Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 15 czerwca 2009 - 22:26

podobno nie bo był szlifierz mierzył sprawdzał i ponoć nie trzeba było...więc ile jeszcze tak może być? dziś zmieniłem olej na 10W40 GM i filtr. Zobaczymy jak będzie. Mam pytanie czy już można normalnie jeździć czy dalej delikatnie 2000-3000 obr no i czy już mogę na gazie jeździć? przejechałem już 1000km na benzynie obroty 2000-3000

#82 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2009 - 23:21

zrob jeszcze tysiaka. nie zaszkodzi. jak robisz remont (zmieniasz pierscienie i inne czesci trące) to olej zmienia sie po 2 ~ 3 tys. po to zeby pozbyc sie choc czesci opilkow. jak masz wszystko w silniku z uszczelniaczy wymienione to trzeba zostac przy syntetyku.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#83 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2009 - 19:45

pojeździj jeszcze trochę niech się pierścionki dotrą do gładzi i ułożą powinno się uspokoić.

#84 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 czerwca 2009 - 19:47

jak masz wszystko w silniku z uszczelniaczy wymienione to trzeba zostac przy syntetyku.


Nieprawda,spokojnie mozna zmienić na półsyntetyk

#85 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 16 czerwca 2009 - 22:27

pojeżdżę pojeżdżę... dziś już przełączyłem na gaz. Mam nadzieje że to nie zaszkodzi. Już nie mogę się doczekać jak choćby przez miesiąc nie będzie trzeba otwierać maski żeby dolać olej:) ale będę wytrwały bo uwielbiam to autko i jeździ się doskonale

#86 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2009 - 23:29

Nieprawda,spokojnie mozna zmienić na półsyntetyk


tylko po co?? mozna tez wlac minerala. nie pisze ze cos sie stanie z silnikiem jak wlejemy mu polsyntetyk, ale skoro ma wszystko uszczelnione to dlaczego silniczek nie moze dostac lepszego oleju. jest okazja lac lepszy olej to trzeba z niej skorzystac.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#87 OFFLINE   KamilZ

KamilZ
  • 45 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 18 lipca 2009 - 14:55

pawel359 i co z tym olejem?, moja omega też wcina dużo. Tak przejrzałem wasze komenty, będę miał czas to u siebie zajrzę do świeć:)

#88 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2009 - 21:16

dosyc dlugi ten temat. przeczytalem tylko 1 i ostatnia strone :p i chcialbym napisac o moim doswiadczeniu, mianowicie
auto pali od 0.5 do 1L oleju na 1000km. nic nie smierdzi nic nie kopci i jezdzi ok. poczasie zapchal sie troche katalizator - tak stwierdzil moj mechanik. wycialem go i wstawilem zwykla rure. po odpaleniu jak nie walnelo czarnym dymem to nie bylo tablicy rej widac. po chwili sie uspokoilo troche. po przejechaniu kilkuset moze i nawet tysiaca km czarny dym zamienil sie w lekko niebieski (typowy kolor przepalania oleju). tak juz zostalo do dzisiaj. smierdzi tez czesto spalinami i czyms podobnym do oleju...
wiec jezeli ktos ma auto ktore nie dymi i nie czuc spalin a bierze olej to stawiam na to ze ma katalizator :D

#89 OFFLINE   kuba1689

kuba1689
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Maków Mazowiecki / Płock / Warszawa

Napisany 14 września 2009 - 18:30

U mnie jest podobny problem. Omcia bierze olej. Po pozbyciu się katalizatora omcia zaczęła dymić na niebiesko- tylko podczas jazdy (przyspieszanie, lub pod obciążeniem). Czuć też smród spalin. Co w takim razie powinienem wymienić?
Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

#90 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2009 - 16:34

Prosta sprawa - uszczelniacze zaczynaja cieknac, wiec niespalony olej zaklejaja katalizator. Zaklejony katalizator podwyzsza cisnienie w wydechu i jeszcze bardziej uszkadza uszczelniacze i prowadnice. Spaliny wracaja przez prowadnice do odm tworzac chmurke oleju i leca do spalenia co jeszcze bardziej zakleja katalizator. Kolko sie kreci az sie zapcha calkowicie i zacznie sie "mulic" i gasnac.
Wyciecie katalizatora nie usunie problemu, a czy na pewno sa to uszczelniacze zostawiam diagnozie mechanika ktory zobaczy silnik na zywo.

#91 OFFLINE   kuba1689

kuba1689
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Maków Mazowiecki / Płock / Warszawa

Napisany 15 września 2009 - 20:21

dziękuję za odpowiedź :) przy najbliższej okazji odwiedzę mechanika i poddam diagnozie omcię :) pewnie coś koło piątku znajdę trochę czasu :) w każdym razie jak będę wiedział co i jak -dam znać :) Pozdrawiam :)

#92 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2009 - 08:55

sprawdz cisnienie na garach najpierw na sucho , a potem wlej troche oleju na cylindry i zobacz czy cisnienie nie wzrosnie , w ten sposob wyeliminujesz dol silnika

#93 OFFLINE   Camer

Camer
  • 31 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 30 września 2009 - 11:31

tylko po co?? mozna tez wlac minerala. nie pisze ze cos sie stanie z silnikiem jak wlejemy mu polsyntetyk, ale skoro ma wszystko uszczelnione to dlaczego silniczek nie moze dostac lepszego oleju. jest okazja lac lepszy olej to trzeba z niej skorzystac.


Masz racje w tym co mowisz, jesli silnik po remoncie to mozna lac mu syntetyk o ile na takim wczesniej jezdzil, ale nalezy pamietac, ze nie jest to sztywna regula i nieraz lepszym olejem szybciej zalatwimy sobie silnik niz gorszym. Ja bym mu wlal dobrej jakosci polsyntetyka, castrola albo texaco, bo mobil to krajowy badziew robiony tam gdzie sie znajduje, a w naszym przypadku to gdansk:P
Opel Omega A CD

#94 OFFLINE   madmax

madmax
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-03-2007
  • Skąd: poznan

Napisany 22 października 2009 - 15:55

Witam ,chcial bym odswierzyc troszke ten watek jesli pozwolicie . moja oma tez pali kosmiczne olosci oleju ,ale odpala na dotyk bez dymka przy przyspieszaniu tez niema tragedji bo kumpel jechal za mna 300 km cisnienie na sucho na garach to od 13.8 do 14 mechanik wymysł mi teraz wymiane pierscieni brzęczał cos o panewce stukajacej ale o uszczelniaczach czy swiecach nic nie wspomniał swiece sa czyste i suche a przynajmniej takie byly 1000 km temu jak zaglądałem przeczytalem cały watek i jestem teraz jeszcze bardziej zakrecony niz wczesniej . POMOCY :bad:

#95 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2009 - 16:15

...POMOCY :bad:


Silnik suchy na dole?

#96 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2009 - 22:46

POMOCY

sprawdz czy przewod od odmy nie jest pekniety, ja tak mialem i olej co kapal tamtendy bardzo dyskretnie skapywal wiec na pierwszy rzut oka niebylo widac

#97 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 07 listopada 2009 - 20:46

Panowie mam omege B 2.0 16 V 1994 rok, przebieg 236 000 km, od 2 lat zagazowana, od roku jestem jej właścicielem, zuzycie oleju było umiarkowane 0,7l na 1500 km, olej półsyntetyk Mobil 1, ale omega ma coraz to większy apetyt na olej ok 1 litr na 1000 km, wszystko suche, odma drożna nie pęknięta, nie kopci na niebiesko jak odpalam po parodniowym postoju a nawet pod obciążeniem, kopci jasną parą, ładnie pali troszkę szarpie na boki, nie ma oleju w płynie chłodzącym ani płynu w oleju, płynu chłodzącego nie ubywa. Dziś zdjąłem przewód gumowy od pokrywy zaworów idący do kolanka nad gardzielą przepustnicy i zobaczyłem tak lekką maź, myślę że jet to objaw niedogrzanego silnika i tego że autko ma często dwu i trzydniowe postoje, ale postanowiłem zajrzec do gardzieli przepustnicy i widac że jest brudna tzn ścianki są pokryte tłustą cieczą przypominającą olej. Czy to jest normalne?? Otworzyłem gardziel i na samym dnie kolektora dolotowego w zagłębieniu jest zebrany olej co Panowie na to?? Proszę doradźcie coś.

Wyczytałem na forum że przepustnica jest smarowana oparami z silnika więc nalot na ściankach przepustnicy mnie nie martwi, gorzej właśnie z tym olejem w kolektorze dolotowym. Czy możliwe jest że aż tyle mogło się tam go uzbierac i to jest normalny stan rzeczy?? Myślę że nie, bo opary z silnika idące przez odę powinny byc od razu spalane, a nie takie obfite żeby zalegac na dole kolektora. Podejrzewam uszczelniacze zaworowe ale nie mam tego typowego dla uszczelniaczy kopcenia na niebiesko. Ciśnienia nie sprawdzałem bo pomiar ciśnienia na tłokach i tak nie rozwieje do końca moich wątpliwości. Czy miał ktoś podobny objaw i problem??

#98 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 listopada 2009 - 16:32

olej półsyntetyk Mobil 1


Nie ma takiego oleju. Jak półsyntetyk to Mobil S.

ale postanowiłem zajrzec do gardzieli przepustnicy i widac że jest brudna tzn ścianki są pokryte tłustą cieczą przypominającą olej. Czy to jest normalne??


Normalne. Tak działa odma. Mgła olejowa jest zaciągana do dolotu.

Otworzyłem gardziel i na samym dnie kolektora dolotowego w zagłębieniu jest zebrany olej co Panowie na to??


Nie ma się czym przejmować. Normalne.

Wyczytałem na forum że przepustnica jest smarowana oparami z silnika więc nalot na ściankach przepustnicy mnie nie martwi, gorzej właśnie z tym olejem w kolektorze dolotowym.


Ten sam olej co smaruje przepustnice leci w kolektor dolotowy i tam się zbiera. GM troche spartolił kolektor bo nie powinno być miejsca gdzie olej może stać, całośc powinna spływać do cylindrów.

Podejrzewam uszczelniacze zaworowe


Ale co mają uszczelniacze do oleju w kolektorze dolotowym ? Przez uszczelniacze olej leci bezpośrednio na grzybek zaworu a nie do kolektora.

#99 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 10 listopada 2009 - 21:00

masz racje co do oleju MOBIL S, to juz sam nie wiem gdzie ten olej się podziewa

#100 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 21 listopada 2009 - 11:48

o to chodzi, że przebieg jest pewny...więc już nie mam pojęcia co to może być...nie wiecie może ile kosztuje sama diagnoza w ASO?


Paweł jedź do jakiegoś warsztatu gdzie mają kompa podłączą sprawdzą silnik a skasują z 50zł ale jak masz kase to możesz do ASO? NARA