Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciecie katalizatorow


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
186 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Józef

Józef

    Użytkownik

  • 14 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: brzeg dolny

Napisany 09 czerwca 2008 - 11:04

witam wyciolem katy z omegi czy zmieni to osiagi auta silnik mam 2,5 v6 omega b mam nadzieje ze nie byl to glupi pomysl
Siwy

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2008 - 11:21

Jozefie – temat walkowany setki razy. Nie, nie zmieni to osiagow I jezeli katalizatory miales sprawne to wtedy jest to glupi pomysl. Mocy przybywa tyle co po strumienicy z Allegro czyli nic. Jezeli po “tylkohamowni” masz inne wrazenia to sprawdz na hamowni. Koledzy z VectraKlub robili kiedys test I po wycieciu katalizatora moc…spadla.

#3 OFFLINE   Józef

Józef

    Użytkownik

  • 14 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: brzeg dolny

Napisany 09 czerwca 2008 - 11:28

Jozefie – temat walkowany setki razy. Nie, nie zmieni to osiagow I jezeli katalizatory miales sprawne to wtedy jest to glupi pomysl. Mocy przybywa tyle co po strumienicy z Allegro czyli nic. Jezeli po “tylkohamowni” masz inne wrazenia to sprawdz na hamowni. Koledzy z VectraKlub robili kiedys test I po wycieciu katalizatora moc…spadla.

byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki
Siwy

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2008 - 11:30

byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki

Troche :wink:

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2008 - 11:33

Nie moglem wyedytowac posta – do efektow wyciacia katalizatorow doliczyc trzeba wzrost glosnosci.
Nastepnym razem zapytaj sie tutaj.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2008 - 12:04

wyciolem katy z omegi czy zmieni to osiagi auta silnik mam 2,5 v6 omega b

stracisz troche na dynamice w dolnym zakresie prędkości obrotowej w górnej niewiele zyskasz niestety kosztem troszkę zwiększonego spalania + niestety dźwięk i głośność silnika nie będą wcale lepsze

Józef napisał/a:
byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki

Troche :wink:

nawet więcej niz troche :mrgreen: :wink:

#7 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 09 czerwca 2008 - 19:05

...ja wyciołem i żałuje...D...a!!! zadnych przyrostów mocy!!!

#8 OFFLINE   protex2

protex2
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 24 kwietnia 2009 - 23:01

wyciołem uszkodzonego kata z 2,5 dti i od tej chwili wszystko się piep pompa wysokiego ciś., turbina proszę o podpowiedz czy miało to wpływ na usterki czy to dziwny zbieg okoliczności

#9 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2009 - 00:23

wyciołem uszkodzonego kata z 2,5 dti i od tej chwili wszystko się piep pompa wysokiego ciś., turbina proszę o podpowiedz czy miało to wpływ na usterki czy to dziwny zbieg okoliczności


Chyba moglo miec to wplyw.. a jak byl uszkodzony? zapchany, przepalony, czy jak?
Jakby byl zapchany to silnik bylby caly czas zamulony i po dlugiej takiej jezdzie mozliwe ze mogloby to miec negatywny wplyw na silnik, ale pewny nie jestem.

#10 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 kwietnia 2009 - 07:47

byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki

Jak masz jeszcze te katy to wspawaj na miejsce.

wyciołem uszkodzonego kata z 2,5 dti i od tej chwili wszystko się piep pompa wysokiego ciś., turbina proszę o podpowiedz czy miało to wpływ na usterki czy to dziwny zbieg okoliczności

A skąd wiesz że był uszkodzony?
Układ wydechowy jest obliczony tak że ma być dobrze z katami, wszelkie nie przemyślane przeróbki zakłócają prawidłową cyrkulację spalin.
Osobiście spotkałem się z przypadkiem gdzie amatorskie przeróbki skończyły się stopionymi tłokami.

#11 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2009 - 18:55

w 2.5 dti nie ma żadnych czujników spalania w układzie wydechowym, wycięcie katalizatorów wpłynie korzystnie na osiągi auta i je odmuli (to nie benzyna, że musi mieć odpowiednie sprężanie). Więkoszość 2.5 dti w Polsce to auta z przebiegami ponad 200tys. a katalizatory działają prawidłowo gdzieś max. do 150tys.km. W Polsce mamy syfiaste paliwo w porównaniu do europy zach. lejemy tanie oleje silnikowe, uprawianie PSJ to nie rzadkosc, jest trend, że każdy chce mieć diesla nawet jak dziennie robi 5km do pracy, a później wielkie zdziwienie, że katalizator zapchany, czy uszkodzony i auto mułowate.

P.S. wywalenie katalizatorów nie ma nic wspólnego z tym co napisałeś. O którą pompę Ci chodzi, wtryskową przy silniku napędzaną łańcuchem, czy elektroniczną wysokiego ciśnienia pod fotelem pasażera?

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 kwietnia 2009 - 21:07

witam wyciolem katy z omegi czy zmieni to osiagi auta silnik mam 2,5 v6 omega b mam nadzieje ze nie byl to glupi pomysl


Nooo super pomysł!!!

Pewnie doradzili Ci to koledzy, któży nie maja o niczym pojęcia.

Oprucz tego, że Omega będzie głośniej chodzić nic więcej nie przyniesie ten zabieg.

