Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 TD stukanie w silniku ( czy aby napewno popychacze )


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 23 października 2006 - 16:04

Witam
Mam następujące pytanie:
Posiadam Omegę B silnik 2,5 TD, od jakiegoś czasu dochodzą dziwne dzwięki z pod pokrywy silnika, stukanie - pukanie, raz głośniej raz ciszej. Rano po nocy jeszcze jak wszystko zimne, stukania praktycznie wogóle nie slychać, jeśli już tylko osiagnie temp. około 60 stopni stukanie nasila się. Patrząc na silnik dobiega to stukanie od strony zaworów, domyślam się , że moga to być popychacze, zamykam klapę, kucam przy prawym kole i słychać dość wyraźnie stuki, nie sa to wtryski bo robiłem i sa OK. A jeszcze jedno, jeśli jeżdżę doś spokojnie to stukanie jest mniejsze, ale kiedy tylko pociągnę go na 2 i 3 biegu tak do 3,5 tyś to kiedy się tylko zatrzymam i silnik zaczyna pracowac na biegu jałowym to stukanie wyraźnie nasila się. teraz mam następujące pytanie, czy ktoś z was juz sie spotkał z czyms takim w tym silniku, czy aby napewno to są popychacze. Wyczytałem gdzieś na necie, że to może być i wałek rozrządu. Ręce mi opadają pytałem wczystkich lepszych mechaników w Radomiu ( serwis OPEL też ) no i niestety wszyscy mówią to samo czyli WTRYSKI DO ROBOTY, kiedy wtryski są zrobione i są one po przeciwnej stronie. :shock:

Może ktoś z Was już wymieniał w tym silniku popychacze.

Jeśli tylko ktoś coś może napisać odnośnie tego tematu to będe bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Krystian


Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#2 OFFLINE   Falcone_

Falcone_
  • 23 postów
  • Dołączył: 27-11-2006
  • Skąd: Turek

Napisany 07 grudnia 2006 - 09:42

Sluchaj nie wiem dokladnie o jakie pukanie Ci chodzii czy aby napewno dochodzi to z silnika, bo u mnie tez pukalo cos takiego i tak jak pisales doopiero jak wejdzie na obroty wieksze, ale okazalo sie u mnie ze to rolka od napinacza i tak mnie draznila tym pukaniem stukaniem ze w koncu pojechalem, wymienilem i jest spokuj, wiec dokladnie zobacz czy aby napewno to z silnika ....
OPEL OMEGA 2.5TD

#3 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 07 grudnia 2006 - 11:32

Wymienione wszystkie rolki, pasek też wymieniony. Zauważyłem, że po wymianie oleju jest ok, ale jak tylko zrobię około 1 tyś km, stukanie powraca.
Może to wina oleju, ale od zawsze leje mobil 1 full syntetyk.
Jeszcze miałem taką jedną sytułację, było wszystko ok tylko, że jak pewnego razu zamiast wlać mi olej syntetyczny to wlali mi olej mineralny, od tamtej pory zaczeło się to stukanie.
Możę zatkały się jakieś kanaliki którymi olej przepływa no i nie wszędzie dochodzi, nie mam już pojęcia co może być.
Najlepszym rozwiązniem było by wymienić popychacze no ale to koszty straszne, no i na parę dni będe bez wozu.
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#4 OFFLINE   gteek

gteek
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: LIDZBARK WARMIŃSKI

Napisany 07 grudnia 2006 - 12:45

jeśli jest tak jak mówisz to dla mnie to wyglada na sworznie tłoków,ja mam ten sam przypadek ale mam benzyne i ponoć to jest częsta przypadłosc w omegach. jesli to bedzie to to tylko wymiana tłokow cie ratuje na nowe albo dobre uzywane.mam identyczne objawy tak jak ty posłuchaj jeszcze czy w wydech idzie ci ten odgłos jesli tak to na 100 % albo panewki.

#5 OFFLINE   gteek

gteek
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: LIDZBARK WARMIŃSKI

Napisany 07 grudnia 2006 - 12:59

u mnie zatkany był smok oleju co spowodowało brak smarowania koszt nowego tłoka bynajmniej do benzyny to 250 złotych plus koszt przełożenia na korbowody jakies 200 ciekawe czy tulei na korbowodach nie trza wymienic,albo uzywki ale do tds'a to nie widziałem na allegro może od bmw pasuja?ja na twoim miejscu tam bym szukał głownej przyczyny.

#6 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 07 grudnia 2006 - 13:09

Panewki wykluczam, ciśnienie oleju jest super, no ale te tłoki to może być i to, ale dlaczego jak jest nowy olej to jest ok,. Jeśłi już miał bym robić to czy nie lepjej kupić drugi silnik z pewnego źródła.
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#7 OFFLINE   gteek

gteek
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: LIDZBARK WARMIŃSKI

Napisany 07 grudnia 2006 - 13:31

no wiesz na początku olej ma super własciwosci smarne i może tego walenia nie ma,ale to dziwne bo ja nawet po zalaniu nowego miałem to samo no może troche ciszej było,tak czy siak tłoki do wymiany.drugi silnik jasne ale tylko z pewnego zrodła bo nigdy nie wiadomo co kupisz.Ja musiałem nowe założyć bo moj silnik ma tylko 3 tys przebiegu poniewaz był po kapitalce i szkoda mi było siana na druga motornię.

#8 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 07 grudnia 2006 - 14:03

w sobotę zdejmę miskę olejową i zobaczymy :neutral:
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#9 OFFLINE   Matim

Matim
  • 31 postów
  • Dołączył: 20-09-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 07 grudnia 2006 - 14:06

Witam,
też mam takie stukanie w silniku. 2,5 td
To jest takie równe stukanie średnio co 10 lub 15 sekund. Taki metaliczny dźwięk jakby lekkie puknięcie czymś metalowym o blok silnika. Mnie w moim serwisie powiedział koleś ( miłośnik BMW ), który zna ten silnik, ze to na 99% regulacja zaworów. Tak jakby się przycinała na chwile. o popychaczach też coś wspomniał ale powiedział, że wtedy silnik by tak równo nie pracował.

#10 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 07 grudnia 2006 - 15:10

Jaka regulacja zaworów jak tam sa popychacze hydrauliczne nie wymaga regulacji same się rugulują, mnie się wydaje , że są wyeksploatowane popychacze hydrauliczne i dlatego są te stuki, należy wymienić na nowe i to wszystkie bo nie da sie ocenić który jest zużyty który stuka, no ale to koszt wysoki i dlatego to pytanie czy aby napewno popychacze bo zrobić można, tylko co będzie jesli nadal będzie stukało.
Może ktoś wymieniał popychacze i dlatego miałby w tym temacie jakiekolwiek rozeznanie.
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#11 OFFLINE   gteek

gteek
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: LIDZBARK WARMIŃSKI

Napisany 07 grudnia 2006 - 15:36

nie ma rady na sprawdzenie czy popychacze sa dobre czy złe.nie ma rady trzeba wymienic wszystkie.ja tez to przerabiałem i dowiadywałem sie czy mozna poznac czy jest on zuzyty.nie da sie!!no i okazało się zze to tłoki a nie popychacze choc dzwiek jest troche podobny.przyjrzyj sie bliżej tłokom.może byc z tego co sie dowiedziałem ze tłoki mogą uderzać o ścianki cylindra i też bedzie działo sie podobnie,ale ponoć to rzadka przypadłosc ale zdarza sie>