Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana żarówek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 października 2007 - 20:22

Ja bez problemu wymienialem zarowki swiatel mijania (nie wiem jak z postojowkami) bez odkrecania zadnych elementow, akumulatora etc (tylko te plastikowe maskownice, no bo te akurat trzeba :razz: ).



ps. przy demontazu reflektorow zalecana jest ponowna regulacja swiatel :wink:

#42 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2007 - 20:29

Ja tak wogóle to miałem trudności z dostaniem się do postojówek

postojówki są w takim 'gnieździe' i wyciągasz je poprzez lekkie szarpnięcie w kierunku silnika.. co zaś tyczy się żarówek to masz takie dwa druciki, które wystarczy lekko przesunąć w bok (prawo lub lewo) i wtedy zeskoczy.. potem drucik należy odgiąć do tyłu.. odejdzie tylko w jedną stronę, bo ma tam zawias..
aha.. wcześniej (przed zdjęciem drucików w bok) możesz zdjąć jeszcze podłączenie żarówki.. i podem wyjąć żarówkę.. ot co..

P.S. warto zdjąć te osłony plastikowe z nad chłodnicy (te skrajne).. wtedy jest duuużo miejsca.

#43 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 20:31

. wtedy jest duuużo miejsca.


w 2.0 a u mnie w td to nie ma na nic miejsca :nie_wiem:

#44 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2007 - 20:33

w td to nie ma na nic miejsca

a bo Ty masz duże łapska ;)

#45 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 20:38

a bo Ty masz duże łapska


nie tylko łapska ;)

a zeby wymieniic postojowe to juz w ogole trza wyjac akumulator i puszke od filtra :smiech:

#46 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 20:39

Czy Wy macie takie malutkie rączki, czy ze mną jest coś nie tak. Akurat tutaj mam problem...szybciej wyjąłem lewe oczko z Pyzy niż bawiłbym się w programowanie szyb i szyberdachu aaa no i kod do radia,data i zegarek brrr :mrgreen:
I mam XEV :bad:

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 października 2007 - 21:10

postojówki są w takim 'gnieździe' i wyciągasz je poprzez lekkie szarpnięcie w kierunku silnika.



chyba po przekreceniu o 90 stopni ;)




 


#48 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2007 - 21:35

P.S. warto zdjąć te osłony plastikowe z nad chłodnicy (te skrajne).. wtedy jest duuużo miejsca.

Jeśli ich nie zdejmiesz to nie dostaniesz się do lamp wogóle. :mrgreen:

chyba po przekreceniu o 90 stopni ;)

W większości lamp wystarczy pociągnąć delikatnie za kabelki i oprawka z postojówką sama wyjdzie. :razz:

a zeby wymieniic postojowe to juz w ogole trza wyjac akumulator i puszke od filtra :smiech:

Prezesss nie przesadzaj bo na spocie wymienialiśmy ci żaróweczki od postojówek, tylko trzeba mieć rączki a nie grabie. :smiech:

#49 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 22:37

tylko trzeba mieć rączki a nie grabie. :smiech:


i wszystko jasne :bigok:

#50 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 23:02

Prezesss nie przesadzaj bo na spocie wymienialiśmy ci żaróweczki od postojówek, tylko trzeba mieć rączki a nie grabie.


ale to duzo roboty ;) jak nastepnego dnia wymienialem to musialem wyjac aku bo nie dalem rady inaczej ;)

#51 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 20 października 2007 - 16:27

ehhh....niby takie małe g.... a potrafi wkurzyć. msze sie za to zabrać wkońcu
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#52 OFFLINE   radzi2

radzi2

    df

  • 4 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: chełm

Napisany 09 lutego 2009 - 18:59

panowie jakie diody postojowe ida do omegi c te na wcisk

#53 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2009 - 14:43

panowie jakie diody postojowe ida do omegi c te na wcisk


jak wyprodukują omege C to Ci napisze jakie żarówki :mad:

a do BFL są te na wcisk :p

#54 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 10 lutego 2009 - 15:35

do BFL są te na wcisk


w5w :p

#55 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2009 - 15:36

zastanawiałem się kto pierwszy napisze :)



 


#56 OFFLINE   Prezes84

Prezes84
  • 47 postów
  • Dołączył: 12-07-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 11 lutego 2009 - 15:04

Co jak co najlepiej to wykrecic caly reflektor i sobie wymieniac na spokojnie, bo u mnie pod maska to dojze ze nie ma miejsca to jeszcze upchana jest instalka od lpg, i webasto.......ja naprawde podziwiam Was jak przy silniku 3.0 potraficie bez rozbierania wymienic zarowke..... ;) to chyba jest juz jakas sztuczka :p hehehe
Pzdr

#57 OFFLINE   ewuniawroclaw

ewuniawroclaw
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 04 stycznia 2012 - 01:21

Witam,jestem tu zupełnie nowa i jeszcze nie obyta ze zwyczajami.Możesz mi podpowiedzieć jakie żarówki powinnam kupić do Omegi 2 16 automat (1997).Mam na myśli zrobienie zapasu jakby się jakaś przepaliła.Autko mam od niedawna i próbuję je przygotować do jazdy.Pozdrawiam

#58 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2012 - 02:47

Witam,jestem tu zupełnie nowa i jeszcze nie obyta ze zwyczajami.Możesz mi podpowiedzieć jakie żarówki powinnam kupić do Omegi 2 16 automat (1997).Mam na myśli zrobienie zapasu jakby się jakaś przepaliła.Autko mam od niedawna i próbuję je przygotować do jazdy.Pozdrawiam


ewa ja mam taki schemacik moze ci posluzy - link http://www.samnapraw...arowek_opel.pdf

#59 OFFLINE   markkato

markkato
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 21 lutego 2012 - 09:45

Nie wszystkie żarówki W5W świecą na żółto. Ostatnio trafiłem na takie które dają prawie niebieskie światło.
Żarówka W5W Blue Vision niebieskie postojówki
Tam na zdjęciu widać porównanie z ksenonem 4000K.

#60 OFFLINE   flavio2203

flavio2203
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-02-2013
  • Skąd: Kutno

Napisany 03 marca 2013 - 07:54

Moim skromnym zdaniem (a łapę mam sporą;)) o wiele praktyczniej jest wymontować reflektor przy wymianie jakichkolwiek żarówek. Tak na dobrą sprawę odkręcamy dwie śrubki od atrapy, po jednej od każdej listwy pod lampą i trzy wkręty mocujące przy każdym reflektorze. Zabieg trwa dosłownie 5 min i mamy lampy na wierzchu:D Potrzebny jedynie śrubokręt krzyżakowy i dość długa nasadka rozmiar 8. Zyskujemy swobodny dostęp i przy okazji możemy (a warto) sprawdzić styki (ewentualnie je przeczyścić) oraz jeśli to możliwe wysypać wszelkie zabrudzenia, martwe owady tudzież inne paskudztwa z wnętrza lampy (często zalega tam sporo tego shitu). POWODZENIA!!!:)