Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 DTI 16 v -problem z silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Sufering

Sufering
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Białystok /Belgia

Napisany 05 czerwca 2008 - 19:07

Witam wszystkich!!!
Moj pierwszy post na forum.
A więc mój problem zaczał się jak dałem samochód do myjni na godzinke,auto umyte ale z jazdą gorzej.
Gdy odebrałem omcię z myjni,wsiadam odpalam a tu zonk pali sie kontrolka (żółta)układ elektroniczny silnka na 100 procent coś zalali ,tylko co? oczywiscie to nie ich wina mówią. A więc moze ktoś miał taki przypadek co w omedze jest narażone na zamoczenie?
Niemogę sprawdzic błędu bo niemam fejsa (zamówiłem u PIWKA ale poczta Strajkuje K---

Za pomoc z gory dzięki
Aha auto jeździ tylko zamulone i do 4000 tys obrotów sie wkręca

#2 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 czerwca 2008 - 19:30

Jak Ci się do 400 tysięcy kręci to rzeczywiście jest coś nie tak.

A tak na poważnie to silnik pracuje w trybie awaryjnym, bez sczytania błędów ciężko cokolwiek wywróżyć.
Ja już czekam półtora tygodnia na fejs od piwka i to bynajmniej nie z winy poczty, ale z jego. Także jak Ci sprawne auto potrzebne do jazdy to podjedź do jakiegoś magika i niech sczyta błędy (~50-100 zł.)

Pozdr.
M.

#3 OFFLINE   bizum

bizum
  • 9 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 czerwca 2008 - 16:41

ja w Vectrze z x20dth miałem podobnie. Problemem był zawór podciśnienia, ten po lewej stronie przy podszybiu patrząc od przodu, w omesi może być gdzie indziej bo to tył napęd. W sumie to są trzy takie zaworki, wyglądają jak małe grzybki i podłączone są do nich te cienkie rurki od podciśnienia.
Problem z nimi jest takie że jak dostanie się do wtyczki jakiś brud,woda itp to wtyczka przerywa i odłącza turbinke, a samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Wtyki wypnij, spryskaj wd40 albo jakimś Kontaktem i po sprawie :)

#4 OFFLINE   Sufering

Sufering
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Białystok /Belgia

Napisany 06 czerwca 2008 - 18:41

ja w Vectrze z x20dth miałem podobnie. Problemem był zawór podciśnienia, ten po lewej stronie przy podszybiu patrząc od przodu, w omesi może być gdzie indziej bo to tył napęd. W sumie to są trzy takie zaworki, wyglądają jak małe grzybki i podłączone są do nich te cienkie rurki od podciśnienia.
Problem z nimi jest takie że jak dostanie się do wtyczki jakiś brud,woda itp to wtyczka przerywa i odłącza turbinke, a samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Wtyki wypnij, spryskaj wd40 albo jakimś Kontaktem i po sprawie :)



Ok dzięki jutro sprawdze bo dzisiaj jusz niedam rady po robocie

#5 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2008 - 00:34

Sufering, zrob tak jak Ci radzi bizum, te zaworki i wezyki masz po lewej stronie ponizej filtra powietrza. Sprawdz czy jakis wezyk nie jest odlaczony bo mialem kiedys cos takiego w B FL dti 16V spadl wezyk z tych gumowych polaczen i silnik zaczal sie mulic i palila sie kontrolka silnika na tablicy.