Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelniacz wału korbowego-wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 styczeń 2015 - 18:28

Nie wiem jaki, jezeli chodzi o rozrzadu to nawet gdyby miał 100 km to bym go wymienił. 100 zł za pasek gatesa nie majątek, a sen spokojny.

#82 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 12 styczeń 2015 - 19:56

Ciekawe po co? Nie był w oleju jak przypuszczałem. Szczerze mówiąc to rolki troche puściły smaru i miały luz delikatny już po jakiś 25tys. a co mówić po 120tys... Musi tyle to nie wytrzymają. Pierdziele przy 60 wymienię.

Teraz tylko zostało czekanie i patrzenie na miskę czy nic nie leci:) W razie czego "odpukać" został jeszcze tylny uszczelniacz i miska olejowa.

Mi się wydaje, że przed sprzedażą handlarz zalał jakiego syfa do silnika co by go uszczelnić i dlatego poszły uszczelniacze. Na wałkach był jakiś osad przysmażony a simeringi miały wytarte wargi. Z czujnika oleju wylatywały takie gęste gluty zamiast oleju.

#83 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 styczeń 2015 - 20:08

Ciekawe po co?


Bo pasek dostając temperatury od silnika układa się i nie należy go już tykać. Drugi raz identycznie go nie założysz.

120tys


Pierdziele przy 60 wymienię.


Masz wymienić przy 60 tyś km, a nie po 120 tyś.

#84 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7695 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 styczeń 2015 - 20:29

Masz wymienić przy 60 tyś km, a nie po 120 tyś.


kamilrox ma nowszy typ rozrządu ;)

#85 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 12 styczeń 2015 - 20:44

Identycznie go założyłem bo nie odkręcałem rolek tylko napinacz ale szczerze to wątpie co by to 120tys wytrzymać miało:)

Śmiesznie z tą dolną rolką bez regulacji, zakładasz i masz w d*pie, musi grać pi razy drzwi bo i tak nie ustawisz. W sumie to i mniej roboty przy tym.

#86 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 styczeń 2015 - 20:44

Wszystko takie nowsze :D nie ryzykowałbym jezeli chodzi o 120 tysi

#87 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 12 styczeń 2015 - 20:53

To nowsze to o dupe potłuc.. W starej omedze nigdy nie wymieniałem uszczelniaczy już prawie pół miliona ma nalatane i sucho a tu o masz.. Nowość. A rozrząd pasek co 60 a rolki 120 tak z raz albo i dwa bo myślałem, że silnik się kończy. I chodzi do dziś. Jeszcze to nowość przeżyje.

#88 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 styczeń 2015 - 20:35

witam bym chciał odświeżyć temat gdyż u mnie strasznie leci olej z uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu co przejadę do pracy 4 km zaraz muszę maskę podnosić i wycierać z miski olejowej, takie pytanie ile znajduje się tych simmering-ów i jakie są wymiary, posiadam silnik 2.6 V6 i bym chciał zaprowadzić już auto z częściami do mechanika żeby w miarę szybko ogarnął temat. Bym prosił o jakie kol wiek podpowiedzi jak już ktoś wymieniał w takim silniku uszczelniacze. z góry dziękować

#89 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 15 styczeń 2015 - 21:43

Musisz rozrząd zwalić a uszczelniacze masz takie jak widać na fotkach na poprzedniej stronie. Jak masz do wymiany rozrząd to lepiej razem to zrobić i mieć spokój bo to samo rozbieranie. Pokryw nie musisz zrzucać by sklinować koła wystarczy długi klucz nasadowy w oczka śrub od blaszanej osłony rozrządu. Na wale musisz zablokować koło ja to zrobiłem kluczem francuskim z rurką opartą na sankach, metrowa rura i pójdzie. Do tego wykręciłem czujnik oleju co by nie wyłamać.

