Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

FOTEL KIEROWCY - JAK NAPRAWIĆ??????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2006 - 16:13

:cry:
Witam wszystkich
mam problem z fotelem kierowcy w omesi B
fotel manual ma tylko podnoszenie elektryczne
problem polega na tym że opada prawa cząść oparcia kiedu zdemontowałae tył i dostałem się do srodka w miejscu gdzie łaczy się z siedzeniem ( w takim uchwycie)pojawił się luz i to powoduje opadanie fotela na prawą stronę (co jest zreszta bardzo denerwujące)
czy ktoś może wie jaka jest tego przyczyna (fotel raczej nie złamany) i jak to naprawić???

P.S.
regulacja ledzwiowa tez nie działa bo popekały takie plastikiz lewj strony fotela (w środku) przezroczyste czo trzymają drut który słyzy do ustawiani oparcia czy ktos wie gdzie je mozna kupić i jak zdemontować
Czy trzeba rozbierac cały fotel czy są jakies inne sposoby...
dzieki za wszystkie odpowiedzi :smile: :smile: :smile:



#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2006 - 17:02

mechanizm lędźwiowy da sięnaprawić ale potrrzebne Ci będą połamane kawałki, na allegro jest dobry klej JB WELD, on da rade. Regulacja lędźwi działa dopóki przestrzewga się jednej zasady, regulujemy ją bez opierania pleców o fotel.....

sama regulacja jest droga i kosztuje 150 zł w serwisie, wyciąga się ją prosto rozwiercając nity z boku fotela, tam gdzie jest zamontowana.


jeśli chodzi o przechylanie się fotela na bok to za mało szczegółow... chcesz powiedzieć że kiedy kręcisz to opuszcza się tylko jedna część??? jeśli tak.. to przez cały fotel idzie taki długi kształtownik, w twoim przypadku mógł on wypaść z jednej "obrotnicy" czy ja by ją zwał....

nie jestem w stanie wytłumaczyć, musisz wyciągnąć fotel a wszystko stanie się jasne... nie jest on taki skomplikowany.... musisz jednak go powolutku rozebrać :lol:

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2006 - 18:08

siemka
dzięki za odpowiedź
właśnie zasięgnołem porady u kolegi w innej omesi
przy opuszcaniiu fotela przechyla się całe oparcie kształtownik przechodzi pzrez całąszerokośc fotela
brakuje mi na końcu tego kształtownika takiego kółka plastikowego (mam fotki mojego zakończenia ale troszki nie wyraźne więc nie załączam)
i to dlatego tak sie dzieje
któś przedmną (kupiłem swoją omesie 3 tygodnie temu)
to rozbierał i nie dał tego plastikowego kółka albo mu się rozsypało... nie wim
jade jutro na szrot może coś dobiore...
pozdrofka
P.S.
mam prosty sposób na wyśfietlacz kompa...
po rozebraniu w miejscach gdzie taśma dochodzi do wyśfietlacza oraz płytki drukowanej trzeba nałożyć (w miejscu gdzie jest uszczelka silikonowa) dotatkową uszczelkę( u mnie wystarczyłą okragła silikonowa o srednicy okoł 1 mm) na całej długości taśmy
następnie nalezy dokładnie zmontować
taśma jest dociskana na całej długiości i działa...
u mnie w obu miejscach było połączenie klejone i dlatego puszczało...
i wszyściutko wyśfietla...
godzinka roboty z demontażem...
nalezy przy tym barzdzo uwazac żeby nie uszkodzic płytki szklanej wyśfietlacza bardzo delikatna i można narobic bałaganuale u mnie jednak jest jest OK
:lol: :lol: :lol:

#4 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2006 - 18:18

siemka
dzięki za odpowiedź
właśnie zasięgnołem porady u kolegi w innej omesi
przy opuszcaniiu fotela przechyla się całe oparcie kształtownik przechodzi pzrez całąszerokośc fotela
brakuje mi na końcu tego kształtownika takiego kółka plastikowego (mam fotki mojego zakończenia ale troszki nie wyraźne więc nie załączam)
i to dlatego tak sie dzieje
któś przedmną (kupiłem swoją omesie 3 tygodnie temu)
to rozbierał i nie dał tego plastikowego kółka albo mu się rozsypało... nie wim
jade jutro na szrot może coś dobiore...
pozdrofka


a no właśnie, o to mi chodziło, takie kółko można kupić w serwisie bądź po prostu zakleić... UWAGA. Jeśli dostaniesz nowe kółko to... wiemy już co to jest ten kształtownik = swego rodzaju pręt.

