Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przeskok na kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 18 lipca 2008 - 22:29

u mnnie tez sa takie pukania na postoju jak krece szybko prawo lewo na wylaczonym silniku, jak podniose auto i poruszam kolami nic nie slychac ,zeby pukalo i przeskakiwalo.
dzisiaj sciagnalem tapicere pod kierai zlapalem ten caly kregoslup od kiery i czuc pukanie ale blizej kolumny ,ale czy to kregoslup czy kolumna??
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#42 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2009 - 16:15

U mnie też był, a rozwiązanie okazało się banalne. Ściągnąłem osłonę kierownicy (górną część) i nasmarowałem smarem grafitowym w bardzo dużej ilości (nakładałem śrubokrętem) wciskając go nawet do wewnątrz kolumny kierowniczej ten jej fragment z taką kulką plastikowo/metalową, składającą się z "ćwiartek pomarańczy" plastikowych i metalowych. W czasie nakładania smaru kręciłem kierownicą, aby nasmarować ją całą. Pomogło zdecydowanie.

#43 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2011 - 11:18

koledzy a czy przekładnie da sie jakoś regulować?? i gdzie jest ta śruba ...bo u mnie jest takie coś co czuć na kole kierownicy to znaczy nic nie puka nie stuka ale luz jest na kierownicy na wyłączonym silniku po włączeniu wrażenie sie robi tak jak by sie układ usztywniał i nie wiem co to jest czy ten typ tak ma ?? Jak autko stoi na prostych kołach to kierownica lata około 5 cm prawo lewo i wrażenie jest takie jak by była odkręcona żadnego oporu :o .Dodam ze wszystkie drążki mają 2 tyg wymieniałem na nowe:)

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2011 - 11:54

jak spojrzysz w dół pod maską poniżej pompy abs znajdziesz przekładnię kierowniczą, z której wystaje do góry śruba. Na śrubie jest nakrętka.
Luzujesz nakrętkę i dokręcasz delikatnie śrubę (tam chyba jest jakiś torx) i potem trzymając śrubę dokręcasz nakrętkę (kontrę)

#45 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2011 - 12:02

a nom to w naszych modelach dostępu za bardzo od góry tam nie ma :pokoj:

#46 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2011 - 14:42

luz jest na kierownicy na wyłączonym silniku po włączeniu wrażenie sie robi tak jak by sie układ usztywniał i nie wiem co to jest czy ten typ tak ma

mam też tak i w kilku innych omegach też tak było.Jak zacznie działać wspomaganie to luzu żadnego nie ma.

#47 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2011 - 18:37

a nom to w naszych modelach dostępu za bardzo od góry tam nie ma :pokoj:


e tam - dostęp jest całkiem ok, wystarczy nasadka, przedłużka czy dwie, ewentualnie kardan, pokrętło i 10 minut czasu.

#48 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2011 - 20:41

mam też tak i w kilku innych omegach też tak było.Jak zacznie działać wspomaganie to luzu żadnego nie ma.

dokładnie tak sie robi


e tam - dostęp jest całkiem ok, wystarczy nasadka, przedłużka czy dwie, ewentualnie kardan, pokrętło i 10 minut czasu.

czy jest jakiś moment do kiedy dokręcić tą śrubę ....chodzi mi o to żeby nie było tak jak bym starem jechał :jump:

#49 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2011 - 20:45

czy jest jakiś moment do kiedy dokręcić tą śrubę ....chodzi mi o to żeby nie było tak jak bym starem jechał


tylko metodą prób , minimalnie dokręcasz (powiedzmy o 1/4 obrotu) i robisz jazdę próbną i tak do momentu aż uznasz że dokręcanie powoduje wzrost oporu przy obracaniu kierownicą , wtedy lekko popuszczasz i kontrujesz , to tyle

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#50 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2011 - 21:27

dzięki jutro będę walczył:tank: zobaczę co mi sie uda zepsuć :D

#51 OFFLINE   mcred

mcred
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: zamość
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 stycznia 2012 - 10:37

Witam. Kto jeszcze ma pomysły a propo tego luzu bo śrubą już wiele razy na przekładni się bawiłem i pomimo dosć mocnego dokrecenia ale tak aby wspomaganie działało luz ni zniknał(ok2-3cm). Chyba nic innego jak regeneracja lub wymiana przekładni pozostaje. A moze to pompa wspomagania powoli przestaje dawać stały strumień lub coś z nia się dzieje nie tak. U mnie ewidentnie zacząłem ją słyszeć.

#52 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:11

Witam. Kto jeszcze ma pomysły a propo tego luzu bo śrubą już wiele razy na przekładni się bawiłem i pomimo dosć mocnego dokrecenia ale tak aby wspomaganie działało luz ni zniknał(ok2-3cm). Chyba nic innego jak regeneracja lub wymiana przekładni pozostaje. A moze to pompa wspomagania powoli przestaje dawać stały strumień lub coś z nia się dzieje nie tak. U mnie ewidentnie zacząłem ją słyszeć.


