3.0, a korbowody?
#1 OFFLINE
Napisany 16 października 2006 - 16:11
Pisze pierwszy raz choc czytam juz od jakiegos czasu forum .. no i omega w glowie juz od roku
Chce kupic 3.0 z czegos nowszego powyzej 2000r. No i znajomy powiedzial, ze rzekomo "omegi 3.0 mv6 to maja problemy z korbowodami, bo silnik za slaby do takiej mocy".
To jak to jest? To jakas plota, czy faktycznie cos w tym jest?
Tomasz
#2 OFFLINE
Napisany 16 października 2006 - 20:34
a po 2000r to zostaje Ci 3,2 - fajny motorek, większa moc i momont niż w 3,0, a spalanie nieco niższe
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3 OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 14:58
#4 OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 15:28
mój mechanik ostrzegał mnie przed 3.0 z tego własnie powodu...
a moze ta fobia wywołana jest stronką, na której koles opisuje jazdy z nową MV6, w której rozleciały sie korbowody : - kurcze nie moge znaleźć linka
PS. jak ktos ma linka, to niech sie podzieli
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#5 OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 19:01
#6 OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 20:14
dlatego przy wyborze autka, trzeba sie kierować pewnym rodzajem statystyki, a nie wybiurczymi przypadkami (S-ki tez potrafią się zepsuć )
klonas, absolutnie nie namawiam Cię na zakup 3,0, czy 3,2 - poprostu chcę Ci uzmysłowić, ze jedna jaskółka wiosny nie czyni i tyle
zapomniałem dodać:
ale mam traume po bmw 2,5 litra m20b25 tam pękają głowice
dlatego Opel w tych motorkach obniżył moc
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#7 OFFLINE
Napisany 18 października 2006 - 01:03
Ba 3 litry to wypas fura ale musze spalanie uwzględnić wiec albo 2.0 albo 2,5 3 litry to już pewnie niżej 15 stu nie zchodzi... a z tego co wiem od stycznia gaz o 60 gr! wrrrr
#8 OFFLINE
Napisany 18 października 2006 - 11:35
Rozumiem ,może masz racje ale na temat obniżenia mocy to czytałem ,żę bmw zastrzegło ,że ich motory w oplu muszą być słabsze aby nie robić konkurencji.Ile w tym prawdy to nie wiem ...
Ba 3 litry to wypas fura ale musze spalanie uwzględnić wiec albo 2.0 albo 2,5 3 litry to już pewnie niżej 15 stu nie zchodzi... a z tego co wiem od stycznia gaz o 60 gr! wrrrr
3.0 zchodzi do 14l w miescie w automacie, manual podejrzewam, ze nawet do 13, wiec nie ma co panikowac, spalanie w 2,5 i 3 to prawie to samo, a zawsze 40KM wiecej
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9 OFFLINE
Napisany 20 października 2006 - 20:58
a moze ta fobia wywołana jest stronką, na której koles opisuje jazdy z nową MV6, w której rozleciały sie korbowody : - kurcze nie moge znaleźć linka
PS. jak ktos ma linka, to niech sie podzieli
Przypadkiem znalazlem: http://www.anty-opel.bis.top.pl/. No ale jedna jaskolka jak to mowia
Mam okazje jeszcze kupic 2.2, z 2001/02. Moze to sobie sprawie - przynajmniej troche bardziej ekonomicznie - jeszcze poczytam i pobuszuje.. Dzieki za odpowiedzi..
#10 OFFLINE
Napisany 20 października 2006 - 22:09
przepraszam, ale nie mogę powstrzymać się od komentarza, zadzwoń do jakiegoś sklepu specjalizujacego się z częściach do Opli, zapytaj czy mają coś do tego motoru i zaraz Ci przejdzie :roll:Mam okazje jeszcze kupic 2.2, z 2001/02. Moze to sobie sprawie - przynajmniej troche bardziej ekonomicznie
PS. dzięki za link, nie mogłem go namierzyć, ale na marginesie mówiąc, poza tym jednym przypadkiem nigdy nie słyszałem o rozpadających się korbach
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11 OFFLINE
Napisany 20 października 2006 - 22:39
#12 OFFLINE
Napisany 21 października 2006 - 11:42
nie rozumiem chodzi o 2,2 ? i o to ,żę nie mają częsci czy o to ,żę mają czy o cżesci a może o 3 litry ? pogubiłem sie
chodzi o 2,2 i o to, że jest malo części i są droższe niż do 2,5 (to samo tyczy sie motorków 2,6 i 3,2)
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 16:39
Szanowni grupowicze!
Pisze pierwszy raz choc czytam juz od jakiegos czasu forum .. no i omega w glowie juz od roku
Chce kupic 3.0 z czegos nowszego powyzej 2000r. No i znajomy powiedzial, ze rzekomo "omegi 3.0 mv6 to maja problemy z korbowodami, bo silnik za slaby do takiej mocy".
To jak to jest? To jakas plota, czy faktycznie cos w tym jest?
Tomasz
nie wiem co w tym jest ale u kumpla mechanik stoja 3 omegi 3.0 z padnietym dolem silnika mowi ze w ciagu tygodnia 3 do niego przywiezli a robil ich juz kupe. mowil tez ze w 2.5 v6 - 1 sztuke przez pare lat mial. moze jakas felerna seria ?
#15 OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 20:12
a coś konkretniej, co poleciało :z padnietym dolem silnika
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#16 OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 22:12
a coś konkretniej, co poleciało :z padnietym dolem silnika
pekniety wal korbowy. 2 uznal bym za zbieg okolicznosci ale 3 ? chyba ze zbiorowy pech.
sprostowanie - zeby mi sie zaraz nie dostalo :boks: ja nie pisze ze ten silnik jest do bani, awaryjny czy co, napisalem tylko to co widzialem na wlasne oczy u mechaniora. Sam kupilem 2.5 i po 3 miechach wysrala sie Uszczelka pod glowica, tzn jak ja kupowalem to juz pewnie byla wysrana tylko nie bylo tego tak widac. Ogoolnie poprzedni wlasciciel moja przegrzal i pewnie stad te problemy. i tak jak ktos ma w podpisie....najwieksza wada uzywanego samochodu jest jego poprzedni wlasciciel :bad: :boks:
#17 OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 23:25
temat ciekawy się zrobił, bo do tej pory myślałem, że tylko temu jednemu nieszczęśnikowi stało się ziaziu
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#18 OFFLINE
Napisany 30 października 2006 - 15:00
zawsze się tak może zdażyć, kurce, znam ten motor od lat i zawsze uważałem go za jednego z mniej awaryjnych i dosyć trwałych konstrukcji - przecież to niecałe 71KM z litra (konkutencja wykręca około 90)
temat ciekawy się zrobił, bo do tej pory myślałem, że tylko temu jednemu nieszczęśnikowi stało się ziaziu
raczej stawial bym na wade materialu albo moze ostra eksploatacje, moze sie znecali nad silnikiem, moze wyszla tylko jakas wadliwa seria? ale w sumie chyba ten sam wal jest w x25xe a tu nie slyszalem o takich przypadkach :neutral:
#19 OFFLINE
Napisany 31 października 2006 - 13:56
#20 OFFLINE
Napisany 31 października 2006 - 14:23
jak dobiję do takiego wyniku to zdam wam relację, narazie mam mniej niz połowę :razz:ok 300 tys przebiegu
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill