po wyczyszczeniu krokowca obroty na biegu jałowym 1200!!!!
#1 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 14:40
#2 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 14:49
Prośba o pomoc- silnik 2.5 V6. Przed wyczyszczeniem krokowca obroty jałowe wynosiły ok. 550; na klimie 650. Ponieważ lekko falowały wyczyściłem krokowy. Teraz nie falują, a silnik kręci 1100-1200 obrotów, czyli dwa razy za dużo. Po włączeniu klimatyzacji spada (to nie pomyłka) do 750. Nie wiem co robić. Na próbę zamontowałem na 100% sprawny krokowiec z takiej samej omegi. W tamtej obroty 500 , a w mojej 1200. Co robić? Komputer sfiksował??
odlacz aku na troche.
#3 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 14:53
#4 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 14:56
A czy można zamiast akumulatora odpiąć kostkę od kompa ?(pytam bo odłączając akumulator zresetuję także komp. od LPG,a tego wolałbym nie robić bo wraca do ustawień fabrycznych i znowu zabawa w regulację)
mozesz.
#5 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 19:33
#6 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 20:38
sprawdz czy lewego powietrza nie ciagnie, moze jest gdzies nieszczelnoscreset komp. nic nie pomógł; dokładnie takie same objawy; co robić???
#7 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 16:20
Ps.Tuż przed awarią miałem drobny incydent. Dolewałem płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego i nie zakręciłem do końca korka. W trakcie jazdy (10 km) korek spadł i wykipiało sporo płynu. W zbiorniku odpadły jakieś dwa plastikowe kółka (pływają na powierzchni), chyba od jakiegoś pływaka?? Może z tego powodu silnik trzyma takie obroty (tryb awaryjny)?
Prośba o pomoc nadal aktualna....
#8 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 16:22
W zbiorniku odpadły jakieś dwa plastikowe kółka (pływają na powierzchni), chyba od jakiegoś pływaka?? Może z tego powodu silnik trzyma takie obroty (tryb awaryjny)?
to zaden tryb awaryjny. jesli juz to bedziesz mial info o niskim poziomie plynu. Jak byles na diagnostyce to poza bledami przeprowadzali test krokowca i kasowanie pamieci adaptacyjnej IAC ?
odlacz aku na noc - nie kompa tylko aku. komp od gazu NIE POWINIEN sie zresetowac bo te parametry ma zapisane
#9 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 15:44
Dziś w nocy miałem całkowicie odłączony akumulator. Niestety nic się nie zmieniło - po odpaleniu auta od razu pojawiły się identyczne objawy. Beznadziejny przypadek.... :bad:
#10 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 15:47
Miałem sprawdzane tylko błędy bez kasowania pamięci adaptacyjnej. Błędów nie było.
Dziś w nocy miałem całkowicie odłączony akumulator. Niestety nic się nie zmieniło - po odpaleniu auta od razu pojawiły się identyczne objawy. Beznadziejny przypadek.... :bad:
stawiam na lewe powietrze, skoro nie jest to pamiec adaptacyjna, inny krokowiec tez sie tak zachowuje. a twoj krokowiec w innych samochodzie ? no chyba ze wtyczki od krokowca pomyliles
#11 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 15:54
#12 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 16:08
onyk, jak wymieniałeś krokowca to uszczelkę też dałeś nową?
w V jest troche inaczej niz w 2.0 tu masz uszczelke gumowa na wejsciu krokowca,
#13 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 16:10
onyk, jak wymieniałeś krokowca to uszczelkę też dałeś nową?
w V jest troche inaczej niz w 2.0 tu masz uszczelke gumowa na wejsciu krokowca,
A widzisz, człowiek się całe życie uczy. To przyda mi się w następnej Omedze bo tam będzie V-ka :mrgreen:
#14 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 22:21
#15 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2008 - 22:45
Uszczelka (zewnętrzna) ta sama, ale dobra. Ponownie przełożyłem na próbę krokowy z innej Omegi 2.5V6. Tam działa super; u mnie świruje tak jak ten mój. Wynika z tego, że krokowy dostaje zły sygnał. Jak wcześniej pisałem awaria zbiegła się z wyciekiem płynu chłodzącego przez odkręcony korek, a w zbiorniku odpadł pływak. Jestem coraz bardziej pewien, że szalone obroty mają coś z tym wspólnego. Ciągle pali się komunikat KUHLMITTEL STAND mimo, że zalałem płyn po korek. Jak znaleźć powiązanie???
na 100% nie ma to nic wspolnego. zmostkuj wtyczke pod zbiorniczkiem a sie przekonasz.
edit:
a nie robiles przypadkiem nic przy przepustnicy ani przy TPS "? sprawdz czy przepustnica jest zamknieta
#16 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2008 - 19:09
#17 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2008 - 22:21
Faktycznie czyściłem też przepustnice, ale bez rozbierania całości. Na oko wszystko jest ok tj. zamyka się szczelnie. Cały czas zastanawia mnie dlaczego po włączeniu klimatyzacji obroty spadają z 1100 na 700??? Normalnie miały 500, a na klimie 650 (wiadomo sprężarka pobiera sporo mocy i obroty muszą być odpowiednio wyższe). Jak to wytłumaczyć??
a jak sie zachowuje po odpieciu krokowca ?
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2008 - 06:52
#20 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2008 - 13:20
Witam praosze o pomoc i rade. Mam omege B 2,5 v6. Po otworzeniu maski na silniku jest zamontowana listwa czarna z napisem ECO TEC i tam gdzieś pod tą listwą zasysa lewe powietrze co dosyć wyrażnie słychać. Auto w efekcie gaśnie na wolnych obrotach lub jałowym biegu. Krokowy wykluczam- jest sprawny .Co to może być i jak to naprawić.
zdejmujesz napis ecotec, pod nim masz wkret. i bedzie dojscie do uszczelki - dostepna tylko w aso - groszowe sprawy