Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 maja 2008 - 20:47

Witam.
Mam pytanko. Chcę wyrzucić w 3-litrówce automatyczną skrzynkę i w to miejsce wpakować manuala. I teraz pytanie. Posiadam skrzynię manualną od 2.0 - czy będzie pasować?
Jeśli nie, to czy można coś zmienić czy po prostu kupić nową skrzynię w Parczewie?
Aha, i co muszę zmienić dodatkowo przy takim zabiegu?

pozdrawiam

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2008 - 20:52

Posiadam skrzynię manualną od 2.0 - czy będzie pasować?

nie będzie to raz a dwa to się rozleci musisz mieć skrzynie od 3 litrówki

Aha, i co muszę zmienić dodatkowo przy takim zabiegu?

most na pewno i pewnie wał (ale tu nie jestem pewiem) Borówka ci powie i sprzeda co trzeba


wiecej znajdziesz na forum

#3 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 maja 2008 - 21:13

Ogólnie sprawa wygląda tak:
mam u siebie 2.0 w manualu. Dziś kupiłem Omegę 3.0 w automacie na swapa.
MV6 taka ładna że aż jej szkoda. Ale za to ile części zamiennych :)

Stąd też moje pytanie jak to jest z tą zmianą skrzyni bo chcę u siebie założyć nowy silnik z manualem...

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2008 - 21:18

Stąd też moje pytanie jak to jest z tą zmianą skrzyni bo chcę u siebie założyć nowy silnik z manualem...


http://forum.omegakl...=jednak wymiana
http://forum.omegakl...=zmiana skrzyni
http://forum.omegakl...=zmiana skrzyni

#5 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 maja 2008 - 21:49

Dzięki :wink:


Tylko cholercia widzę, że takie łatwe i tanie to to nie będzie...

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2008 - 22:35

Dzięki


Tylko cholercia widzę, że takie łatwe i tanie to to nie będzie...

Arek zostaw automata w 3.0 i napewno nie bedziesz zalowal.

Sorki za OT

#7 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2011 - 17:40

a ja mam pytanie czy automat z 2.0 bedzie pasowal do 3.0 ?

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2011 - 18:00

Będzie pasował. Poza mniejszym momentem jaki może przenosić się nie różni.(liczba tarcz przy dwóch biegach)
Jest tylko kwestia ile będzie jeździć, na pewno krócej ale nie sądzę, że będzie to ogromna różnica.

#9 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2011 - 18:42

mam Omegę 2.0 95rok Elegance właśnie z automatem przeznaczyłem ją jako dawce części choć normalnie jeździła mam papier do tej skrzyni że przeszła remont w tamtym roku za równo 1tyś zł więc może jest dobra. A myślicie że pasuje Plag & Play ??
Choć cały czas wolałbym wstawić manual do niej ale chciałbym naprawić swój automat co teraz jest w Omedze. Zawsze kilka stówek by wziął za ten automat od MV6.

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2011 - 21:34

Remont... zależy co to za remont był, jak znam życie to wymienione to co się zepsuło i tyle.

Skrzynia od 2,0 będzie pasować i będzie normalnie działać. Sam chciałem do 3,0 wstawić skrzynie od 2,0 bo miałem ale naprawiłem oryginalną. Nie wariuje samochodem ale dynamicznie jeżdżę czasem lubię przycisnąć a skrzynia z 2,0 może przenosić mniejszy moment(ma mniej tarcz na 1 i 2 biegu(nie dam głowy bo jakiś czas temu to robiłem)

Jednemu będzie taka z 2,0 jeździć latami, drugi w lato pojeździ szybko, olej w niej rozgrzeje bardzo mocno parę razy wciśnie kickdowna i spalą się tarcze i będzie smuta.

Jak samemu robić to się nie opłaca montować z 2,0 bo jak padnie to 10litrów dobrego oleju filtr i uszczelki wyjdą tyle co części do naprawy skrzyni z 3,0(czyli parę stówek).