Wyciągamy pręt i kręcimy nim po dwóch stronach oddzielnie na maxa w jedną strone ile są da, obojętnie w jakiej fotel jest pozycji wkłądasz pręt do tych kółek i kręcisz np rozkłądając fotel najpier z lewej strony, później z prawej - wszystko po to żęby fotel był równy i się nie rozpindzielił za szybko... dopiero wtedy przepychamy kształtownik przez te dwa kółka na raz - mam nadzieje że w tym punkcie już wiesz o co chodzi...

następnie, składając musisz pamiętać żeby nie przestawić szyn, szyny musza być równe, policz kratki w które wchodzi wajcha blokująca suw... ma być tyle samo.. następnie wkładaj fotel starając się nie ruszyć szyn.... zakręć.... i ciesz się...

jeśli się do tych wskazówke nie dostosujesz to rozwalisz oparcie i to bardzo szybko - spraktykowane...

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2006 - 18:40

dzięki za opisi napewno mi się przyda jak zmontuje do dam posta jak mi poszło pozdro

[ Dodano: Nie 25 Cze, 2006 10:17 ]
siemka
właśnie wczoraj byłem na szrocie
za 50 zł mam cały kompletny fotel i wszystkie niezbedne części do naprawy
jutro sie biore za robote
pozdro :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lipca 2006 - 15:50

Witam
w sobhote zmontowałem fotel....
kupiłem na szrocie używany za 50zł..... i zarazem wszystkie neizbędne części które były mi potrzebne o których pisałem

brakujace elementy metalowe (takie w kształcie półksięzyca szt2) zamontowałem bez problemu następnie ustawiłem oparcie fotela w odpowiednie pozycji tak aby element plastikowy który uzupełenia dwa metalowe wszedł na swoje miejsce (sorki że nei ma fotek ale składałem na szybkiego w pracy z kolęga....)najgorsze było z wsadzeniem spręzyny trzeba ją rozgiac złapac za końcówki (ja to robiłem takimi szczypcami kolegi wygladały ja sredniwieczne narzezie tortur) udał się za trzecim....

zestaw narzędzi to
kombinerki...
szczypce.....
dwa dobre nie za duże srubokręty.....
jeden mały srubokret...

fotel niestety przeba wymontowac ale to jest najprostrza czynność (4 śruby) tyllko trzeba miec odpowiednie końcówki do śrub....

regulacja lexwiowa poszła bez problemu tzreba poodpinac w kilku miejscach tapicerkę z takich zaczepów(4 lub 6 sztuk)
nity ścinałem ( rozwiercić mi się nie udało) bardzo ostrym dłutem lekko uderzajac młotkiem tzn z wyczuciem

następnie zamiana
ponowne nitowanie
i działa...

EDIT 29.11.2006

jeszcze coś o krzypiących fotelach
Witam......

już fotel nie skrzypi..........

u mni eproblem polegał na tym że skrzypienie pojawiało się w prowadnicach pod fotelem.......

rozwiązanie problemu polegało na popryskaniu preparatem WD40 wszystkiego co po fotelem......... kazdy elemnet który ztkał się z innym metalowym elementem.........

oraz te spręzyy które opisywał kolega BzQ.........

fotelik jak nowy......... nic już nie skrzypi..........

pozdrawiam.

#7 OFFLINE   devil63

devil63

    bodyguard

  • 95 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 29 marca 2009 - 13:10

:cry:
Witam wszystkich
mam problem z fotelem kierowcy w omesi B
fotel manual ma tylko podnoszenie elektryczne
problem polega na tym że opada prawa cząść oparcia kiedu zdemontowałae tył i dostałem się do srodka w miejscu gdzie łaczy się z siedzeniem ( w takim uchwycie)pojawił się luz i to powoduje opadanie fotela na prawą stronę (co jest zreszta bardzo denerwujące)
czy ktoś może wie jaka jest tego przyczyna (fotel raczej nie złamany) i jak to naprawić???

mam podobny problem zauważyłem ze rozpięła się tylna część regulacji oparcia
i teraz mam trochę czegoś :((
To znaczy jakiś metalowy półksiężyc,sprężyna,okrągły element z ząbkami , jakaś spinka.

czy mogli byście opisać jak to powinno być złożone ;)

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 marca 2009 - 18:46

To znaczy jakiś metalowy półksiężyc,sprężyna,okrągły element z ząbkami , jakaś spinka.

poszukam fotek... ale łatwo się to skałda te półksieżyce meatlowe powinny być na całym obwodzie... u mnie nie było...
ale wsyzstko poskałdałem z innego fotel awyrwałem i jest gitarka...
robiłęm to 2 lata temu wiec nei ma żadnego manuala a teraz nei chce mi sie fotela rozbierac...

#9 OFFLINE   devil63

devil63

    bodyguard

  • 95 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 30 marca 2009 - 08:40

te półksieżyce meatlowe powinny być na całym obwodzie... u mnie nie było...


właśnie ja mam tylko1
czyli rozumie ze powinny być 2 tak ?

#10 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 marca 2009 - 15:32

czyli rozumie ze powinny być 2 tak ?

chyba nawet 3 szt... kurna nie dam rady teraz tego rozebrać...
ja kupiłem kompletny fotel od anglika za 50 zł i sobie wymieniłem wszytsko + lędziwowe została mi jeszcze mata do grzania fotela ale nie zamontowałem i wydałem za darmoche...
a teraz bym sobie chętnie wstawił...