Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z roletą elektryczną


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2009 - 09:08

nie wiem o co chodzi koledze.

Zobacz czy masz kostkę tuż pod szybą za tylnim fotelem po L stronie i uzbrojoną kostkę w konsoli. Kupujesz tylną półkę z roletą, przekładasz, zakładasz włącznik w konsole i cieszysz się roletą.

edit. sorry koledzy ale nie zauważyłem, że już dopisaliście stosowne info. Ja przyznam się , że mam roletę i włącznik. Cena do uzgodnienia na pw.

#42 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:18

no i co naprawiliście te swoje roly jakoś ? mi też przestała działać i coś cyka tylko z tyłu....jak to naprawić?

#43 OFFLINE   Romus

Romus
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Człuchów

Napisany 20 kwietnia 2009 - 21:23

u mnie dzieje sie dokładnie to samo, co zrobic?
omega wymiata

#44 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 kwietnia 2009 - 22:39

u mnie dzieje sie dokładnie to samo, co zrobic?


Wyjąć, kupić drugą za 100zł, włożyć ponownie. Najprościej, najtaniej.

#45 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 21 kwietnia 2009 - 08:37

Wyjąć, kupić drugą za 100zł, włożyć ponownie. Najprościej, najtaniej.



a nie da sie tego naprawic?

#46 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2009 - 09:21

a nie da sie tego naprawic?

Jeśli dorobisz sobie tryb to czemu nie.

#47 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 21 kwietnia 2009 - 13:26

no dobrze , to inaczej zapytam: Czy ktoś to naprawił z Was ? tyle postów o rolecie a nikt nie pisze konkretów

#48 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 kwietnia 2009 - 13:59

Przecież Ci kolega wcześniej odpisał - zrobisz sobie nowy tryb to naprawisz :D

#49 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 22 kwietnia 2009 - 16:04

no dobra a u mnie jest co innego. roleta urwana jest z tych prowadnic u góry. co z tym zrobic?

#50 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2009 - 16:35

no dobrze , to inaczej zapytam: Czy ktoś to naprawił z Was ? tyle postów o rolecie a nikt nie pisze konkretów

To jest gra nie warta świeczki. Ciężko to rozebrać a jeszcze gorzej złożyć. Po zmianie image strony wiele fotek poszło w zapomnienie to fakt, przyznam ale w skrócie wysypuje się koło zębate, które jakiś niemcol zaprojektował z ebonitu !?! Jesli masz kogoś, kto Ci to wytoczy i uzębi odpowiednio.
Obstawiam za sensowniejsze kupić choćby sam mechanizm i zaadoptować go.

no dobra a u mnie jest co innego. roleta urwana jest z tych prowadnic u góry. co z tym zrobic?

Raczej nienaprawialne. Dość mocno pręży na tych uchwytach i wszelkie lutowanie, spawanie czy też klejenie nie pomoże.
Kupcie komplet na współe i się podzielcie: ja biorę ramiona a ty przekładnie i gitara.

#51 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 kwietnia 2009 - 17:00

Raczej nienaprawialne. Dość mocno pręży na tych uchwytach i wszelkie lutowanie, spawanie czy też klejenie nie pomoże.

Nie prawda, naprawiłem rok temu używam często bo mam małe dziecko i działa.
Te połamane plastiki zastąpiłem blaszkami, na wierzch czarna rurka termokurczliwa żeby w miarę wyglądało. Przykręciłem na przestrzał śrubkami M3. Jest tylko troszkę zabawy z doginaniem żeby się mijały. Mi to zajęło jakieś 2 godziny.

#52 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 22 kwietnia 2009 - 20:54

a nie chce mi się tego odkręcać i sprawdzać te tryby. bo znając zycie pewnie wystarczy obkleić tam tasmą i zadziała:)

#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2009 - 17:07

właśnie jestem po operacji naprawy rolety. Pełen sukces, choć nie obyło się bez ofiar i szewskiego klęcia.
Roleta działała normalnie, aż któregoś pięknego dnia przestała. Po naciśnięciu przycisku słychać tylko ciche kliknięcia przekaźników, roleta ani drgnie.
Po pierwsze - najwięcej czasu zajmuje wymontowanie półki tylnej - masakra! Tutaj coś haczy, tu śrubka ukryta w plastikowej osłonie wzmacniacza, jeden gwint się obraca, potem ostre manewry by wyszarpać odkręconą roletę - trudno to zrobić nie niszcząc czegoś po drodze. Po wyjęciu rolety okazało się, że mogłem wyjąć maskownice głośników bose - tak wszystkim radzę, wystarczy podważyć od przedniej strony - zwykłe zatrzaski. Dzięki temu można włożyć rękę pod półkę i łatwiej zdjąć ją z samych głośników.

