Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wywalić filtr powietrza i wstawić 2 stożki...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 14:54

Witam

Ponieważ dzwięk V6 w omegach jak większość wie jest poprostu piękny, znajomy wpadł na ciekawy pomysł aby ten dzwięk jeszcze bardziej udoskonalić i nie mówie tu o sportowym wydechu itp bo to imo nie pasuje do omki....

Pomysł jest taki, aby wywalić oryginalną puszke z filtrem powietrza (z której odchodzą w dalszej czesci 2 rury do silnika) i zamienić to na 2 osobne stożki :D dorobic rury o odpowiednich dlugosciach i cieszyć się przepięknym brzmieniem rasowego v6 :p

Do tego można odizolować oczywiście stożki od silnika jaką scianką (aby nie łapały ciepła od silnika bo v-ka wiadomo mocno grzeje) i dorobić kawałek dolotu powietrza do drugiego stożka (z tego oryginalnego co wchodził do boxa) tak aby była odpowiednia ilość powietrza przy filtrach itp itd.. wiadomo o co chodzi...

Co o tym myślicie ? czy jest to technicznie wykonalne ? bo koszta wcale nie będą duże. troche rzeźby + 2 dobre stożki np K&N i gotowe... (nie mówiąć już o podwójnej chromowanej rurze za stożkami co wygladalo by nice :D )

Tak to widze:

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   WRC7707

WRC7707
  • 60 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: XXY

Napisany 26 maja 2008 - 15:16

ja proponuje, wywalic filter powietrza i odpalic auto i sie przejechac, jak Ci nie bedzie przeszkadzalo te wyczenie, to sobie zamontujesz.
Nie bedzie to tak pieknie, jak to sobie wyobrazasz.

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 15:19

wiem, ale oma ogólnie jest dobrze wyciszona, jak dolatujesz do 6 tys obr jest piękny dźwiek v-ki ale.. no własnie ale brakuje mi czegoś... czegoś mocniejszego. Zrobie jak mówsz ale imo zdjęcie filtra nie jest porównywalne ze stożkiem (bez wyje jeszcze głośniej)

#4 OFFLINE   WRC7707

WRC7707
  • 60 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: XXY

Napisany 26 maja 2008 - 17:01

m moim przypadku nie bylo roznicy, czy ze stozkiem czy bez, tak samo wyla jak glupia, nie dalo sie jezdzic.

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2008 - 07:33

Do tego można odizolować oczywiście stożki od silnika jaką scianką

nie tyle można co jest wymagalne


a tu jest temat odnoście stożka http://forum.omegakl...read.php?t=1399

#6 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 29 maja 2008 - 20:38

WITAM!
MIAŁEM U SIEBIE STOŻEK "UNIWERSALNY" DOSYC DUŻY, ALE JEDEN. SAM STOŻEK DAWAŁ PIĘKNE BRZMIENIE (SERYJNY CICHY WYDECH, A MOC SŁYCHAC BYŁO Z SILNIKA), ALE RACZEJ NIE POPRAWIAŁ ZNACZĄCO OSIĄGÓW. ALE PO ZAŁOŻENIU CHIPA OMCIA ZMIENIŁA SIĘ W BESTIĘ...
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2008 - 20:52

Cmaga, nie krzycz :mad:

#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2008 - 23:40

Zrobiłem to co sugerował mi WRC7707 czyli zdjąłem puszke i sprawdziłem jak oma brzmi... Powiem tylko, że coś :censored: (pięknego) :mrgreen: Póki co wstawie 1 stożek a z czasem wyrzeźbie rury dla 2 :D

#9 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2008 - 10:20

no ja też ostatnio sie zabawiłem i wyjąłem filtr powietrza, dźwięk jest super powyżej 3 tysięcy i jak sie raptownie daje gazu, najlepszy efekt jest jak sie nie zakłada wogóle pokrywy na filtr, z pokrywą nie ma takiego efektu bo dźwięk sie tłumi troche, kurcze sam bym sie zabawił w takie coś żeby wywalić filtr i puścić zimne powietrze gdzieś z dołu auta, kusi mnie ta dziura przy filtrze :grin:

 


#10 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 czerwca 2008 - 18:53

Mój braciszek ma założony stożek K&N w Nissanie Murano 3.5 v6. Stożęk kosztował go ponad 300zł w Inter Carsie. Dosyć duży stożek. Dźwięk jest poprostu piękny. Filtr jest otoczony taką blachą z kwasiaku to jak wkręca go na obrotach to tą blache wciąga ten stożek wygląda to przepięknie z dodatkiem dźwięku v-ki i stożka;] Wcześniej miał założony jakiś za 50zł to troche gorszy był dźwięk.

