Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wywalić filtr powietrza i wstawić 2 stożki...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2008 - 22:59

no dobra skusiłem sie :mrgreen: ("Filtr dwustozkowy - Powierzchnia filtrująca pozwala na zasilanie silników o mocy do 300KM")

Dodany obrazek

koszt 60 pln (redukcje w komplecie) + rura z castoramy do wc :mrgreen: 78mm i kat 45 stopni (innaczej nie szlo by maski zamknac) + spryskanie tego na czarno akrylem :razz: (bylo szare jak to wc :p).


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Na sobote zostało im zrobic komore dla stozka (oddzielic blacha aluminiowa aby nie lapal cieplego powietrza od silnika i zrobic porzadnie doloty zimnego powietrza (oryg jest za dlugi widac ze wchodzi pod stozek) a drugi dolot dodatkowy puszcze z pod zderzaka :mrgreen: . No i kupic spray do stozka (koszt 20 pln). W weekend jak skoncze pokaze fotki :)

Aha najwazniejsze ryk v6 bezcenny :mrgreen: do 3.5 tys obr. bez zmian cicho i przyjemnie powyzej budzi sie bestia :!: :!: :!: (jutro nagram filmik ;))

pozdro

#22 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2008 - 10:15

Ciekawie to wygląda :looz: Stożek, tuning, ryk, moc, a w tle gazownia :shock: Mocna rzecz :roll:

#23 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2008 - 18:37

jutro nagram filmik

koniecznie.

#24 OFFLINE   marekzary

marekzary

    jestem

  • 86 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Żary

Napisany 29 sierpnia 2008 - 19:02

sypus, to inaczej nazywa się Tjjjuuuning :)
sorka za uszczypliwość Lukasboss,

#25 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2008 - 23:49

Ciekawie to wygląda :looz: Stożek, tuning, ryk, moc, a w tle gazownia :shock: Mocna rzecz :roll:



ehh no tak gazownia to zło i wogóle powinni je zakazać.... no comment... :roll: :roll: :roll:

sypus, to inaczej nazywa się Tjjjuuuning :)
sorka za uszczypliwość Lukasboss,


założyłem go bo chciałem mieć fajny pomruk powyżej 4 tyś obr. i mam więc cel spełniony. Nie obwiesiłem auta wiejskim tuningiem więc bez przesady Panowie :neutral:

#26 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 08:29

no ja jak juz wczesniej pisałem, też u siebie wprowadzam zmiany pod tym kątem.tyle że inaczej rozwiązałem sprawe.bo usunałem całkowicie dolot oryginalny, ta długa śmieszną trąbke, skróciłem ja o 3/4 i uzyłem do zrobienia nowego dolotu.wsadziłem ją w ten otwór fabryczny przed puszka filtra, i teraz stamtąd ciągnie zimne powietrze, co najwazniejsze, drogą długości ok 30cm, i znacznie szerszym otworem, a nie tak jak fabrycznie, nie wiem ile ta rurka miała ale pewnie ok metra napewno, i jaki cienki wlot był.teraz zostaje mi tylko umiejscowić K&N w miejscu oryginalnego filtra, i przykryc to obudową filtra tak jak jest oryginalnie, nie będzie problemu z łapaniem ciepłego powietrza z silnika, a dźwięk będzie napewno poprawiony, może jakaś różnica tez odczuwalna :smile:
Lukasboss gratuluje wdrożenia pomysłu w życie, ja miałem chwile zawachania ale teraz absolutnie nie żałuje bo ładnie wszystko wyszło.jeszcze tylko stożek kupic i gansegal.zrobie fotki dzisiaj jak mój dolot teraz wygląda.tylko zabudowac musisz jakoś ten stożek bo teraz to efekt możesz miec nawet uwsteczniony, jak będzie Ci zasysyał powietrze gorące z komory silnika.

 


#27 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 09:08

no to super chętnie zobacze co tam ciekawego wymodziłeś :grin: ja dzisiaj zabieram sie za odseparowanie stożka od reszty aluminiową blachą + niepalną matą termoizolacyjną, wszystko wyjdzie w praniu :wink:

Jestem ciekaw Twojego pomysłu z dolotem tylko troche się obawiam, że ingerencja w cały dolot może coś namieszać bo w końcu dolot to skąplikowane obliczenia i czasem można wszystko popsuć. A jak rozwiązałeś sprawętych wszystkich czujników na nim ? są teraz bliżej silnika niż oryginalnie ?? Tak czy innaczej trzymam kcicuki i czekam na fotki :grin: :piwo:

#28 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 12:02

Lukasboss chyba źle sie wyraziłem, w dolot do silnika niue ingerowałem, tylk ow dolot do filtra powietrza, więc żadne czujniki czy cos takiego jest nie naruszone.wywaliłem tą trąbke oryginalną, która idzie do grilla, skróciłem ja odpowiednio i umiejscowiłem w tej dziurze przed puszką filtra, zaraz pójde postaram sie zdjęcia zrobić, jesli znajde aparat

 


#29 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 17:44

Dzisiaj zrobiłem drugi dolot powietrza z pod zderzaka. Nic wielkiego ale zawsze filtr troche wiecej powietrza dostanie :mrgreen: Czesci zakupione w Castoramie (sztywna rura obwod 56 mm, 2 kolanka po 90 stopni od wc, czarna tasma naprawcza - zeby w jednym kolorze wszystko bylo :twisted: i zlaczki paskowe dluggggie - koszt okolo 30 pln). Troche krojenia, oklejania, mocowania i dolocik gotowy :wink: A jutro biore sie za blache separujaca stozek od cieplego silnika wiec poki co 70% done :smile:

