Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2010 - 13:27

Jestem posiadaczem Opla Omegi sprowadzanej z Holandii 2,2 bena na gaz (montowany fabrycznie). Krótko po zakupie okazało się, że bierze płyn chłodniczy i olej. Już wymieniłem: uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelkę pod głowicę, uszczelkę kol. wydechowego, uszczelkę kol. ssącego, uszczelkę pokrywy zaworowej, regenerację głowicy. Niestety nadal bierze olej i w dodatku mam niewielką plamę pod rozrządem na tej "półce" pod maską. Nie wiem co robić, "mechanik" powiedział, że najprawdopodobniej poszedł ktoryś z pierścieni. Mam już tego dosyć przejechałem tym samochodem zaledwie 4000 km a już wydałem na naprawę 1800 zł a tu się szykuje następna bomba cenowa. W dodatku "mechanik" zaznaczył, że aby dojść do pierścieni znowu musi zdjąć głowicę.
Podpowiedzcie co robić.................


na jakim oleju jezdzisz ?
czy z wydechu czuc przepalonym olejem, czy kopci na niebiesko jak postoi, czy wymieniales uszczelniacze zaworowe i czy sprawdzales prowadnice ?




 


#42 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 kwietnia 2010 - 15:05

adamesce zapomnij o mineralnym. Wlej półsyn Valvoline Max LIfe!!
Bardzo prawdopodobne że uszczelniacze zaworowe puszczają i dla tego dymi na niebiesko przy zimnym silniku. Czy łatwo je można wymienić w tym silniku to nie wiem.
Dymienie na siwo oznacza bogatą mieszankę - za dużo paliwa.
Ważna jest odma - udrożnij ją jeżeli jest zatkana, patrz w sprawdzone porady.
Sprawdzenie kompresji możesz przy okazji zrobić i będziesz wiedział czy pierścionki puszczają.

A mozliwe jest ze auto bedac "przelaczone" pali rowniez PB ? Bo przedewszystkim kopci tak delikatnie jak jest na LPG. Benzyny troszke jednak ubywa. Troszke wiecej niz chyba rozgrzanie silnika. Niestety boje sie ze z ta odma sobie nie poradze :(

#43 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 kwietnia 2010 - 20:30

Z tego co mi wiadomo to tak może być że silnik żłopie jednocześnie lpg i pb.
Zaprzyjaźnij się z mechanikiem co by zdiagnozował to wszystko o co masz podejrzenia i dodatkowo przedmucha tą odmę.

#44 OFFLINE   Pluto1

Pluto1
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 19:19

Sprawdziłem jak mi kazałeś. Dzisiaj miałem trasę autem ( przejechałem 100 km ). Po przejechaniu tej trasy pod domem na odpalonym aucie odkręciłem korek od oleju na silniku i olej zaczął mi wypluwać na zewnątrz silnika, szybko zakręciłem a bagnetu już nie sprawdzałem.
W tej chwili mam w Omedze olej Mobil Super M, a wcześniej miałem ( zaraz po zakupie, przed wizytą u tego mojego psełdo mechanika ) Castrol Magnatec 10W - 40 A3/B3

#45 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 11 kwietnia 2010 - 19:22

Pod korkiem masz wałek rozrządu,więc wypluwanie oleju to normalka.

#46 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2010 - 19:42

Nie lepiej wyjąc bagnet?

#47 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:01

Faktycznie w v6 jest wysoki wlew i nie chlapie tylko dmucha, ale można sobie z tym poradzić i w 2.0. Bagnetem nie będzie chlapać.
Koledzy - nie wiem co myślicie o tych pierścionkach ale wypadało by chyba zrobić kompresje lub próbę olejową żeby je wykluczyć.
Ten ubytek oleju może być zupełnie przez co innego, trzeba namierzyć ten widoczny wyciek oleju co gromadzi się "pod rozrządem na tej "półce" pod maską".

#48 OFFLINE   jfk123

jfk123
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 13 kwietnia 2010 - 22:11

U mnie przy odpalaniu po dluzszym staniu czasem rzuci chmura czarnego dymu za soba, co moze byc przyczyna?

