Jaka gleba - jaki zawias
#21 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2008 - 11:29
#22 OFFLINE
Napisany 23 września 2008 - 22:59
Zastanawiam się jakie jeszcze elementy w zawieszeniu warto by wymienić na nowe przy okazji wymiany sprężyn i amorów:
*sworzeń wachacza
*tulejki wachacza (duża od E34, mała do omegi ale na pewno nie FEBI!)
*osłony i odboje amorów
*łożyska amortyzatorów
*tuleje belki tylnej
..co warto by jeszcze wymienić?
#23 OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 15:16
Zdecydowałem się na kpl. zestaw zawiechy (sprężyny + amory) firmy Weitec, -30/30mm.
i wystarczy, będzie rozsądnie
Co do Nivo - też mam problem - po obniżeniu samochodu (H&R) Nivo próbuje pompować amorki za bardzo - fakt, że mu się nie udaje, bo w pewnym momencie przepuszcza sparciała guma na jednym amorku, póki co wyjąłem bezpiecznik - ale jest dylemat, czy wymieniać na oryginalne amorki do Nivo, czy też na zwykłe bez regulacji.
Muszę rozpracować dokładnie zasadę działania tego Nivo, nie chciałbym się pozbywać Nivo, może uda się tak przerobić czujnik (cięgna), żeby samochód podnosił się mniej, niż przy zwykłym zawiasie - wtedy miałoby sens wkładanie oryginalnych amorków przystosowanych do Nivo.
#25 OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 22:48
#26 OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 08:15
Nie wiem czy może wycieczka na techa byłaby wskazana bo pewnie można zmienić parametry sprężarki coby nie pompowała tak mocno amorków - trzeba by to sprawdzić z kimś kto się zna
#27 OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 10:50
Exec,
Nie wiem czy może wycieczka na techa byłaby wskazana bo pewnie można zmienić parametry sprężarki coby nie pompowała tak mocno amorków - trzeba by to sprawdzić z kimś kto się zna
hmm, myslisz?? o tym nie pomyslalem...
mialem zamiar skrocic ciegno przy czujniku, zeby 'myslal', ze juz jest na odpowiedniej wysokosci i przestawal pompowac...
zdecydowane potrzeba kogos, kto sie zna
#28 OFFLINE
Napisany 04 października 2008 - 06:41
#29 OFFLINE
Napisany 07 października 2008 - 16:18
bylem, pytalem, nic sie nie da zrobic - tzn jedynie mozna samemu przerobic czujnik, zeby pompowalo sie do żądanego poziomu...To może podjedź do ASO lub jakiegoś magika od Opli i sie podpytaj
#30 OFFLINE
#31 OFFLINE
Napisany 08 października 2008 - 10:53
mając do tej pory kombi w wersji SPORT, przy pełnym obiązeniu samochodu haczyłem tłumnikami o asfalt wjeżdżając do garażu.
moje pytanie jest takie....jak system NIVO pompuje, i ile może napompować więcej aby w przyszłości nie dotykać ponownie gleby, albo moze założyć inne amory regulowane, coś na wzór audi allroad aby troszkę podnieść "d*pę"?
chcę sobie też obniżyć zawieszenie po zakupie wózka, ale przeraża mnie ten wjazd do garażu...
#32 OFFLINE
Napisany 08 października 2008 - 12:38
czyli co pozostaje chybił trafił??
no cos w tym stylu :neutral:
#33 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:13
prosze o porade na temat sportowych sprezyn, bo mysle o ich zalozeniu, poniewaz to zawieszenie ktore posiadam teraz jest zbyt miekkie i mysle o twardszym-ale niemam zamiary zalozych sprezyn "czerwonych" poniewaz mialem je zalozone do vectry i jezdzilo sie jak po kamieniach gdy sie przejerzdzalo przez progi zwalniajace lub dziury,
wiec mysle na temat nie tak twardego ani az za miekkiego, rozmawialem z kolegami na ten temat i dowiedzialem sie ze twardosc nie tylko zalezy od koloru ale i od firmy...
wiec co wy na ten temat myslicie???
#34 OFFLINE
#35 OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 17:57
sorka ze tak dołączam się do tematu ale chciałem się tylko zapytać jakiej firmy sprężny są wtedy najbarziej optymalne.Ja mam standardowe i moja omega jest juz strasznie miekka,ale niechciałbym teraz zmienic naspreżyny takie po ktorych jezdziło by mi sie jak po ,,kamieniach,, tak jak juz ktoś tu wspomniał za odpowedz z góry dziękuje pozdro dla wszystkich forumowiczy...
#36 OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 18:26
Maro zmieniał z Irmscher-a na bodajże Weitec-a, bo są bardziej miękkie.ale chciałem się tylko zapytać jakiej firmy sprężny są wtedy najbarziej optymalne.Ja mam standardowe i moja omega jest juz strasznie miekka,ale niechciałbym teraz zmienic naspreżyny takie po ktorych jezdziło by mi sie jak po ,,kamieniach,,
#37 OFFLINE
#38 OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 22:30
http://weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=142wiec jaka firme wy polecacie?
Do 4ro cylindrówki sedan
#39 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 22:05
nie mam tego systemu więc nie sprawdze, ale jak ktoś by coś wiedział to mógł by dać znać. ;]
#40 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 22:17
Też nie mam ale podejrzewam, że prościej było by przemieścić czujnik położenia ?wachacza?, w każdym razie pewnie wiadomo o co kaman.nie mam tego systemu więc nie sprawdze, ale jak ktoś by coś wiedział to mógł by dać znać.