Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przeskok na kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwiec 2014 - 22:18

:hmmm: pozostaje chyba tylko wymiana przekładni kierowniczej... chyba, że pompa wspomagania kuleje

#62 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwiec 2014 - 22:25

:hmmm: pozostaje chyba tylko wymiana przekładni kierowniczej... chyba, że pompa wspomagania kuleje


Pompa już trochę nie domaga, bo czasami znika wspomaganie na kilka sekund, ale ten przeskok sprawia wrażenie luzu gdzieś w przekładni. Spróbuję jeszcze skręcić trochę luz, bo tego nie robiłem.

#63 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 czerwiec 2014 - 02:37

Na wyłączonym silniku jest to samo? Jeżeli tak to wykluczysz pompę.

#64 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 czerwiec 2014 - 07:42

Na wyłączonym silniku jest to samo? Jeżeli tak to wykluczysz pompę.


Na wyłączonym silniku nie, ale inaczej może się zachowywać ze wspomaganiem podczas jazdy, a inaczej bez wspomagania na postoju.

#65 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 26 czerwiec 2014 - 09:28

Ja miałem w swojej omedze taki problem że jak skręcałem to było walnięcie pod samochodem i przeskok na kierownicy, wymieniłem wszystkie drążki, łączniki, przekładnie kierowniczą i dalej to samo, wiec wymieniłem kolejną przekładnie a że ta była od Warsa to uznałem ją za pewniak, zakładam i to samo, w końcu tak zawzięcie szukałem że nie znalazłem nic, postanowiłem dokręcić przekładnie do podłużnicy bardzo dużą i co? Nastała cisza...




 


#66 OFFLINE   Lolku

Lolku

    Użyszkodnik

  • 12 postów
  • Dołączył: 07-05-2014
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwiec 2014 - 17:29

Panowie, spróbuję podpiąć się do tematu, bo też mam problem przy skręcaniu w lewo. Od kilku dni, w czasie pierwszych kilometrów po nocnym postoju kręcenie kierą w lewo jest bardzo ciężkie. W prawo chodzi lekko. W lewo muszę przełamać spory opór i po kilku takich przełamaniach wszystko wraca do normy, oczywiście aż do kolejnego poranka. Czy macie jakies pomysły za co się wziąć ? Dzisiaj po pracy sprawdzę poziom płynu, ale wg mnie to mało prawdopodobne by to był powód takiej usterki.

Aha, nie slychać przy tym żadnych puknięć w układzie kierowniczym czy w zawieszeniu.

#67 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwiec 2014 - 20:03

Panowie, spróbuję podpiąć się do tematu, bo też mam problem przy skręcaniu w lewo. Od kilku dni, w czasie pierwszych kilometrów po nocnym postoju kręcenie kierą w lewo jest bardzo ciężkie. W prawo chodzi lekko. W lewo muszę przełamać spory opór i po kilku takich przełamaniach wszystko wraca do normy, oczywiście aż do kolejnego poranka. Czy macie jakies pomysły za co się wziąć ? Dzisiaj po pracy sprawdzę poziom płynu, ale wg mnie to mało prawdopodobne by to był powód takiej usterki.

Aha, nie slychać przy tym żadnych puknięć w układzie kierowniczym czy w zawieszeniu.


kurde to jakaś plaga, albo tttm

u mnie też w lewo, ale na szczęście tylko do pierwszego "przełamania". potem już cały dzień jest ok.

#68 OFFLINE   Lolku

Lolku

    Użyszkodnik

  • 12 postów
  • Dołączył: 07-05-2014
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwiec 2014 - 18:45

Heh, a dzisiaj było OK. Poziom płynu w porządku, wycieków brak. Może Oma wrażliwa na ciśnienie atmosferyczne jest, dzisiaj u mnie było dobre, to i Oma dobrze chodziła :)

#69 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwiec 2014 - 19:33

napewno chodziła ?




:D

#70 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopad 2014 - 19:17

witam czy ktoś znalazł rozwiązanie bo u siebie tez od momentu kupna omegi czułem ze kręcąc w lewo zawsze było ciężej i czasem czuc przeskok na kierownicy ale dziś rano kierownica postawiła taki opór jak nigdy, po tym zjechałem na parking i wszystko juz było ok,wieczorem gdy wracałem do domu to samo kręce w lewo stawia opór,potem już ok,gdzie szukac przyczyny?

#71 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopad 2014 - 19:42

witam czy ktoś znalazł rozwiązanie bo u siebie tez od momentu kupna omegi czułem ze kręcąc w lewo zawsze było ciężej i czasem czuc przeskok na kierownicy ale dziś rano kierownica postawiła taki opór jak nigdy, po tym zjechałem na parking i wszystko juz było ok,wieczorem gdy wracałem do domu to samo kręce w lewo stawia opór,potem już ok,gdzie szukac przyczyny?


Drążek środkowy, jego wspornik i mocowanie do przekładni. Stan płynu wspomagania i jego jakość.

#72 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopad 2014 - 19:57

czułem ze kręcąc w lewo zawsze było ciężej i czasem czuc przeskok na kierownicy

Nie w omedze ale o ile pamiętam chyba w wektrze miałem podobną przypadłość. Naprawiłem tak.
Postawiłem przód poddparty w górze na kobyłkach. Kręcenie kierowicą pokazało że uszkodzone (zapieczone) są łożyska zwrotnicy na kolumnach. Wymiana łożysk załatwiła problem - tak że sugeruję aby tu poszukać problemu.

#73 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopad 2014 - 20:06

płyn wspomagania wymieniałem z miesiąc temu a ten opór jest tylko po dłuzszym postoju i tylko raz,jak juz przekręce kierą to potem można jednym palcem kręcić

#74 OFFLINE   wigo

wigo
  • 39 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 maj 2019 - 19:06

Odkopie temat  :) Czy rozwiązaliście problem z tym pykaniem w kierownicy ? bo mam to samo  :(



#75 OFFLINE   wigo

wigo
  • 39 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 maj 2019 - 14:29

Nikt  nic ?