Adaptacja silnika (komputera) X25DT, wykonuje się?
#1 OFFLINE
Napisany 17 maja 2008 - 16:22
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 15:27
#4 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 16:06
"Generalnie robi sie tak: odłaczasz aku na pol godz. np.. podłaczasz z powrotem ( najlepiej jest to zrobic na noc zeby silnik był zimny, wiec podłaczasz aku, odpalasz silniczek i pozostawiasz nie dotykając pedału gazu az sienagrzeje ( musi sie właczyc wentylator chłodnicy) nic nie gazujesz wszystko chodzi na wolnych obrotach. Jak sie juz nagrzeje wsiadasz do autka i sobie spokojnie jedziesz przez kilka miuntek, następnie deptasz ostro tak zeby gaz był ze 2, 3 razy do samej dechy przez chwile. I to wlasciwie mozna przyjąć ze sterownik silnika jest ustawiony ( auto adaptacja)..."
http://forum.omegakl...aptacja silnika
Wiem, że niektóre silniki (komputery) tego wymagają do prawidłowej pracy ale czy X25DT ?
#5 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 16:18
Dzieje ci się coś w samochodzie czy chcesz się zająć czymś w ten nudny i pochmurny majowy niedzielny dzionek??
Opis dotyczy silnika benzynowego X20XEV, ale podobnie robi sie to w innych benzyniakach. W dieslach, nie słyszałem i nie wiem czy tak da radę
#6 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 21:42
Poza tym właśnie dzieje mi się :sad: :sad: :sad: Ostatnio nic tylko studiuję intensywnie forum aż mi czacha spuchła. "Spinacz" powiedział 81 i 82 a dzisiaj nawet 64 wyszło :sad: Wychodzi na to, że wtryskiwacz sterujący umiera i niestety nastawnik pompy... ajajaj :evil:
Ale chciałbym wyeliminować wszystkie dostępne możliwości tych błędów. Próbowałem odpowietrzyć układ paliwowy, najpierw filtr (pompka w baku sprawdzona) potem na wtryskach (i w sumie nie wiem czy to nie będzie przyczyna błędu 64).... :sad:
#7 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 22:18
błąd 82 i 64 poszedł w następstwie 81.
Adaptacji kompa przez odłączenie aku raczej nie zrobisz
Jest jeszcze możliwość że to nie wtrysk sterujący a czujnik położenia wału rozjechał wtrysk, ale to juz trzeba sprawdzić na kompie. Poza tym przydałby się byś na tech2 pojechał żeby sprawdzić któe z tych błędów są aktywne a które pasywne
#8 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 23:18
Pytanie czy odpinać akumulator przed wypięciem wtyczki od kompa??? (ale to chyba głupie pytanie..., no jasne, że tak) A pin 10 to chodzi ci też o pin na wtyczce od kompa?
A kliknięcie to przekaźnik jakiś czy wewnątrz wtryskiwacza powinienem usłyszeć?
Ad wtrysku to wypinałem go z gniazda pod kolektorem ssącym i oporność wskazywał ok 604 Ohm na letnim silniku a rano na zimnym ok 640 Ohm. Przed chwilą znalazłem na forum wg Kolegi maxel powinno być 80-120 Ohm czyli mniej więcej twoje dane. Czy jest możliwość jakiejkolwiek reanimacji tego wtryskiwacz, przeczyszczenie, wypłukanie w czymś?
Ale dobra, uderzam na dziś w kimkę bo mi gałki oczne zaraz popękają. Jutro po robocie walczę z tym dalej
#9 OFFLINE
Napisany 19 maja 2008 - 12:15
pzdr
#10 OFFLINE
Napisany 19 maja 2008 - 13:53
Pytanie czy odpinać akumulator przed wypięciem wtyczki od kompa???
Nie trzeba
A pin 10 to chodzi ci też o pin na wtyczce od kompa?
Tak
Czy jest możliwość jakiejkolwiek reanimacji tego wtryskiwacz, przeczyszczenie, wypłukanie w czymś?
Wymiana nie jest aż taka droga, ale innych sposobów nie znam
Karolu!, uważaj bo ja patrzę
#11 OFFLINE
Napisany 19 maja 2008 - 19:13
sory nie mogę zrozumieć. Jak odepnę akumulator to wtrysk będzie do wymiany? Co miałeś na myśli?aku odpinasz,wtrysk leci do wymiany...
Z resztą już wypiąłem wtyczkę z kompa na odpiętym aku. Trochę słabo oznaczone są te piny. Pytanie czy o te chodzi? Czerwone cyfry są wytłoczone w gnieździe kompa. Jeśli o te to omomierz na nich milczy, żadnych wskazań. Ruszałem wiązką i nic nie wyskoczyło.
#12 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 19:19
Prześledź jeszcze kabel - może gdzieś się wypiął, przeciął, przetarł itd
Jakby co to dobre piny pomierzyłeś - wsio jak w katalogu
A aku nie musisz odpinać - nie bój się
#13 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 19:56
#14 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 21:34
Monsteer, skoro nie ma wskazań to znaczy że martwy wtrysk
Prześledź jeszcze kabel - może gdzieś się wypiął, przeciął, przetarł itd
Jakby co to dobre piny pomierzyłeś - wsio jak w katalogu
A aku nie musisz odpinać - nie bój się
Zgadza się, dobre piny zmierzyłem bo dzisiaj wypiąłem wtyczkę od wtrysku i sprawdzałem czy nie ma przerwy na kablach pomiędzy gniazdem wtrysku a gniazdem kompa. Okazuje się, że wszystko jest ok czyli pin 5 i 12 do gniazda wtrysku (tak jak podałeś wyżej ). Ruszałem wiązką i wszystko ok. Co się okazuje... teraz już na wtryskiwaczu (pomiar we wtyczce) odczytuję ~12000 Ohm ( gdzie tam 90-110 Ohm ! ) Czyli wychodzi na to, że ewidentnie wtryskiwacz do wymiany. Szkoda, liczyłem jeszcze na przetarte kable a teraz się zastanawiam czy nie zainwestować w nówkę (allegro 700zł). No bo używka za 350.... pochodzi może miesiąc, może 5 lat... czysta loteria.
A tak ogólnie to już mi to auto powoli zaczyna wychodzić bokiem. Zwlokłem z Holandii w kwietniu i od razu awaria (zjazd na lawecie). Najpierw automat, teraz ten wtrysk. Żeby mnie jeszcze pompa wtryskowa i turbinka nie zmiażdżyły :roll: Czyli jak to się mówi... przejechał walec i wyrównał
Dzięki Roozga za bezcenne rady!
omegarules ogólnie zapaliła się kontrolka od silnika ( ta z piorunem). Szybko spinacz i błędy 81 i 82 a po kilku dniach 64. Auto ogólnie pali dobrze, nie kopci silnik równo pracuje tylko nie chce się wkręcać powyżej 2000 obr/min ( podczas jazdy)wkręci się ale strasznie mułowato i chyba nieźle żłopie paliwa. Komp pokazuje 10,5l/100km ale nie wiem czy nie więcej łyka. Nie wypraktykowałem go jeszcze, nie miałem czasu. Omega stoi a ja jeżdżę od 7 lat golfem II z którym nie miałem ŻADNYCH problemów...
#15 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 22:51
co do wtrysku zadzwon i popytaj o szczegoly:
http://moto.allegro....ysk_diesel.html
pow. ze chcesz wtrysk regenerowac( z tego co wiem nawet kable wymenia jak sa zle odczyty) bierze ok 70 pln to mniej niz za klejenie jakims klejem u mechesa znanego na dzielnicy jako w kit dieslowiec;)sproboj hajs 5x mniejszy niz nowy a jest duza szansa ze sie ogarnie!! niestety musisz mu to wyslac wiec licz sie z czasem ze bedzie to pare dni..
pzdr
#16 OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 07:41
Dzięki Roozga za bezcenne rady!
E tam od razu bezcenne
Napraw ten wtrysk i daj znać co i jak - będzie dla potomnych
#17 OFFLINE
Napisany 23 maja 2008 - 17:13
I sama ceweczka tak wyglądająca:
I pytanie do elektroników ponieważ moja ceweczka pokazuje już takie opory, że prawie w ogóle nie przewodzi prądu. Może dałoby radę te cholerę przewinąć??? Ileś tam drutu o odpowiedniej średnicy i Heya! Tylko ile i jakiego ???
Może przenieść to pytanko do innego działu a potem zrobić poradę jak naprawić? Zawsze to siedem stów w kieszeni mogłoby zostać. :mrgreen:
P.s. dla tych którym ten wtrysk przecieka (uszczelnianie wtryskiwacza)... na zdjęciu gdzie jest cewka, na dole jest oring (to czarne powyżej tego denka) Drugi oring, ale bardzo mały jest już w górnej części wtryskiwacza tam gdzie cewka nachodzi na "rdzeń" . Na górnej fotce nawet go widać
#18 OFFLINE
Napisany 23 maja 2008 - 17:24
#19 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:21
#20 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:24