Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:29

no przy zimnym silniku jak słyszysz szum to chyba też ono nie jest OK. Tak jest jak się zaczyna zacierać na łożysku, sprawdź czy nie masz lużów i czy lekko się kręci na wyłączonym silniku

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:34

Visco mam nowe nic się nie zaciera..a stare rozebrałem i obadałem jaka dokładnie zasada działania masz fotki ..nic na stałe nie zasprzęgla pod wzrostem temp..jak byś chwycił za wiatrak i zapalił to utrzymasz..

#23 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:39

To ciekawe, muszę posłuchać u kogoś jak to chodzi, bo dziwi mnie że nawet przy zimnym słychać szum, wiem że pod wpływem temp. to coraz mocniej przenosi moment obrotowy ale żeby na zimnym ???

#24 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:50

popatrz na fotki jest w środku olej silikonowy i nic więcej.na zimnym silniku olej się nie rozszerza i tarcza piasty wisco ma jakby więcej luzu ale jak depniesz na jałowym jak zimny to i tak rozpędzi wiatrak do pewnych obrotów..a jak olej się nagrzewa. powiększa objętość i bardziej dociska na tarczę visco tą z (dziurami) co rozpędza wiatrak do większych obrotów.. to tak po skrócie . dawniej myślałem że osiągnie pewną tem. i zasprzęgla na stałe spadnie tem i puszcza..ale teraz już prawie wiem wszystko:D

#25 OFFLINE   kiepski

kiepski

    alee o so chodziiii ... ?

  • 19 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 kwietnia 2010 - 05:23

To ciekawe, muszę posłuchać u kogoś jak to chodzi, bo dziwi mnie że nawet przy zimnym słychać szum

słychać, słychać Mnie się nawet to podoba bo fajny klang z pod maski się wydobywa :D Z resztą w końcu na jakiegoś spota muszę się udać i posłuchać u kogoś jakie odgłosy wydaje dla porównania. Ale czy działa prawidłowo przy temp to nie wiem. Ostatnio jeździłem i było znów oki temp max 95-96 st Czy jest możliwe żeby się zawiesił termostat ? Ostatnio nie za dużo jeździłem bo do pracy firmówką śmigam i jak ją trochę przegoniłem zrobiło się oki

#26 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 16:14

że tak zapytam wprost:)
a czy wymiana visca jest jakoś bardzo skomplikowana, czy mając w miarę sprawne łapki powinienem sobie dać radę?
na co zwrócić szczególną uwagę?

również grzeje mi się motor. w korkach i w trasie. w tej drugiej sytuacji pod warunkiem, że go trochę depnę. wystarczy lekko powyżej 3 tyś obrotów, ok 10 stopni na zewnątrz a wskazówka dochodzi mi do 100 stopni.

a czy problem z visco może narastać albo czy może nie powinien narastać, jeżeli się nim w porę nie zająć?
pytam, ponieważ obserwuję problem wysokiej temperatury mojego motoru od dobrych paru lat. wcześniej autem jeździł mój Szanowny Rodzic, który przyjął, że ten typ tak ma i po wymianie chłodnicy, termostatu i paru innych elementów poprzestał szukania przyczyny wysokiej temperatury.

#27 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 kwietnia 2010 - 18:06

Wymiana visca to banał (do samego visca potrzebny jest klucz płaski "SW 32" jak w książce zwykły płaski może być za mało płaski :) coś do zblokowanie kółka pasowego żeby mieć jakąś kontre dla krecenia nakrętką między wiatrakiem a pompą wody i kręcimy w lewo aby odkręcić czyli odwrotnie niż zazwyczaj:), wg książki wyciągamy w dół przez otwór po zdjętej osłonie silnika, banał) ale jego cena to już inna bajka

odkręca się w prawo..i wyjdzie bez problemu do góry tylko rurkę od egr trza odkręcić


poj....ło mi się ale myślałem o ty i babola walnołem oczywiście że w prawo odkręcamy no bo odwrotnie :)

#28 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 kwietnia 2010 - 19:02

odkręca się w prawo..i wyjdzie bez problemu do góry tylko rurkę od egr trza odkręcić

#29 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 22:57

dzięki Chłopaki za pomoc.
myślę, że będę w najbliższym czasie działał z visco.
zobaczymy, czy w końcu znajdę przyczynę wysokiej temperatury.

pozdro.

#30 OFFLINE   szymkoku

szymkoku
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-04-2010

Napisany 30 kwietnia 2010 - 05:46

Ja też mam problem z temperaturą. Jak zrobiło się cieplej silnik zaczął oscylować wokół wyższych temperatur niż w zeszłym roku. 95 do 105 stopni. dodam że latem w upały z klimą i przyczepą to był max 95! A bez obciążenia do 130km/h poniżej 90C. Rozdłubałem cały układ chłodzenia: termostat, pompa, wentylator wszystko OK. chłodnicę przepłukałem nic to nie dało. Jest tylko jeden problem przy wymianie płynu okazało się że w instalacji jest 8litrów a wg książki powinno być 10l. oczywiście poziom na zbiorniczku wyrównawczym jest OK i korek pracuje prawidłowo. Ponieważ nie byłem pewien wyniku pomiaru ilości płynu zlałem jeszcze raz i okazało się 8l. Gdzie podziały się dwa litry? Może ktoś ma pojęcie gdzie szukać rozwiązania?

#31 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 kwietnia 2010 - 12:06

masz wszystko ok. 8 litrów

#32 OFFLINE   szymkoku

szymkoku
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-04-2010

Napisany 01 maja 2010 - 05:21

Dzięki za info że 8 litrów. widać mam "baaaaardzo dobrą książkę". Niestety problem pozostaje ten sam - się grzeje. Co prawda płyn był zamulony lekko ale po oddstaniu osady opadły na dno wiele już tego nie ma (płuczę co wyjazd). Jeszcze się zastanawiam czy nie użyć jakiejś agresywnej cieczy żeby lepiej pozbyć się syfu ale nie chcę zniszczyć chłodnicy. Może ktoś wie czego można użyć do aluminiowej chłodnicy. (ocet?) Dodam że jak się załącza klima jakby chciał gasnąć silnik, lekko się zabuja, natomiast przy maksymalnie skręconych kołach potrafi zgasnąć. Może to nie ma związku a może ma. Zrobiło się gorąco to zobaczę jak się dziś zachowa czy będzie tragicznie czy tak samo.

#33 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 22:41

jeszcze dwa pytanka:
1. jakiej firmy visco polecacie?
2. bardziej techniczne. czy jak silnik jest mocno nagrzany, to czy visco powoduje, że wiatrak kręci się szybciej od wałka go napędzającego?

pozdro,
szymon.

#34 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 maja 2010 - 23:41

jeszcze dwa pytanka:
1. jakiej firmy visco polecacie?
2. bardziej techniczne. czy jak silnik jest mocno nagrzany, to czy visco powoduje, że wiatrak kręci się szybciej od wałka go napędzającego?

pozdro,
szymon.


2.Nie!

#35 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 maja 2010 - 07:45

jeszcze dwa pytanka:
1. jakiej firmy visco polecacie?
2. bardziej techniczne. czy jak silnik jest mocno nagrzany, to czy visco powoduje, że wiatrak kręci się szybciej od wałka go napędzającego?

pozdro,
szymon.


1.ja visco kupiłem za 130 zł MAXGEAR NIE GRZEJE SIĘ I JEST OK.
2.jak silnik się nagrzewa to visco zaczyna chodzić prędkością zbliżoną do prędkości obrotowej silnika..opisywałem i fotki masz jak to wygląda od środka..

#36 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2010 - 09:16

dzięki za info:)

#37 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2010 - 08:29

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.
jak już będę się bawił z wymianą visca i rolką napinacza paska (piszczy już okropnie), to może miałoby również sens wymienić pompę wody przy okazji?

zdjąłem ostatnio wężyk przy zbiorniczku, żeby zobaczyć, czy tam w ogóle jest jakiś ruch wody.
niby jest ale wygląda to jak na obrazku poniżej.
temperatura silnika ok 70-80 stopni.
czy to ciśnienie nie jest przypadkiem za małe?
sorki za kiepską jakość zdjęcia.
Dodany obrazek

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 maja 2010 - 18:36

no mi się zdaje że tak ma lecieć.. i oczywiście na wolnych obrotach..ale pompę możesz wymienić ..będziesz miał pewność..

#39 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 maja 2010 - 19:24

A że niby co z tą pompą?? Łopatki pogubiła?? Jak nie cieknie to jest okay. To że tak wolno leci to tak może lecieć bo naczynko wyrównawcze nie jest po to żeby przez nie płyn pod ciśnieniem się przelewał. Ono ma dopływ i odpływ tylko w razie W. Pompa tłoczy płyn przez silnik do chłodnicy i tak w kółko, tylko jakaś tam część płynu płynie przez naczynko żeby układ sam się odpowietrzał a poza tym to ciśnienie na zdjęciu to jest na wolnych obrotach pewnie ale i tak to nie ma znaczenia bo naczynko to nie przepływka :)

#40 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 maja 2010 - 19:31

A że niby co z tą pompą?? Łopatki pogubiła??


to chyba nie widziałeś pompy w omedze co i jak się z nią dzieje ..w mojej łopatki po ulatywały .musiałem części szukać w następnej wirnik uleciał a w trzeciej co robiłem były szczeliny między łopatkami na 3-4 mm i nie była wydolna.. to zapraszam do czytania o pompach wody na forum.pozdrawiam

a dodam że jak nie cieknie na zewnątrz to nie znaczy że jest dobra to nie diagnoza pompy wody....