Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 09 sierpnia 2008 - 11:29

No to mam kolejne pytanie. Moze sie ktos orientuje. W jednym z podanych linków tylny amortyzator jest razem ze sprężyną :?: i czy mocowanie amortyzatoru bo wachacza wytrzyma jak amortyzator bedzie razem ze sprężyną :?: Czy to tylko zdjecie pogladowe a komplet do omegi wygląda inaczej :?: Że tylne sprężyny są oddzielnie , tak jak w orgyinale :?:
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2008 - 22:59

Zdecydowałem się na kpl. zestaw zawiechy (sprężyny + amory) firmy Weitec, -30/30mm.

Zastanawiam się jakie jeszcze elementy w zawieszeniu warto by wymienić na nowe przy okazji wymiany sprężyn i amorów:

*sworzeń wachacza
*tulejki wachacza (duża od E34, mała do omegi ale na pewno nie FEBI!)
*osłony i odboje amorów
*łożyska amortyzatorów
*tuleje belki tylnej

..co warto by jeszcze wymienić?

#23 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2008 - 15:16

Zdecydowałem się na kpl. zestaw zawiechy (sprężyny + amory) firmy Weitec, -30/30mm.


i wystarczy, będzie rozsądnie

Co do Nivo - też mam problem - po obniżeniu samochodu (H&R) Nivo próbuje pompować amorki za bardzo - fakt, że mu się nie udaje, bo w pewnym momencie przepuszcza sparciała guma na jednym amorku, póki co wyjąłem bezpiecznik - ale jest dylemat, czy wymieniać na oryginalne amorki do Nivo, czy też na zwykłe bez regulacji.

Muszę rozpracować dokładnie zasadę działania tego Nivo, nie chciałbym się pozbywać Nivo, może uda się tak przerobić czujnik (cięgna), żeby samochód podnosił się mniej, niż przy zwykłym zawiasie - wtedy miałoby sens wkładanie oryginalnych amorków przystosowanych do Nivo.


 


#24 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 30 września 2008 - 20:48

ja polecam 40/40, mam tak i na 18" jeszcze daje rade :razz:

foto1
foto2
przod
tyl

#25 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2008 - 22:48

ja zapodałem używane H&R 35/35, ale tak jak się spodziewałem, wyszło jakieś 45/45 :)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


 


#26 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2008 - 08:15

Exec,

Nie wiem czy może wycieczka na techa byłaby wskazana bo pewnie można zmienić parametry sprężarki coby nie pompowała tak mocno amorków - trzeba by to sprawdzić z kimś kto się zna :D



 


#27 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2008 - 10:50

Exec,

Nie wiem czy może wycieczka na techa byłaby wskazana bo pewnie można zmienić parametry sprężarki coby nie pompowała tak mocno amorków - trzeba by to sprawdzić z kimś kto się zna :D


hmm, myslisz?? o tym nie pomyslalem...

mialem zamiar skrocic ciegno przy czujniku, zeby 'myslal', ze juz jest na odpowiedniej wysokosci i przestawal pompowac... :]

zdecydowane potrzeba kogos, kto sie zna :)


 


#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2008 - 06:41

To może podjedź do ASO lub jakiegoś magika od Opli i sie podpytaj :)



 


#29 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2008 - 16:18

To może podjedź do ASO lub jakiegoś magika od Opli i sie podpytaj :)

bylem, pytalem, nic sie nie da zrobic - tzn jedynie mozna samemu przerobic czujnik, zeby pompowalo sie do żądanego poziomu...


 


#30 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2008 - 02:47

czyli co pozostaje chybił trafił??



 


#31 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2008 - 10:53

i ja sie podłączę do tematu....
mając do tej pory kombi w wersji SPORT, przy pełnym obiązeniu samochodu haczyłem tłumnikami o asfalt wjeżdżając do garażu.

moje pytanie jest takie....jak system NIVO pompuje, i ile może napompować więcej aby w przyszłości nie dotykać ponownie gleby, albo moze założyć inne amory regulowane, coś na wzór audi allroad aby troszkę podnieść "d*pę"?

chcę sobie też obniżyć zawieszenie po zakupie wózka, ale przeraża mnie ten wjazd do garażu...

#32 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2008 - 12:38

czyli co pozostaje chybił trafił??


no cos w tym stylu :neutral:


 


#33 OFFLINE   dm105

dm105
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-05-2008
  • Skąd: jarocin

Napisany 12 października 2008 - 17:13

witam klubowiczow
prosze o porade na temat sportowych sprezyn, bo mysle o ich zalozeniu, poniewaz to zawieszenie ktore posiadam teraz jest zbyt miekkie i mysle o twardszym-ale niemam zamiary zalozych sprezyn "czerwonych" poniewaz mialem je zalozone do vectry i jezdzilo sie jak po kamieniach gdy sie przejerzdzalo przez progi zwalniajace lub dziury,
wiec mysle na temat nie tak twardego ani az za miekkiego, rozmawialem z kolegami na ten temat i dowiedzialem sie ze twardosc nie tylko zalezy od koloru ale i od firmy...
wiec co wy na ten temat myslicie???
dm105

#34 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 października 2008 - 21:29

twardosc zalezy od firmy a nie od koloru

#35 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 października 2008 - 17:57

Witam
sorka ze tak dołączam się do tematu ale chciałem się tylko zapytać jakiej firmy sprężny są wtedy najbarziej optymalne.Ja mam standardowe i moja omega jest juz strasznie miekka,ale niechciałbym teraz zmienic naspreżyny takie po ktorych jezdziło by mi sie jak po ,,kamieniach,, tak jak juz ktoś tu wspomniał za odpowedz z góry dziękuje pozdro dla wszystkich forumowiczy...
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#36 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2008 - 18:26

ale chciałem się tylko zapytać jakiej firmy sprężny są wtedy najbarziej optymalne.Ja mam standardowe i moja omega jest juz strasznie miekka,ale niechciałbym teraz zmienic naspreżyny takie po ktorych jezdziło by mi sie jak po ,,kamieniach,,

Maro zmieniał z Irmscher-a na bodajże Weitec-a, bo są bardziej miękkie.

#37 OFFLINE   dm105

dm105
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-05-2008
  • Skąd: jarocin

Napisany 19 października 2008 - 21:50

wiec jaka firme wy polecacie?
dm105

#38 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2008 - 22:30

wiec jaka firme wy polecacie?

http://weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=142
Do 4ro cylindrówki sedan

#39 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2008 - 22:05

kiedyś jeden z opelmagików ze zduńskiej woli (który mój nowy silnik wyjął z automata w 3 godzinki w tym przerwy na pogaduchy i kawke byłem przytym i nie dowierzałem zegarkowi) powiedział że nivo działa tak że jak się odłonczy akum na pół godziny i potem wejdzie do auta obciążenie po czym się podłonczy akum to zapamięta to położenie jako zero i będzie do niego donżył w obie strony, więc według mnie na twardszych springach powinien mieć tylko mniej roboty. :idea:

nie mam tego systemu więc nie sprawdze, ale jak ktoś by coś wiedział to mógł by dać znać. ;]

#40 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2008 - 22:17

nie mam tego systemu więc nie sprawdze, ale jak ktoś by coś wiedział to mógł by dać znać.

Też nie mam ale podejrzewam, że prościej było by przemieścić czujnik położenia ?wachacza?, w każdym razie pewnie wiadomo o co kaman.