Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak odpowietrzyc chlodnice 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal 79

michal 79
  • 55 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: bogatynia

Napisany 10 sierpień 2008 - 21:14

mam pytanie plukalem chlodnice bo zmulona troche byla i zalalem ja na razie woda demineralizowana bo akurat plynu nie mialem.zalalem uklad przez wyrownawczy przez co slyszalny byl bulgot .dolalem do znaku odpalilem ale malo co zaciaglo od znaku nagrzalem silnik ,gorna i dolna rura byla wypelniona ale po jezdzie jak sie zatrzymam bulgocze i wywala ja korkiem. jak odpowietrzyc uklad i gdzie jest odpowietrznik????

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpień 2008 - 21:19

Otworz zawor nagrzewnicy (czyli wlacz regulatory ciepla na max na czerwone - albo wlacz cieple przy klimatronik) i odpal motor. Podciagnij na wyzsze obroty i jak zalaczy sie wentyl to znak ze uklad jest odpowietrzony. Przy okazji mozesz sprawdzic czy dolny i gorny waz chlodnicy sa gorace oraz 2 cienkie wezyki ktore wchodza do zbiorniczka wyrownawczego.
W Omedze jest uklad chlodzenia cisnieniowy ktory sam sie odpowietrza. Gorne wezyki zbiorniczka sa wlasnie po to
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   michal 79

michal 79
  • 55 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: bogatynia

Napisany 10 sierpień 2008 - 21:46

dzieki

#4 OFFLINE   kamilos1834

kamilos1834
  • 13 postów
  • Dołączył: 07-03-2009
  • Skąd: krasne

Napisany 13 kwiecień 2009 - 07:33

a jesli po tym zabiegu nie grzeje w samochodzie ??

#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwiecień 2009 - 07:48

a jesli po tym zabiegu nie grzeje w samochodzie ??


Termostat..??

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwiecień 2009 - 09:38

Termostat..??


co wy sie na ten termostat tak uwzieliscie.

jesli nie grzeje po odpowietrzaniu to nie jest odpowietrzone - widocznie masz poduszke powietrzna w nagrzewnicy - spusc plyn jeszcze raz z ukladu rozepnij gorny waz w scianie grodziowej od nagrzewnicy zaloz na niego przedluzenie i przez niego napelniaj uklad az sie zacznie przelewac z odpietego weza. zaloz zlacze - reszte uzupelnij przez zbiorniczek wyrownawczy - odpowietrz jak wyzej. powinno pomoc. taka jest wlasnie prawidlowa procedura odpowietrzania V6 - tylko nikt tego nie stosuje ze wzgledu na kupe roboty




 


#7 OFFLINE   elatet

elatet

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 14-12-2008
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 kwiecień 2009 - 23:22

Układ chłodzenia w większosci Niemieckich aut sam się odpowietrza,więc trzeba trzymac go powoli na biegu jałowym i stopniowo dolewać przez wyrównawczy,bo będzie zasysał,jeśli to nie pomorze ,czyść nagrzewnice.Włodi.:)

#8 OFFLINE   Sulik58

Sulik58
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-05-2009
  • Skąd: Polkowice

Napisany 20 maj 2009 - 08:27

mam pytanie plukalem chlodnice bo zmulona troche byla i zalalem ja na razie woda demineralizowana bo akurat plynu nie mialem.zalalem uklad przez wyrownawczy przez co slyszalny byl bulgot .dolalem do znaku odpalilem ale malo co zaciaglo od znaku nagrzalem silnik ,gorna i dolna rura byla wypelniona ale po jezdzie jak sie zatrzymam bulgocze i wywala ja korkiem. jak odpowietrzyc uklad i gdzie jest odpowietrznik????


Witam ja mam ten sam problem walcze z tym jóż dwa tygodnie:zw:

#9 OFFLINE   Jelonek

Jelonek
  • 55 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 23 maj 2009 - 20:32

az sie zacznie przelewac z odpietego weza.

Czyli z tego przez którego wlewam płyn tak:?
Chyba też mam taką poduchę bo w środku zimne dmucha a omcie zagotowałem już parę razy:mad:
A czy przez zapowietrzony układ może mi wentylator świrować??
Włącza się jak jest ponad stówka, płyn nadal się gotuje a on się włącza:o
Kto ma OPLA to ma [SIGPIC][/SIGPIC]hopla na jego punkcie;):dziura:

#10 OFFLINE   Ziemniaczek_007

Ziemniaczek_007
  • 1 postów
  • Dołączył: 06-10-2016
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 październik 2016 - 23:35

Sory ze odgrzewam kotleta ale u mnie po zmianie rorzadu nowej pompie tez ogrzewanie na postoju slabe przed zmiana bylo ok, a po przygazowce i normalnej jezdzie zar bije z nawiewo czy faktycznie po kilku dniach sie nie odpowietrzyl i trzeba zrobic tak jak w instrukcji jest przez nagrzewnice ? U was to pomoglo?

