Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2008 - 21:49

wyciekow zadnych nie zauwazylem i nie widze tez zeby dymil (moze troche ale tylko po odpaleniu na zimnym silniku

Pewnie uszczelniacze zaworow puszczaja. Tu jest sporo na ten temat:
Niebieski dym z rury/uszczelniacze
http://forum.omegakl...ight=popychacze
http://forum.omegakl...lniacze zaworow
http://forum.omegakl...lniacze zaworow

czy jesli faktycznie pali mi olej to wyjdzie to na analizie spalin

Tak powinno wykazac

w zwiazku z tym czy lepiej sprawdzic spaliny czy cisnienie sprezania?

Hmm jak bedzie slabe cisnienie to moga byc pierscienie a jak cisnienie bedzie ok a na analizie spalin pokaze cos to stawial bym wlasnie na uszczelniacze, ktore dosc czesto siadaja.

#22 OFFLINE   Chardy

Chardy
  • 33 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Bydgoszcz (PL)/ Greystones (IRL)

Napisany 20 sierpnia 2008 - 13:08

bylem dzis u mechanika. zrobilem analize spalin i pomiar cisnienia sprezania. wszystko wyszlo ok. okazalo sie, ze olej puszczala uszczelka pod pokrywa zaworow. olej lecial do gniazda swiecy na ostatnim cylindrze i z tylu pokrywy. cala swieca byla w oleju. teraz pozostaje mi tylko wymienic uszczelke. jestem juz umowiony w przyszlym tygodniu. niestety jest tu drozej niz w Polsce wiec kosztowac mnie to bedzie ok 130 euro.

dzieki za rade i pozdrawiam

#23 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 sierpnia 2008 - 13:19

wyciekow zadnych nie zauwazylem i nie widze tez zeby dymil


... okazalo sie, ze olej puszczala uszczelka pod pokrywa zaworow. olej lecial do gniazda swiecy na ostatnim cylindrze i z tylu pokrywy. cala swieca byla w oleju.


Dlatego tak ważne jest sprawdzenie najprostszych spraw, bo inaczej zapędzasz się w remont silnika.

Wymienić uszczelkę możesz sam. Tu masz poradę:
http://www.vectraklu...advices/pokaz/5
Jeśli nie masz Torxów nasadowych to spróbuj oczkowym kluczem 8. Poza tym to tylko uszczelki i silikon są Ci potrzebne. No może coś do odolejenia - ja mam Amberclens, może być też benzyna.
Powodzenia

#24 OFFLINE   Chardy

Chardy
  • 33 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Bydgoszcz (PL)/ Greystones (IRL)

Napisany 19 października 2008 - 19:49

Witam ponownie

Wymienilem uszczelke pod pokrywa zaworow i mialem nadzieje, ze problem zniknie. niestety tak sie nie stalo.caly czas ubywa mi oleju i to w dosc sporych ilosciach (ok 0.7 l na 1000km). jak juz pisalem sprawdzalem cisnienie sprezania i analize spalin - wszystkie wyniki bardzo dobre. (czy przy zuzytych uszczelniaczach zaworowych nie wyszloby nic na analizie spalin?)dodatkowo mechanik obejrzal swiece i nie bylo na nich sladow spalania oleju. pomozcie bo bylem juz u 2 mechanikow (Polaka i Irlandczyka) obaj obejrzeli silnik i skrzynie dokladnie z gory i z dolu i nie znalezli zadnych wyciekow. powiedzieli mi, ze te silniki poprostu tak maja. poza tym znikaniem oleju obaj mechanicy zgodnie stwierdzili, ze auto jest w bardzo dobrym stanie i nie ma sensu go zmieniac...a mi juz ręce opadają bo ile mozna oleju dolewac??
sprawdzalem rowniez dymienie - czsami lecz nie zawsze w chlodniejsze dni dymi troche ale nie na niebiesko tylko na bialo wiec moze to byc tylko para podczas jazdy przyprzyspieszaniu nie dymi i rura wydechowa nie jest okopcona.

musze jednak dodac kilka rzeczy.otóż auto ma 152000 km przebiegu. kiedy je kupilem poltora roku temu wszytsko bylo cacy. robilem nim dlugie trasy i nie bral tyle oleju.pozniej przeprowadzilem sie blizej miejsca pracy i robie nim przewaznie bardzo krotkie trasy (do pracy mam ok.6,5 km wiec ledwo zdazy sie rozgrzac).temp silnika podczas jazdy to 92-95st. moze to ma cos z tym wspolnego?
druga sprawa to to, ze zostawilem go na wymiane oleju w warsztacie. powiedzialem, ze maja wlac polsyntetyk bo taki byl wczesniej ale tak naprawde to nie wiem co wlali... :oops:
zaraz po tej wymianie padly mi uszczelniacze walkow rozrzadu- wymianilem w ASO ale zpaprali mi ta uszczelke podpokrywa zaworow - teraz rowniez wymieniona i nie cieknie (czesto sprawdzam).moze wiec jest to wina oleju??