#90 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 styczeń 2015 - 18:13

witam bym chciał odświeżyć temat gdyż u mnie strasznie leci olej z uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu co przejadę do pracy 4 km zaraz muszę maskę podnosić i wycierać z miski olejowej, takie pytanie ile znajduje się tych simmering-ów i jakie są wymiary, posiadam silnik 2.6 V6 i bym chciał zaprowadzić już auto z częściami do mechanika żeby w miarę szybko ogarnął temat. Bym prosił o jakie kol wiek podpowiedzi jak już ktoś wymieniał w takim silniku uszczelniacze. z góry dziękować


Zanim rozepniesz rozrząd upewnij się, że nie leci z górnej miski bądź czujnika ciśnienia oleju lub czujnika poziomu oleju tylko z uszczelniacza.


Szerokość [mm] - 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału - AW/BS
Materiał - FPM (fluor-kauczuk)
Strona zabudowy - od strony czołowej
Średnica wewnętrzna [mm]38
Rodzaj gwintu - gwint prawoskrętny
Średnica zewnętrzna - [mm]50
Ochrona przeciwpyłowa - z uszczelką wargową przeciwpyłową


Z tym numerem idź do sklepu - EL763918
Kup nowy pasek rozrządu - CT 990

#91 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 styczeń 2015 - 21:51

Powiem tak że rozrząd mam wymieniony i poprzedni mechanik dał tak ciała i nie wymienił mi tego simmeringu i teraz mam kolejny wydatek bo trzeba zwalać rozrząd jakoś na dniach auto pojedzie do mechanika i będę musiał to zrobić bo już mam dosyć wycierania tego oleju z miski olejowej bo tam cały olej mi się zbiera : ( ale stan oleju sprawdzam codziennie.... :( brak słów na tych mechaników..... a pasek kupić rozrządu kupic nowy czy można założyć ten sam na rozrządzie mam gdzieś przejechane z 5-6 tyś

p.s kolego tutaj co wypisałeś dane tego simmeringu będzie dobry do tego silnika i ile sztuk bym potrzebował?

#92 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 styczeń 2015 - 21:56

pasek kupić rozrządu kupic nowy czy można założyć ten sam


Decyzja należy do Ciebie, wg. sztuki należy wymienić. Przy okazji sprawdzić stan rolek.

#93 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 styczeń 2015 - 22:06

ok będę miał to na uwadze jak pojadę do mechanika i zobaczę co on powie na ten temat z paskiem bo rozrząd jest w miarę świeży

p.s kolego tutaj co wypisałeś dane tego simmeringu będzie dobry do tego silnika i ile sztuk bym potrzebował?

#94 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1891 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 styczeń 2015 - 22:15

ok będę miał to na uwadze jak pojadę do mechanika i zobaczę co on powie na ten temat z paskiem bo rozrząd jest w miarę świeży

p.s kolego tutaj co wypisałeś dane tego simmeringu będzie dobry do tego silnika i ile sztuk bym potrzebował?


bedzie dobry, 1 sztuke.

#95 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 styczeń 2015 - 22:26

ok to nic tylko auto trzeba zaprowadzić i działać

#96 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 17 styczeń 2015 - 13:24

Będzie dobrze pod warunkiem że tulejka dystansowa nie jest wytarta bo wtedy uszczelniacz nie pomoże. Tulejkę mozna odwrócić - temat był wałkowany na forum. Nowa tulejka ok 180 zł w serwisie OPEL

#97 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 styczeń 2015 - 19:23

narazie kurcze muszę odczekać : ( ze względu na wypłatę więc narazie mały postój staram się mało jeździć żeby nie mieć dużego wycieku ale boli jak się maskę podnosi i widać ten olej na misce

#98 OFFLINE   Maniekk777

Maniekk777
  • 32 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 marzec 2015 - 13:29

i po problemie simmeringi wymieniłem wszystko ładnie pęknie miska wyczyszczona olej nie leci i uśmiech na twarzy nie schodzi już się nie martwię że olej mi ucieka problem jest załatany i teraz tylko jeździć dziękować za wskazówki które podaliście Pozdrawiam

#99 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 380 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 marzec 2016 - 22:19

Witam, koledzy ile kosztuje robocizna wymiany uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła?


tomek14829

#100 OFFLINE   user881

user881
  • 426 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 marzec 2016 - 08:56

2-3 stówy ? kiedyś robiłem sam bo u mnie tyle chcieli za wymianę..