Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2010 - 19:03

pytanie. jaki powinien byc kat pochylenia kola w omedze? bo przy zmianie tulei wahacza musialem odkrecic mcpersona i na bank zmienilem kat. kola u mnie staly tak / \ i zdarlo mi opone od wewnatrz.

Kąt pochylenia kół przednich -1`40`+/-45` (minus 1stopień 45 minut,plus/minus 45 minut)

niech ktoś mi wytłumaczy jak cielątku w którym miejscu reguluje się kont pochylenia koła /\ ot to (nie zbieżność ) czy da się bo gość na stacji diagnostycznej twierdzi że w omie reguluje się tylko zbieżność a pochylenie koła ( /\ ) zależy od stanu tulei
i druga sprawa czy na tylnej osi też jest regulacja tych kątów /\
jak by ktoś jeszcze podrzucił dokładne dane na temat zbieżności przód i tył

#42 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 stycznia 2010 - 05:49

niech ktoś mi wytłumaczy jak cielątku w którym miejscu reguluje się kont pochylenia koła /\ ot to (nie zbieżność ) czy da się bo gość na stacji diagnostycznej twierdzi że w omie reguluje się tylko zbieżność a pochylenie koła ( /\ ) zależy od stanu tulei
i druga sprawa czy na tylnej osi też jest regulacja tych kątów /\
jak by ktoś jeszcze podrzucił dokładne dane na temat zbieżności przód i tył


Żeby wyregulować kąt pochylenia koła z przodu to popuszczasz dwie śruby mocujące amorek do zwrotnicy i po prostu pochylasz koło wedle potrzeby (z moich obserwacji wynika że nominalnie jest cofnięte maxymalnie do zewnątrz ale tak na prawdę tylko na przyrządzie jesteś to w stanie ustawić). Z tyłu nie ma regulacji pochylenia koła. Jedynie podczas ustawiania zbierzności minimalnie zmienia się pochylenie koła. Jak masz wszystko tam w porzadku to po ustawieniu zbierzności kąty też będą prawidłowe.

Parametry:
Zbieżność kół, przód(°)10' +-; 10'
Pochylenie kół, przód(°)-1°40' +-; 45'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód(°)5°40' +-; 1° (kombi)Estate 5° +-; 1°
Zbieżność kół, tył(°)20' +-; 10'
Pochylenie kół, tył(°)-1°50' +-; 40' (kombi)Estate -1°40' +-; 40'
oraz pełny zbiornik paliwa i po 70kg obciążenia na każdym fotelu z przodu

#43 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 listopada 2010 - 20:29

Duże tuleje Lemforder pasujące do omegi mają numer: 1053101 (10531 to stary numer).


Edytowany przez czesiek, 06 lutego 2016 - 20:33.


#44 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 02 listopada 2010 - 21:39

swag=febi


czyli t/z lipa zakup lemforderow i spokoj

#45 OFFLINE   angello

angello
  • 13 postów
  • Dołączył: 22-01-2009

Napisany 12 listopada 2010 - 20:02

właśnie założyłem tuleje lamforder te od BMW z tym ze ułożone są odwrotnie nie tak jak większość tutaj zaleca czyli strzałka w strone koła a wierzchołek trójkąta do silnika. Nie widze zeby to miało jakiś wpływ więc pytanie dlaczego jest to takie ważne?? Na geometrii nie byłem a auto prowadzi się ok.

http://forum.omegakl...=1&d=1289588481

tak powinny być montowane a u siebie mam odwrotnie

#46 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 listopada 2010 - 20:24

właśnie założyłem tuleje lamforder te od BMW z tym ze ułożone są odwrotnie nie tak jak większość tutaj zaleca czyli strzałka w strone koła a wierzchołek trójkąta do silnika. Nie widze zeby to miało jakiś wpływ więc pytanie dlaczego jest to takie ważne?? Na geometrii nie byłem a auto prowadzi się ok.

http://forum.omegakl...=1&d=1289588481

tak powinny być montowane a u siebie mam odwrotnie


ja u siebie mam lemfordery z bmw zamontowane dokladnie jak oplowskie (znajomy mechanik montowal) i tez nie ma problemow. narazie sie trzymaja, auto jest sztywne, prowadzi sie dobrze, zbieznosc ok. zobaczymy ile wytrzymaja.
na ta chwile zarzucilem znajomemu do testow Meyle HD - daja 2 lata gwarancji, budowa bardziej zwarta niz Lemforder z wiekszym zderzakiem. zobaczymy jak sie sprawia




 


#47 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 listopada 2010 - 02:07

laickie pytanie może... A ile mogą te lemfordery BMW-oskie wytrzymać w omedze?


