Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 czerwca 2011 - 17:04

Witam,

Ma ktos moze numery katalogowe tych gumeczek od BMW ? potrzebuje zeby zamowic dokladnie te od tego modelu.


Dokładnie te >>>http://allegro.pl/le...1644437866.html

tak mają być poprawnie zamontowane
Dodany obrazek
Dodany obrazek
jakbyś przeglądnął cały wątek to byś znalazł te same zdjęcia



Ja założyłem tak>>>> Dodany obrazek

i nastała cisza :).
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#62 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 16 czerwca 2011 - 20:18

Ja założyłem tak>>>> Dodany obrazek

i nastała cisza :).

ile przejechałeś na takim montażu i jak się zachowuję auto
u mnie po montażu zgodnym ze wcześniejszymi zdjęciami 10tyś. i śmietnik

#63 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 czerwca 2011 - 20:32

u mnie po montażu zgodnym ze wcześniejszymi zdjęciami 10tyś. i śmietnik


U mnie było tak samo.
Poczytaj posty na: 28 i 29 stronie tego tematu, tam napisałem dlaczego należy zakładać tuleje od "bawarki" tak jak kolega axk, beast i ja.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#64 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2011 - 20:44

po sasiedzku mam Omege , silnik 2,2, BFL tuleje zalozone jakies 2 lata temu strzalka w kierunku sworznia i byl u mnie teraz z hamulcami i zero problemow zuzycia tulejek czy noszenia (opona 215 albo 225 na 16). Koles robi jakies 20 000 rocznie wiec 40 000 przejechane jak nic
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#65 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2011 - 20:48

ja też już 18 tyś zrobiłem i nic się nie dzieje

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#66 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 czerwca 2011 - 21:51

ile przejechałeś na takim montażu i jak się zachowuję auto
u mnie po montażu zgodnym ze wcześniejszymi zdjęciami 10tyś. i śmietnik


Niestety nie powiem za dużo :p, jeżdżę dopiero z jakiś tysiąc km po zrobieniu tulei,
autko zachowuję się elegancko w porównaniu oczywiście do poprzednich (meylowskich tulei), kolega meches doradził mi że tak założone tuleje będą poprawnie!!
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#67 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 17 czerwca 2011 - 07:11

zalozone jakies 2 lata temu strzalka w kierunku sworznia i byl u mnie teraz z hamulcami i zero problemow zuzycia tulejek czy noszenia (opona 215 albo 225 na 16).

ja zmieniałem w listopadzie
na zimówkach 15' było luks
ale jak zmieniłem na letnie 17' to od razu pojawiło się delikatne "myszkowanie" a teraz jak jeszcze wjadę w koleiny to już jest Lambada bo całej drodze
tuleje mają luz i latają jak byk na rodeo
niedługo będzie wymiana to strzałka tym razem pójdzie w drugą stronę

#68 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2011 - 07:18

czy byles przy montazu? nie byla czasem wciskana tak ze ktos ja pchal opierajac sile nacisku na srodek tulejki?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#69 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 17 czerwca 2011 - 07:38

czy byles przy montazu? nie byla czasem wciskana tak ze ktos ja pchal opierajac sile nacisku na srodek tulejki?

montaż przeprowadzałem sam
do wciskania został dotoczony walec o minimalnie mniejszej średnicy niż tuleja wahacza z wyżłobieniem w środku aby opierał się tylko o zewnętrzną metalową stronę tulei
wszystko wciskałem na prasie i wahacze również sam montowałem, dokręcane oczywiście na opuszczonym aucie