Pare foto z pracy:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

I obiecany filmik: (nagrywane nokia n95 wiec jakosc dzwieku i video jak widac - w realu znacznie lepiej, polecam :wink: )

http://pl.youtube.co...h?v=1blQCY4vwNM

kliknijcie tam "oglądaj w wysokiej rozdzielczości"

[...] bo usunałem całkowicie dolot oryginalny, ta długa śmieszną trąbke, skróciłem ja o 3/4 i uzyłem do zrobienia nowego dolotu [...]


to mnie zmyliło :wink: (btw czekam na Twoje fotki :mrgreen: )

pozdrawiam

#30 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2008 - 19:22

Lukasboss, jeżeli na żywo brzmi lepiej to musi być naprawdę niezły sound, bo już na filmiku mi się podobało. Też włożyłem stożek do siebie tyle, że od razu z obudową ale ja mam 2,0 16V. Fajny dźwięk jest ale nie taki jak u Ciebie

#31 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 20:41

Też włożyłem stożek do siebie tyle, że od razu z obudową ale ja mam 2,0 16V


Zaobserwowałeś coś oprócz fajnego dzwieku? Chodzi mi o przyrost konia.
Zaczynam coraz częściej myśleć o wymianie.

#32 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2008 - 20:51

Też włożyłem stożek do siebie tyle, że od razu z obudową ale ja mam 2,0 16V


Zaobserwowałeś coś oprócz fajnego dzwieku? Chodzi mi o przyrost konia.
Zaczynam coraz częściej myśleć o wymianie.


Mam wrażenie, że silnik chętniej się wkręca i ciągnie trochę lepiej z niższych obrotów. Jak jest faktycznie nie wiem, na hamowni nie byłem.

#33 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 00:17

ciągnie trochę lepiej z niższych obrotów

Przyznam się do fatalnego błędu i głupio się teraz czuję ale swego czasu podmieniałem krokowca i odpiąłem przelot filtr - przepustnica i po zmontowaniu nowego krokowego nie założyłem wogóle rury na filtr powietrza. Dało się to odczuć od razu przyrostem i rzwawością. Mówie sobie "prze :censored: ny ten krokowiec, rewelka". Dobrze, że nie jechałem w ten sposób długo.

#34 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2008 - 00:31

Hehe, dobrze, że Ci jakiegoś syfu nie zassało. Jak by to kogoś interesowało, to u mnie wygląda to tak (zaraz będzie o tym, że w tle gazownia :razz: :: Dodany obrazek

#35 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 00:52

(zaraz będzie o tym, że w tle gazownia :razz: ::


ajj przestań co z tego, że gaz w tle ? :roll: przecież nie chip-ujemy czy też nie przerabiamy silnika dla mocy (nie kujemy tłoków, nie zmieniamy wałków itp itd) tylko wstawiamy stożek dla innego brzmienia więc .:cenzura:. mnie ci którym gaz w tle przeszkadza, jak by to profanacja jakaś była :roll: :guns: ehh poniosło mnie :razz:

Co do stożka bardzo fajny :mrgreen: rura wchodzi w oryg dolot z grilla ?? mógł byś przy okazji nagrać jak brzmi myśle, że ktoś z tym silnikiem będzie tym zainteresowany :wink: aaa i jakie koszta :mrgreen:

#36 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 07:52

myśle, że ktoś z tym silnikiem będzie tym zainteresowany

święte słowa.

#37 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 08:08

Lukasboss no bardzo łądny dźwięk Ci wyszedł :grin: podoba mi sie też mam nadzieje na cos takiego u siebie.a zaraz postaram sie zrobic zdjęcia jesli mi aparat odpali.
a co do Twoich zmian to ceikawe i konkretne :smile: mysle ze temat bedzie sie ciekawie rozwijal rowniez wsrod uzytkownikow 2.0 :wink:

ok dodaje wkońcu fotke, nie widać za dużo bo tak ma być w zasadzie :grin: dolocik nie rzuca sie w oczy ale spełnia swoja funkcję, nie chciałem robic drastycznych ingerencji, po wypłacie stożek pójdzie w puszke po oryginalnym filtrze.
teraz ciągnie powietrze z okolic zderzaka, długością ok 30cm, a nie ponad 1 m jak oryginalna trąbka miała.

http://www.fotosik.p...0921e5cbd4.html

 


#38 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:03

rura wchodzi w oryg dolot z grilla ?? mógł byś przy okazji nagrać jak brzmi myśle, że ktoś z tym silnikiem będzie tym zainteresowany aaa i jakie koszta


Nie. Wywaliłem tą trąbkę, powietrze jest zasysane z tej ktratki w zderzaku. Co do kosztów, no teraz to myślę, że tanie to nie było, ale nie chciało mi się samemu kombinować i kupiłem gotowca. Za stożek, obudowę do niego i rurę dolotową zapłaciłem prawie trzy stówki :razz: W wolnym czasie zrobię więcej zdjęć i nagram jak to wszystko brzmi.

#39 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:26

hmmm i jaki najlepiej dobrac bo tez sie zastanawiam Jarqz, mozesz filma wsadzic dla porownania

#40 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:58

panowie jedno... ALE???

czy ktoś z was obniżających wysokość dolotu powietrza brał pod uwagę, że w trakcie deszczu samochody poprzedzające wyrzucają tony wody z pod kół, która zassana dostanie się do samego filtra.....
w orginalnej trąbce, umiejscowienie niweluje ryzyko zassania wody.....
to takie moje spostrzeżenia...