Wyjąłem półkę i zacząłem ją sprawdzać elektrycznie - rozebrałem czarną kostkę z przekaźnikami - nic ciekawego w środku nie ma. Okazało się że moduł wysyła prawidłowo prąd do silniczka.
Zacząłem sprawdzać sam silniczek - podłączyłem go na krótko - nic, zmieniłem polaryzację - bingo! - ruszył!
Roleta zaczęła się pięknie rozkładać i składać. Nie mam pojęcia co mu było, ważne że ruszył.
Niestety, coś mnie podkusiło by rozebrać przekładnię. Pomyślałem że jest okazja przyjrzeć się trybom i sprawdzić ich stan. Szkoda tylko, że nikt na forum nie ostrzegał (przynajmniej nie pamiętam) że w środku jest duża sprężyna która wspomaga podnoszenie rolety. Rozebrałem przekładnię i niestety sprężyna wyskoczyła. Wiele się nakombinowałem by ją założyć ponownie - nie wiedziałem jak ustawić napięcie wstępne by wspomagać podnoszenie rolety z odpowiednią siłą - zakładałem sprężynę, montowałem przekładnię do rolety i próbowałem podnieść roletę. Zastanawiałem się jednocześnie jak zamontowano tę nieszczęsną sprężynę w fabryce i wpadłem na pomysł - założyłem sprężynę i koło zębate które na niej siedzi i zamontowałem pozostałe tryby. Potem uruchomiłem silniczek na krótko by przekładnia zrobiła pełen obrót w kierunku składania rolety - dzięki temu sprężyna wewnątrz sama się napięła. Dodam jeszcze, że tryby w środku nie noszą żadnych oznak zużycia.
Przykręciłem roletę do półki i naszarpałem się przy wkładaniu samej półki na miejsce.
Roleta działa pięknie z czego jestem baardzo zadowolony :-)

#54 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2009 - 22:10

a mnie roleta pięknie działała do chwili, aż szwagier "niechcący" ją połamał... chodzi o te małe "sanki" które są na końcu prowadnicy i łączą sie z roletą. Poszły w pół i nie mam pojęcia czy teraz to czyms posklejać czy czeka mnie wymiana całej rolety (sic!).

#55 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 kwietnia 2009 - 07:31

a mnie roleta pięknie działała do chwili, aż szwagier "niechcący" ją połamał... chodzi o te małe "sanki" które są na końcu prowadnicy i łączą sie z roletą. Poszły w pół i nie mam pojęcia czy teraz to czyms posklejać czy czeka mnie wymiana całej rolety (sic!).

Jak już pisałem ja sobie z tym poradziłem. Troszkę zabawy ale da się zrobić.

#56 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2009 - 12:09

Jak już pisałem ja sobie z tym poradziłem. Troszkę zabawy ale da się zrobić.


nie doczytałem. A naprawiałeś ją na samochodzie czy już po wyciągnięciu ?

#57 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 kwietnia 2009 - 15:04

Na samochodzie. Łatwiej było by po wyjęciu ale strasznie nie lubię rozkręcać środka samochodu, prawie zawsze coś pęka i rysuje.
Te połamane elementy z blaszki ( zabawa przy dopiłowaniu odpowiedniego kształtu i wyginaniu żeby się minęły przy rozkładaniu ), tam gdzie jest mały nit dana mała śrubka z nakrętką (max M3 ) i do metalowych ramion na przestrzał śrubką. Śrubki muszą być naprawdę małe bo tam się wszystko mija na milimetry.

#58 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 26 kwietnia 2009 - 15:15

no i co zatem pomogło w Twoim przypadku? potraktowanie odwrotnymi biegunami ?

#59 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2009 - 18:19

wygląda na to, że mechanizm się zastał, albo raczej szczotki w silniczku zawiesiły - prawdę mówiąc nie wiem

#60 OFFLINE   adamo_

adamo_
  • 156 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: XX

Napisany 26 kwietnia 2009 - 19:56

też bym z chęcią rozkręcił to ale ...jak czytam że pół dnia mi to zajmie walka z tylnią półka + ew problemy to mi się odechciewa :)

opisz po koleji od czego zacząłeś operację