Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przeskok na kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 02 lipca 2008 - 13:35

witam mam problem ,a mianowicie;
na postoju jak krece kiera powoli wszystko jest oki(skret 90 stopni lewo prawo), problem pojawia sie jesli ta sama czynnosc zrobie szybszymi ruchami ,to czuc jak krecąc kierą w lewo delikatnie przeskakuje (w prawo nic sie nie dzieje) i krecac dalej w lewo kiera zaczyna stawiac opor i slychac jak wspomaganie glosniej wtedy chodzi

ps.zawieszenie jest sprawne sprawdzone drazki sworznie ,ale nie sprawdzone lozyska na amorach nie wiem czy one moga byc przyczyna,bo chyba nie kolumna?????

prosze o pomoc

POZDRAWIAM

SIWYSDZ
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 13:43

przekładnia ci siada

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 15:13

Wg mnie trzeba sprawdzic czy nie ma luzu. Czy ktos kto regulowal luz na przekladni moze sie wypowiedziec czy sruba naciagu listwy dokreca sie z odpowiednim momentum czy tylko blokuje po ustawieniu luzu?

#4 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 02 lipca 2008 - 16:50

ma ktos jeszcze jakies pomysly??
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 17:35

nie sprawdzone lozyska na amorach nie wiem czy one moga byc

sprawdź bo mogą chrupać jak są zatarte ewentualnie popatrz cz sprężyna nie jest pęknięta (ukruszona)
a felgi dobrze dokręcone ? może to dziwne ale mi tez szczelało przy skręcaniu diagnosta powiedział że łożyska się zacierają a okazało się że śruby dokręcone na maxa a koło sie kręci a tarcz stoi w miejscu (luz około 0,5 cm )na tarczy.Przyczyną była ta podkładka samokątrująca nabita na piaście po jej wywaleniu wszystko w porządku

#6 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 07 lipca 2008 - 19:04

zlokalizowalem dzisiaj to pukanie ,wsadzilem dziewczyne za kiere sam polozylem sie pod autem, krecac kiera nasluchiwalmskad dochodzi ten dzwiek ,chodz strasznie sie roznosi,wiec polozylem reke na tym wasie wychodzacego z kolumny i poczulem lekkie stuki, znizajac reke stuki nasilaly sie i najmocniejsze byly w okolicy drazka srodkowego ,choc nie czuje ruszaja nim zeby byl jakis luz ,a jak juz pokreci sie kiera widac jak w srodku pokazuje sie luz

i teraz pytanko czy ten drazek srodkowy moze powodowac delikatne przycinanie sie kiery w jedna strone????
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 19:23

Może. Ja mam podobnie, ale wg mnie to przekładnia. Sam drążek nie ma luzu, a coś przeskakuje.
Niestety by sprawdzić czy to przekładnia trzeba odpiąć drążek od przekładni i wtedy próbować i ustawić luz. Ja będę się tym bawił już niedługo...

#8 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 07 lipca 2008 - 19:46

a jak zdiagnozowac drazek srodkowy??
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 19:49

Wkładasz pręt miedzy drążek środkowy i ten krótki i tak jakbyś próbował rozłączyć. Potem tak samo między przekładnię, a drążek.
Jeżeli sworzeń łączący będzie lekko wyskakiwał to do wymiany drążek - zależnie który posiada ten sworzeń.

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 20:32

i teraz pytanko czy ten drazek srodkowy moze powodowac delikatne przycinanie sie kiery w jedna strone????

nie

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 20:42

Gachu - Jak jest luz na sworzniu drążka to jak ruszasz na skręconych kołach lub odkręcasz skręcone koła to masz wrażenie jakby przekładnia przeskoczyła bo wtedy sworzeń przeskakuje.

Ja dodatkowo mam takie stukotanie przy kręceniu kierownicą, jakby coś przeskakiwało. Wg mnie to jednak przekładnia, ale nie zdziwię się jeśli drążek...

#12 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 07 lipca 2008 - 21:07

a odpinajac drazek srodkowy od kolumny sprawdze luzy na kolumnie ???
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#13 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 21:10

Gachu - Jak jest luz na sworzniu drążka to jak ruszasz na skręconych kołach lub odkręcasz skręcone koła to masz wrażenie jakby przekładnia przeskoczyła bo wtedy sworzeń przeskakuje.

nu nu - mam taki luz na sworzniu ale wrażenia brak, może dlatego że wiem że to to :neutral:

Ja dodatkowo mam takie stukotanie przy kręceniu kierownicą, jakby coś przeskakiwało. Wg mnie to jednak przekładnia, ale nie zdziwię się jeśli drążek...

drążek stuka albo w czasie jazdy a w czasie postoju tylko wtedy jak kręcisz prawo lewo i to w miare dynamicznie wtedy nie tylko słyszysz pukanie ale i czujesz

#14 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 07 lipca 2008 - 21:15

no wlasnie u mnie tak jest ,jak poloze reke na laczniku drazka srodkowego z lewa koncowka oraz przekladnia kierownicza to tam najbardziej jest on wyczuwalny a czym wyzej na kolumne tym mniej czuc, ale towazyszymi przy tym delikatny opor na kierownicy krecac w lewo ,juz w ostatniej fazie tzn ostatnie 90 stopni skretu
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2008 - 21:35

Gachu - a jak kręcisz kierownicą w miejscu to słychać jakby chrobotanie, jakby coś pukało ale dość szybko?

#16 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 08 lipca 2008 - 17:59

a w jaki sposob zdjagnozowac przekladnie kierownicza ,zeby zlokalizowac ten przeskok na kierownicy??
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2008 - 20:14

To nie drążek, ja wymieniłem wszystko - drążek środkowy, końcówki wszystkie i dalej przeskakuje jak kręcę w lewą stronę. Ostatnio zauważyłem, że gdy po podniesieniu na podnośniku auta i opuszczeniu go to nie ma tych przeskoków przez kilka km jak jeżdże spokojnie nie po dziurach. Potem wszystko wraca. To nie są też piasty ani łożyska na amortyzatorach - też wymieniłem. Luz na przekładni też regulowałem ale nie pomogło. Sam nie wiem już co to.

#18 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 08 lipca 2008 - 20:41

ale u mnie bylo wszystko oki,do czasu kiedy pojawily sie jakies luzy na drazku srodkowym "chyba" i od tej pory sa wyrazne przeskoki na kierownicy
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#19 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 lipca 2008 - 20:46

a podpory drążka srodkowego? tak to chyba sie pisze... są dwie jedna z prawej widoczna ładnie za prawym koiłem druga jest pod kolumna kierowniczai to ona może pyka

#20 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2008 - 20:53

Giskard, jeden to wspornik drążka środkowego, a ten przy przekładni to jej element i nie wiem, czy się odkręca. Na zdjęciach na allegro przekładnia kierownicza wszędzie jest łącznie z tym.