Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka temperatura silnika jest ok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
160 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Tomcik

Tomcik
  • 59 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Kędzierzyn
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 stycznia 2011 - 17:59

nie przekracza 90st. a w lecie 92st. to max. Tylko w zimie jak się termostat otwiera to spada poniżej 80st.
i dopiero po czasie temperatura jest w granicach 90st.

#42 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 26 stycznia 2011 - 18:20

Dzis sprawdzalem na kompie i na blacie 91 a na kompie 85stopni.Wychodzi z tego ze komp bierze chyba z innego czujnika.

#43 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 stycznia 2011 - 18:24

ten pierwszy nie jest przecież do twojej omegi, zmień na porządny termostat na pewno do omegi b taki jaki producent stosuje i powinno być dobrze


Dobrze tylko, że w tym termostacie różnicą jest jedynie ta zakrzywiona fajka, parametry otwierania itp są identyczne, poza tym nie sugeruj się opisem w allegro wkleiłem je w charakterze poglądowym. Według katalogu sklepu w którym się zaopatrzyłem w owy termostat, wszystko się zgadza i nie ma mowy o pomyłce (ponoć). A nawet jeśli to na logikę wąż nie jest zagięty, termostat pasuję idealnie, płyn porusza się pod ciśnieniem i nie powinien mieć problemu z przedostaniem się rurką pod kontem różniącym się od poprzedniego o 45 stopni ?

PS: wytłoczka ta sama, firma ta sama ...
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#44 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2011 - 18:29

komp bierze chyba z innego czujnika.


bo tak wlasnie jest. Są dwa czujniki temp silnika - jeden dla ECU drugi na deske.

#45 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2011 - 18:57

nie przekracza 90st. a w lecie 92st. to max. Tylko w zimie jak się termostat otwiera to spada poniżej 80st.
i dopiero po czasie temperatura jest w granicach 90st.


to ja mam ten sam silnik i jak lecę po trasie nie przeginając z prędkością to mam 80-82 jak w mieście przekroczy 90-92 to załącza się wentylator i schładza do 80 czy to normalne?

#46 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 stycznia 2011 - 12:20

Ja ostatnio jak bylem u mechanika,powedzialem mu ze tez mam w trasie 80stopni a w miescie 90,92,a zdarza sie ze w trasie tez mam 90,92stopnie ale jak wlacze ogrzewanie to spada momentalnie na 80.Jak jest 80st to jest nie dogrzany i tyle takie skoki i wariacje nie powinny miec miejsca w drugiej swojej omedze B 2.0 16V wymienilem termostat na orginal wszystkie czujniki i rowniutko 92 non stop.Mechanik mowl ze 80st to niedogrzany i wieksze spalnie.

#47 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2011 - 17:26

kupiłem termostat tylko że samego wkładu nie dało się dostać ale dał mi gościu w inter carsie takie coś http://moto.allegro....1429648363.html Jak myślicie będzie dobry temp. otwarcia 92 C

#48 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 lutego 2011 - 14:24

Panowie pomocy, kupilem juz drugi termostat zakladajac ze ten z krzywą fajką jest zły, kupile identyczny jak ten ktory byl zamontowany. Dalej to samo gaz nie dziala albo dziala chwile parownik zimny. Wskazowka podskakuje odrobine ponad pierwsze kreskę i tyle, czasem dojdzie pod 90 ale momentalnie spada! Na odpowietrzanie spalilem paliwa od groma, z kolega odpielismy czujke od wentylatora i skurczybyka zagotowalismy odrobine na odkreconym korku od zbironiczka wyrownawczego, puscil pary a potem wywalil plyn na zewnatrz i to byl jedyny moment w ktorym dolny wąż byl gorący a temeperatura trzymala podczas jazdy rowno 91-93st! Uzupelnilem plyn pojezdzilem. Nastepnego dnia to samo od poczatku? Czy on dalej jest zapowietrzony, czy to pompa wody? Czy co innego moze jeszcze byc..........
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#49 OFFLINE   capoeritas

capoeritas
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 09 sierpnia 2011 - 22:32

Witam wszystkich
natomiast ja mam pytanie z chłodnicą a dokładnie gdy włączam ogrzewanie w aucie od razu także załancza się pierwszy bieg wentylatora. Cały czas schładzając wodę w obiegu ... czy to normalne? mówię o wentylatorze od chłodnicy nie od klimy....

#50 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2011 - 23:02

czy to normalne?



Nie.

#51 OFFLINE   capoeritas

capoeritas
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 10 sierpnia 2011 - 11:08

wiec w czym moze byc problem? bo tak się dzieje odkąd pojechałem w zeszłym roku do elektryka bo nie działały mi kierunki - dopiero jak właczyłem awaryjne i wyłaczyłem to zaczynały chodzić. Okazało się , że podobno kostka od awaryjnych była uszkodzona. Od tego momentu jak włanczam wentylator to zaczyna chłodzić ten na chłodnicy a temperatura nie przekracza wtedy pierwszej kreski na wyświetlaczu. W mieście w korkach przy wyłączonym nawiewie osiąga 100 i załancza się normalnie na trasie lekko przed 90 .

#52 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2011 - 11:31

Od tego momentu jak włanczam wentylator to zaczyna
chłodzić ten na chłodnicy


Wroc do tego paprocha i niech szuka co zje.....

#53 OFFLINE   ReSiS

ReSiS
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: Gostynin

Napisany 10 sierpnia 2011 - 21:35

bo tak się dzieje odkąd pojechałem w zeszłym roku do elektryka bo nie działały mi kierunki - dopiero jak właczyłem awaryjne i wyłaczyłem to zaczynały chodzić. Okazało się , że podobno kostka od awaryjnych była uszkodzona. .

to akurat dobrze powiedział. sam tak mam :/ muszę docisnąć awaryjne czasami, żeby kierunki działały :D

#54 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 18 sierpnia 2011 - 11:18

witam. mam pytanie odnośnie temperatury silnika. Wrzucam fotkę i taka temp. mam cały czas po rozgrzaniu. Mój silnik to 2.5 TD. czy to jest odpowiednia temp?? Bo kolega mówił ze powinna byc mniejsza. wypowiedzcie się.
Pozdrawiam.

#55 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:13

Bo kolega mówił ze powinna byc mniejsza.

Nazwisko kolegi i adres.

#56 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:24

a po co Ci kolego adres;p?? no a co do tej temp. dobra jest????

#57 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:27

może być :D

#58 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 18 sierpnia 2011 - 13:57

"może być" czyli powinna byc inna???:)

#59 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2011 - 14:01

5 stopni wte czy wewte, co za różnica, ważne żeby się nie przegrzewał :)

#60 OFFLINE   adasko224

adasko224
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: Pirmasens

Napisany 21 sierpnia 2011 - 21:52

dołaczajac sie do tematu moze troche pomoge jak zdiagnozowac chłodnice a dokładniej to ze nie wyrabia sie z chłodzeniem
u mnie zaczeło sie od saczenia płynu sporaducznie ok 100ml do 200 w ciagu miesiaca ubywało mi naroznikiem chłodnicy gdzies była delikatnie nie szczela wiec pomyslałem ze użyje genialnego preparatu do uszczelnien przez jakis czas działało kilka miesiecy po jakims czasie znow to samo wiec znow czynnosc ta sama zbierałem sie do wymiany chłodnicy jednak ze powodu iz mieszkam w niemczech za chłodnic niestety oryginalna bo zamiennikow nie mieli krzykneli mi 450euro wiec darowałem sobie postanowiłem to zakupic w pl z wysyłka na czesci czekałem ok tygodnia no ale w miedzy czasie naprawde duzo sie działo chyba przez te uszczelniacze do chłodnic w zmwiazku z upałami rowniez i temperatura silnika była troszke wyzsza raptem po użyciu tych specyfikow trzymał 97.5 C
gdzie wczesniej norma była do 95 stopni z e wzgledu na to ze dosc czesto na pograniczu z luxemburgiem smigam sobie to tych wzniesieniach czasem ok 7km pod górke no i sie wyjeżdza ok 500m wyżej wiec jak by nie było silnik dostawał po d*pie w ciagu tygodnia własnie podczas wtaczania sie na taka górke 3-y razy złapałem ponad 100stopni zwłaszcza w cieplejsze dnia z racji tego ze staram sie dbac o auto od razu zjazd na pobocze odpoczynek i jak ostygnie dopiero kontynuuje
sprawa spedzała mi sen z powiek az bałem sie ze zajeżdze Omcie.. jednak pewnego genialnego upalnego dnia pomyslałem ze zrobie testa czy to aby na bak chłodnica nie yrabia czy tez moze to wina silnika ze jest przegrzany zaczynam sie wtaczac pod górke temperatura sukcesywnie rowniez ze mna idzie do góru wiec szyby w dół grzanie na maxa na klimatroniku max temp i max predkosc wiatrakow chwila moment temperatura spada do 95 stopni i tak sie utrzymuje z małymi wahaniami jednak bez przesady z predkoscia na autostradzie ok 120km/h jak tylko przyciskałem to i temperatura powoli w góre no ale nie dochodziła juz nawet do 100 tak pomiedzy 97.5 i 100 w sobote zabrałem sie wymiane chłodnicy i musze sie pochwalic dzis testowałem na tych samych odcinkach pod górke 140-180km/h zwalniajac i przyciskajac aby sprawdzic jak bedzie sie zachowywał i w koncu powiem ze temperatura trzyma sie cacy ma max 95 tak optymalnie przy takich prędkościach na płaskich terenach pomiedzy 92.5-95 stopni przy takich akcjach na klimie wchodzi pomiedzy 95-97.5
silniczek 2.5 v6 warto było jednak oczy nadal z niepewnoscia same uciekaja na wskaznik czy aby przypadkiem cos mu nie odwali jednak juz coraz rzadziej na szczescie...;-)