Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak wyjać silnik?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 styczeń 2009 - 21:14

belka jest zgrzewana a nie przykrecana,wlasnie z ciekawosci sprawdzilem.wiec nie mam pojecia jak mogles w omedze b wyjac silnik przodem nie wycinajac jej???jak by byla przykrecana jak w bmw to by bylo super.



spuszczasz czynnik z klimy,demontujesz podszybie i mechanizm wycieraczek demontujesz caly dolot przed silnikiem, spuszczasz plyn chlodniczy, odlaczasz weze paliwoew, odlaczasz weze do nagrzewnicy, wyjmujesz ze skrzynki kompa z przekaznikami + odlaczasz zlacza kolo aku, rozpinacz wspomaganie od pompy na silniku, demontujesz chlodnice wody (klimy nie musisz ale ja demontuje jest latwiej) odkrecasz skrzynie od silnika, jesli masz automat to jeszcze sprzeglo hydrokinetyczne od kola zamachowego tak zeby zostalo na skrzyni + wiazke od czujnikow skrzyni + lambd, odkrecasz kolektory od katalizatorow, rozpinasz przewody klimy pod aku, to tak po krotce.




 


#22 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 styczeń 2009 - 21:24

spuszczasz czynnik z klimy,demontujesz podszybie i mechanizm wycieraczek demontujesz caly dolot przed silnikiem, spuszczasz plyn chlodniczy, odlaczasz weze paliwoew, odlaczasz weze do nagrzewnicy, wyjmujesz ze skrzynki kompa z przekaznikami + odlaczasz zlacza kolo alu, rozpinacz wspomaganie od pompy na silniku, demontujesz chlodnice wody (klimy nie musisz ale ja demontuje jeste latwiej) odkrecasz skrzynie od silnika, jesli masz automat to jeszcze sprzeglo hydrokinetyczne od kola zamachowego tak zeby zostalo na skrzyni + wiazke od czujnikow skrzyni + lambd, odkrecasz kolektoty od katalizatorow, rozpinasz przewody klimy pod aku, to tak po krotce.


No nareszcie ktoś kompetentny się wypowiedział ;)

#23 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 maj 2009 - 12:39

Witam
Kupilem opla omege z zatartym silnikiem 2.0 16v Czy wymiana silnika wiaze sie z wizyta na warsztacie czy moze da rady zrobic to samemu w garazu.Jesli jest to mozliwe w wlasnym zakresie to czy istnieja na forum jakies porady jak to zrobic kro po kroku.Czy przy takiej wymianie jest potrzebny kanal?.No i slyszalem ze silniki roznia sie miskami olejowymi ? A moze jest mozliwa naprawa zatartego silnika.Prawdopodobnie zatarty na panewkach.
Za wszystkie porady dziekuje i oznajmiam ze juz bardzo duzo tematow przeczytalem zanim napisalem tego posta . Jeszcze raz dziekuje za wszystkie porady.
Pozdrawiam

#24 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 czerwiec 2009 - 21:50

jak zatarty da się naprawić drugi wał albo do szlifu i nowe panewki. Kolego bez kanału bedzie ciężko jest potrzebny i potrzebny jakiś bloczek coś co podniesie silnik do góry po odkęceniu jak wyjąć silnik odkręcić go od skrzyni poodłanczaś od niego kable i przewody itp. jak masz klime to odkręć pompe od silnika nie musisz wypuszczać gazu z klimy :) co prawda bedzie ciasno ale jest to wykonalne :) i dokręcić kolektor wydechoawy aha i wyjmij najlepiej do tego zabiegu przednią maskę bedzie leprzy dostęp :) to tak na szybko.

