Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 lipca 2015 - 12:31

Ma ktoś porównanie PU a lemfoerder od BMW? Teraz PU komplet kosztuje 180zł i za 200zł mam duże bmw i małe omega wszystko lemfoerder.

Mam w srebnej założone z bmw lamf i jest ok w zlotej mam PU i jest moim zdaniem duzo lepiej.

#462 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 16 lipca 2015 - 12:32

dzieki wielkie :)
przeszukałem jeszcze raz i tez znalazłem ;)
doczytałem że ważna jest kierunkowosć tulei
i z porady wynika że tuleja plastikiem ma byc od strony silnika
a ściętym do koła
jako że jest ona ustawiona podłużnie (równolegle) do silnika to w którym miejscu ma być dokładnie plastik tulei
patrząć na układ od góry?

#463 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 lipca 2015 - 21:55

A już kupiłeś? Trzeba było brać PU. Montaż łatwiejszy i na prawdę jest lepiej. :p

#464 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 17 lipca 2015 - 08:04

A już kupiłeś? Trzeba było brać PU. Montaż łatwiejszy i na prawdę jest lepiej. :p


jeszcze nie kupiłem ;)
troche mało mam wiedzy na temat tych tulejek PU
to może polecił byś jakiś konkretny sklep albo markę/producenta tych tulejek
i nie musi to być jakis haj end ale miały dobry stosunek ceny do jakości
może faktycznie lepiej troszkę dopłacić i mieć spokój na dłużej

#465 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2015 - 08:44

jeszcze nie kupiłem ;)
troche mało mam wiedzy na temat tych tulejek PU
to może polecił byś jakiś konkretny sklep albo markę/producenta tych tulejek
i nie musi to być jakis haj end ale miały dobry stosunek ceny do jakości
może faktycznie lepiej troszkę dopłacić i mieć spokój na dłużej

wklep w google tuleje poliuretanowe olkusz i masz i bierz PU a nie inne

#466 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 17 lipca 2015 - 09:10

wklep w google tuleje poliuretanowe olkusz i masz i bierz PU a nie inne


własnie poszperałem i znalazłem te z olkusza ;)
są one godne polecenia/sprawdzone ?
kolor obojetny?
dzieki za info :)

#467 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2015 - 09:44

własnie poszperałem i znalazłem te z olkusza ;)
są one godne polecenia/sprawdzone ?
kolor obojetny?
dzieki za info :)


przeważnie są czerwone, żółte chyba na zamówienie bo są twardsze...
większość z forum chyba ma z olkusza
ja nie narzekam :) a nawet chwalę :p
Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#468 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2015 - 09:56

własnie poszperałem i znalazłem te z olkusza ;)
są one godne polecenia/sprawdzone ?
kolor obojetny?
dzieki za info :)

Dokładnie jak Marcin pisze czerwone bierz :)

#469 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 17 lipca 2015 - 11:30

dzieki Panowie :)
przekonaliście mnie w takim razie olewam Lemfordera i BMW i kupię cały komplet z Olkusza
i duże i małe :) niech Oma ma :)

#470 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lipca 2015 - 12:51

Jo tysz chwale. Pożeram teraz zakręty. Mamuśka to ze mną nie jeździ, a i cwaniaczkowaci kuzyni z hond civic wymiekają :d

#471 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 sierpnia 2016 - 21:25

Panowie a jak się ma założenie PU do komfortu? Pomijam prowadzenie, czy ma to wpływ na tłumienie nierówności? Jakie lepsze pod wzgl. komfortu BMW Lemforder czy PU? A może nie ma różnicy? Dzięki z góry za info



#472 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 sierpnia 2016 - 23:43

jest i to nie mała
jak kupiłem omę miałem gumowe oczywiście moment się zużyly i kupiłem poli.
To nie to samo, niestety.
Mam je prawie już drugi rok, ale coraz częściej myślę o powrocie na gumy.

#473 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 sierpnia 2016 - 06:25

A czy tuleje da się wymienić bez prasy? W sensie są ssie je wcisnac samemu? Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Edytowany przez zeta198, 16 sierpnia 2016 - 06:25.


#474 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2016 - 23:06

do małej potrzebna prasa albo stalowa rama i lewarek

a demontaż ogarniesz przy pomocy brzeszczotu



#475 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 sierpnia 2016 - 00:05

do małej potrzebna prasa albo stalowa rama i lewarek
a demontaż ogarniesz przy pomocy brzeszczotu

Dzięki za info, będę musiał oddać to do mechaników.

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka



#476 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2016 - 04:52

do małej potrzebna prasa albo stalowa rama i lewarek
wystarczy szpilka gwintowana i nasadka oraz troche wazeliny

#477 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2016 - 05:03

Ja używałem młotka i dwóch kawałków rury ocynkowanej :)

#478 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2016 - 18:00

ja mam od BMW już dwa lata i jest do kitu, rozwaliły się, muszę wymienić, ale wymienię na PU.

tylko nie wiem czy wymienić komplet czy tylko te od BMW czyli te grubsze (przednie)



#479 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 września 2016 - 18:20

Ja mam duże PU z olkusza a małe orginały lema. Jest sztywniej ale ok 2 lata tak mam, auto na taxi jeździ wiec troche ciężko ma. Kolega ma całość PU i wydaje mi się że jest bardziej sztywno :)

#480 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 września 2016 - 16:08

dzisiaj wymieniłem duże tuleje, założyłem PU z Olkusza (małe zostały LMI)   i jak na razie to kapitalnie się jeździ.

nic nie czuję żeby była coś twardsza, dla mnie jest taka jak zaraz po wymianie tamtych z BMW.

 

wymiana z kanału bez wyciągania całego wahacza (3 godz.)


Edytowany przez darek62, 09 września 2016 - 16:10.