Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia przepustnicy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 lipiec 2008 - 13:07

Czy ktoś mógłby podać wartości pomiarowe dla czujnika przepustnicy?

Omega 2.5 V6 (1995 rok).

Czy sprawdzenie oporności pomiędzy danymi pinami (1,2,3) da jakiś pogląd na jego zużycie/uszkodzenie?

Z góry dzięki za opowiedzi.

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur. :eek:


Dodany obrazek

Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)


#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lipiec 2008 - 13:28

Czy ktoś mógłby podać wartości pomiarowe dla czujnika przepustnicy?

Omega 2.5 V6 (1995 rok).

Czy sprawdzenie oporności pomiędzy danymi pinami (1,2,3) da jakiś pogląd na jego zużycie/uszkodzenie?

Z góry dzięki za opowiedzi.


przeciez ci rano wyslalem screena z autodaty na gg. na tps nie zmierzysz opornosci tylko napiecie we wtyczce w zaleznosci od otwarcia




 


#3 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 lipiec 2008 - 13:32

Nic do mnie nie dotarło. Gdybym miał to bym się nie pytał ;)

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur. :eek:


Dodany obrazek

Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)


#4 OFFLINE   jaras000

jaras000
  • 7 postów
  • Dołączył: 23-06-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 sierpień 2008 - 18:47

Pytanie do ludzi którzy mieli samochód z wyraźnie uszkodzonym czujnikiem położenia przepustnicy. Jakie objawy konkretnie były obserwowalne??Ponieważ u mnie np po wciśnięciu pedału gazu i próbie przytrzymania obrotów na poziomie 2500 rosną gwałtownie, lub po delikatnym puszczeniu opadają gwałtownie po prostu nie da się ich utrzymać na jednym poziomie. Tak czy siak napiszcie jakie objawy są przy uszkodzonym czujniku.

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpień 2008 - 20:52

przy uszkodzonym czujniku przepustnicy , najczesciej , powtarzam najczesciej ( i dotyczy to wielu marek samochodowych) obroty zawieszaja sie , jest problem z biegiem jalowym , najczesciej zawieszaja sie w gornym przedziale ekstremalnie (tak mialm kiedys w vectra u kolesia ) po odpaleniu szla na 5000 i tak stala

Czujnik polozenia przepustnicy w 2,5 to stanardowy czujnik ktory wraz ze wzrostem kata otwarcia amniejsza swoja opornisc czyli tzw tps rosnacy a wiec
na Podpietej wtyczce i przekreconym zaplonie sprawdzasz napiecie miedzy pinami 2 a 3 i na puszczonym pedal gazu ma byc okolo 0,5 V (nie moze byc wiecej niz 0,7V) a na pedale wcisnietym w podloge 4,5 - 5 V . Chodzi tez o to zeby napiecie szlo plynnie razem z wciskaniem gazu czyli dodajesz powoli gaz a napiecie rowno rosnie z tego 0,5 do 5V trzeba patrzec zeby nie bylo skoków typu idzie do 2 V a nagle 5 i czy jest 3/4 przepustnicy otwarte czy cala na max to jest 5V

Auto data podaje pedal puszczony 0,1-0,6 pedal w podloge 3,9 - 4,8V


Przy okazji sprawdz czy miedzy pinem 1 a 2 na wtyczce pojawia sie 5V po przekreceniu zaplonu

thats all
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Stallion

Stallion
  • 17 postów
  • Dołączył: 23-06-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 sierpień 2008 - 22:24

Sprawdz:
http://www.bosch.com...tleposition.pdf
Jak ciezko zmierzyc napiecie to wymontuj caly i omomierz w reke.
miedzy 1 a 2 powinienes miec okolo 2k omow.
Na slizgaczu kolo 900 w skrajnych polozeniach. Krec powoli srubokretem i patrz czy nie szaleje.
Pozdr

