Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelniacz wału korbowego-wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tiyo

tiyo
  • 30 postów
  • Dołączył: 30-05-2008
  • Skąd: Płońsk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwiec 2008 - 21:51

Witam,na 99% leci mi olej spod tego uszczeniacza z przodu silnika.Alternator,misa i cała reszta upaćkane w oleju.Mam pytanie ponieważ jutro jadę nabić i uruchomić klimę i nie wiem czy do wymiany tego uszczelniacza nie trzeba bedzie tego "gazu" opróżnić spowrotem??? Jak wogóle wygląda wymiana tego w V6 ? Pozdrawiam

#2 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 12 czerwiec 2008 - 21:01

Klimy nie ruszasz, niestety rozrząd musisz zwalić, odkręcasz potem koło pasowe na wale, wydłubujesz simmering, wkładasz nowy i to by było na tyle - oczywiście rozrząd i resztę musisz złożyć ;)

#3 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 106 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudzień 2010 - 09:25

Witam!
Podepne się pod temat. Mam do wymiany uszczelniacz wału od strony czołowej ( od strony paska rozrządu ). Czy musi to byc oryginał GM czy mogę kupic np. CORTECO, GOETZE, ERLING? Pytam bo w sklepach z częściami polecają mi właśnie te. Z góry dziekuję za odpowiedz.

#4 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 20 styczeń 2011 - 17:01

no i dobre pytanie wlasnie jaki simmering zastosowac bo tez musze wymienic ale w serwisie wolaja 100 za taki oryginal a w zamienniku niby okolo 20zl
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 styczeń 2011 - 17:12

odpowiedz jest prosta - zaplacisz 20 za uszczelniacz - 150-200 za wymiane - za miesiac zacznie ciec - kupisz oryginal i znow zaplacisz za wymiane. ponizej elringa nie schodz




 


#6 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 20 styczeń 2011 - 17:39

beast dzieki za porade. tak jak rozmawialismy na gg umowimy sie na wymianke jak tylko wroce
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:02

Oj ten uszczelniacz ciężko wymienić. Wiem coś na ten temat.

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:02

Galicjusz najpierw zrób to co miałeś zrobić , a simeringi tylko orginały w takich newralgicznych miejscasch

#9 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 20 styczeń 2011 - 21:28

egon no odme zrobilem choc bez tylu bo nie moglem dojsc... ale to co musze zrobic to musze bo leci i raczej nie przestanie leci z uszczelniacza wału no i z uszczelki pod pokrywa zaworow. a sugerujesz inne rozwiazanie?
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#10 OFFLINE   jques

jques
  • 65 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 26 kwiecień 2011 - 09:00

Oj ten uszczelniacz ciężko wymienić. Wiem coś na ten temat.

w czym tkwił problem kolego ?? Bo chyba mnie to czeka bo po trasie mam oliwe na dolnej oslonie silnika, kole pasowym walu i przez to w "calej okolicy" :D

#11 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 14:56

w czym tkwił problem kolego ?? Bo chyba mnie to czeka bo po trasie mam oliwe na dolnej oslonie silnika, kole pasowym walu i przez to w "calej okolicy" :D


w szesnastkach jest duzo miejsca - zdjęcie paska wieloklinowego i rozrządu to nie jest porblem, problem pojawia się gdy trzeba odkręcić kółko rozrządu od wału korbowego - śruba tam jest przywalona na 250 Nm (nie jestem pewien czy tyle ale tak gdzies na forum pisało) wymieniałem ten uszczelniasz - ruszyć tę śrubę - masakra

ja z kolei mimo że wymieniłem to dalej wali - podejrzewam że uszczelka pod pompą oleju ale już sam nie wiem

#12 OFFLINE   jques

jques
  • 65 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 maj 2011 - 20:04

mam jeszcze pytanie czy przy moim silniku i skrzyni jest mozliwosc zablokowania kola zamachowego przez jakis otwor ?? np śrubokrętem

#13 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 12 maj 2011 - 20:55

mam jeszcze pytanie czy przy moim silniku i skrzyni jest mozliwosc zablokowania kola zamachowego przez jakis otwor ?? np śrubokrętem


