Uszczelniacz wału korbowego-wymiana
#61 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 15:13
Ale jak nie chce to ściągaczem jak najbardziej.
#62 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 17:51
obróciłem też tą tulejkę bo był rowek.
#63 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2013 - 15:31
Którędy może lecieć? Jakieś pomysły?
#64 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2013 - 16:02
Mam pytanie, może ktoś już walczył z tym tematem. Mam dość duży wyciek oleju w przedniej części silnika (3.0 V6). Wymieniłem czujnik oleju na nowy, podejrzewałem że to jego wina - niestety nie. Olej częściowo jest rozrzucany przez koło pasowe, więc stwierdziłem że niestety uszczelniacz na wale. Dwa dni temu wymieniony uszczelniacz elring, tulejka wydawała się w niezłym stanie nie widziałem wytartej bieżni. Przy montażu tulejka ładnie wskoczyła w uszczelniacz. Po złożeniu wszystkiego, trasa do pracy 50 km, silnik wyczyszczony idealnie ponownie zalany olejem. Nie wiem skąd może lecieć, czy obudowa pompy jest uszkodzona czy jest jakieś inne typowe miejsce gdzie się rozszczelnia? Może ktoś ma jakiś pomysł? Myślę jeszcze o nowej tulejce, pytałem w ASO Opla 189zł na zamówienie.
Którędy może lecieć? Jakieś pomysły?
Masz 3 opcje, uszczelniacz wału z przodu (który wymieniłeś), ja jednak proponuję obrucuc tą tulejką lub kupić nową. Uszczelka pod pompą oleju lub do góry uszczelniacze wałków i cieknie za metalową osłoną rozrząd.
#65 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 03:42
Masz 3 opcje, uszczelniacz wału z przodu (który wymieniłeś), ja jednak proponuję obrucuc tą tulejką lub kupić nową. Uszczelka pod pompą oleju lub do góry uszczelniacze wałków i cieknie za metalową osłoną rozrząd.
Dzięki za podpowiedź, górne uszczelniacze wałków raczej nie, wymieniane były rok temu przy wymianie UPG i tam jest sucho, czym bliżej wału tym więcej olej, np. pod dolną rolką prowadzącą pasek rozrządu było więcej oleju. Też myślę jednak o wymianie tulejki, muszę dokładniej się przyjrzeć tej obudowie pompy. Czy aby ją zdjąć nie trzeba zwalać obydwu mis oleju?
#66 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2014 - 22:25
Otóż brum dobrze napisał koło zębate od wału korbowego, to pod kołem pasowym nie chciało nawet drgnąć, żadne podważania nawet wbijanie w szczeline wkrętaka nie pomogło. Dopiero ściągacz "samoróbka na szybko", pomógł.
żeby zdjąć pompę oleju nie musisz zwalać żadnej misy. ale pewnie już wiesz;) będzie dla potomnych.Czy aby ją zdjąć nie trzeba zwalać obydwu mis oleju?
Teraz pozostało tylko modlić się żeby to była wina uszczelniacza a nie pompy oleju i jej koleżanki (uszczelki).
#67 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 09:15
Dopiero ściągacz "samoróbka na szybko", pomógł.
A jaki ściągasz samoróbka? Bo też mam pewien paten sprawdzony na 2 autach:)
#68 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 15:24
Czy uszczelniacz na wale przedni powinien mieć sprężynkę? Mam elringa i właśnie jej brak a na wałka są
#69 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 15:29
Pytanie mam:
Czy uszczelniacz na wale przedni powinien mieć sprężynkę? Mam elringa i właśnie jej brak a na wałka są
Tak
#70 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 15:34
Doczytałem, że są jakieś nowe uszczelniacze bez sprężynek możliwe to? Ten bez jest taki sztywny jakby z jakiegoś teflonu z gumą.
np
http://motofocus.pl/...-z-ptfe-teflonu
#71 OFFLINE
#72 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 19:24
Pokaż zdjęcie Twojego.
Ty świntuchu . Byś mu chociaż kwiaty dał wcześniej :D
#73 OFFLINE
#74 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 20:26
http://www.fotosik.p...b492e56412.html
http://www.fotosik.p...81594a4a0e.html
http://www.fotosik.p...9de0ed1657.html
http://www.fotosik.p...0293fca060.html
http://www.fotosik.p...92125197be.html
Dodam, że te wałków był posmarowane olejem a ten główny wału suchy i czysty
#75 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 20:32
#76 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 21:07
Zboczeńce...
http://www.fotosik.p...b492e56412.html
http://www.fotosik.p...81594a4a0e.html
http://www.fotosik.p...9de0ed1657.html
http://www.fotosik.p...0293fca060.html
http://www.fotosik.p...92125197be.html
Dodam, że te wałków był posmarowane olejem a ten główny wału suchy i czysty
To jest zwykły simering. Musi mieć sprężynkę w środku. Inaczej nie będzie szczelny.
#77 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2015 - 21:09
Gość zamówił jeszcze jeden i zobaczymy.
#78 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 17:39
Na wale był rowek jak cholera, odwróciłem tulejkę i powinno trzymać.
#79 OFFLINE
#80 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2015 - 18:02
Jaki pasek?
jak to jaki..... rozrządu
ale ja bym go i tak wymienił, bo był ściągany