#7 OFFLINE   vertix

vertix
  • 812 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maj 2012 - 22:28

na Podpietej wtyczce i przekreconym zaplonie



Powitał. No właśnie dziś po browarze , diabeł mnie podkusił żeby się w to pobawić. Niestety opisu nie bardzo pamiętałem , więc odpiąłem wtyczkę i na wtyczce sprawdzałem napięcie :banan2: .Robiłem to na chybił trafił , łącząc piny ze sobą , jak i do masy . Pół godziny temu leciałem do domu i wyskoczył mi błąd 21 czujnik przepustnicy wysokie napiecie . Po ponownym odpaleniu awaria już się nie świeciła , za to pojawiły się pytania.
1 Mogłem w ten sposób uwalić coś w sterowniku ?
2 Może to zbieg okoliczności i czujnik pada?
3 Jeśli padnie definitywnie , czy da się nim turlać chociaż w trybie awaryjnym?
Sprawę dodatkowo zamula fakt , że jakiś miesiąc temu , padł mi mostek prostowniczy w altku i zanim uporałem się z tym problemem , ponad tydzień jeździłem na wskazania miernika i 4-5 razy nie upilnowałem napięcia - skok do 18-19V i świecące wszystkie kontrolki na desce.
Wcześniej , zwłaszcza po dłuższej trasie , zdarzało mu się dość często , że po wrzuceniu na luz obroty zawieszały się na kilka sekund w okolicach 2 ts obr/min

#8 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 czerwiec 2012 - 00:11

Witam, przepraszam że odgrzebuje, otóż w kompie wyskakuje mi błąd 021 i do tego samochód na gazie zaczął być nie do zniesienia dławi się, przy ruszaniu kopci w bardzo znaczących ilościach, co dziwne jeżeli odłączałem akumulator na cala noc przez kilka godzin potrafił normalnie chodzić i znów jest to samo wiec postanowiłem kupić czujnik położenia przepustnicy tak ja to komputer wskazywał, dziś go kupiłem zamontowałem i niestety jeszcze gorsza porażka na dodanie gazu reaguje dopiero po kilku sekundach i jest strasznie zamulony, kopci itd moje pytanie brzmi czy może to być wina tego ze kupiłem zamiennik a nie taki jak był czyli oryginalny Boscha dodam że komunikat o błędzie 021 nadal nie znikną wiec już nie wiem czy to winna gazu czy czujnika, bardzo prosze o pomoc ;)

#9 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 czerwiec 2012 - 07:00

przypominam tylko że nasze omegi nie lubią zamienników w elektronice. więc przyczyny szukaj tutaj.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5673 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwiec 2012 - 12:32

Witam, przepraszam że odgrzebuje, otóż w kompie wyskakuje mi błąd 021 i do tego samochód na gazie zaczął być nie do zniesienia dławi się, przy ruszaniu kopci w bardzo znaczących ilościach, co dziwne jeżeli odłączałem akumulator na cala noc przez kilka godzin potrafił normalnie chodzić i znów jest to samo wiec postanowiłem kupić czujnik położenia przepustnicy tak ja to komputer wskazywał, dziś go kupiłem zamontowałem i niestety jeszcze gorsza porażka na dodanie gazu reaguje dopiero po kilku sekundach i jest strasznie zamulony, kopci itd moje pytanie brzmi czy może to być wina tego ze kupiłem zamiennik a nie taki jak był czyli oryginalny Boscha dodam że komunikat o błędzie 021 nadal nie znikną wiec już nie wiem czy to winna gazu czy czujnika, bardzo prosze o pomoc

Jezeli to dotyczy auta ktore masz wpisane w profilu to jest zle odczytany blad bo powinny byc kody 4-ro cyfrowe.

#11 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 czerwiec 2012 - 20:11

Jezeli to dotyczy auta ktore masz wpisane w profilu to jest zle odczytany blad bo powinny byc kody 4-ro cyfrowe.

Dokładnie jest to auto które mam wpisane w profil, tylko ja odczytywałem błąd nie metodą na spięcie pinów pod kierownicą tylko po przez wciśniecie na raz dwóch przycisków od komputera które są na przełączniku od wycieraczek i nie mam pojęcia czy jest to dobra metoda ale w każdym razie wyświetliło mi taki błąd jak mam na zdjęciu

Dodany obrazek

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5673 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwiec 2012 - 20:21

Dokładnie jest to auto które mam wpisane w profil, tylko ja odczytywałem błąd nie metodą na spięcie pinów pod kierownicą tylko po przez wciśniecie na raz dwóch przycisków od komputera które są na przełączniku od wycieraczek i nie mam pojęcia czy jest to dobra metoda ale w każdym razie wyświetliło mi taki błąd jak mam na zdjęciu

No to odczytales numer oprogramowania wyswietlacza kompa pokladowego a nie bledy zapisane w ECU silnika :D

#13 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 czerwiec 2012 - 20:45

Haha to inteligentnie to zrobiłem :D ale na przyszłość będę wiedzieć ;) teraz odczytałem błąd metodą na spinacz i wyszło 0120 czyli tez czujnik położenia przepustnicy z tym ze dziś go odłączałem i zmieniałem na inny a potem znów zmieniłem na stary nie resetując kompa w samochodzie, czy to może przez to wystąpił ten błąd ? bo poza tym błędem innego nie odczytałem.

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5673 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwiec 2012 - 20:56

teraz odczytałem błąd metodą na spinacz i wyszło 0120 czyli tez czujnik położenia przepustnicy z tym ze dziś go odłączałem i zmieniałem na inny a potem znów zmieniłem na stary nie resetując kompa w samochodzie, czy to może przez to wystąpił ten błąd ? bo poza tym błędem innego nie odczytałem.

Blad moze byc bo jest czujnik uszkodzony albo zostal zapamietany jak odpiales wtyczke od czujnika i stacyjka byla na zaplonie. Bledy skasujesz tylko kompem. A TPSa mozna zmierzyc miernikiem czy dobry.

#15 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 czerwiec 2012 - 21:07

Aha czyli nie skasuje błędów odłączając aku na cała noc tylko muszę jechać z tym do serwisu i oni kompem skasują? i w ogóle trzeba ten błąd kasować czy można go zostawić bo kontrolka silnika podczas jazdy się nie zapala? A jutro pożyczę miernik i zmierzę ile prądu przepuszcza.

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5673 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwiec 2012 - 22:15

Aha czyli nie skasuje błędów odłączając aku na cała noc tylko muszę jechać z tym do

X20XEV ma bardzo dobra pamiec i odlaczenie aku nic nie da. Do serwisu jechac niemusisz, wystarczy ze pojedziesz gdzies maja opcoma/opelscannera. Jak kontrolka silnika sie nie pali gdy silnik pracuje to znaczy ze nie ma aktywnych bledow (ewentualnie sa tylko stare bledy zapamietane i one sie beda wyswietlac na spinaczu lub na kompie dopuki sie ich nie skasuje recznie).

#17 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 czerwiec 2012 - 22:27

Aha dzięki bardzo za pomoc, czyli czujnik przepustnicy jest dobry bo kontrolka się nie pali jak silnik jest uruchomiony a błąd zapamiętało bo faktycznie na chwile uruchomiłem silnik a zapomniałem podłączyć czujnika jak go zmieniałem. W takim razie pozostaje mi udać się do gazownika ;/ jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc ;)

#18 OFFLINE   XOK

XOK
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-11-2013
  • Skąd: Wodzisław
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 luty 2016 - 22:24

Troche odgrzewanie starego kotleta, ale co zrobisz... Mam problem,a mianowicie obroty mi sie zawieszają na ok 1.5 tys.Sczytałem błędy i wyszło, że jest za wysokie i za niskie napiecie na tpsie... Mierniczek do łapy i mierzem i co.. Na zamkniętej przepustnicy 4.7v a na otwartej 0.6v czyli na odwrót.Zamieniałem stronami skrajne kabelki i nic to nie dawało.Pany co robić? Silnik x30xe

#19 ONLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4635 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marzec 2016 - 15:25

nie zamienia się skrajnych.

Wogóle to zmieniałeś kolektor z długiego na krótki? Dlaczego TPS odwrotnie pokazuje?



#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3184 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marzec 2016 - 16:26

Silnik x30xe

 

:)  

Załączone pliki

  • Załączony plik  TPS.pdf   141,95K   26 pobrań