Wywalić filtr powietrza i wstawić 2 stożki...
#1 OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 14:54
Ponieważ dzwięk V6 w omegach jak większość wie jest poprostu piękny, znajomy wpadł na ciekawy pomysł aby ten dzwięk jeszcze bardziej udoskonalić i nie mówie tu o sportowym wydechu itp bo to imo nie pasuje do omki....
Pomysł jest taki, aby wywalić oryginalną puszke z filtrem powietrza (z której odchodzą w dalszej czesci 2 rury do silnika) i zamienić to na 2 osobne stożki dorobic rury o odpowiednich dlugosciach i cieszyć się przepięknym brzmieniem rasowego v6
Do tego można odizolować oczywiście stożki od silnika jaką scianką (aby nie łapały ciepła od silnika bo v-ka wiadomo mocno grzeje) i dorobić kawałek dolotu powietrza do drugiego stożka (z tego oryginalnego co wchodził do boxa) tak aby była odpowiednia ilość powietrza przy filtrach itp itd.. wiadomo o co chodzi...
Co o tym myślicie ? czy jest to technicznie wykonalne ? bo koszta wcale nie będą duże. troche rzeźby + 2 dobre stożki np K&N i gotowe... (nie mówiąć już o podwójnej chromowanej rurze za stożkami co wygladalo by nice )
Tak to widze:
#2 OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 15:16
Nie bedzie to tak pieknie, jak to sobie wyobrazasz.
#3 OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 15:19
#4 OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 17:01
#5 OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 07:33
nie tyle można co jest wymagalneDo tego można odizolować oczywiście stożki od silnika jaką scianką
a tu jest temat odnoście stożka http://forum.omegakl...read.php?t=1399
#6 OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 20:38
MIAŁEM U SIEBIE STOŻEK "UNIWERSALNY" DOSYC DUŻY, ALE JEDEN. SAM STOŻEK DAWAŁ PIĘKNE BRZMIENIE (SERYJNY CICHY WYDECH, A MOC SŁYCHAC BYŁO Z SILNIKA), ALE RACZEJ NIE POPRAWIAŁ ZNACZĄCO OSIĄGÓW. ALE PO ZAŁOŻENIU CHIPA OMCIA ZMIENIŁA SIĘ W BESTIĘ...
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 23:40
#9 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 10:20
#10 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 18:53
Tylko niekupujcie jakiegoś gówna za 50 czy 70zł bo to jakieś podróbki beznadzijne. Ale filtry K&N sa wporządku ;] nagram kiedys filmik jak sie ładnie wkręca na obrotach
#11 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2008 - 14:08
#12 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2008 - 14:15
Uważaj żeby mu zęby jadowe nie wyrosłynormalnie syczy
NMSP
#13 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2008 - 17:20
Uważaj żeby mu zęby jadowe nie wyrosłynormalnie syczy
NMSP
Musiał :razz:
:piwo: :bigok:
#14 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2008 - 19:45
tylko uważaj żeby czegoś nie połknął bo se auto uszkodziszja dziś wywaliłem całą tą puszkę (filtr i obudowe) żeby zobaczyć jak chodzi silnik...powiem tak na wolnych obrotach jak dodam gwałtownie gazu a silnik zasysa powietrze jest efekt turbo bez kitu normalnie syczy jak turbina chyba sprawie sobie jakiś K&N samochód to 2.0 16v
#15 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2008 - 20:00
tylko uważaj żeby czegoś nie połknął bo se auto uszkodziszja dziś wywaliłem całą tą puszkę (filtr i obudowe) żeby zobaczyć jak chodzi silnik...powiem tak na wolnych obrotach jak dodam gwałtownie gazu a silnik zasysa powietrze jest efekt turbo bez kitu normalnie syczy jak turbina chyba sprawie sobie jakiś K&N samochód to 2.0 16v
Przecież ty tylko na kilka minut żeby zobaczyć ale thx za porade
#16 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 12:34
Zeby stożek nie zamulił silnika MUSI być doprowadzone zimne powietrze bezpośrednio do stożka. Czyli wywalamy obudowę filtra, na rurę zakladamy stożek i cały stożek musimy zamknąć w rurze większej srednicy którą prowadzimy na sam dół auta (tak żeby zbierała powietrze znad szosy). Dźwięk silnika będzie wyraźniej słyszalny a jednoczesnie po otwarciu maski nie będzie "pierdzenia" a silnik będzie miał cały czas dostawę chłodnego powietrza (a nie jak w wypadku wpakowania tylko stożka pod maskę gdzie ciągnie z silnika żar - a jak wiadomo gorące powietrze miesza się z benzyna zdecydowanie słabiej niż zimne).
Prawidłowe zamontowanie filtra stożkowego może ale nie musi obniżyć obroty przy których osiągniemy maksymalny moment obrotowy (czyli jak wczesniej byl dajmy na to przy 4500 to może zejść np do 4300-4200)
#17 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 22:28
#18 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 22:55
#19 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 23:27
#20 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 14:51