teraz zblizam sie do kolejnej zmiany oleju i zastanawiem sie czy nie wlac czegos lepszego, moze to pomoze - sam nie wiem...rozwazam
1. Castrol Magnatec 10W-40 Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
2.valvoline MaxLife 10W40 Motor Oil API SL/SM

czytalem jednak na tym forum, ze klasa jakosci do tych silnikow powinna byc SG lub SH, wiec nie jestem pewien czy dobrze, ze chce to wlac. moze lepiej sprobowac minerala?? co sadzicie...

rozwazam tez dodanie ceramizera - moze zmniejszylby tarcie na zimnym silniku przy tak krotkich trasach zuzycie oleju zmniejszylo by sie...

pomozcie prosze jesli mozecie bo juz nie wiem co robic... :sad: z gory dzieki

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2008 - 21:01

Teoria swoją drogą, praktyka swoją... Ja mogę Ci napisać tylko ze swoich doświadczeń.
W aucie którym ciekły uszczelniacze ssące:
- spaliny były poza normą. Duża zawartość HC.
- nie dymił po odpaleniu
- dymił na czarno po mocnym przegazowaniu
- świece miały czarny a potem biały nalot (biały był chropowaty)
- gubienie oleju nie było w zastraszających ilościach
- ciśnienie wysokie (po naprawie też takie się utrzymuje)
- końcówka wydechu okopciła się czarną sadzą po ok tygodniu
- więcej oleju gubił na trasie

W aucie w którym ciekły uszczelniacze wydechowe:
- spaliny w normie (na postoju)
- dymił na niebiesko po postoju (kilka godzin po trasie) i delikatnie na trasie.
- świece w normie (bez nalotu)
- gubienie oleju jak wyżej (potęgowane wyciekiem z wału)
- ciśnienie niższe niż w pierwszym silniku
- końcówka okopciła się w ok tydzień
- więcej oleju gubił w mieście

Generalnie to co piszesz wskazuje na wyciek z silnika (najwięcej oleju ucieka kiedy silnik stygnie). Piszesz, że jednak nie ma tam wycieków.
Jeżeli masz filtr na odmę (po prawej stronie, na końcu silnika czarna puszka) to warto go sprawdzić czy nie jest zaklejony mazią (może być jak majonez). Jeśli tak to wymyj benzyną. Sprawdź też czy cały układ odpowietrzania silnika nie jest zapchany (rurki idące od pokrywy do przepustnicy). Zatkanie ich często powoduje większe spalanie oleju.

Zalanie gęstszego oleju zwiększy wycieki i podwyższy temperaturę pracy silnika.
Jedni twierdzą, ze dobry olej zmniejsza im wycieki. Możesz spróbować, ja uważam, że Oplowski 10W40 mniej ucieka niż np Mobil 1, ale to tylko subiektywne wrażenie.

Jeżeli b ędziesz odkręcał kiedykolwiek kolektory wydechowy to możesz sprawdzić czy zawory i kolektor w środku są zakopcone. Jeśli jest tylko delikatnie oczerniony a sworznie zaworów mają białawy nalot to silnik nie pali oleju. Palenie objawia się okopconym mocno kolektorem (sadzą którą można zdrapywać) i zaworami oblepionymi czarnym lub białym nalotem. Mokre sworznie zaworów wydechowych sugerują uszkodzone uszczelniacze tych zaworów.
Wg mnie jeśli zmiana oleju nic nie da, silnik nie ma żadnych wycieków, spaliny są w normie to dolewaj i jeździj. Omega jest za mało warta, żeby sprzedawać dobry model.

#26 OFFLINE   raf3000

raf3000
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 15 lutego 2009 - 13:57

:cool::cool::cool::cool::cool:Ja miałem to samo, ale już nie mam.Koszt to około 1000pln. Sama wymiana uszczelniaczy nic nie da, bo wyrabiają się prowadnice zaworów. Ja wymieniłem: -pierścienie komplet x 4 (cena 213 pln za 4 komplety)
-uszczelniacz trzonka zaworu x 16 (ok 2 pln szt.)
-uszczelka głowicy (ok 70 pln)
-uszczelka miski olejowej (ok 40 pln)
-olej 10w40 GM (ok 80)
-prowadnice zaworów x 16 (ok 6 pln)
Robocizna :
-docieranie zaworów (ok 80 pln)
-rozebranie głowicy (ok 250)
-wymiana pierścieni (150 pln)
Wszystko razem: ok 1000 pln
Diagnoza: wyrobione były prowadnice zaworów i zamki na pierścieniach olejowych.
:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

#27 OFFLINE   raf3000

raf3000
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 15 lutego 2009 - 14:00

A zapomniałem dodać mi brała ok 1 litra na 1000 km . Teraz zrobiłem 2500 km i ani kropelki nie dolałem. :cool::cool::cool:
A przed wymianą badałem ciśnienie i super było (bo olej go uszczelnił) ,a analiza spalin też super bo temperatura spalania jest wysoka i spala olej a dymek odkłada się na katalizatorze.