#25 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 czerwiec 2009 - 00:37

Poznacz sobie jaki kabel jaka mufka gdzie była podłączona, bo będzie problem

#26 OFFLINE   mrufff

mrufff

    znooowu V8 gaddemnetsiet

  • 171 postów
  • Dołączył: 23-02-2009
  • Skąd: walsall

Napisany 03 czerwiec 2009 - 01:06

ja sie dopiero ucze ale jak wymienialem u siebie v6 z kolezkiem to robilem mnostwo fotek cyfrowka tak na wszelki wypadek zeby wiedziec co gdzie bylo

#27 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 03 czerwiec 2009 - 11:52

Wszystkie wasze porady bardzo mi sie przydadzą dzieki!
Jeszcze nie wiem czy bede wymieniał caly silnik skoro jest mozliwosc naprawy poprzez wymiane walu i panewek.Niestety dysponuje tylko garazem bez kanalu.Ale mozna sprobowac wysoko podniesc przod na jakies kobylki postawic albo cos stabilnego?Auto posiada klimautomatic.Zeby sprawdzic co z walem i panewkami to oczywiscie musze dostac sie do tego od miski olejowej ? U mnie robocizna jest troche droga dlatego bede probowal sam cos wskurac.
dzieki

#28 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 03 czerwiec 2009 - 15:30

Jak chcesz to posiadam wał razem z panewkami,a co do wyjęcia silnika to proponuję wyjąć skrzynię biegów.Roboty przy tym nie ma dużo a jest naprawdę łatwiej,szczególnie przy wkładaniu silnika

#29 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 05 czerwiec 2009 - 10:19

W ten weekend zamierzam dobrac sie do silnika i zobaczyc co z wałem Czy jest szansa na naprawe bez wymiany całego silnika . Czy bede potrzebował do tej czynnosci jakies specjalne torxy nasadowe? Czy tez moze wystarczy mi komplet kluczy z grzechotkami?

#30 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwiec 2009 - 11:38

Silnik musisz wyciagnac do gory, a wazy ok 120-140kg. Jesli robisz to na zbloczu to musisz byc pewien, ze nie urwiesz dachu i musisz go potem przesunac wiec tylko cofniecie auta. Sensownie wyciaga sie silnik zurawikiem, ale watpie, ze taki posiadasz.
Cenie checi, ale czy na pewno masz dobrze wyposazony garaz i umiejetnosci, ktore pozwola to zrobic?

#31 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 czerwiec 2009 - 12:17

Czy jest szansa na naprawe bez wymiany całego silnika


Po co tak kombinować. Wyciągasz motor na stół i wtedy wszędzie wsadzisz łapy i masz dojście, a w przeciwnym wypadku będziesz tylko narzekał. Tym bardziej, że nie posiadasz kanau. Nie wiem jaką masz wiedzę techniczną, ale myślę, że jak się za to bierzesz to wiesz co z czym się je. W przeciwnym wypadku radziłbym Ci oddać auto w dobre ręcę, bo możesz sobie nie poradzić. Wał, panewki, korbowody i reszta pierdół to nie wymiana świec

#32 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 czerwiec 2009 - 19:35

Czy bede potrzebował do tej czynnosci jakies specjalne torxy nasadowe? Czy tez moze wystarczy mi komplet kluczy z grzechotkami?


Do pokryw panewek głównych potrzebne są torxy

#33 OFFLINE   tomek20.16V

tomek20.16V
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 05 czerwiec 2009 - 22:31

witam!!
posiadam jakby co blok z wałem i głowice. ogolnie silnik był ok ale szklanki są do wymiany. do rozkrecenia tego cuda potrzebujesz torxy. najwiekszyto bodajze 55. bo o wiele lepirj ci bedzie sciagac etapami. zacznij od sciagniecia rozrzadu- potem alternator- nastepnie kolektor ssacy, odkrecic wydechowy od dwururki, potem odkrec walek od wydechu i mozesz walczyc z glowica. itd. najgorzej zacząć. a co do panewek to wymien je na nowe i daj wał do szlifu, jesli bylo wczesniej dobrze, to to wystarczy.pozdro

#34 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 06 czerwiec 2009 - 17:58