#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 październik 2016 - 19:48

uruchom sobie pompkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym i będziesz miał cały czas żar

akurat są już takie temperatury że mimo sprawnego układu nagrzewnica już tak nie oddaje ciepełka jak przy +15st, wiek robi swoje



#12 OFFLINE   Kuba.ukf

Kuba.ukf
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-09-2016
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 październik 2016 - 20:08

U mnie odpowietrzyl się po kilku dniach sam.

#13 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 październik 2016 - 18:38

Witajcie Koledzy,

 

Mam drobną uwagę dla wszystkich odpowietrzających układy chłodnicze, zalane wodą destylowaną - pamiętajcie, że włączniki wiatraków w Omegach (z pewnością dotyczy to silników Diesla 2.0 i 2.2 ale podejrzewam, że podobnie jest w przypadku innych silników i prawdopodobnie również Benzynowych) zaczynają działać dopiero od temperatury 98 stopni Celsjusza: 98 stopni - I-szy bieg, 103 stopnie - II-gi bieg, 108 stopni - III-ci bieg).

To znaczy, że na ramie chłodnicy gdzie zamontowany jest termo-włącznik musi być minimum 98 stopni, aby w ogóle włączył się którykolwiek wiatrak*). A to znaczy, że w tym czasie w bloku silnika może już dawno być trochę powyżej 100 stopni.

Jeśli układ jest zalany samą wodą destylowaną, jest baardzo prawdopodobne, że kiedy włącza się wiatrak, w silniku już dawno woda się podgotowuje powodując dalsze zapowietrzanie układu.

Należy o tym zawsze pamiętać - układ chłodzenia Omegi nie jest przystosowany do jazdy na samej wodzie z powodu ryzyka ciągłego jej gotowania się. Płyn chłodniczy nie tylko obniża temperaturę zamarzania w zimie, ale przede wszystkim podnosi temperaturę wrzenia wody (do jakichś 110 stopni lub więcej). To w przypadku Omegi jest kluczowy parametr czynnika chłodzącego.

 

*) - w podstawowej konfiguracji. Jest bowiem kilka przypadków, kiedy wiatraki mogą włączyć się wcześniej, ale jest to związane z włączoną klimatyzacją i kompresorem - generalnie ma związek z ciśnieniem czynnika chłodzącego.

 

Pozdrawiam!


Edytowany przez GrzegorzWo, 16 październik 2016 - 18:38.


#14 ONLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4781 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 październik 2016 - 18:56

Zapomniałeś że jest to układ zamknięty /ciśnieniowy/ tak więc temperatura wrzenia jest sporo wyższa niż 100 stopni /pod warunkiem szczelnego układu/,stąd też temperatura załączenia 2 biegu wentylatora może być wyższa i nie jest to wartość krytyczna.



#15 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 październik 2016 - 19:48

Czytając procedury odpowietrzania, niejednokrotnie natknąłem się na informacje, że należy to robić przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym (a zatem bez ciśnienia). Wtedy woda na pewno się będzie gotować - dlatego zresztą napisałem powyższe info.

Ale faktycznie, tak jak kolega zwrócił uwagę - przy szczelnym i sprawnym układzie chłodzenia oraz przy sprawnym korku (ciśnienie równe 0,13 MPa) woda powinna się gotować dopiero w 106,8 stopniach Celsjusza. Ale jeśli koreczek puści ciśnienie ciut wcześniej (np. przy 0,12 MPa), to temperaturę wrzenia będziemy mieć już tylko 104,6 stopni...

 

A tak przy okazji - macie jakiś sprytny sposób na sprawdzenie korka? (Czy puszcza przy odpowiednim ciśnieniu?)

 

Pozdrawiam!



#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 październik 2016 - 21:08

woda czy płyn to nie ma nic do rzeczy, temperatura jest ta sama, na imprezę sportowa nawet nie wjedziesz sprzętem zalanym glikolem, musi być woda

przy cenie nowego korka raczej nikomu się nie chce tworzyć bańki do testów

jak gotuje wodę albo puchną węże to pierwszą rzeczą jest podmiana korka i test C02

ewentualnie może być pęknięty zbiorniczek



#17 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 22 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 październik 2017 - 21:29

witam, pozwolę podpiąć się pod temat, problem w mojej omie MV6 wygląda tak że pogorszyło się ogrzewanie. Na postoju dmucha lekko ciepłe powietrze a podczas jazdy zaczyna dmuchać zimnym. Wygląda to tak jak by układ był zapowietrzony bo po zagrzaniu wywala płyn ze zbiorniczka. Test głowicy na co2 zrobiony i brak oznak spalin . Płynu nie ubywa . Wymieniony termostat i pompa wody , ale brak poprawy. Co jeszcze może powodować takie objawy? Przewody od nagrzewnicy obydwa gorące.