Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kubik224

kubik224
  • 20 postów
  • Dołączył: 11-11-2007
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 lipca 2008 - 23:09

Witam wszystkich .
Chciałbym by ktoś wreszcie wyjaśnił sposób montażu tulei na wahaczu .
Przeszukałem cały dział technika i nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.
Nadmieniam iż chciałbym wyjaśnienie wraz ze zdjęciami.
Pozdrawiam



#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2008 - 20:02

Kubik - teraz już wiesz, że prosząc więcej zdziałasz.

U mnie to pomarańczowe było pionowo, na boku od strony silnika. (obróć zdjęcie o prawie 90 stopni z ruchem zegara to tak jest montowana jak wahacz leży i ten plastik jest od strony silnika). Wg mnie jest to zabezpieczenie przy hamowaniu bo wtedy wahacz idzie do środka i opiera się na tym plastiku. Mogę sie jednak mylić, bo nigdzie nie ma takiej instrukcji jak to montować i każdy patrzy jak u niego było.

P.S. Dla chcącego nic trudnego. Tak jak pisał Śmigieł, kto miał z tym do czynienia wie, ze da radę zmienić tuleję na imadle jak się nie ma prasy. Trzeba mieć tylko przygotowane "narzędzia" ( w praktyce wszystko co może być pod ręką). Dłubanie jest z wyciąganiem i trzeba ciąć pozostałości.
Pionową tuleję trzeba wcisnąć z uwagą, bo jak będzie krzywo to będzie źle działała. Po wciśnięciu sprawdź czy jest prosto.

#3 OFFLINE   kubik224

kubik224
  • 20 postów
  • Dołączył: 11-11-2007
  • Skąd: Lubin

Napisany 22 lipca 2008 - 13:36

Dzięki serdeczne myślę że to wystarczy
Pozdrawiam

#4 OFFLINE   petrachaj

petrachaj
  • 112 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Nowiak

Napisany 22 lipca 2008 - 21:09

Czesc napisze ze swojego doswiadczenia jakie ostatnio przezylem ze swoja omega :) na tulejach nie mozna oszczedzac, lepiej dolozyc i kupic raz a dobrze niz potem placic znowu za wymiane mechanikowi... Tez chcialem zaoszczedzic i kupilem tuleje hansa ktore po 2 dniach padly... Guma byla tak miekka ze kolo chodzilo jak chcialo :) W innym poscie opisywalem jakie mialem z tym problemy, miesiac czasu dochodzilem co jest nie tak wiec o tych tulejach wiem juz wszystko :)


Najlepsze tuleje do omegi sa od BMW e34 lemfordera, pasuja tak samo jak oryginalne, ale do BMW tuleje sa pelne czyli twardsze, na tycb tulejach mozemy zapomniec o jakims rzucaniu samochodu po drodze itd, wazne sa tez tuleje poziome (te mniejsze) o nich nie mozemy tez zapomniec i nie patrzyc czy sa wybite czy nie tylko od razu wymienic caly komplet

#5 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 lipca 2008 - 21:26

Najlepsze tuleje do omegi sa od BMW e34 lemfordera, pasuja tak samo jak oryginalne, ale do BMW tuleje sa pelne czyli twardsze,


Masz jakieś namiary na tą tuleję? oglądałem do e34 (ale nie lemforder) i też są z plastykowymi wkładkami.

Może foto? namiar na hurtownię/ sklep.
kupiłem fajną omegę :)

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 22 lipca 2008 - 22:38

Panowie ale powiem wam ze jako mlody mechanikk wymienialem nie raz tuleje i widzialem ze jak wyzej ktos pisał Tuleje padały po kilku dniach. Nawet były przypadki, ze tuleje mogły paśc po samym opuszczeniu pojazdu na koła. Bo większosc mechanikow nie wie, że po wymianie tulei wahacz trzeba zamocować przykręcić śruby tulei (ale nie dociskać) poskładać sworzeń postawić na koła i docisnąć śruby tulei jak samochod stanie na kołach. Nawet nie raz tu w innych postach ktos pisałł o tym.