Decyzje każdy podejmie sam, osobiście uważam, że jak ktoś kiedyś to będzie czytał i zdecyduje się do 3,0 założyć skrzynie słabszą to nie potrzeba mu 3,0.

#11 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 10:31

A ktoś jeszcze może potwierdzić ze automat od 2.0 będzie pasował bez komplikacji do 3.0 i będzie to normalnie jeździło....?

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2011 - 10:54

automat od 2,0 jest za słaby do 3,0.
W 2,0 montowano wersję AR25, w X30XE i Y32SE oraz dezelach X25DT po fl montowano wersję AR35, która różni się tym, że ma w środku o jedną czy dwie tarczki więcej i może przenosić większy moment obrotowy. Niby niewielka różnica, ale jednak istotna.

#13 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 11:07

No tak ale nie wiadomo czy bedzie to jeździło normalnie czy będzie coś nie halo... a mi zależy na tym żeby ktoś kto to ewentualnie robił mógł potwierdzić.
A skrzynia manualna od 2.5 TD do mojego auta bedzie pasowała? I ewentualnie most?
Ewentualnie automat od 2.5TD bedzie pasował?
Mowa o Omedze B nie FL

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2011 - 11:22

skrzynia od 2,0 będzie jeździła normalnie w 3,0 tyle że krótko.

#15 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 11:28

skrzynia od 2,0 będzie jeździła normalnie w 3,0 tyle że krótko.


Czyli teoretycznie lepsze z miejsca przyspieszenie i mniejsza V-maks? Tylko jak to faktycznie ciekawe wygląda.... Jaka jest różnica?

#16 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 marca 2011 - 11:30

Czyli teoretycznie lepsze z miejsca przyspieszenie i mniejsza V-maks? Tylko jak to faktycznie ciekawe wygląda.... Jaka jest różnica?


to nie o przelozenie chodzi tylko o to ze szybciej padnie skrzynia od 2.0 w 3.0

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2011 - 11:33

Od 2.5 TD skrzynia będzie dzielnie u Ciebie chodzić ze względu, że 2.5 TD ma zbliżony moment do 3.0 - napewno bardziej zbliżony niż 2.0 w benie. Do tego te skrzynie dzielnie walczą z pocipowanymi silnikami i nic się nie dzieje. Przełożenie w 2.5 TD może być troszkę inne, jednak po przejściu z automatu na manual to Ci różnicy nie robi.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2011 - 11:37

Od 2.5 TD skrzynia będzie dzielnie u Ciebie chodzić ze względu, że 2.5 TD ma zbliżony moment do 3.0 - napewno bardziej zbliżony niż 2.0 w benie. Do tego te skrzynie dzielnie walczą z pocipowanymi silnikami i nic się nie dzieje. Przełożenie w 2.5 TD może być troszkę inne, jednak po przejściu z automatu na manual to Ci różnicy nie robi.


przed liftem automaty w X25DT i X20XEV były identyczne. W dieslach stosunkowo szybko padały (zdaje się że chodzi o tarcze 2. biegu) więc opel po lifcie zdecydował się pakować do X25DT mocniejszą skrzynię, taką jak w X30XE.

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2011 - 11:39

Sry, ja tu miałem na myśli manualkę... Kurcze, człowiek myśli, że tu wszyscy myślą tak jak on :) O manualu, o manualu pisałem :)

#20 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 14:07

Temat rzeka skrzynia automatyczna, a ten ciągle się upiera na jakieś przełożenia szybsze wolniejsze, pyta zamiast poszukać a jeszcze mu na tacy wszystko napisałem.
Skrzynia od 2,0 i 2,5V6 ma jedną tarczę mniej na 2 biegu, i jeszcze na jakimś(chyba 1)

Będzie normalnie działać jeździć, po prostu szybciej się zużyje, ale to raczej 100-200 tyś jak kilkadziesiat.