Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 19 sierpnia 2011 - 23:07

acha czyli długi klucz + ramie i zerwac badz zablokowac jakoś wentylator i dawaj pamietajac o lewym gwincie. Całość czyli wisko z wentylatorem musi jakoś wyjść górą raczej nie da rady za mało miejsca a dołem ???


możesz tak zrobić długi klucz i zdecydowany ruch młotkiem też puści ale lepiej dopasuj sobie płaski śrubokręt wsadż pomiedzy śruby i odkręć...dasz rade :) wyjdzie górą :) tylko trzeba tym umiejętnie pokierować

#182 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2012 - 18:22

Witam.
1. Może mi ktoś wytłumaczyć jak powinno chodzić sprawne wisko?
Otóż u mnie jak jest zimny czy ciepły szumi tak samo, a troche ten szum już mnie denerwuje.
Jak złapie wiatrak a brat odpali to bez żadnego oporu idzie je zatrzymać.
Chce wiedzieć co robić bo niewiem czy zamówić nowe wisko, pudełko hella 320zł a w źrodku siedzi behr.
Dodam że grzać się nie grzeje max 95 na blacie, chyba że przeczepe konna zapne to idzie w górę. Ale ten szum mnie wkur...
2. I co najważniejsze facet u którego kupuje od kilku lat części wyśmiał mnie przy innych klientach (aż mi się głupio zrobiło:masakra:) kto mi nagadał takich głupot że wisko powinno być przechowywane w pozycji pionowej, i stwierdził żebym nie czytał tyle po internecie.

#183 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 18:27

sprawne wisko zapina się przy odpowiedniej temperaturze. a co do przechowywania to prawda. bo w środku jest olej i coś tam. gdzieś na forum o tym czytałem

#184 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 28 lutego 2012 - 19:37

sprawne wisko zapina się przy odpowiedniej temperaturze. a co do przechowywania to prawda. bo w środku jest olej i coś tam. gdzieś na forum o tym czytałem


Nie olej tylko żel wiskotyczny, jak dobrze pamiętam. Wystarczy że wisko będzie przez dłuższy czas przekrzywione do poziomu i już je szlag trafi. Dlatego sklepy mają tyle zwrotów. Na opakowaniu jest nawet notka o tym że przechowywać w pozycji pionowej...
Teraz Ty Pana wyśmiej i powiedz mu że kupisz u niego wisko przechowywane na leżąco, ale jak nie będzie działać to oddaje Ci kasę a nie wymienia... ;-)

#185 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 19:39

Nie olej tylko żel wiskotyczny, jak dobrze pamiętam. Wystarczy że wisko będzie przez dłuższy czas przekrzywione do poziomu i już je szlag trafi. Dlatego sklepy mają tyle zwrotów. Na opakowaniu jest nawet notka o tym że przechowywać w pozycji pionowej...
Teraz Ty Pana wyśmiej i powiedz mu że kupisz u niego wisko przechowywane na leżąco, ale jak nie będzie działać to oddaje Ci kasę a nie wymienia... ;-)


ale któryś z kolegów wypowiadał się na ten temat i mówił ze wystarczy jak jest w pionie na kilka godzin przed zamontowaniem.

#186 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2012 - 19:41

Nie olej tylko żel wiskotyczny, jak dobrze pamiętam.


dokładnie olej silikonowy..i wisko nigdy się nie zapnie na stałe chyba ze zespawacie:p
i dokładnie zamontować i odczekać..

#187 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 lutego 2012 - 16:16

dokładnie olej silikonowy..i wisko nigdy się nie zapnie na stałe chyba ze zespawacie:p
i dokładnie zamontować i odczekać..


Zapominacie dodać ze wisko samo w sobie może być dobre cala zabawa opiera się o bimetal który wygina się od temperatury i z tym zapinaniem się wiska jest raz dobrze raz trochę gorzej wszystko zależny jak bimetal zareaguje na temperaturę wiec nawet nowe wisko może słabo sie za sprzeglac bo bimetal jest słabej jakości albo uszkodzony .:p

#188 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 lutego 2012 - 19:16

post 15 całe visco
http://forum.omegakl...?t=13092&page=2

#189 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 29 lutego 2012 - 21:23

bolecq2 A może to pompa wodna szumi. Ja kiedyś wymieniałem pompę i kiedy parę miesięcy później usłyszałem szum, myślałem że to wisco. Po ściągnięciu wisca okazało się że to pompa. Kupiłem więc pompę lepszej jakości i mam parę lat spokój.

#190 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 lutego 2012 - 23:12

Markus pompe mam dobra, dojcza czy jak sie na nie mówi, wirnik metalowy. Dzis założylem nowe oryginalne wisko z nowym lecz używanym wentylatorem (ale za to całe bez brakujących elementów, na starym zaś każde pióro było lekko polamane, moze były drgania wywołane przez brakujące elementy i dlatego wisko padło) Efekt taki pierwsze zapalenie i szum, czyli było spiete, pochodził troche, nabral delikatnej temperatury i juz nie szumialo. Wyruszyłem w drogę i góra 95 temp. Nic nie słyszałem żeby sie cos zapinało wiec chyba dobrze. Lecz zauważyłem ze jak go gasiłem to wentylator sie jeszcze kręcił? I jak był rozgrzany to szło wentylator zatrzymać ręką (oczywiście z rękawica:)) Zobaczymy jak sie bedzie sprawowało, narazie jestem zadowolony ze juz nie słyszę tego szumu na ciepłym motorze spod maski i w kabinie. Chociaż niekiedy lubialem przycisnąć buta i kazdy sie oglądał jakby jakie v8 jechało :D

Dzisiaj niedawno kolejna próba z wisko, stał całą noc i dzień do tej pory.
Zapalam i szum czyli spięte, dopiero jak wskazówka od temp była pomiędzy 0 a 90 czyli bodajże 45 na kresce, wtedy już nie słyszałem szumu czyli musiało się odpiąć.
Parę kolegów z forum wypowiadało się że wisko mają spięte na początku przez około 20 sekund i tyle.
Czemu w moim przypadku dopiero jak złapie temperaturę puszcza?

#191 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 marca 2012 - 17:03

być może olej w wisko jest gęsty jak zimny i dlatego szybciej się kręciło..i przestańcie pisać ze coś wam się zapina czy odpina tam wszystko ładnie współpracuje w poślizgu:D

#192 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 marca 2012 - 18:01

oj tam, oj tam, przeżywasz jak stonka wykopki;)
Ma działać jak należy:)