Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2008 - 16:58

Teraz myślę o jakiejś glebie.
O ile obniżyc auto, 30/30 35/35 czy 40/40? Wiem, że najlepszy efekt byłby na sprężynach -40mm, ale nie wiem, czy to nie za dużo jak na Wrocław. Powiedzcie mi jeszcze co z NIVO? W zeszłym roku jak mi pękła spreżyna, to musiałem kupic w ASO specjalne springi dedykowane do modelu z automatycznie poziomowanym zawieszeniem, czy po wymianie sprężyn na krótsze i twardsze pół-sportowe sprężyny system będzie działał prawidłowo?
Jeżeli nie da rady, to nie będę płakac. Amory kończą swoją żywotnośc i będę musiał je wymienic, a wolę wydac 1100-1200zł na nowe sprężyny + Bilsteiny B4 niż 1100zł sa sam kpl. amorów na tył NIVO.
Jakie są opinie użytkowników mających auto z obniżoną zawiechą? Na jaki zestaw się zdecydowac i gdzie kupic? Prosiłbym również o jakieś fotki z omami po glebie.



#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2008 - 18:43

No jak chcesz obniżac to bye bye nivo

Polecam obiżenie przodu o 40mm tył 30mm

Ja mam u siebie glebe 40 mm przód i bóg wie ile(za dużo) tył - nie narzekam, nigdzie nie tre, ale musze lekko unieść tył



 


#3 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2008 - 20:03

Roozga, chyba masz coś namieszane z zawiechą :wink: U mnie tył jest zdecydwoanie wyżej niżeli przód.
Zobacz, tutaj masz -40/40
http://forum.omegakl...nload.php?id=18
..a tu -35/35
http://forum.omegakl...oad.php?id=2845
i nie wiem, czy -40/40 nie będzie za dużo. Roozga, jak u Ciebie wygląda sytuacja z podjeżdzaniem pod krawężnik przodem?

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2008 - 20:24

krawężniki przodem??

hehe, krawężniki to ja omijam - ale podjeżdżałem pod robotą - jednakże staram się omijać.

Ja ci mówie 40/50mm to maks - nie dawaj więcej

jakie ty masz koło 17 czy 18??



 


#5 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2008 - 05:22

Ja miałem -30 Irmscher'a, teraz mam -30 Weitec'a. Idealnie wygląda moim zdaniem, tyle że Weitec jest miękki :p

Nie ma co przesadzać, bo nie wjedziesz na pierwsze lepsze osiedle. Mówię tu o spowalniaczach. Sypus mieszka na wsi to jemu rybka :p

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2008 - 12:22

..jeżdzę na 19". Teraz myślę nad -40mm przód -35mm tył, albo -35mm przód -35mm tył. Maro, -30/30 ma mr.n3mo i jakoś rewelacji nie ma.
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2008 - 12:37

kogut, tylko pamiętaj, że najważniejszy jest kompromis między komfortem a sportowymi doznaniami

Przeniosłem ten wątek o zawiasie bo to sie do kół nie ima



 


#8 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2008 - 14:29

Chyba się zdecyduję jednak na -35mm przód -35mm tył. Powiedzcie mi jeszcze gdzie dostane takie sprężyny do swojego samochodu. Interseują mnie springi pół-twarde (twardsze od seryjnych, ale nie sportowe), co do amorów to biorę Bilsteiny B4. Przy okazji wymienie tuleje wachacza na te z BMW E34, żeby nie płacic dwa razy za ustawienie zbieżności.

#9 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 sierpnia 2008 - 17:31

Cześć chlopaki.Ja posiadam w mojej Omci sprężyny Eibach-a -35mm przód i -35 tył(naprawde nie są twarde) wraz z amortyzatorami Bilstein B8.Nie mam pytań co do mojej zawiechy. Jak na nasze polskie drogi to może troche nisko,ale z tymi amortyzatorami naprawde trzeba specjalnie gdzieś przytrzeć.Wczesniej miałem te same sprężyny i gazowo-olejowe amortyzatory Sachs-a i nie dało się jezdzić i po niecałym roku wylały się.Przy obniżonych sprężynach na normalnych amorach naprawdę trzeba się kontrolować.
PELEN WYPAS

#10 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2008 - 19:09

Jakby co to mam sprężyny eibach'a na przód -30 czarne za 70 zł. Efekt jest ok, miałem w swojej i nie narzekałem aż nadto, auto na zakrętach bardzo dobrze się trzymało a przód ładnie stał.

#11 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2008 - 19:15

Przy obniżonych sprężynach na normalnych amorach naprawdę trzeba się kontrolować

..możesz rozwinąć swoją myśl? Bilsteiny B4 są nieco twardsze od Sachs-ów. Jak Ci się jeździ po Wrocku na takiem zawieszeniu, masz może jakieś fotki, na których widać jak wygląda twoja omega przy -35mm?

