0
2.5DTI z rury wydechowej leci siwy dym
Rozpoczęte przez
dan110
, 01 lip 2008, 07:11
10 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 07:11
silnik odpala ale strasznie kopci z rury wydechowej siwy dym czuć ropą co to może być?
#2 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 09:10
czy przypadkiem nie odnosisz wrażenia że nie pali na wszystkie cylindry ?
#3 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 10:31
miałem takie wrażenie bo gdy zaczoł kopcić (dym leciał nawet z pod maski i do kabiny przez nawiew) stanołem i nierówno pracował cały samochud się trząsł, zgasiłem go i teraz gdy odpalam silnik róno pracuje nietrzęsie juz samochodem tylko strasznie kopci z rury
#4 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 11:30
Filtr paliwa, powietrza albo spadł/obluzował się wąż od turbo. Ostateczność to UPG lub wtryskiwacz(-e) do sprawdzenia.
#5 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 12:07
co to jest to UPG? filtry to chyba raczej nie bo to okropnie duzo tego dymu wywala z tłumnika po kilku sekundach jest cała chmura
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 13:56
ale woda jest po odkręceniu korka nie wywala wody przewody normalne nie twardnieją temperatura normalna?
#8 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 15:09
Obstawiałbym na jakiejś nieprawidłowości w układzie wtryskowym - przejedź się na kompa..
Jest jeszcze inna opcja...
Skoro dym jest siwy, śmierdzi ropą nie można wykluczyć pękniętej głowicy/walniętych uszczelniaczy zaworowych.. Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś w tym silniku się to stało - ale jest to możliwe..
Jest jeszcze inna opcja...
Skoro dym jest siwy, śmierdzi ropą nie można wykluczyć pękniętej głowicy/walniętych uszczelniaczy zaworowych.. Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś w tym silniku się to stało - ale jest to możliwe..
#9 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2008 - 17:40
hmm.. ja też obstawiałbym wtryski. Sprawdź przy rozgrzanym silniku jak olej osiągnie optymalną temp. ile wynosi chwilowe spalanie, powinno byc max 0,7 - 0,8l/h. Co do dymu spod maski to właśnie przyczyną mogą byc lejące wtryski, albo nieszczelna pompa wysokiego ciśnienia, jak się nagrzeje silnik to paliwo, które wyciekło zaczyna parowac. Ewentualnie przyczyną dymu z pod maski może byc uszkodzony dogrzewacz, ale przy temp. otoczenia powyżej +3C nie powinien się włączac. Wykluczyłm raczej pękniętą głowicę, bo w zbironiczku wyrównawczym płynu chłodniczego miałbys olej z wodą, a poza tym jest ona wykonana ze znacznie mocniejszego stopu niż ta w X25DT i nie słyszałem, żeby jeszcze komus poszła głowica w tym silniku.
#10 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2008 - 12:24
Wykluczyłm raczej pękniętą głowicę, bo w zbironiczku wyrównawczym płynu chłodniczego miałbys olej z wodą
Poprzednio miałem Vectrę A 1.7 TD (Isuzu) i jak pękła mi głowica to nie miałem oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Płyn chłodzący dostawał się do cylindra i miałem wtedy problemy z odpaleniem silnika, gdyż był on blokowany (jak wiadomo nie da się sprężyć płynu). Płynu chłodzącego dużo ubywało w zbiorniczku jednak mimo to jeździłem dalej. No i niestety któregoś pięknego dnia ok. 200km od domu samochód stanął i silnik się zablokował. Jako, że była to już noc a ja musiałem na rano wrócić do domu zapaliłem go na zaciąg i... konsekwencją bardzo dużej siły w cylindrze korbowód został skrzywiony a jako że jechałem z tym tak do domu to po postawieniu auta w warsztacie okazało się, że oprócz korbowodu uszkodzeniu uległy także pierścienie na tym tłoku i gładź cylindra (wiadomo, że skrzywiony korbowód = krzywe chodzenie tłoka w cylindrze).
Jeszcze Calibra C20XE ale wkrótce będzie Omega :-)
#11 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2008 - 07:35
może to być wina złej ropy bo stało się to ok 30-40km po zatankowaniu ropy