Jak dla mnie na 90% pompa wspomagania. Jak zmieniałem olej we wspomaganiu u siebie to pojawiły się identyczne objawy kiedy odpaliłem silnik na kilka sek. żeby pompa zassała nowy płyn. Kręciłem i kierownica przeskakiwała jak na klinie. Dopiero po uzupełnieniu stanu na max i porządnym odpowietrzeniu oraz dolaniu dodatków do ASB(wynns'a) pompa chodzi jak nóweczka, palcem można w miejscu kręcić, jak w punto :)

#53 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 22 czerwca 2014 - 14:05

witam ,od jakiegoś czasu mam problem z moją omegą mianowicie . W pierwszych powiedzmy 15 km czuć w kierownicy przeskok w czasie kręcenia w lewo.
Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija.
Drugą sprawą jest to że w czasie jazdy na wprost na autostradzie auto jedzie jak pijane trudno jest utrzymać idealną linię jazdy na wprost ,do tego oma jest bardzo podatna na wszelkiej maści nierówności na drodze czy też koleiny.
W poszukiwaniu przyczyn niepewnego prowadzenia wymieniłem prosiaki z tyłu ,tuleje wahaczy przednich ,łączniki i ogólnie nie ma już elementu który by miał jakikolwiek luz. Zbierzność oczywiście niby idealna ,a kierownica przestawiona:masakra:
Opony z tyłu nowe z przodu bardzo ładne ale nie nowe:p ,szerokość kapcia 225 i ogólnie męczy mnie już to trochę .

#54 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2014 - 22:36

W omedze nie ma maglownicy. To raz, dwa na przekładni kierowniczej masz śrubę regulująca luz. Podkręć ją trochę i skasuj luz :szukaj:

#55 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2014 - 00:37

jak zbieżność ustawiona tak że koło kierownicy jest krzywo to ja dziękuję za taką geometrię...

W tym roku, dosłownie na tydzień przed zlotem wymieniłem sworznie wahacza założyłem 17'tki 235/45 i taniec na drodze... taki że przy 60km/h w koleinie bałem się że wyjadę komuś na czołówkę :masakra: podjechałem na stację benzynową i sprawdzam ciśnienie i manometr pokazał 2.1 bar, więc nie tak źle. no i zaczęło się poszukiwanie luzów w zawieszeniu. Tuleje zmieniane 3 lata temu na Lemfordera, ale na szarpakach sztywne, drążki sztywne jak i podpora zmieniane w marcu czy jakoś tak. Generalnie zawieszenie lux, a tańczy jak głupia... Umówiłem się na geometrię bo nie robiłem po wymianie sworznia. Podjechałem na inną stację benz. sprawdzić ciśnienie, bo może gdzieś gumę złapałem i dlatego trudno się prowadzi, podpinam manometr i doznaje szoku 1.6 bar. No to chyba mam winowajcę, ale sprawdziłem przy okazji pozostałe koła i tam też 1.6 bar :zdziwnienie: dzień wcześniej było 2.1 a teraz 1.6 na wszystkich kołach ?? No to kita do gumiarza, u gumiarz manometry pokazały 1.3 bar :o :masakra: dopompował koła na 2,7 bar, tak jak chciałem. No to jazda na geometrię po kilkunastu metrach jazdy stwierdziłem że prowadzę inne auto. Na Geometrii rozjechana zbieżność, kąty :ok: ok. Ustawienie zbieżności i prowadzi się rewelacyjne.

Sprawdź ciśnienie w kołach nawet w kilku miejscach. W moim przypadku winnym były wskaźniki na stacjach benzynowych.

#56 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 czerwca 2014 - 08:49

Jeśli czujesz przeskok w czasie skrętu to sprawdź czy masz solidnie dokręcone śruby mocowania przedniego amortyzatora w miejscu łączenia go z piastą. U mnie to było powodem.

#57 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2014 - 20:43

Czy to czasem nie sprężyna powiedziała pa pa ?? Ewentualnie coś z łożyskiem górnym mcparsona.
To jest tylko najbardziej zastanawiające:

W pierwszych powiedzmy 15 km czuć w kierownicy przeskok w czasie kręcenia w lewo. Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija

Czy słyszysz jakieś podejrzane stuki w zawieszeniu podczas jazdy po nierównościach ?

#58 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 24 czerwca 2014 - 16:08

nie ,tylko w trakcie skręcania a konkretniej w czasie tego przeskoku. Ciśnienie to ja sprawdzam własnym manometrem a nie po stacjach

#59 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2014 - 21:30

Czy przy skręcaniu kierownica odbija sama po wyjściu z zakrętu ?

#60 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwca 2014 - 22:12

witam ,od jakiegoś czasu mam problem z moją omegą mianowicie . W pierwszych powiedzmy 15 km czuć w kierownicy przeskok w czasie kręcenia w lewo.
Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija.
Drugą sprawą jest to że w czasie jazdy na wprost na autostradzie auto jedzie jak pijane trudno jest utrzymać idealną linię jazdy na wprost ,do tego oma jest bardzo podatna na wszelkiej maści nierówności na drodze czy też koleiny.
W poszukiwaniu przyczyn niepewnego prowadzenia wymieniłem prosiaki z tyłu ,tuleje wahaczy przednich ,łączniki i ogólnie nie ma już elementu który by miał jakikolwiek luz. Zbierzność oczywiście niby idealna ,a kierownica przestawiona:masakra:
Opony z tyłu nowe z przodu bardzo ładne ale nie nowe:p ,szerokość kapcia 225 i ogólnie męczy mnie już to trochę .


Mam identyczny problem. Przeskok też tylko na początku jazdy i też tylko przy skręcie w lewo i lekkie puknięcie. Sprężyny sprawdzałem, są całe. Wymieniłem łożyska i poduszki amortyzatorów oraz amortyzatory (bo i tak były wytrzepane). Niestety nic się nie zmieniło.