#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 czerwca 2011 - 09:05

niedługo będzie wymiana to strzałka tym razem pójdzie w drugą stronę


Bardzo słusznie. Sprawdź dokładnie małe tulejki, u mnie były "pozrywane", właśnie przez montaż "dużych" strzałką do sworznia.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#71 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 23 czerwca 2011 - 17:40

panowie mam takie putanko podejzewam tuleje,ale chciałbym zasięgnąć waszej opini tzn.to,że kołysze mi autem przeważnie po nocy zimnym autem borykam się z tym juz chyba z rok,ale teraz zauważyłem,że jak najeżdzam na krawęznik to słychac takie walnięcie jakby coś miało luz i uderza.zmieniłem ostatnio koła z tyłu na przód bo muślalem ze to będzie felga krzywa,ale nie wiem wydaje mi sie że jest jeszcze gorzej.Nic nie ściaga nie szarpie tylko lekko kierownica na boki lata przy jeżdzie na wprost ale to minimalnie.przy hamowaniu tez prosciutko jedzie kurde zastanawiaja mnie te tuleje może one sa winne temu?,,to uderzenie np.na krawężnik"jakby ktoś miał jakiś pomysł to poprosze pozdrawiam:)

#72 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 23 czerwca 2011 - 17:49

Nic nie ściaga nie szarpie tylko lekko kierownica na boki lata przy jeżdzie na wprost ale to minimalnie.przy hamowaniu tez prosciutko jedzie kurde zastanawiaja mnie te tuleje może one sa winne temu?,,to uderzenie np.na krawężnik"jakby ktoś miał jakiś pomysł to poprosze pozdrawiam:)

tuleje raczej bym wykluczył
prędzej tuleja wspornika drążka
a to puknięcie to możliwe, że już nie ma gum na stabilizatorze, łączniki stabilizatora też do sprawdzenia

#73 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 23 czerwca 2011 - 18:01

tuleje raczej bym wykluczył
prędzej tuleja wspornika drążka
a to puknięcie to możliwe, że już nie ma gum na stabilizatorze, łączniki stabilizatora też do sprawdzenia


no wlaśnie zapomniałem dodać że łączniki stabilizatora są nowe tydzien temu założone hyyy...

#74 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:42

tylko lekko kierownica na boki lata przy jeżdzie na wprost ale to minimalnie.przy hamowaniu prosciutko jedzie kurde



Ja się borykam z tym problemem ok 1,5 roku i nie mam pojęcia co jest grane, zmieniałem nawet wahacze na nowe, felgi zmieniałem z przodu na tył, tuleja wspornika wymieniona na Lemforder. Myślałem, że to drążek środkowy i byłem na wymianie, ale diagnosta od zbieżności powiedział, że nie ma absolutnie żadnego luzu, więc nowy drążek nadal jest w piwnicy. Mam jeden amor wylany i może to jego wina, ale nie wiem. Poradźcie coś bo szlag mnie już trafia.

#75 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:48

jakby ktoś miał jakiś pomysł


a łożyska amorów ?

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#76 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:52

Ja wymieniałem obie poduszki i łożyska amorków na oryginalne INA.

#77 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 czerwca 2011 - 23:06

A sworznie wahaczy w jakim są stanie?? U mnie stukało i cały czas myślałem, że to tuleje skończyły się a okazało się, że sworznie były już dawno wykończone.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#78 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2011 - 07:33

Ja się borykam z tym problemem ok 1,5 roku i nie mam pojęcia co jest grane

Proponuję zredukować luz na przekładni kierowniczej. Nie pamiętam rozmiarów kluczy. Jedna śruba to zabezpieczenie a druga od regulacji.

#79 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 18:30

Proponuję zredukować luz na przekładni kierowniczej. Nie pamiętam rozmiarów kluczy. Jedna śruba to zabezpieczenie a druga od regulacji.


To też juz zrobiłem

Poszedłem chwilę później i jeszcze troszeczkę podciągnąłem, no i jest lepiej kiera jest sztywniejsza ale odbija, pojeżdżę trochę i zobaczę jakie są efekty.

#80 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 18:44

więc nowy drążek nadal jest w piwnicy

To co Ci szkodzi go zalozyc? Jak bedzie tak samo to z powrotem wrzucisz stary.