Witam
Dopiero jutro zabieram sie za ten silnik
Komplet torxow juz mam i inne klucze takze.
Jesli sie okaze jutro ze lepiej wymienic caly silnik to bede potrzebowal porady
w kesti klimy
Jesli ja odkrece od silnika to wystarczy?
Posiadam jeszcze dodatkowo webasto i nie wiem czy to dodatkowo nie utrudni wymiany silnika
Diekuje i pozdrawiam

#35 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 czerwiec 2009 - 19:30

Da sie wymontować silnik bez ruszania klimy,ale podczas wkładania trzeba wyjac skrzynie,poniewaz zostaje b.mało miejsca na manewrowanie silnikiem

#36 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 08 czerwiec 2009 - 10:59

Witam
Silnik juz wyjety.Czterech chłopa i dało rade ale cholernie ciezki.Okazało sie przy wyciaganiu ze jeden przewod jest nie odczepiony i niestety trza go było ciac ale to nic.Dzis albo jutro przywoze omege sedana po wypadku z dobrym silnikiem.Od sedana do kombi bedzie pasował silnik?.Silnik jest taki sam 16v 2.0i .Starego silnika nie bede narazie robił .Czy jeszcze jakies porady odnosnie wkładania silnika? Napewno wyciagne skrzynie biegow. Fotki mam porobione.Sruby pokompletowane i opisane. Jesli jest cos jeszcze istotnego to prosze pisac.
Dzięki

#37 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 12 czerwiec 2009 - 15:46

Witam
Wymieniłem silnik jak w temacie ale nie wszystko klapło jak należy
Silnik włozylismy bez problemu tzn. nie zdejmowaliśmy skrzyni tylko za pomoca lewarka i ruszania blokiem wskoczył na wieloklin.Przy podpinaniu wiazki okazało sie ze jest troszke inna niz w omedze z której wziełem silnik.
Została jedna kostka.Po podłaczeniu wszystkiego i odpaleniu wydawało sie wszystko ok ale po około15tu min. pracy silnika prawdopodobnie brakło benzyny i silnik zaczą sie dusic.Po zatankowaniu zaczeły sie problemy jakby palił nie na wszystkie gary i do tego problem z odpalaniem. Doszlismy z kolego do wniosku ze warto wymienic czujniki. Po wymianie czujnikow wałka rozrzadu i korbowodow ze starego silnika problemy znikły ale nie do konca.Nie ma juz problemow z odpalaniem i chodzi na wszyskie gary ale ma jakby za wysokie obroty.około 1000,1100 Nie wymienilismy jescze tej gumy od kolektora ssacego .Tam chyba tez znajduja sie czujniki od wolnych obrotow.Dodam ze kontrolka od usterki elektrycznej nie gasnie ale nie wiem czy przed wymiana silnika sie tez nie paliła .Próbowalismy zczytac kody przez zwarcie pinów ale u mnie chyba to nie działa.Czy to wszystko mozna jakos wytłumaczyć?

16 i 19 to błędy po zczytaniu czyli 16 Czujnik stukowy – sygnał bez zmian napięcia
19 Czujnik położenia wału – nieprawidłowy sygnał
Czujnik wału jest ze starego silnika

#38 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 29 wrzesień 2009 - 18:16

Witam.Jutro wyciagam silnik 2,5 v6 ... mam do wymienienia : chłodniczke oleju , usszczelke kolektora wydechowego , pasek wieloklinowy , chłodnice wody ... czy są jakies niespodzianki przy wyciaganiu silnika ? nigdy tego nie robiłem ... naleze do tych odważnych ;) ... czy klime bd musiał rozłanczac ? ogolnie jak ktos sie nauczył na swoim błędzie czegos ... jakies porady zeby było mi łatwiej ;)

#39 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 29 wrzesień 2009 - 19:06

Wyciąga się dość szybko. Klimy nie rozpinałem. Odkręciłem sprężarkę i podwiesiłem z boku.

#40 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 wrzesień 2009 - 19:49

napisz do beast'a on ci napewno podpowie