#49 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 kwietnia 2010 - 01:19

Za dużo ropy w garach i nie przepala. Czarny dym z wydechu to nie przepalona ropa.
A dlaczego - pewnie układ wtryskowy, w dziale z klekotami powinna być bardziej precyzyjna podpowiedź.

#50 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 15:37

Hmm, silnik dostaje na start uboższą dawkę, stąd opisywane kopcenie. O ile jest w granicach zdrowego rozsądku, to bym się tym nie przejmował.

#51 OFFLINE   karaluch

karaluch
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: starachowice

Napisany 25 kwietnia 2010 - 19:51

witaj Chardy...
Mam ten sam problem co Ty,ja jestem właśnie po wymianie uszczelniaczy...przestał tylko kopcić...bo trochę puszczał dymka..ale nic poza tym zuzycie sie nie zmniejszyło...może poprostu gdzies wycieka??

u mnie jest problem tego typu,że walnął mi rozrząd..oczywiście trzeba było robic górę silnika,po zrobieniu okazało sie że ubywa oleju po trochu...wcześniej nie brał nic pomimo jazdy
na LPG..ostatnio wymieniłem uszczelniacze i omcia przestała kopcić bo trochę kopciłą...ale olej bierze dalej jakieś 0,7 na 1000km wcześniej brała jakiś litr na tysiąca!
Miał ktoś podobny przypadek...silnik dookoła obejrzałem wycieków raczej nie ma...dokładnie go wytarłem i obserwowałem...słyszałem o wycieku na połączeniu z wałem...czy to mozliwea może prowadnice zaworów są winne lub inna częśc z "góry" motorku 2,0 16V 246 tys..przejechane
karaluch

#52 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 25 kwietnia 2010 - 21:11

A spotkał się ktoś z tym,że uszczelniacz się zsunął?jest to wogóle możliwe? Moja jest 9000km po wymianie uszczelniaczy i tak jak nigdy nie kopciła to teraz dymi cały czas na niebiesko szczególnie podczas ruszania albo podczas postoju :(

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2010 - 21:17

A spotkał się ktoś z tym,że uszczelniacz się zsunął?jest to wogóle możliwe? Moja jest 9000km po wymianie uszczelniaczy i tak jak nigdy nie kopciła to teraz dymi cały czas na niebiesko szczególnie podczas ruszania albo podczas postoju :(


moj brat mial taki przypadek ze sie po wymianie zsunal uszczelniacz.




 


#54 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 26 kwietnia 2010 - 00:26

witaj Chardy...
Mam ten sam problem co Ty,ja jestem właśnie po wymianie uszczelniaczy...przestał tylko kopcić...bo trochę puszczał dymka..ale nic poza tym zuzycie sie nie zmniejszyło...może poprostu gdzies wycieka??

u mnie jest problem tego typu,że walnął mi rozrząd..oczywiście trzeba było robic górę silnika,po zrobieniu okazało sie że ubywa oleju po trochu...wcześniej nie brał nic pomimo jazdy
na LPG..ostatnio wymieniłem uszczelniacze i omcia przestała kopcić bo trochę kopciłą...ale olej bierze dalej jakieś 0,7 na 1000km wcześniej brała jakiś litr na tysiąca!
Miał ktoś podobny przypadek...silnik dookoła obejrzałem wycieków raczej nie ma...dokładnie go wytarłem i obserwowałem...słyszałem o wycieku na połączeniu z wałem...czy to mozliwea może prowadnice zaworów są winne lub inna częśc z "góry" motorku 2,0 16V 246 tys..przejechane


przerabialem to w swojej 2.0 16V,wymienialem uszczelniacze i dalej byla lipa tzn brala olej tak jak piszesz ok.1l na 1000km,zapytalem sie Czlowieka co remontuje glowice co moze byc przyczyna ze bierze 1l. oleju na 1000 i on powiedzial ze jego zdaniem to niemozliwe zeby przez uszczelniacze tyle oleju bral,w koncu kazalem rozebrac silnik i okazalo sie ze pierscienie olejowe stanely,wymienilem i bylo ok.gdzies czytalem ze po wymianie uszczelniaczy czesto potrafia pierscienie puszczac,bo gora sie uszczelnia i zaczyna puszczac dól.Po przejechaniu 90tys znowu zaczela mi kopcic,bierze ok. 0,5l na 1000,sprobuje znowu wymienic uszczelniacze trzonkow,moze pomoze:)