Zależy od polskich dróg :D, a tak na poważnie chyba nikt tego nie wie . Wszystko zależy jak i gdzie poruszasz się omegą.

#48 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2010 - 09:43

wydaje mi się, że odwrotnie założone tuleje mogą powodować utratę geometrii podczas hamowania. Gdy się hamuje na wahacz działają ogromne siły, dlatego tuleja ma z jednej strony usztywnienie, które zapobiega zbytniemu jej odkształcaniu

#49 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2010 - 09:57

laickie pytanie może... A ile mogą te lemfordery BMW-oskie wytrzymać w omedze?


te wahacze i tuleje które widać na zdjęciu w poście 267, są z mojego auta. od tamtej pory (data zdjęcia) do teraz zaczyna powoli robić się miękka tuleja na prawym wahaczu. Zaznaczam "zaczyna". Lewa trzyma super sztywno. ok 80% kilometrów to miasto i dziurawe miejskie ulice. (Najświeższe dane, ponieważ wczoraj miałem przegląd zawieszenia).

#50 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2010 - 13:43

ok.dzieki za odpowiedzi.

#51 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2011 - 19:43

tak mają być poprawnie zamontowane
Dodany obrazek
Dodany obrazek
jakbyś przeglądnął cały wątek to byś znalazł te same zdjęcia

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#52 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 marca 2011 - 21:26

Powiem więcej, uważm iż jest to jedyny słuszny montaż tych synentbloków. W "bawarkach" one pracują w górnym wahaczu, który jest "z tyłu". Zatem montując tuleje od BMW do wahacza Omegi jako przednią, odwracamy strzałką "do silnika", nie do koła, jak wszelkie prawidła sztuki montażu mówią.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#53 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 21:31

nie rozumiem Twojej teorii ale niech tak zostanie......
glownie chodzi o polozenie plastikowego zderzaka ktory bedzie ograniczal "schodzenie i rozchodzenie" sie wahaczy. Potwierdzam ze montaz strzalka do sworznia czy do silnika jest ok

nie jest to silentblock tylko lozysko hydrauliczne wahacza choc nazwa w tym momencie jest srednio wazna
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#54 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 marca 2011 - 23:46

nie jest to silentblock tylko lozysko hydrauliczne wahacza choc nazwa w tym momencie jest srednio wazna


Zgadza się.

Potwierdzam ze montaz strzalka do sworznia czy do silnika jest ok


Oto mój pogląd:
Strzałka do sworznia -Omega z lekkim silnikiem i oponami o szerokości max.205 (jakoś wytrzyma)
Strzałka do silnika -Omega z ciężkim silnikiem i oponami o szerokości powyżej 205

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#55 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2011 - 17:03

Czy po prostu z calej p..dy


może być z całej :D , byle byś śruby nie urwał albo gwintu nie spierniczył , mocno ale z czuciem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#56 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2011 - 18:42

dzieki wielkie. pozdro

#57 OFFLINE   pietia

pietia
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-02-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 13 czerwca 2011 - 10:49

Witam.
Polecam tuleje Lemforder wahacza przedniego. Po wymianie auto jest sztywniejsze (nie wozi na boki) i zdecydowanie lepiej się prowadzi. Dodam jeszcze, ze oprócz tulei wymieniałem drążki łączące stabilizatora (z obu stron) i nie musiałem ustawiać zbieżności. Oma jedzie jak po sznurku.

Pzdr
pietia

#58 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2011 - 11:16

nie musiałem ustawiać zbieżności

Ciekawe jak Ci sie udalo wlozyc wahacz dokladnie w tym samym miejscu bez zadnego przesuniecia. A potem bedzie placz ze opony zjada...

#59 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 15 czerwca 2011 - 22:07

Witam,

Ma ktos moze numery katalogowe tych gumeczek od BMW ? potrzebuje zeby zamowic dokladnie te od tego modelu.

#60 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2011 - 22:08

są podane w tym temacie wystarczy poszukać

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin