Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 25 maja 2008 - 23:01

mam pytanie...przeszukałem całe forum i dalej nie mam odpowiedzi jaka może być przyczyna...Mianowicie mam omege 2.0 16v 95r przebieg 90Kkm stan idealny a bierze 1litr oleju na 1000km. Zaglądałem wszędzie nie ma żadnego wycieku (wygląda jak salonowy:)) nie dymi (chyba że jest zimno i mokro ale to chyba norma bo to biały lekki dymek). Na forum natknąłem się na post że może być to przyczyna oleju (mam aktualnie mobil 5W50). Może być tak, że się spala w wysokiej temp. i muszę zalać inny???

cytuję: "slawek66, widzę że masz LPG. W poprzedniej Omce (16v) po założeniu gazu zaczął znikać olej z silnika w tempie nawet 0,7l/1000km. Był to Mobil SuperS. Zmieniłem na UWAGA! Orlen Gas Semisyntetic 10W40 i uspokoiło się na poziomie 0,1-0,2/1000km. IMO Mobil SuperS nie jest odporny na wyższe temperatury, jakie występują w silniku zasilanym gazem."

#2 OFFLINE   vibrus

vibrus
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Gdańsk / Orunia Górna

Napisany 25 maja 2008 - 23:06

moze jest za rzadki jak mialem calibre to zawsze wyciekalo z pod pokrywy zobacz czy tam gdzie masz rorzad i pasek rozrzadu nie wycieka

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 06:58

Mianowicie mam omege 2.0 16v 95r przebieg 90Kkm stan idealny

:shock: :shock: :shock: :shock:

Może być tak, że się spala w wysokiej temp.

nie przy takim przebiegu

skoro nie ma wycieków to musi wcinac oleum, tylko że jak wcina olej to niemożliwe żeby miała tylko 90kkm, moja ma 265 kkm i łyka literke ale na 7000 km a mam zalany GM 10W40

#4 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 26 maja 2008 - 08:41

o to chodzi, że przebieg jest pewny...więc już nie mam pojęcia co to może być...nie wiecie może ile kosztuje sama diagnoza w ASO?

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 09:11

o to chodzi, że przebieg jest pewny...więc już nie mam pojęcia co to może być...nie wiecie może ile kosztuje sama diagnoza w ASO?

diagnoza czego ??? jedyne co ci zrobią w ASO to podlączą pod kompa i ewentualnie może sprawdzą spaliny ale to za wiele nie powie a skrobna minimum 150 zł


z drugiej strony jeśli dymi to dymi podczas jazdy opd obciążeniem a tego w lusterku nie zobaczysz .... w takim przypadku jedynie wymiana pierścieni wchodzi w grę

#6 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 26 maja 2008 - 13:44

tylko jaka jest pewność, że to właśnie pierścienie...bo bez sensu wymieniać nie mając pewności zwłaszcza, że koszty pewnie będą ogromne (chyba, że się mylę). Myślałem, że to może być faktycznie wina oleju i wymiana na inny pomoże bo znalazłem posty 2 osób którym to pomogło...co o tym myślicie???

#7 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2008 - 13:51

tylko jaka jest pewność, że to właśnie pierścienie...bo bez sensu wymieniać nie mając pewności zwłaszcza, że koszty pewnie będą ogromne (chyba, że się mylę). Myślałem, że to może być faktycznie wina oleju i wymiana na inny pomoże bo znalazłem posty 2 osób którym to pomogło...co o tym myślicie???


Sprawdz kompresje najpierw. Jesli samochod ma sile, a lyka ci tyle oleju to bardzo mozliwe ze masz juz zjedzone uszczelniacze zaworowe i to wlasnie przez nie puszcza. Nie przegrzales silnika przypadkiem?

#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 13:56

zmień olej bo to w tej chwili najtańsza opcja

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2008 - 14:17

Sprawdz najpierw cisnienie, bo zmiana oleju raczej nic nie zmieni jak bierze ci az 1L na 1000km.

#10 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 26 maja 2008 - 15:45

ok dzięki śliczne...więc zacznę od sprawdzenia ciśnienia i wtedy zobaczę co i jak...a co do oleju to jeszcze się wstrzymam...chyba, że komuś to pomogło?...jak zmierzę ciśnienie dam znać jakie wyniki.

przemek985 - co do mocy to nie ma do czego się przyczepić chodzi rewelacyjnie (na gazie może nawet odrobinkę lepiej, choć nie wiem czy to możliwe), a co do przegrzania to osiąga dużą temperaturę, ale włącza się fena i zbija do około 90...

Scalilem posty >>> pawel uzywaj funkcji edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.

#11 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 26 maja 2008 - 16:54

Niech auto postoi np 2 dni nie odpalane, później nich je ktoś odpali a ty popatrz co z rury wyleci - gdyby to były uszczelniacze zaworowe to powinno po odpaleniu walnąć niebieskim obłokiem. Jeśli żadnego dymu nie będzie to uszczelniacze raczej odpadają. Jeśli znika 1l na 1000 to już trzeba zacząć się martwić. Poszukaj też dokładnie wycieków, bo może gdzieś na osłonę silnika leci i plam pod spodem nie widzisz.

#12 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 26 maja 2008 - 19:06

ok zobaczę choć nie wydaje mi się żeby jakiś dym leciał...byłem w ASO i chcą 150zł za diagnozę, więc może w warto się szarpnąć zamiast wymieniać w ciemno poszczególne elementy, a wątpię czy ktoś w Katowicach będzie potrafił to lepiej to zdiagnozować

#13 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 26 maja 2008 - 19:12

byłem w ASO i chcą 150zł za diagnozę, więc może w warto się szarpnąć


Jak masz czas to najpierw spróbuj sprawdzić sam co tylko jest możliwe, wg mnie ASO to ostateczność. Nikt ci na razie nic nie każe wymieniać, po prostu czasami lepiej samemu ustalić co jest nie tak, niż płacić za to mechanikom, którzy nie zawsze wiedzą o co chodzi.

Sprawdź ten dym przy odpalaniu i jedną opcję będzie można ewentualnie odrzucić.

#14 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 26 maja 2008 - 19:24

masz racje...sprawdzę ten dym i jeszcze raz wszystko dokładnie oglądnę...jak coś znajdę to dam znać będziemy myśleć dalej bo strasznie mnie to drażni...choć uwielbiam swoją Omcię :wink:

#15 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 29 maja 2008 - 17:06

Byłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe... ratujcie bo już nie wiem zupełnie gdzie się ten 1litr oleju na 1000km rozchodzi...myślicie, że pomoże zmiana oleju???

#16 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 29 maja 2008 - 17:27

Szukaj dokładnie wycieków, możliwe że gdzieś spod pokrywy zaworów leci prosto na kolektor wydechowy i olej się spala i dlatego go nie widzisz.

Zrób test w jeździe, niech ktoś jedzie za tobą i patrzy czy przy deptaniu i kręceniu silnika nie leci niebieski dym - przy takich ilościach powinna być już chmurka.

#17 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2008 - 19:38

Byłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe... ratujcie bo już nie wiem zupełnie gdzie się ten 1litr oleju na 1000km rozchodzi...myślicie, że pomoże zmiana oleju???

Co dokladnie sprawdzali ! Jakie ma cisnienie ??

Szukaj dokładnie wycieków, możliwe że gdzieś spod pokrywy zaworów leci prosto na kolektor wydechowy i olej się spala i dlatego go nie widzisz.

Tak jest w V-alkach, w 2.0 kolektor jest na tyle widoczny, ze ta opcja odpada.

#18 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 29 maja 2008 - 20:54

Tak jest w V-alkach, w 2.0 kolektor jest na tyle widoczny, ze ta opcja odpada.

Wiem że tak jest w V bardzo często, ale może też tak być w X20XEV.

Ja obstawiam jakiś wyciek bo aż niemożliwe żeby żadnego dymku nie puszczało a 1litr oleju na 1000 znikało. :razz:

#19 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2008 - 22:06

Byłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe.

a co ja mówiłem


do sprawdzenia ciśneinie w cylindrach - wykaże czy pierścienie są OK, być może mam mały przebieg ale ktoś go mógł przegrzać

#20 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 30 maja 2008 - 00:34

a nie miał z Was ktoś tak, że po zmianie oleju na inny było mniejsze zużycie??? bo może faktycznie tego jakoś spala...bo litr oleju to przecież byłaby kałuża pod samochodem...jestem amatorem więc się nie śmiejcie, ale czy do mierzenia ciśnienia trzeba rozbierać pokrywę silnika? bo oni powiedzieli, że w tym stanie silnika nie widzą sensu rozbierać


a jakby to były pierścienie to by nie dymił? bo przy uszczelniaczach na zaworach podobno dymi więc to chyba odpada