A większość robi tak, wahacz na wierzchu ciach nowe tuleje wciśnięte wprasowane wstukane mlotkiem albo innym gadzetem. Samochod wisi na podnosniku, wsadzony wahacz (wahacz prawie lapie pion do podlogi) z nowymi tulejami poskręcany, koła pneumatem, samochód w dół ( i taka tuleja juz moze byc zerwana) klient odbiera. za 3 miechy szok co za badziewne tuleje ja kupilem

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2008 - 08:10

Siwy ma racje z montazem gum, choc malo osob o tym pisze, a jeszcze mniej mechanikow wie…

#8 OFFLINE   petrachaj

petrachaj
  • 112 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Nowiak

Napisany 23 lipca 2008 - 16:31

takie tuleje mozesz kupic np w inter carsie, wygladaja mniej wiecej tak samo jak do omegi tylko maja troche inny ten plastik (zolty) i przy skrecaniu pamietamy tak jak pisaly wyzej koledzy skrecamy wszystko na maxa dopiero na opuszczonym aucie, mozna nawet poruszac samochodem zeby tuleje dobrze sie ulozyly i dopiero skrecamy, bo jesli skrecimy na podnosciku to jak opuscimy samochod na tuleje dzialaja podwojne sily wiec taka tulejka 2 razy szybciej sie zuzywa niz powinna, no i oczywiscie pamietamy o kierunku tulei bo to ma tez bardzo duze znaczenie (tym zoltym lizakiem do srodka samochodu, scietym do kola)

#9 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 lipca 2008 - 16:10

takie tuleje mozesz kupic np w inter carsie, wygladaja mniej wiecej tak samo jak do omegi tylko maja troche inny ten plastik (zolty) i przy skrecaniu pamietamy tak jak pisaly wyzej koledzy skrecamy wszystko na maxa dopiero na opuszczonym aucie, mozna nawet poruszac samochodem zeby tuleje dobrze sie ulozyly i dopiero skrecamy, bo jesli skrecimy na podnosciku to jak opuscimy samochod na tuleje dzialaja podwojne sily wiec taka tulejka 2 razy szybciej sie zuzywa niz powinna, no i oczywiscie pamietamy o kierunku tulei bo to ma tez bardzo duze znaczenie (tym zoltym lizakiem do srodka samochodu, scietym do kola)


Dzięki.
I uwaga o montażu bardzo cenna. Zapytam mechaniora czy o tym wie :)
czy to ta tuleja? LMI10531
Dodany obrazek
kupiłem fajną omegę :)

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 18:02

jak to wyżej to jest tuleja od bemki to nie wygląda na pełną

#11 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 lipca 2008 - 18:55

jak to wyżej to jest tuleja od bemki to nie wygląda na pełną


Ano właśnie; lemforder (BMW E34) z katalogu intercars, innej nie znalazłem.
kupiłem fajną omegę :)

#12 OFFLINE   petrachaj

petrachaj
  • 112 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Nowiak

Napisany 24 lipca 2008 - 21:07

na zdjeciu to jest ta tuleja od BMW e34 i jest ona pelna, co do firm to najlepsza jest lemfordera, pozniej febi i trw. Do omegi pasuje tylko jedna tulejka (ta wieksza o ktorej mowa) a te male trzeba kupic juz typowo do omegi, jest to mala tulejka ale ma bardzo duzy wplyw na styl jazdy wiec nie oszczedzajmy na niej.... Pracuje w inter carsie i na codzien widze tuleje wszystkich firm jak i inne rzeczy i znam sie na firmach bo sam w rekach moge kazda ocenic porownac :) jak zamontowac ta duza tuleje opisalem wyzej a co do tej malej poziomej to bez znaczenia bo nie jest ona kierunkowa.

3 najwazniejsze sprawy w wymianie tulei to:

1) firma tulei
2) montaz tulei (kierunkowej)
3) dokrecanie wszystkiego na na kolach czyli na opuszczonym samochodzie

a co do tych tulei od BMW e34 to kazdemu gwarantuje ze bedzie lepiej prowadzil sie samochod :)

#13 OFFLINE   petrachaj

petrachaj
  • 112 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Nowiak

Napisany 27 lipca 2008 - 21:41

jest chociaz jeden czlowiek co potwierdza moja teorie o tulejach BMW :D

romanescou - na tych duzych tulejach nie ma zadnego wytloczenia firmy, jedynie co zauwazylem to to ze ten zolty plastik jest troche ciemniejszy w febi od innych np zamiennikow :) a tak to musisz sam kupowac czesci zebym byc pewnym lub ufac mechanikowi :) powiem wam jedno pracuje w inter carsie i tam sa takie przekrety ze mozecie dostac nie ten towar co chcecie hehe :) wiec jak cos kupujecie to obejrzyjcie jakas część do konca czy jest warta swojej ceny np tuleja lemfordera patrzac na nia i probujac ja poruszac (tak jak pracuje na wahaczu) nie dalo rady jej poruszyc reka i widac ze jest solidna, a tuleja hansa z wygladu taka sama tylko jasniejszy troche ten zolty plastik w reku wyginala sie (tak jak przy pracy wahacza) wiec byla miekka i lzejsza

#14 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 lipca 2008 - 22:15

romanescou - na tych duzych tulejach nie ma zadnego wytloczenia firmy,............


