

Pojeździj teraz trochę i daj nam znać czy problem jest już rozwiązany.

#42 OFFLINE   zaraza13

zaraza13
  • 216 postów
  • Dołączył: 12-07-2006
  • Skąd: Ze Stolicy Polskiej Miedzi

Napisany 11 września 2008 - 18:50

Tak czytam ten temat i moja omega pali 18l/100km myślałem ze to norma przy mojej ciężkiej nodze - ale za przepływomierzem mam zamontowaną klapkę mimo czyszczenia nie otwiera się całkiem - zdemontować?

Czy ona nie chroni przepływomierza po wystrzale gazy?
Bateria R6 24V

Dodany obrazek

#43 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 11 września 2008 - 18:55

U mnie takowej klapki też nie było. Był taki plastik co przepuszczał pewno ok 1/3 powietrza co jakby tego nie było. Zapytam tylko.Czy to mogło przeszkadzac w pracy na benzynie?bo spalanie na benie mialem normalne. tylko zaraz po odpaleniu sie troszke przeduszał jak sie gazu dodało,ale potem było ok

#44 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 13 września 2008 - 06:53

Poprawy brak... Nie mam już sił i najmniejszego pomysłu co to może być:/
Jakieś propozycje?

#45 OFFLINE   arthaf

arthaf
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-09-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 13 września 2008 - 10:20

Umnie mam to samo i też szukam przyczyny, po wymianie 2 zaworów i skreceniu silnika tak zaczeło robić. Wymieniłem krokowca i przepływke i dalej to samo na kompie pokazuje jakiś błąd z sąda lambda co to może być?? Sorki, że sie wcinam ale też potrzebuje pomocy.

#46 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2008 - 10:31

Umnie mam to samo i też szukam przyczyny, po wymianie 2 zaworów i skreceniu silnika tak zaczeło robić. Wymieniłem krokowca i przepływke i dalej to samo na kompie pokazuje jakiś błąd z sąda lambda co to może być?? Sorki, że sie wcinam ale też potrzebuje pomocy.



jakis czyli jaki ? bo moze byc ich kilka. jak pracuje sonda ?




 


#47 OFFLINE   arthaf

arthaf
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-09-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 13 września 2008 - 13:20

Zbyt małe lub zbyt duże napięcie na sondzie coś w tym stylu.

#48 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2008 - 13:27

Zbyt małe lub zbyt duże napięcie na sondzie coś w tym stylu.



no to na kompa i sprawdzic czy dziala




 


#49 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 13 września 2008 - 13:46

A ja mam pytanie. Bo może to sonda u mnie szwankuje? jeśli tak by było to czy zawsze wywala błąd na kompie? bo błędów nie mam.

#50 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2008 - 13:49

sonda moze pracowac zle ale nie przekroczy progu bledu , wiec uklad samodiagnostyki nie zauwazy jej zlej pracy. Co wiecej jesli np sonda zle pracuje i jej stan zlej pracy nie poglebia sie to ecu zapamieta to w pamieci adaptacyjnej i przyjmie to za pewnik i wtedy po wymianie na nowa nalezy wykasowac ta pamiec (w wielu autach jedynie kompem)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#51 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 13 września 2008 - 13:51

Jak mi gaz ustawiali to pokazywało napięcie sondy cos ponad 4V. niewiem czy to dobrze jest. Ale jakby coś było nie tak to gaziarze chyba by sie zorientowali...

#52 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2008 - 13:53

Jak mi gaz ustawiali to pokazywało napięcie sondy cos ponad 4V. niewiem czy to dobrze jest. Ale jakby coś było nie tak to gaziarze chyba by sie zorientowali...



sonda powinna robic sinusoide od 0-5 V w twoim przypadku. jesli stala to zle.




 


#53 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 13 września 2008 - 13:57

nie no nie jest stała. skacze sobie od 0 do ok 5. czyli jest dobra tak? czy niekoniecznie to musi oznaczać że jest dobra?
To jeżeli nie to,to co do choroby jasnej może być nie tak że aż tyle mi pali???????????

#54 OFFLINE   arthaf

arthaf
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-09-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 13 września 2008 - 14:28

Napięcie jest około 2,5 V i mechanik mówił, że za niskie, prawda to??

#55 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2008 - 16:42

arthaf - co oznacza napiecie 2,5V ? czy to oznacza ze masz na sondzie na przewodzie sygnalowyym caly czas 2,5V?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#56 OFFLINE   arthaf

arthaf
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-09-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 14 września 2008 - 11:11

Tak stałe napięcie około 2,5 V i jeszcze zauważyłem, że na gazie jest mało stabilna praca silnika obroty nie wariuja ale jest wyczuwalna wibracja silnika. Natomiast na benzynie silnik pracuje ok tylko gdy dojeżdzam do skrzyzowania to obroty podchodzą na 1,5 tyś - 1,8 tyś i trzymaja dłuzsza chwile niekiedy trzeba dodać lekko gazu to schodzą ale dodam, że w tym tygodniu był wymieniany krokowiec i przepływka na nowe. Co to może być???? Pomocy!!!!

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2008 - 11:26

Tak stałe napięcie około 2,5 V i jeszcze zauważyłem, że na gazie jest mało stabilna praca silnika obroty nie wariuja ale jest wyczuwalna wibracja silnika. Natomiast na benzynie silnik pracuje ok tylko gdy dojeżdzam do skrzyzowania to obroty podchodzą na 1,5 tyś - 1,8 tyś i trzymaja dłuzsza chwile niekiedy trzeba dodać lekko gazu to schodzą ale dodam, że w tym tygodniu był wymieniany krokowiec i przepływka na nowe. Co to może być???? Pomocy!!!!



nie powinna stac tylko pracowac miedzy 0 a 5 V jesli stoi po srodku to moze odpieta ? jesli nei to padla




 


#58 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 14 września 2008 - 11:49

U mnie sonda pracuje,wiec to nie jej wina że tak dużo spala. Dolot powietrza jest czysty. Jakiś pomysł co moze jeszcze byc przyczyną?

#59 OFFLINE   arthaf

arthaf
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-09-2008
  • Skąd: Tuchola

Napisany 14 września 2008 - 11:51

Ok sprawdze, a lewe powietrze może mieć jakiś wpływ?? Może jak mechanik rozbierał silnik to gdzieś nie dokręcił albo jest dziura w układzie wylotowym??

#60 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 14 września 2008 - 12:29

Lewe powietrze zawsze powoduje zamieszanie. U mnie popsuło sie po regulacji gazu. Co ten gaziarz tam zrobił to niewiem. Ale sknocił sprawe...