Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stall test


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2008 - 21:00

prosba. jak by pare osob moglo przetestowac to wg opisu mkaminskiego100 i wpisac obroty do jakich dochodzila skrzynia. Testowalem 2
moja kolo 2000 rpm na kazdym biegu

nie moja - slizgajaca sie skrzynia - 2500 rpm.



OPIS

http://forum.omegakl...highlight=stall




 


#2 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lipca 2008 - 21:04

gdzie ten opis tesowania... :?:

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2008 - 21:08

gdzie ten opis tesowania... :?:



http://forum.omegakl...highlight=stall




 


#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lipca 2008 - 21:16

GISKARD napisał/a:
gdzie ten opis tesowania...



http://forum.omegakl...highlight=stall


czy ten tst nie powoduje uszkodzenia skrzyni ???

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2008 - 21:19

GISKARD napisał/a:
gdzie ten opis tesowania...



http://forum.omegakl...highlight=stall


czy ten tst nie powoduje uszkodzenia skrzyni ???



nie.




 


#6 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 10 lipca 2008 - 21:30

Moja dochodzi troszke powyzej 2000 rpm na kazdym biegu a jak fajnie tył siada :razz:
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lipca 2008 - 21:41

GISKARD napisał/a:
beast napisał/a:
GISKARD napisał/a:
gdzie ten opis tesowania...



http://forum.omegakl...highlight=stall


czy ten tst nie powoduje uszkodzenia skrzyni ???



nie.
_________________


jutro sprawdze żeby nie katować teraz sąsiadów bo by chyba :guns:

#8 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 11 lipca 2008 - 05:43

Czy ten test jest jednakowy dla benzyny i diesla ?

Chodzi mi o obroty silnika bo diesel ma niższe niż benzyna.

Pozdrawiam.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 08:26

Opis odnosi sie do sprawdzania skrzyn automatycznych i wiekszosc powinna miec 2500 obrotow. Omega przy tym tescie ma tylko 2000. Nalezaloby naniesc poprawke. Staram sie wyjasnic skad ta roznica.
Test nie uszkodzi skrzyni, ale nie mozna go przeprowadzac za dlugo mo mozna ja przegrzac.
Jak ktos sie boi tak to moze rozpedzic auto do 10/15km/h, puscic zeby sie toczyl i wcisnac gaz na maksimum. Trzeba sprawdzic do jakiej wartosci skocza obroty chwilowo (za pierwszym razem). Predkosc dobierajcie tak, zeby nie spowodowac slizgania sie kol.
Chodzi o pokazanie jaka jest wydajnosc skrzyni glowie przekaznika.
Prawdziwy stall test przeprowadza sie na wyjetej skrzyni w maszynie. Ten nie jest tak dokladny, ale lepszy rydz niz nic. :)

Predkosc powinna byc podobna dla wszystkich silnikow, chociaz tak naprawde jest zalezna od zastosowanego konwertra (bylo ich wiele w Omegach)

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lipca 2008 - 18:56

Opis odnosi sie do sprawdzania skrzyn automatycznych i wiekszosc powinna miec 2500 obrotow. Omega przy tym tescie ma tylko 2000. Nalezaloby naniesc poprawke. Staram sie wyjasnic skad ta roznica.
Test nie uszkodzi skrzyni, ale nie mozna go przeprowadzac za dlugo mo mozna ja przegrzac.
Jak ktos sie boi tak to moze rozpedzic auto do 10/15km/h, puscic zeby sie toczyl i wcisnac gaz na maksimum. Trzeba sprawdzic do jakiej wartosci skocza obroty chwilowo (za pierwszym razem). Predkosc dobierajcie tak, zeby nie spowodowac slizgania sie kol.
Chodzi o pokazanie jaka jest wydajnosc skrzyni glowie przekaznika.
Prawdziwy stall test przeprowadza sie na wyjetej skrzyni w maszynie. Ten nie jest tak dokladny, ale lepszy rydz niz nic. :)

Predkosc powinna byc podobna dla wszystkich silnikow, chociaz tak naprawde jest zalezna od zastosowanego konwertra (bylo ich wiele w Omegach)



przy takim tescie skoczyly mi do 2000 i zaczal ciagnac. test robiony na rozgrzanej skrzyni i wrzuconym D - 15 km.h obroty po puszczeniu gazu - 500-600. po gwaltownym wcisnieciu kolo 2000 i ciagnie




 


#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 20:43

Smieszne bo u mnie tez jest 2000. Nie pamietam ile bylo jak kiedyś robiłem, ale tutaj jest instrukcja serwisowa http://www.altech.co...rukcje/9-75.pdf Zobacz jakie powinny byc obroty

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 lipca 2008 - 21:01

D - 2000 tyś.obr.
R - 2000 tyś.obr.
1 - 2000 tyś.obr.
to dobre wyniki czy złe :?:
:)
samochodzik stoi w miejscu... :)
ale dupencja fajnie przysiada i słychać jak sinik pięknie pracuje pod obciążeniem... ale pieknie mruczy... :peace:
V6 - :ok:

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 21:05

Podałem standardowy test, więc teoretycznie źle, ale każda Omega ma tak samo. Przez przypadek znalazłem na LOBie ten sam problem i nikt go nie rozwiązał.
Jak coś się dowiem to napiszę, ale wychodzi na to, że 2000 to poprawne obroty.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 lipca 2008 - 08:37

Podałem standardowy test, więc teoretycznie źle, ale każda Omega ma tak samo. Przez przypadek znalazłem na LOBie ten sam problem i nikt go nie rozwiązał.
Jak coś się dowiem to napiszę, ale wychodzi na to, że 2000 to poprawne obroty.



no wlasnie na lob tez chlopaki mieli po 2000 rpm wiec moze to jest prawidlowa wartosc przy naszej skrzyni.




 


#15 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2008 - 07:06

Poprawiam to w poradach na 2000, żeby chłopaki się nie stresowali przy sprawdzaniu.


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2008 - 08:06

Dzieki.

#17 OFFLINE   wittman

wittman
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa woLa

Napisany 29 lipca 2008 - 20:34

mi wyszo po 2350 na kazdym :roll: :?: :roll:

ale jest mozliwosc ze mam zbyt malo oleju wycieka delikatnie przy selektorze ( w samko stwierdzili ze wycieknie tyle ile ma wyciec :tere-fere: i wiecej nie bedzie a poziom w ten sposob otrzymany i tak bedzie ciut wyzszy niz minimum - prawda li to ??)

to byl wynik na benzynie - na gazie wyszlo mi po ok 1900 - ale mam zle wyregulowana instalke i na gazie slabiej ciagnie

pozdrawiam

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2008 - 08:26

2350 – sprawdz poziom oleju
1900 – przestroj instalacje, bo ma za malo mocy.

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2008 - 11:48

u mnie wyniki test:
- z wcisnietym hamulcem 2000 obr. jak drut
- podczas jazdy wydawalo mi sie jakby skrzyniqa ciagnela troche wyzej niz 2000 (2100 - 2200) ale to oczywiscie takie wrazenie

test robiny i na lpg (II gen) i na benie - wynik ten sam

Olej: ma 85.000 przejechane
Skrzynia ma przejechane 187.000
12 rok bezawaryjnie
zero wyciekow
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 października 2008 - 17:48

u mie na gazie ok 1800-1900
na benzynie nie sprawdzalem