#12 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 sierpnia 2008 - 09:50

Chodzi mi o to że przy normalnych amorach(nawet Bilstein B4 czy B6) skok ich przewidziany jest do normalnych sprężyn z chwilą kiedy założymy krótsze spręzyny amory nadal mają ten sam skok a co za tym idzie złą prace.Przy bardziej dynamicznej jezdzie auto za bardzo wychyla się do góry(a to przez to ze krótsza sprężyna zostaje w pozycji np;-35mm a amortyzator ma jeszcze 35mm do góry)
Jeśli chodzi o zakręty i w miarę niewyboiste nasze poczciwe Polskie drogi to krótkie sprężyny w połączeniu np. z Bilstein B4 czy B6 to naprawdę dobry wybór.
A jak byście pomogli mi w wysłaniu zdjęć to mam parę.
Jeszcze nie wysyłałem zdjęć także za pomoc z góry dziękuje
PELEN WYPAS

#13 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 sierpnia 2008 - 10:11

czy 40/40?

Bierz te i koniec tematu, bo zabierasz sie do tego jak pies do jeza :p

#14 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2008 - 12:16

Puki co znalazłem kpl. springów Eibach-a około -30mm za 784zł bez wysyłki.
http://sklep.tuning....d=33&d_id=90339
Zastanawia mnie to, że produkt przypisany jest do wszystkich jednostek napędowych z wyjątkiem benzynowych R4, a przecież 2.5DTI jest cięższe od 2.0DTI, czy 2.5 V6. Więc jeżeli sprężyny obniżają 2.0DTI o 30mm, to o ile pójdzie w dół 2.5DTI?

Namierzyłem jeszcze:
MTS-y TECHNIK -35mm za 449zł
Waitec-i -30mm za 569zł
Jamex-y -35mm za 439zł
M.A.D.-y -35mm za 589zł
ale nie wiem, czy będą pasowały do mojego auta.
http://protector.net...c49391d2edd6b54
http://www.venom24.p...ml?osCsid=27707
http://moto.allegro...._i_omega_c.html
http://moto.allegro....el_omega_b.html

Jak będzie się zachowywac auto na takich sprężynach i na Bilsteinach B4?
Słyszał ktoś o sprężynach tych marek? Czekam na wasze opinie.

#15 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2008 - 23:15

..są jeszcze jakieś Platimexy -40mm za 733zł.

Po zapoznaniu się z opiniami kierowców na innych forach, posiadających obniżone zawieszenie w swoich autach, doszedłem do wniosku, że nie warto kupowac nie markowych springów, bo na takim zestawie amory szybko się wybiją.
Najwięcej informacj zdobyłem na forum BMW - istna skarbnica wiedzy :!: , chłopaki robią glebę -80mm i mówią, że zamierzają zejśc jeszcze niżej :lol: i jakie efekty świetlne są w nocy jak na takiej zawiesze przytrze się asfalt :mrgreen:

..a w racając do temat, już całkiem poważnie, zdecydowałem się jednak na zestaw sprężyn H&R lub Eibach-a -40mm.
Znalazłem na ebay niemieckim taki oto zestaw H&R -35mm za 141,40 euro, mam prośbę do znających niemiecki, czy ta cena jest ceną za kpl.? Widzę, że jest jakaś informacja o NIVO, ile wyniesie wysyłka do Polski

#16 OFFLINE   gambit

gambit
  • 18 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 sierpnia 2008 - 14:05

Link nie działa, więc ciężko coś powiedzieć
Piotrek
była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT

#17 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2008 - 14:54

..jeżdzę na 19". Teraz myślę nad -40mm przód -35mm tył, albo -35mm przód -35mm tył. Maro, -30/30 ma mr.n3mo i jakoś rewelacji nie ma.
Obrazek


Kogut Już mi na konto tysiączek za prawa autorskie :mrgreen:
Tez uwazam ze mogłoby byc troche wiecej. T
Tył jest troche wysoko, jeszcze z -10 mm było by akurat.
Ale efekt spotęgują jeszcze twoje 19. Omegarules zainwestował w 18 i mimo ze ma serjna wysokosc to juz to dobrze wyglada.

#18 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2008 - 19:07

mr.n3mo, no tak kasa Ci się przyda.. na nowe opony na przód :mrgreen: Tysiaka, to mogę Ci przelac, ale rupi indonezyjskich :cool:
Zamówiłbym te sprężyny z ebaya, ale nie wiem jak i ile wyjdzie za przesyłkę.

P.S. poprawiłem link

#19 OFFLINE   mały-opelfan

mały-opelfan
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-10-2007
  • Skąd: WWA (wola)

Napisany 09 sierpnia 2008 - 06:44

Witam
Chciałem sie zapytać czy nikt nei szukał albo nie myślał o gwintowanym zawieszeniu do omegi :?:
Produkują wogule cos takiego :?: Szukałem ale maja do corsy pełen wybór firm. Do astry jest sporo. Troszke do vectry. A co z omegą :?:
Przyznam sie odrazu ze to ma pujść do monzy a nie do omegia ale to ten sam zawias. Wiec nie trzeb abędzie nic przerabiać.
Był bym wdzieczny za jakie kolwiek info o zawieszeniu gwintowanym do omegi.
OPEL CUSTOM & TUNING
Mili 1975 SR 1600 Einspritzung
http://img138.images.../8651/1age7.jpg

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2008 - 08:07

Produkują :mrgreen:

http://cgi.ebay.de/F...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/F...VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/K...VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/K...VQQcmdZViewItem