Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelniacz wału korbowego-wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopad 2013 - 15:13

Zeszło ręką albo czymś lekko podważyłem, nie pamiętam więc nie było problemów :D
Ale jak nie chce to ściągaczem jak najbardziej.

#62 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopad 2013 - 17:51

koło zeszło ciężko, musiałem zrobić ściągacz czyli blacha 10 :p i dwa otwory. blacha się opiera o śrubę wału, a dwie śruby wkręca się w koło i powoli idzie.

obróciłem też tą tulejkę bo był rowek.

#63 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 10 listopad 2013 - 15:31

Mam pytanie, może ktoś już walczył z tym tematem. Mam dość duży wyciek oleju w przedniej części silnika (3.0 V6). Wymieniłem czujnik oleju na nowy, podejrzewałem że to jego wina - niestety nie. Olej częściowo jest rozrzucany przez koło pasowe, więc stwierdziłem że niestety uszczelniacz na wale. Dwa dni temu wymieniony uszczelniacz elring, tulejka wydawała się w niezłym stanie nie widziałem wytartej bieżni. Przy montażu tulejka ładnie wskoczyła w uszczelniacz. Po złożeniu wszystkiego, trasa do pracy 50 km, silnik wyczyszczony idealnie ponownie zalany olejem. Nie wiem skąd może lecieć, czy obudowa pompy jest uszkodzona czy jest jakieś inne typowe miejsce gdzie się rozszczelnia? Może ktoś ma jakiś pomysł? Myślę jeszcze o nowej tulejce, pytałem w ASO Opla 189zł na zamówienie.
Którędy może lecieć? Jakieś pomysły?

#64 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopad 2013 - 16:02

Mam pytanie, może ktoś już walczył z tym tematem. Mam dość duży wyciek oleju w przedniej części silnika (3.0 V6). Wymieniłem czujnik oleju na nowy, podejrzewałem że to jego wina - niestety nie. Olej częściowo jest rozrzucany przez koło pasowe, więc stwierdziłem że niestety uszczelniacz na wale. Dwa dni temu wymieniony uszczelniacz elring, tulejka wydawała się w niezłym stanie nie widziałem wytartej bieżni. Przy montażu tulejka ładnie wskoczyła w uszczelniacz. Po złożeniu wszystkiego, trasa do pracy 50 km, silnik wyczyszczony idealnie ponownie zalany olejem. Nie wiem skąd może lecieć, czy obudowa pompy jest uszkodzona czy jest jakieś inne typowe miejsce gdzie się rozszczelnia? Może ktoś ma jakiś pomysł? Myślę jeszcze o nowej tulejce, pytałem w ASO Opla 189zł na zamówienie.
Którędy może lecieć? Jakieś pomysły?


Masz 3 opcje, uszczelniacz wału z przodu (który wymieniłeś), ja jednak proponuję obrucuc tą tulejką lub kupić nową. Uszczelka pod pompą oleju lub do góry uszczelniacze wałków i cieknie za metalową osłoną rozrząd.

#65 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 11 listopad 2013 - 03:42

Masz 3 opcje, uszczelniacz wału z przodu (który wymieniłeś), ja jednak proponuję obrucuc tą tulejką lub kupić nową. Uszczelka pod pompą oleju lub do góry uszczelniacze wałków i cieknie za metalową osłoną rozrząd.


Dzięki za podpowiedź, górne uszczelniacze wałków raczej nie, wymieniane były rok temu przy wymianie UPG i tam jest sucho, czym bliżej wału tym więcej olej, np. pod dolną rolką prowadzącą pasek rozrządu było więcej oleju. Też myślę jednak o wymianie tulejki, muszę dokładniej się przyjrzeć tej obudowie pompy. Czy aby ją zdjąć nie trzeba zwalać obydwu mis oleju?

#66 OFFLINE   Furious

Furious
  • 249 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 28 styczeń 2014 - 22:25

Wiem że temat dość archiwalny ale jestem tuż po wymianie uszczelniacza i chciałbym się podzielić spostrzeżeniami z wami.
Otóż brum dobrze napisał koło zębate od wału korbowego, to pod kołem pasowym nie chciało nawet drgnąć, żadne podważania nawet wbijanie w szczeline wkrętaka nie pomogło. Dopiero ściągacz "samoróbka na szybko", pomógł.

Czy aby ją zdjąć nie trzeba zwalać obydwu mis oleju?

żeby zdjąć pompę oleju nie musisz zwalać żadnej misy.;) ale pewnie już wiesz;) będzie dla potomnych.
Teraz pozostało tylko modlić się żeby to była wina uszczelniacza a nie pompy oleju i jej koleżanki (uszczelki).

#67 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 styczeń 2014 - 09:15

Dopiero ściągacz "samoróbka na szybko", pomógł.


A jaki ściągasz samoróbka? Bo też mam pewien paten sprawdzony na 2 autach:)

Dodany obrazek


#68 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 05 styczeń 2015 - 15:24

Pytanie mam:
Czy uszczelniacz na wale przedni powinien mieć sprężynkę? Mam elringa i właśnie jej brak a na wałka są

#69 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 styczeń 2015 - 15:29

Pytanie mam:
Czy uszczelniacz na wale przedni powinien mieć sprężynkę? Mam elringa i właśnie jej brak a na wałka są


Tak

#70 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 05 styczeń 2015 - 15:34

No to reklamacja. Dobrze, że nie rozebrałem.

Doczytałem, że są jakieś nowe uszczelniacze bez sprężynek możliwe to? Ten bez jest taki sztywny jakby z jakiegoś teflonu z gumą.
np
http://motofocus.pl/...-z-ptfe-teflonu

#71 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 styczeń 2015 - 19:21

Pokaż zdjęcie Twojego.

#72 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 styczeń 2015 - 19:24

Pokaż zdjęcie Twojego.


Ty świntuchu :D. Byś mu chociaż kwiaty dał wcześniej :D:D

#73 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 styczeń 2015 - 19:29

Kwiaty to już inwestycja, a nie wiem czy warto :D

#74 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 05 styczeń 2015 - 20:26

Zboczeńce... :p

http://www.fotosik.p...b492e56412.html
http://www.fotosik.p...81594a4a0e.html
http://www.fotosik.p...9de0ed1657.html
http://www.fotosik.p...0293fca060.html
http://www.fotosik.p...92125197be.html

Dodam, że te wałków był posmarowane olejem a ten główny wału suchy i czysty

#75 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 styczeń 2015 - 20:32

http://www.fotosik.p...b492e56412.html


http://www.tvp.info/...o-zdjecie-dloni

#76 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 styczeń 2015 - 21:07

Zboczeńce... :p

http://www.fotosik.p...b492e56412.html
http://www.fotosik.p...81594a4a0e.html
http://www.fotosik.p...9de0ed1657.html
http://www.fotosik.p...0293fca060.html
http://www.fotosik.p...92125197be.html

Dodam, że te wałków był posmarowane olejem a ten główny wału suchy i czysty


To jest zwykły simering. Musi mieć sprężynkę w środku. Inaczej nie będzie szczelny.

#77 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 05 styczeń 2015 - 21:09

Już mnie przechwycili? A na temat jaki to uszczelniacz?

Gość zamówił jeszcze jeden i zobaczymy.

#78 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 12 styczeń 2015 - 17:39

Wymieniłem uszczelniacze. Prawie ze wszystkich ciekło ale pasek nie ucierpiał. Koło poszło, francuz wytrzymał napór ale aby trzeszczało.
Na wale był rowek jak cholera, odwróciłem tulejkę i powinno trzymać.

#79 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 styczeń 2015 - 17:58

ale pasek nie ucierpiał.


Jaki pasek?

#80 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7728 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 styczeń 2015 - 18:02

Jaki pasek?


jak to jaki..... rozrządu :p

ale ja bym go i tak wymienił, bo był ściągany :)