#55 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 26 kwietnia 2010 - 07:26

A spotkał się ktoś z tym,że uszczelniacz się zsunął?jest to wogóle możliwe?

Tomek jest możliwe, miałem ten przypadek. po tygodniu od wymiany jeszcze raz sprawdzenie i właśnie jeden był "spadnięty", i akurat ostatni sprawdzany:mad:

#56 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2010 - 12:14

przerabialem to w swojej 2.0 16V,wymienialem uszczelniacze i dalej byla lipa tzn brala olej tak jak piszesz ok.1l na 1000km,zapytalem sie Czlowieka co remontuje glowice co moze byc przyczyna ze bierze 1l. oleju na 1000 i on powiedzial ze jego zdaniem to niemozliwe zeby przez uszczelniacze tyle oleju bral,w koncu kazalem rozebrac silnik i okazalo sie ze pierscienie olejowe stanely,wymienilem i bylo ok.gdzies czytalem ze po wymianie uszczelniaczy czesto potrafia pierscienie puszczac,bo gora sie uszczelnia i zaczyna puszczac dól.Po przejechaniu 90tys znowu zaczela mi kopcic,bierze ok. 0,5l na 1000,sprobuje znowu wymienic uszczelniacze trzonkow,moze pomoze:)


musze cie zmartwic ale jest w stanie brac i to wieksze ilosci. U mnie skonczylo sie na litrze na 500 km :D - wadliwe uszczelniacze Elring




 


#57 OFFLINE   karaluch

karaluch
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: starachowice

Napisany 27 kwietnia 2010 - 15:12

sprawdziłem wczoraj omege na trasie i podobno nie kopci przy 4 ty ...bo pytałem mobili na CB ...czy widac kopcenie...podejrzewam wyciek może jakiś...miał ktoś kiedyś wyciek który nie objawiał sie na pierwszy rzut oka?
...(w garażu nie ma na podłodze oleju)
karaluch

#58 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 kwietnia 2010 - 16:43

sprawdziłem wczoraj omege na trasie i podobno nie kopci przy 4 ty ...bo pytałem mobili na CB ...czy widac kopcenie..


A to jest dowód, że olej nie idzie do komór spalania przez pierścienie tłokowe. Pobieranie oleju przez prowadnice zaworowe jest większe lub mniejsze zależnie od podciśnienia w dolocie, a te z kolei zależy od stopnia otwarcia przepustnicy. Zorientowani wiedzą o co chodzi.


Dawno temu (z 15 lat) w firmie gdzie pracowałem był mietek 2.6 benzynka , jarał olej litrami, dymił jak lokomotywa. Myślę sobie ,po ptokach motor kaput. Przyjechali mechanicy z Mercedesa (po godzinach), wymienili uszczelniacze bez zwalania czapki i eureka jak ręką odjął. Zero dyma, zero ubytku oleju.

#59 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 27 kwietnia 2010 - 18:04

musze cie zmartwic ale jest w stanie brac i to wieksze ilosci. U mnie skonczylo sie na litrze na 500 km :D - wadliwe uszczelniacze Elring


no 20 litrow na 10tys robi wrazenie:)Szkoda ze takiego Beasta nie ma w Lublinie:(byloby o wiele latwiej

#60 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2010 - 07:48

no 20 litrow na 10tys robi wrazenie:)Szkoda ze takiego Beasta nie ma w Lublinie:(byloby o wiele latwiej


zawsze swiezy olej :p a tak serio to wytrzymalem moze 3 czy 4 miesiace i wymienilem silnik