U mnie jet tak:

Nie ma żadnego problemu musisz mieć porządny klucz u mnie to Torx 20 (nasadka)i dobra rączka 1/2 cala proponuje poluzować śrube na samym początku przed demontażem czegokolwiek no i najważniejsze to zablokować koło zamachowe niewiem jak w innych silnikach ale u mnie przu obudowie skrzyni od strony sprzęgła jest zaslepiony otwór do śrub od sprzęgła ,a drugi na dole taka gumowa zaślepka wyciągasz obie zaślepki kręcisz wałem aż pokaże ci się otwór na kole zamachowym i blokujesz na przestrzał najlepiej wkrętakiem,jak zablokujesz to proponuje na klucz założyc rure bo śruba w V-ce jest dowalona prawie 300 Nm w 2,0 chyba słabiej,przy dokręcaniu robisz tak samo.

A co do samej wymiany uszczelniacza to oczywiście rozrząd trzeba zrzucić a przynajmniej małe koło na wale i uszczelniacz jest pod nim w obudowie pompy oleju.

#14 OFFLINE   jques

jques
  • 65 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 maj 2011 - 21:08

mam kolege mechanika zerknal i stwierdzil ze jak bedzie sie dalo kolo zablokowac to damy rade to nawet od gory odkrecic(sprzet i miejsce jest), tyle ze nie wiedzial czy u mnie jest mozliwosc zablokowania kola stad pytanie.. wiec przy najblizej okazji podjade na najazd i sprawdze czy sa jakies otwory

#15 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 08 czerwiec 2011 - 20:39

Witam szukam porady do wymiany simerinngu na wale korbowym od strony paska rozrządu ponieważ szykuję się do wymiany paska rozrządu komplet i chciałem przy okazji wymienić simerinng bo zauważyłem ze zaczyna lekko się sączyć dlatego proszę o poradę co jest potrzebne do tego zabiegu czy ściągacz do koła itp.
z jaką siłą nm mam dokręcić śrubę?

#16 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 09 czerwiec 2011 - 06:25

http://forum.omegakl...85&postcount=13

sciągacza nie potrzeba kolo ładnie schodzi :D

#17 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 09 czerwiec 2011 - 16:22

http://forum.omegakl...85&postcount=13

sciągacza nie potrzeba kolo ładnie schodzi :D


jest na klinie?
a czy w manualnej skrzyni trzeba blokować koło zamachowe?

#18 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 09 czerwiec 2011 - 18:46

jest na klinie?
a czy w manualnej skrzyni trzeba blokować koło zamachowe?



Tak jest na klinie,raczej zablokuj bo na biegu i na hamulcu może nie puścić bo naprężenia będą że branike ruchu,pole ruchu to jakaś 1/3 obrotu w manualu też powinna być zaślepka w obudowie skrzyni.Książka podaje 250Nm + 45st. + 15st. to daje napewno ponad 300

#19 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 09 czerwiec 2011 - 18:49

Tak jest na klinie,raczej zablokuj bo na biegu i na hamulcu może nie puścić bo naprężenia będą że branike ruchu,pole ruchu to jakaś 1/3 obrotu w manualu też powinna być zaślepka w obudowie skrzyni.Książka podaje 250Nm + 45st. + 15st. to daje napewno ponad 300


no dobra Marcin a sam simerinng jak go wyciągnąć?

#20 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 09 czerwiec 2011 - 19:12

no dobra Marcin a sam simerinng jak go wyciągnąć?


Po odkręceniu śruby koło schodzi bez problemu,simering znajduje się pod nim w obudowie pompy oleju w simeringu obraca się pierścień oporowy taka tulejka wyciągasz ją palcami i proponuje ja założyć odwrotnie ponieważ będzie na niej rowek od owego simeringu, a simering podchaczasz/zwantujesz wkretakiem i po sprawie.Druga sprawa pierwszy raz rozbierasz rozrząd ? bo tak jak pisałem w linku który ci podałem proponuje najpierw poluzować śrube przed ściągnięciem paska rozrządu,żeby ci się nie rozjechał wał wzgledem kół rozrządu.