Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI z rury wydechowej leci siwy dym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 01 lipca 2008 - 07:11

silnik odpala ale strasznie kopci z rury wydechowej siwy dym czuć ropą co to może być?

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2008 - 09:10

czy przypadkiem nie odnosisz wrażenia że nie pali na wszystkie cylindry ?

#3 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 01 lipca 2008 - 10:31

miałem takie wrażenie bo gdy zaczoł kopcić (dym leciał nawet z pod maski i do kabiny przez nawiew) stanołem i nierówno pracował cały samochud się trząsł, zgasiłem go i teraz gdy odpalam silnik róno pracuje nietrzęsie juz samochodem tylko strasznie kopci z rury

#4 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2008 - 11:30

Filtr paliwa, powietrza albo spadł/obluzował się wąż od turbo. Ostateczność to UPG lub wtryskiwacz(-e) do sprawdzenia.

#5 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 01 lipca 2008 - 12:07

co to jest to UPG? filtry to chyba raczej nie bo to okropnie duzo tego dymu wywala z tłumnika po kilku sekundach jest cała chmura

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2008 - 12:14

co to jest to UPG?


Uszczelka Pod Głowicą



 


#7 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 01 lipca 2008 - 13:56

ale woda jest po odkręceniu korka nie wywala wody przewody normalne nie twardnieją temperatura normalna?

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 01 lipca 2008 - 15:09

Obstawiałbym na jakiejś nieprawidłowości w układzie wtryskowym - przejedź się na kompa..

Jest jeszcze inna opcja...

Skoro dym jest siwy, śmierdzi ropą nie można wykluczyć pękniętej głowicy/walniętych uszczelniaczy zaworowych.. Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś w tym silniku się to stało - ale jest to możliwe..

#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2008 - 17:40

hmm.. ja też obstawiałbym wtryski. Sprawdź przy rozgrzanym silniku jak olej osiągnie optymalną temp. ile wynosi chwilowe spalanie, powinno byc max 0,7 - 0,8l/h. Co do dymu spod maski to właśnie przyczyną mogą byc lejące wtryski, albo nieszczelna pompa wysokiego ciśnienia, jak się nagrzeje silnik to paliwo, które wyciekło zaczyna parowac. Ewentualnie przyczyną dymu z pod maski może byc uszkodzony dogrzewacz, ale przy temp. otoczenia powyżej +3C nie powinien się włączac. Wykluczyłm raczej pękniętą głowicę, bo w zbironiczku wyrównawczym płynu chłodniczego miałbys olej z wodą, a poza tym jest ona wykonana ze znacznie mocniejszego stopu niż ta w X25DT i nie słyszałem, żeby jeszcze komus poszła głowica w tym silniku.

#10 OFFLINE   bbart79

bbart79
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Bury St Edmunds

Napisany 02 lipca 2008 - 12:24

Wykluczyłm raczej pękniętą głowicę, bo w zbironiczku wyrównawczym płynu chłodniczego miałbys olej z wodą


Poprzednio miałem Vectrę A 1.7 TD (Isuzu) i jak pękła mi głowica to nie miałem oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Płyn chłodzący dostawał się do cylindra i miałem wtedy problemy z odpaleniem silnika, gdyż był on blokowany (jak wiadomo nie da się sprężyć płynu). Płynu chłodzącego dużo ubywało w zbiorniczku jednak mimo to jeździłem dalej. No i niestety któregoś pięknego dnia ok. 200km od domu samochód stanął i silnik się zablokował. Jako, że była to już noc a ja musiałem na rano wrócić do domu zapaliłem go na zaciąg i... konsekwencją bardzo dużej siły w cylindrze korbowód został skrzywiony a jako że jechałem z tym tak do domu to po postawieniu auta w warsztacie okazało się, że oprócz korbowodu uszkodzeniu uległy także pierścienie na tym tłoku i gładź cylindra (wiadomo, że skrzywiony korbowód = krzywe chodzenie tłoka w cylindrze).
Jeszcze Calibra C20XE ale wkrótce będzie Omega :-)

#11 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 03 lipca 2008 - 07:35

może to być wina złej ropy bo stało się to ok 30-40km po zatankowaniu ropy