Ale skoro już wyciołeś katy, to może chcesz je opchnąć?? Jestem chętny

#13 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 kwietnia 2009 - 07:30

w 2.5 dti nie ma żadnych czujników spalania w układzie wydechowym

A co ma piernik do wiatraka ? Tu nie chodzi o czujniki tylko o zachowanie prawidłowej cyrkulacji spalin w układzie, a dokładniej o prawidłowe napełnianie cylindrów.
Wbrew temu co się wszystkim wydaje wcale nie jest korzystne zbytnie odksztuszanie wydechu.

#14 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2009 - 22:26

A co ma piernik do wiatraka ? Tu nie chodzi o czujniki tylko o zachowanie prawidłowej cyrkulacji spalin w układzie, a dokładniej o prawidłowe napełnianie cylindrów.
Wbrew temu co się wszystkim wydaje wcale nie jest korzystne zbytnie odksztuszanie wydechu.


znawca się znalazł:D W każdym dieslu pozbawionym czujników spalin, wycięcie katalizatora przyczyni się do szybszego odprowadzenia spalin i wpłynie na sprawniejszą pracę turbosprężarki, a co za tym idzie zwiększenia osiągów!

#15 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 27 kwietnia 2009 - 17:34

znawca się znalaz

Znawca nie znawca sam tego nie wymyśliłem.
Cytuję mądrzejszych od siebie.

wpłynie na sprawniejszą pracę turbosprężarki


Cytuję:
Zbytnie odprężanie układu (np: wycinanie katalizatorów tłumików itp...) powoduje szybsze zużycie turbosprężarki. Brak oporu powoduje dłuższe wyhamowanie turbiny co skraca jej żywotność.
Nie będę się z tobą spierał kto ma rację bo pewnie i tak masz swoje zdanie na ten temat ale zanim zarzucisz komuś brak wiedzy poczytaj najpierw jakąś fachową literaturę, i nie mam tu na myśli gazet typu GT czy Auto Świat.
Zresztą kolega który zadał pytanie ma chyba V6.

zwiększenia osiągów!

No o całe 2km :D

Zaczerpnięte na szybko z innego forum, temat: kat w dti
"
Nie znam się na tym, ale po sąsiedzku mam Ultera i rozmawiałem razu jednego z nimi na ten temat. Radzili, żeby nie palić się do wycięcia kata, bo to wcale nie musi pomóc. Wręcz zmienia się wtedy rozkład ciśnień w układzie wydechowym (czy coś takiego), co w pewnych przypadkach może wręcz pogorszyć sprawę - i oni w Ulterze mieli takie przypadki.
Ja sprawę olałem i jak auto się zamuli, to wtedy pomyślę..."

#16 OFFLINE   mareckimv6

mareckimv6
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Regulice

Napisany 27 kwietnia 2009 - 18:07

koledzy nie ma się o co kłócić ,ja wyrzuciłem katy , tzn. wyciąłem , rozciąłem , wybiłem , wsadziłem do puszek wióry z nierdzewki , i wspawałem rurę nawierconą wiertłem 6mm . efekt jest taki że autko sprawniej przyspiesza , jest nieco zrywniejsze lepiej się wkręca !!! każdy taki zabieg trzeba robić z głową pozdrawiam !!!!

#17 OFFLINE   caliber

caliber
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 28 kwietnia 2009 - 18:58

, wsadziłem do puszek wióry z nierdzewki


Ke ??

Możesz to rozszerzyć ?? Nie bardzo rozumiem o co chodzi.....

#18 OFFLINE   mareckimv6

mareckimv6
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Regulice

Napisany 28 kwietnia 2009 - 19:31

Ke ??

Możesz to rozszerzyć ?? Nie bardzo rozumiem o co chodzi.....


tak kolego do oryginalnych obudów katalizatorów po uprzednim wybiciu i sprzedaniu środków tzn porcelanowych grodzi powleczonych platyną , wspawałem dwie rury nawiercone na całej długości co jakieś 8mm wiertłem 6mm , i nawpychaniu nierdzewnych wiór w celu wyciszenia aby w kabinie było cicho jak na fabrycznym wydechu a otwory w rurach , aby spaliny były wstępnie rozprężone !!!

#19 OFFLINE   toma BB

toma BB
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: bielsko-Biała

Napisany 28 kwietnia 2009 - 20:36

też słyszałem że nie jest to dobry pomysł, na pewno nie w TDI, po to jacyś goście siedzą, liczą i wymyślają jak ma działać katalizator tak by oczyszczał spaliny ale i nie zamulał auta, że nie ma sensu tego zmieniać, na pewno nie wtedy gdy nie jest to konieczne.
feno

#20 OFFLINE   caliber

caliber
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 29 kwietnia 2009 - 15:31

tak kolego do oryginalnych obudów katalizatorów po uprzednim wybiciu i sprzedaniu środków tzn porcelanowych grodzi powleczonych platyną , wspawałem dwie rury nawiercone na całej długości co jakieś 8mm wiertłem 6mm , i nawpychaniu nierdzewnych wiór w celu wyciszenia aby w kabinie było cicho jak na fabrycznym wydechu a otwory w rurach , aby spaliny były wstępnie rozprężone !!!



Akurat najbardziej interesują mnie te wióry, bo to że otwory się nawierca to rozumiem i wiem że tak się robi bo w pracy wykonujemy tłumiki, tylko nie rozumiem czemu wióry ??

Do takich rzeczy służy specjalna mata żaroodporna lub wełna, która musi być dobrze poukładana,wykonuje się grodzie itp, natomiast wióry ??...hmmm to jest dla mnie ciekawostka i bym był bardzo wdzięczny za jakieś logiczne tego wytłumaczenie.
Może jeszcze mało wiem i poszerzy to moją wiedzę.

Pozdrawiam.