#28 OFFLINE   raf3000

raf3000
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 15 lutego 2009 - 14:04

Lej mineralny bo szkoda twojej kasy 10w40 jest drogi. I tak ci będzie połykała jak nie uszczelnisz silnika.

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 14:19

Lej mineralny bo szkoda twojej kasy 10w40 jest drogi. I tak ci będzie połykała jak nie uszczelnisz silnika.

Haha... nie skomentuje...
100 zł za 10w40 mobila to dużo? No nic... oszczędzaj dalej...

#30 OFFLINE   raf3000

raf3000
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 15 lutego 2009 - 14:41

Haha... nie skomentuje...
100 zł za 10w40 mobila to dużo? No nic... oszczędzaj dalej...


Może dla ciebie nie, jak jesteś taki bogaty co robisz na forum. Jedz do serwisu i tam sobie porozmawiaj z panami. Bogaczu!!!

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 14:46

Może dla ciebie nie, jak jesteś taki bogaty co robisz na forum. Jedz do serwisu i tam sobie porozmawiaj z panami. Bogaczu!!!

To nie maluch, żeby lać mineralny olej, tylko auto, ktorym zrobisz 300 tyś. km i nie powinnien brać śladowych ilości oleju, a przy tym przebiegu kilka aut z forum jeździ jeszcze na syntetyku. Kupiłeś auto wyższej klasy średniej, a szczędzisz na oleju?
Hmm... do bogacza mi trochę brakuje i to trochę bardzo...
A osoby, które kupiły samochód od osób jak Ty narzekają, bo silnik nie ma mocy, bo kopci, bo kat się zawala, bo im panewki idą... bo ktoś szczędził grosze na oleju... 35-40 zł różnicy na oleju 1-2 razy do roku to dużo? Niesądze...

#32 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2009 - 14:53

Bogaczu!!!

Ale poszedłeś chłopie po bandzie :smiech:

#33 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 16 lutego 2009 - 21:34

No i zostałem bogaczem :o:o:o

#34 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2009 - 21:40

No i zostałem bogaczem

Widzisz :) Nie spodziewałeś się tak samo jak ja :D

#35 OFFLINE   Pluto1

Pluto1
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 09 kwietnia 2010 - 14:36

Jestem posiadaczem Opla Omegi sprowadzanej z Holandii 2,2 bena na gaz (montowany fabrycznie). Krótko po zakupie okazało się, że bierze płyn chłodniczy i olej. Już wymieniłem: uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelkę pod głowicę, uszczelkę kol. wydechowego, uszczelkę kol. ssącego, uszczelkę pokrywy zaworowej, regenerację głowicy. Niestety nadal bierze olej i w dodatku mam niewielką plamę pod rozrządem na tej "półce" pod maską. Nie wiem co robić, "mechanik" powiedział, że najprawdopodobniej poszedł ktoryś z pierścieni. Mam już tego dosyć przejechałem tym samochodem zaledwie 4000 km a już wydałem na naprawę 1800 zł a tu się szykuje następna bomba cenowa. W dodatku "mechanik" zaznaczył, że aby dojść do pierścieni znowu musi zdjąć głowicę.
Podpowiedzcie co robić.................

#36 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 kwietnia 2010 - 15:44

Zmienić mechanika i ustalić przyczynę wycieku. Jak odkręcisz wlew oleju mocno dmucha?

#37 OFFLINE   Pluto1

Pluto1
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 10 kwietnia 2010 - 10:17

to znaczy jak dmucha, mam gowłączyć i na odpalonym odkręcić korek:)

#38 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 kwietnia 2010 - 11:46

tak, bagnet też uchyl i popatrz którędy bardziej dmucha.

#39 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 kwietnia 2010 - 12:09

Witam, podczepie sie pod temat. Nie znam sie w tym temacie za dobrze. Czy jesli autko bierze olej a nie jest tego ogromna ilosc to jaka probe kompresji musze zrobic? Sucha czy olejowa? Gdzie na slasku i jakie to koszty aby to zrobic? Mam 240kkm i polsyntetyk wlany, na zimnym bardzo stuka klawiatura. Zastanawiam sie narazie nad zmiany na mineralny jakis taki dobry, co byscie polecili? Czy jesli teraz wleje mineralny i okaze sie ze jednak bede musial za jakis czas zrobic gore silnika to bede mogl przejsc na mineralny bez ruszania dolu? Autko przy przegazowaniu dymi na niebiesko/siwo ale to przedewszystkim na zimnym silniku.

#40 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 kwietnia 2010 - 12:40

adamesce zapomnij o mineralnym. Wlej półsyn Valvoline Max LIfe!!
Bardzo prawdopodobne że uszczelniacze zaworowe puszczają i dla tego dymi na niebiesko przy zimnym silniku. Czy łatwo je można wymienić w tym silniku to nie wiem.
Dymienie na siwo oznacza bogatą mieszankę - za dużo paliwa.
Ważna jest odma - udrożnij ją jeżeli jest zatkana, patrz w sprawdzone porady.
Sprawdzenie kompresji możesz przy okazji zrobić i będziesz wiedział czy pierścionki puszczają.