Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelniacz wału korbowego-wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 10 czerwca 2011 - 08:22

Po odkręceniu śruby koło schodzi bez problemu,simering znajduje się pod nim w obudowie pompy oleju w simeringu obraca się pierścień oporowy taka tulejka wyciągasz ją palcami i proponuje ja założyć odwrotnie ponieważ będzie na niej rowek od owego simeringu, a simering podchaczasz/zwantujesz wkretakiem i po sprawie.Druga sprawa pierwszy raz rozbierasz rozrząd ? bo tak jak pisałem w linku który ci podałem proponuje najpierw poluzować śrube przed ściągnięciem paska rozrządu,żeby ci się nie rozjechał wał wzgledem kół rozrządu.


rozrząd z tym silniku będę robił już 4 raz a co do śrub to tak miałem to zrobić,a może wiesz z jaką siła dociągnąć śruby od napinacza bo za[pomniałem

#22 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 10 czerwca 2011 - 09:05

rozrząd z tym silniku będę robił już 4 raz a co do śrub to tak miałem to zrobić,a może wiesz z jaką siła dociągnąć śruby od napinacza bo za[pomniałem

Szukaj,szukaj:

http://forum.omegakl...ead.php?t=12183

#23 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 10 czerwca 2011 - 19:09

Szukaj,szukaj:

http://forum.omegakl...ead.php?t=12183

czyli wychodzi na to ze 40nm

#24 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpnia 2011 - 20:13

...w obudowie pompy oleju w simeringu obraca się pierścień oporowy taka tulejka wyciągasz ją palcami i proponuje ja założyć odwrotnie ponieważ będzie na niej rowek od owego simeringu,


Idzie to gdzieś kupić? Tą tulejkę na której chodzi zimering wału pod kołem pasowym?

#25 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 sierpnia 2011 - 12:19

Idzie to gdzieś kupić? Tą tulejkę na której chodzi zimering wału pod kołem pasowym?


Prawdopodobnie to będzie nr: 90298202 Pierścień oporowy koła zębatego wału korbowego zapytaj w Oplu

#26 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2011 - 12:28

Dzięki bardzo.
Spojrzałem po google to cena ok 200pln za taką tulejkę!! :o

#27 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 sierpnia 2011 - 18:44

Dzięki bardzo.
Spojrzałem po google to cena ok 200pln za taką tulejkę!! :o


:masakra:

A mam pytanko dlaczego chcesz kupić nową ??

#28 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2011 - 20:38

Bo moja ma wyrobiony rowek tam gdzie do tej pory pracowała z zimeringiem, pewnie standardowy jak u każdego. Zamontowałem odwrotnie z jakimś tanim uszczelniaczem. Facet w motoryzacyjnym zarzekał się, że corteco, wiedziałem, że nie, ale liczyłem że do następnej wymiany rozrządu wytrzyma. Niestety.

W tej cenie to pewnie nie kupię chyba że znajdę za tyle ile to warte. Mam pomysł przepolerować troszkę z tej lepszej strony i dać dobry uszczelniacz, ale jak pytasz to musisz mieć jakiś pomysł ;-)

#29 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:05

Mam pomysł przepolerować troszkę z tej lepszej strony


Czyli masz z dwóch stron wyrobiony ?? jeśli tak to ja poszukam jutro powinienem mieć z rowkiem z jednej strony czyli jak dasz odwrotnie to powinno byc oko.

#30 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 16 sierpnia 2011 - 06:00

co do uszczelniaczy to smialo mozna zakladac erlinga, corteco orginal nie jest w niczym lepszy ;)

#31 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 13:04

co do uszczelniaczy to smialo mozna zakladac erlinga, corteco orginal nie jest w niczym lepszy ;)


W sensie, że erling lepszy od corteco czy, że jak? Bo ceny chyba podobne a o corteco mam dobre zdanie.

Czyli masz z dwóch stron wyrobiony ?? jeśli tak to ja poszukam jutro powinienem mieć z rowkiem z jednej strony czyli jak dasz odwrotnie to powinno byc oko.


