Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adasso

adasso
  • 3 postów
  • Dołączył: 31-01-2007
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 czerwca 2008 - 16:56

Witam!!

Mam problem z temp. silnika, nie wiem czy tak musi być. Miałem awarie pompy wodnej i termostatu, wiec wszystko wymienilem na nowe, i od tamtej pory praca silnika jest w temp 95-98stopni. Mechanik do ktorego jezdze powiedzial ze tak ma byc , a wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105 I bieg a II przy 115 stopniach. NIe wiem czy to jest normalna praca silnika w takiej temp. Prosze o jakas odp. na ten temat i jaka jest prawidlowa temp pracy silnika 2,5 TD automat i przy jakich temp powiiny wlaczyc sie wentylatory.

Pozdrawiam
adasso

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 19:39

Mam problem z temp. silnika, nie wiem czy tak musi być. Miałem awarie pompy wodnej i termostatu, wiec wszystko wymienilem na nowe, i od tamtej pory praca silnika jest w temp 95-98stopni. Mechanik do ktorego jezdze powiedzial ze tak ma byc , a wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105 I bieg a II przy 115 stopniach. NIe wiem czy to jest normalna praca silnika w takiej temp. Prosze o jakas odp. na ten temat i jaka jest prawidlowa temp pracy silnika 2,5 TD automat i przy jakich temp powiiny wlaczyc sie wentylatory.

nie jest to normalna temp pracy tego silnika. Optymalna temperatura wynosi 92st a wiatraki powinny wlaczac sie przy ok 95st. Zalezy jeszcze w jakich warunkach Twój silnik osiaga te temp bo jesli to jest jazda w miejskich korkach przy temp otoczenia 30st to nie masz czym sie martwic wtedy.... ale jesli 98st masz podczas normalnej jazdy poza miastem np. to wtedy nie jest dobrze. Na poczatek sprawdz droznosc chlodnicy...

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 19:56

wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105

Gdybyś miał V6 to można by było powiedzieć że to nie jest źle, ale przy dieslu to nie jest to normalny objaw.
Jednak wiatraki włącza za późno. najwyzej przy temp 94-96 to jeszcze ale nie powyzej 100 st C.


Na poczatek sprawdz droznosc chlodnicy...

RafiTD ale drożność chłodnicy nie ma nic do tego kiedy ma się załaczać wiatrak schładzający płyn w układzie.

Tutaj trzeba by było sprawdzić czujniki temperatury.
I czy napewno płyn osiaga taką temperaturę. Ponieważ 115 st C to jednak jest to bardzo bardzo dużo.

#4 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 11 czerwca 2008 - 20:39

Witam.

Dołączę się do tematu - gdzie znajduje się czujnik który załącza elektryczne wentylatory i jak można go sprawdzić czy jest sprawny - bo po postaniu w korku temperatura skoczyła do góry ale one się nie załączyły.

Dodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.

Pozdrawiam.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#5 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 22:30

RafiTD ale drożność chłodnicy nie ma nic do tego kiedy ma się załaczać wiatrak schładzający płyn w układzie

Waldek mi chodzilo o zdiagnozowanie powodu grzania sie silnika...

gdzie znajduje się czujnik który załącza elektryczne wentylatory

wkrecony w chlodnice z prawej strony, pod wężem...

Dodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.

chlodnica klimy znajduje sie w nadkolu przed lewym przednim kołem a te 2 wentylatory sa od chlodnicy wody a nie klimy... z drugiej strony w nadkolu masz intercooler zreszta w przednim zderzaku obok halogenow masz wloty powietrza do chlodnicy klimy i intercoolera :wink:

#6 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 22:42

chlodnica klimy znajduje sie w nadkolu przed lewym przednim kołem


RafiTD czy nie mylisz tego z czyms innym.
Chłodnica klimy jest mocowana zaraz przy chłodnicy cieczy, chyba że w dieslach jest w nadkolu. :wink:


Dodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.

Napewno nie są przy chłodnicy klimy tylko przy chłodnicy cieczy.

#7 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 12 czerwca 2008 - 05:40

W lewym nadkolu jest chłodnica oleju.

Chłodnice do klimy a raczej wymiennik mam przed chłodnicą wody i to na nim są elektryczne wentylatory.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#8 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2008 - 06:19

Adasso a czy w twoim aucie ( masz diesla) nie ma wiatraka ze sprzegłem wiskozowym - to on odpowiada głównie za chłodzenie silnika.

#9 OFFLINE   adasso

adasso
  • 3 postów
  • Dołączył: 31-01-2007
  • Skąd: Legionowo

Napisany 12 czerwca 2008 - 13:17

Adasso a czy w twoim aucie ( masz diesla) nie ma wiatraka ze sprzegłem wiskozowym - to on odpowiada głównie za chłodzenie silnika.


Mam ten wiatrak i on caly czas pracuje. Podobno tak ma ten silnik ustawiony czujnik od witraka ze tak sie zalacza przy 105 i 115 stopniach. Przed wymiana termostatu i pompy wodnej bylo wszystko OK, dopiero teraz sie tak dzieje.
Pozdrawia,

#10 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:23

RafiTD czy nie mylisz tego z czyms innym.
Chłodnica klimy jest mocowana zaraz przy chłodnicy cieczy, chyba że w dieslach jest w nadkolu.

moze i masz racje, normalnie zaraz ide to dokladnie oblukac bo w tej omie w ktorej mam klime nie odkrecalem jeszcze grilla wiec nie wiem. widzialem tylko ze w lewym nadkolu jest jakas chlodnica wiec myslalem ze to od klimy :wink:

#11 OFFLINE   01baca10

01baca10
  • 135 postów
  • Dołączył: 10-10-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 czerwca 2008 - 17:15

W nadkolu to jest chłodnica oleju.
Chłodnica klimy jest tam gdzie chłodnica wody (są 2 chłodnice).
Pierwsza (stając przed maską ) to chłodnica klimy, a druga wody.
Co do temperatury to jest za wysoka, chcociaż w mieście w korkach też tak mam, ale wiatrak włącza się przy 95 st. C.

Płyn chłodzący nigdzie ci nie ucieka???

#12 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:49

Odkopię trochę temat.
Zrobiło się ciepło i odrazu problem z temp silnika. W zimie nie podchodziła wyżej jak 95st nie ważne czy w korku czy w trasie. Teraz zrobiło się cieplej i jak stoję w korasie albo wlokę się po mieście w żółwim tempie to temp podchodzi do 105st. Wiatraki słychać jak się włączają (przynajmniej ten na visco). Jak jade poza miastem to temp w normie koło 95st. Jak miałem wcześniej diesla 1.9tdi to raczej nie przekraczało 100st. Jak gasze silnik to czasem zapiszczy mi pasek...

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:58

A na pewno wiesz że visco masz dobre...mi też się grzała jak np. jechałem pod górkę wolno albo 190km/h to temp pod 100 st wymieniłem visko i nie łapie więcej jak 95 st.

#14 OFFLINE   kiepski

kiepski

    alee o so chodziiii ... ?

  • 19 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 kwietnia 2010 - 00:02

Jak sprawdzić czy visco jest dobre ? Bo wczoraj zauważyłem podobne objawy jak kolega zereb w zimę temp utrzymywała się do 95 st. teraz się ociepliło i temp jak troszkę mocniej depnę to pod 98 st. a jak włączę klimę to nawet ponad 100 st :( wentylator elektryczny się włącza bo go słychać

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2010 - 18:03

No u mnie stare visco tak samo się zachowywało jak nowe jak nim kręciłem.. ale podczas szybszego kręcenia działały siły odśrodkowe i olej silikonowy co jest w środku visca działał na tarcze i jak się nagrzewa zwiększa swoją objętość wtenczas kręci się szybciej czyli prędkością zbliżoną do prędkości obrotowej silnika..nigdy nie byłem zainteresowany budową ale rozebrałem wsio i się przekonałem...tylko jednego nie wiem dlaczego u mnie siadło.. olej z niego nie wyciekł a lipne już było..??:hmmm:

dodam dla zainteresowanych że ta tarcza z dziurami jest na stałe zamocowana do piasty visco czyli tam co przykręcamy do pompy

#16 OFFLINE   kiepski

kiepski

    alee o so chodziiii ... ?

  • 19 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 26 kwietnia 2010 - 18:12

Są firmy które regenerują te visca ale nie wiem na jakiej zasadzie co i jak to robią , być może uzupełniają tylko olej ? Czyli visca jako tako nie da się sprawdzić trzeba wyeliminować wszystko inne i wtedy jak dalej się będzie grzała to visco wymienić ?

#17 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:04

U mnie podobnie się grzeje, czyli mam rozumieć że prawidłowo działające visko przy wysokiej temp. silnika (dochodzi do 100) powinno się tak zasprzęglic że da efekt helikoptera ;) przy wyższych obrotach, tak jak takie zablokowane zembem czasu. Myślałem że ono zawsze tak na lajcie się kręci i nie sposób ocenić jaki moment obr. przenosi. Wcześniej miałem ten wynalazek w scorupie, jedno było zbloczone na amen to wymieniłem i delektowałem się brakiem szumu z pod maski, ale to był silnik 2,4 a on ma chłodnice od 2,9 i nie sposób rozgrzać tego silnika ponad normę przy sprawnym termostacie i chłodnicy, więc nigdy już nie usłuszałem tego śmigła. Gotowałem to visko przed montażem i owszem, widziałem jak taka spirala-termostat otwiera zawór dla oleju, ale czy było w 100% sprawne to teraz sam się zastanawiam bo to używka była.
Niemniej jednak rozpoznanie u siebie zacznę od termostatu (tańszy jest :) )

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:18

po wymianie visco nie mam więcej jak 95 st a dawałem jej ostro

#19 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:21

no, ale czy po wymianie słychać czasem wzmożoną pracę czy bez zmian?

#20 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:25

na starym nie słyszałem a teraz to jak dmuchawa w autosanie..nawet jak zimny to słyszę szum..troszkę mi to przeszkadzało ale teraz już mniej..i dla pewności rozebrałem visco jak działa..