Dzięki. chyba się zbieszę i kupię lamfordery do bawarki. Kuźwa wieczny taniec z tymi tulejami. Widzialem że w skepiku internetowym inter carsu też je mają.
Zerknijcie czy to te:
http://sklep.interca...sk=O&lang_id=PL

No i sprawa montażu, ta strona gdzie jest więcej plastiku do silnika?
kupiłem fajną omegę :)

#15 OFFLINE   Maro351

Maro351

    Zbanowany

  • 2 postów
  • Dołączył: 16-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 20 sierpnia 2008 - 19:50

Witajcie. Mam pytanie ile zapłaciliscie dla mechanika za wymiane tych tulejek??

#16 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 sierpnia 2008 - 19:53

Witajcie. Mam pytanie ile zapłaciliscie dla mechanika za wymiane tych tulejek??

z reguły krzyczą od 60 do 120 za cały wahacz czyli 2 tuleje i sworzeń

#17 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 sierpnia 2008 - 21:01

Witam
Powiedzcie mi czy złe wprasowanie tulei wahacza <tej dużej poziomej chodzi o ten znak a bardziej plastikową wstawke w niej> może być przyczyną ściągania auta podczas hamowania?? bo nie wiem jak mam wprasowane te tulejki ponieważ nie siedziałem nad mechanikiem jak mi to robił a po tej wymianie zaczeły sie cuda dziać podczas hamowania:/


Moim zdaniem tak. Ta tuleja jest bardzo ważna dla poprawności hamowania. Ona przejmuje obciążenia podczas hamowania.
Jeżeli masz możliwość to sam luknij pod auto.
U mnie po wymianie na lemforder z zastosowaniem wszelkich reguł poprawności montażu hamowanie zdecydowanie lepiej. Dużo lepiej.
Kiedyś miałem źle wstawione te własnie tuleje to często biły koła przy hamowaniu.
kupiłem fajną omegę :)

#18 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 27 sierpnia 2008 - 08:45

Faktycznie odpowiednie ustawienie tej tulei <dużej, poziomej> ma ogromne znaczenie podczas hamowania, wczoraj sam przebiłem te tuleje zwracając uwage na dobre jej ustawienie <plastikową płytką do strony silnika obie> i jest duża różnica podczas hamowanie, auto nawet przy gwałtownym zwalnianiu z prędkości 120km/h jedzie prosto i nie szarpie kierownicą, tylko wstawiłem zwykłe tulejki <z braku jakichś lepszych> więc nie wiem ile one wytrzymają:(, ale pytanko: po wymianie na zbieżność?? ponieważ wcześniej chyba przez te tuleje geometria sama sie przestawiała, więc chyba trzeba jechać??

#19 OFFLINE   czubakson

czubakson
  • 5 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Miedzyrzecz

Napisany 27 sierpnia 2008 - 20:15

Witam Wszystkich.
Na wstępie chcem podziekowac koledze romanescou za porade !"Wielkie dzieki".
Jak koledzy wspominali tuleje od BMW e34 (Lemfordera)pasują jak ulał do omeszki.Dziś sam je osobiście wcisnolem bez wiekszych problemow.Ostatnie tuleje zakladal mi mechanik (chyba od siedmiu boleści bo wytrzymaly tylko 8 tys).Różnica jest ogromna w jakosci prowadzenia sie auta i chamowania.Dla wszystkich zainteresowanych wymianą tych elementów moge z czystym sercem polecic abyscie zakladali tulejeczki od BMW e34 (Lemfordera-tylko ta duża pozioma),mala pionowa tylko dedykowana omedze!

#20 OFFLINE   czubakson

czubakson
  • 5 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Miedzyrzecz

Napisany 27 sierpnia 2008 - 20:20

Oczywiście po wszystkim jedziemy na zbieżnośc!