Tylko niekupujcie jakiegoś gówna za 50 czy 70zł bo to jakieś podróbki beznadzijne. Ale filtry K&N sa wporządku ;] nagram kiedys filmik jak sie ładnie wkręca na obrotach

#11 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2008 - 14:08

ja dziś wywaliłem całą tą puszkę (filtr i obudowe) żeby zobaczyć jak chodzi silnik...powiem tak :lol: na wolnych obrotach jak dodam gwałtownie gazu a silnik zasysa powietrze jest efekt turbo :lol: :lol: bez kitu normalnie syczy jak turbina :lol: chyba sprawie sobie jakiś K&N :lol: samochód to 2.0 16v

#12 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2008 - 14:15

normalnie syczy

Uważaj żeby mu zęby jadowe nie wyrosły :p

NMSP

#13 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2008 - 17:20

normalnie syczy

Uważaj żeby mu zęby jadowe nie wyrosły :p

NMSP



Musiał :razz:





:piwo: :bigok: :wink:

#14 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwca 2008 - 19:45

ja dziś wywaliłem całą tą puszkę (filtr i obudowe) żeby zobaczyć jak chodzi silnik...powiem tak :lol: na wolnych obrotach jak dodam gwałtownie gazu a silnik zasysa powietrze jest efekt turbo :lol: :lol: bez kitu normalnie syczy jak turbina :lol: chyba sprawie sobie jakiś K&N :lol: samochód to 2.0 16v

tylko uważaj żeby czegoś nie połknął bo se auto uszkodzisz

#15 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2008 - 20:00

ja dziś wywaliłem całą tą puszkę (filtr i obudowe) żeby zobaczyć jak chodzi silnik...powiem tak :lol: na wolnych obrotach jak dodam gwałtownie gazu a silnik zasysa powietrze jest efekt turbo :lol: :lol: bez kitu normalnie syczy jak turbina :lol: chyba sprawie sobie jakiś K&N :lol: samochód to 2.0 16v

tylko uważaj żeby czegoś nie połknął bo se auto uszkodzisz



Przecież ty tylko na kilka minut żeby zobaczyć ale thx za porade :wink:

#16 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 12:34

Przy wsadzaniu stożka jest jedna ważna zasada, której praktycznie nikt nie przestrzega :D (oczywiście oprócz odizolowania stożka od komory silnika ale jak ktoś zrobi tak jak napisze to wtedy nie jest to konieczne)

Zeby stożek nie zamulił silnika MUSI być doprowadzone zimne powietrze bezpośrednio do stożka. Czyli wywalamy obudowę filtra, na rurę zakladamy stożek i cały stożek musimy zamknąć w rurze większej srednicy którą prowadzimy na sam dół auta (tak żeby zbierała powietrze znad szosy). Dźwięk silnika będzie wyraźniej słyszalny a jednoczesnie po otwarciu maski nie będzie "pierdzenia" a silnik będzie miał cały czas dostawę chłodnego powietrza (a nie jak w wypadku wpakowania tylko stożka pod maskę gdzie ciągnie z silnika żar - a jak wiadomo gorące powietrze miesza się z benzyna zdecydowanie słabiej niż zimne).

Prawidłowe zamontowanie filtra stożkowego może ale nie musi obniżyć obroty przy których osiągniemy maksymalny moment obrotowy (czyli jak wczesniej byl dajmy na to przy 4500 to może zejść np do 4300-4200)

#17 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2008 - 22:28

Dobra panowie, a jeżeli ktoś nie chce wstawiac stożkowego filtra, tylko przerobic trąbke dolotu, żeby brała zimne powietrze z dołu tak jak w innych autach. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie powinno zdac egzamin i auto wkońcu nie będzie słabnąc w upały. Jak to zrobic, ktoś ma jakiś pomysł którędy wyprowadzic rurę zasysającą powietrze?

#18 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 04 sierpnia 2008 - 22:55

jest jedna opcja:pod rura jest dziura ja myslalem kiedys zeby cala rure przeprowadzic w ta kratke w zderzaku kolo halogenow..ze swojej strony moge pow.ze jak ktos zrobi dobre rysunki to moge wykonac rury z kwasowki polerowane jakie chcecie znajomy ma firme co robia wszystkie konstrukcje z kwasu ale warunek:musi byc idealny rysunek jak cos pominiecie lub nie dopasujecie wasz problem:)
I'm flirt..

#19 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 04 sierpnia 2008 - 23:27

sprawdzałem fajny dźwięk :D trzeba chyba stożkowe założyć... ale przydało by się doprowadzić dolot z zewnątrz auta...
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#20 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 10 sierpnia 2008 - 14:51

hyh albo zamiast filtra założyć 3 warstwy rajstop :p ( he pewnie efekt by był ale z czasem silnik zajechany :p
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30