Jeszcze zobaczę swój jak wygląda ale bym się bardzo cieszył jak byś miał dobry(do montażu)

#32 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:11

w sensie ze erling i corteco to dobre produkty i mozna je zakladac :)

#33 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 18 sierpnia 2011 - 19:46

Jeszcze zobaczę swój jak wygląda ale bym się bardzo cieszył jak byś miał dobry(do montażu)


Poszukałem i znalazłem co prawda chodzony stan b.dobry rowek widoczny ,ale paznokciem praktycznie nie wyczuwalny.Jak by co to mogę odstąpić za :piwo: roewk jest tylko z jednej strony.

#34 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 sierpnia 2011 - 20:47

To jakie ma być i jak możemy dokonać tej wymiany ?:jump:

#35 OFFLINE   jerzy1961

jerzy1961
  • 2 postów
  • Dołączył: 20-12-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 sierpnia 2011 - 15:26

w szesnastkach jest duzo miejsca - zdjęcie paska wieloklinowego i rozrządu to nie jest porblem, problem pojawia się gdy trzeba odkręcić kółko rozrządu od wału korbowego - śruba tam jest przywalona na 250 Nm (nie jestem pewien czy tyle ale tak gdzies na forum pisało) wymieniałem ten uszczelniasz - ruszyć tę śrubę - masakra


Pamiętam jak w polonezie , po rozpięciu zapłonu ... klucz na śrubę, poprzeczna drewniana "beleczka" i zakręcenie rozrusznikiem:masakra: . Klucz wali o "beleczkę" :jump: i odkręcone .
Ciekawe czy tu tez by się sprawdziło ????:confused:

#36 OFFLINE   jques

jques
  • 65 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 25 sierpnia 2011 - 19:31

jestem juz po wymianie uszczelniacza. razem z kolega zrobilismy to z kanalu, w obudowie skrzyni sa dwa wciecia wlozylem dwa srubokrety plaskie takie konkretne ale nie za grube i nimi zablokowalismy kolo zamachowe.. no i konkretny klucz nasadowy na srube plus przedłużenie klucza rurka.. poszlo jak po masle. No i trzeba uwazac na klin kola zeby nie zgubic ;)

#37 OFFLINE   Burger20

Burger20
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-10-2011
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 26 listopada 2011 - 17:06

Witam
Panowie pozwolę sobie dołączyć do tematu. Jestem właśnie na etapie wymiany uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu. Wyciągnąłem simering i okazało się że za tym simeringiem jest prawdopodobnie jeszcze jeden założony w odwrotną stronę niż ten pierwszy.
Pytanie moje czy ten drugi simering można wyciągnąć od strony rozrządu czy będę musiał rozebrać resztę silnika. Do ułatwienia dodaje zdjęcia aby wszyscy wiedzieli o co mi chodzi. Bardzo proszę o jakąkolwiek radę , bo już powoli tracę nerwy.

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#38 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 listopada 2011 - 13:29

Witam
Panowie pozwolę sobie dołączyć do tematu. Jestem właśnie na etapie wymiany uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu. Wyciągnąłem simering i okazało się że za tym simeringiem jest prawdopodobnie jeszcze jeden założony w odwrotną stronę niż ten pierwszy.
Pytanie moje czy ten drugi simering można wyciągnąć od strony rozrządu czy będę musiał rozebrać resztę silnika. Do ułatwienia dodaje zdjęcia aby wszyscy wiedzieli o co mi chodzi. Bardzo proszę o jakąkolwiek radę , bo już powoli tracę nerwy.


Tam jest tylko jeden nie ma drugiego:
Dodany obrazek

Zdjęcie przedstawia pompe po wyjęciu uszczelniacza

Uploaded with ImageShack.us

#39 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2012 - 12:46

Prawdopodobnie to będzie nr: 90298202 Pierścień oporowy koła zębatego wału korbowego zapytaj w Oplu


witam kolegów. czy ma ktoś jakieś zdjęcie tego pierścienia? i ewentualnie wymiary?

#40 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 15 listopada 2012 - 17:32

simering na przód

Średnica wewnętrzna [mm]: 31
średnica zewnętrzna [mm]: 50
Szerokość [mm]: 8

http://t2.gstatic.co...WfxoZ7Yd9Tb5yEb



simering na tyl

Średnica wewnętrzna [mm]: 90
średnica zewnętrzna [mm]: 104
Szerokość [mm]: 11


http://t1.gstatic.co...kK6axaGbcIfib1v


Ja zmienialem tylny z Firmy erling mam do tej firmy pelne zaufanie zmieniony ani kropli..