Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2008 - 10:40

Juz 2 razy wyskoczyly mi 2 bledy 420 i 430 zwiazane z niewydolnoscia katalizatora. Wyskakuja mi w trkacie jazdy, jak skasowalem zrobilem kilkadziesiat kilometrow znow sie pojawily. Moze to byc wina ktorejs sondy lambdy za katalizatorem? Chociaz spalanie mam w normie. A moze kat juz pada? A moze to wina gownianego paliwa? Przebieg samochodu to 153tys, wiec uwazam ze troche za wczesnie na padniety katalizator. Ile kosztuje nowy do 3.2? Chce zeby w samochodzie wszystko dzialalo jak nalezy i chce jak najszybciej zlikfidowac ta usterke. Niewiem od czego mam zaczac teraz, ale chyba od sond?

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2008 - 18:50

Ile kosztuje nowy do 3.2

niestety dużo

Moze to byc wina ktorejs sondy lambdy za katalizatorem?

raczej nie

A moze to wina gownianego paliwa?

jak najbardziej ale tez może ci oleum walić w wydech i padł katalizator - przypadkiem nie ubywa ci oleju ?

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2008 - 19:23

przemek985, sprawdź najpierw czy nie masz nieszczelności w ukladzie wydechowym



 


#4 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2008 - 20:38

jak najbardziej ale tez może ci oleum walić w wydech i padł katalizator - przypadkiem nie ubywa ci oleju ?


Oleju nie ubywa.

przemek985, sprawdź najpierw czy nie masz nieszczelności w ukladzie wydechowym


Mowil mi o tym mechanik i wlasnie tak zrobie.

#5 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2008 - 20:33

Jutro jade do mechanika i sprawdze o co chodzi. A mozliwe zeby przy tym przebiegu padl katalizator? ile orienatcyjnie moze kosztowac nowy, ze 2tys? Poza tymi bledami samochod sprawuje sie super :mrgreen: zrobilem narazie 2tys km to troche go juz poznalem :driver:

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2008 - 09:34

dokładnie te same objawy i błędy
co jeszcze
jedno napewno mam ostatni tłumik do wymiany dziurawy, ale to chyba nie w tym problem, co jeszcze zuważyłem mam dość czarne wydechy może katy mają taki czarny nagar i z tego to sie bierze, a może faktycznie ostatni tłumik przez to że dziurawy i spaliny predzej uciekaja i stąd sie błędy biorą,
kczech mi radził żebym ome przegonił porzadnie na dobrym paliwie. ale nie zdążyłem

a może by przeczycić sondy
przecież komp musi skądyś brać info o katach (chyba z sond) :?: :roll:

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2008 - 09:55

wlasnie to przegonienie auta ma na celu m.in. oczyszczenie sond z sadzy. W waszym przypadku komp bierze info od sond na podstawie wskazan drugiej sondy. Sonda 1 podaje informacje jaka jest mieszanka (ilosc tlenu w spalinach przed oczyszczeniem) komp robi poprawke i juz "wie" jakie powinny byc spaliny po przejsciu przez katalizator a sonda ma to to tylko potwierdzic, jesli nie potwierdza to blad..... . Jesli sonda II pracuje wlasciwie i nie ma nieszczelnosci przed katami to najgorszy finansowo scenariusz (katy do wymiany) W waszym przypadku nie da sie oglupic kompa wstawieniem sturmienicy czy czegos takiego bo nie bedzie oczyszczania spalin i wywali blad sondy II i katy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2008 - 12:39

A czy może być coś takiego że sonda jest dobra czyli pracuje w takich napięciach jak powinna ale przez że że jest obklejona sadza podaje złe wskazanie?
czy w takim wypadku byłby bład sondy ,czy razcej nie?

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2008 - 15:11

jesli sondajest obklejona sadza to nie pracuje wlasciwie. Czyli nie osiagnie skarajnych napiec lub pozno zaczyna pracowac. Typowym bledem dla sondy ktora jest sprawna ale jest obklejona sadza i nie moze przez to wlasciwie odczytac ilosci tlenu w spalinach : jest blad sonda zestarzona
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 maja 2008 - 20:36

no i :pupa: blada przjechałem 50km i znowusz się zapaliła kontrolka :bad:

#11 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 maja 2008 - 21:05

no i :pupa: blada przjechałem 50km i znowusz się zapaliła kontrolka :bad:


A wlales jakies dobre paliwo? Czyli nic z tego?

A mozna poprostu sprawdzic sprawnosc katalizatorow?

Miejmy nadzieje ze to nie one :???:

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2008 - 21:06

egon ale Ty chyba masz sondy tylko przed katem. Wlasnie teraz zauwazylem ze Ty masz Omege z 96 a tam chyba nie bylo sondy za katem.... Trzeba to sprzwdzic. Ja caly czas sugerowlaem sie silnikiem kolegi Y32se.... Jesli w 3,0 sondy sa tylko przed katami to mozna je wywalic.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2008 - 21:12

egon, to ty się jeszcze z tym checkiem nie uporałeś

Dawaj spotykamy sie w połowie drogi między piła a Szczecinem - zrobimy sobie spota technicznego i ci pogrzebie w sterowniku :D :D



 


#14 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2008 - 06:22

egon ale Ty chyba masz sondy tylko przed katem. Wlasnie teraz zauwazylem ze Ty masz Omege z 96 a tam chyba nie bylo sondy za katem.... Trzeba to sprzwdzic. Ja caly czas sugerowlaem sie silnikiem kolegi Y32se.... Jesli w 3,0 sondy sa tylko przed katami to mozna je wywalic.....

kczech mam dokładnie taki motor jak przemek985 nie sugeruje sie podpisem :wink:
Roozga co chcesz mi pogrzebać przy silniku Y32SE tam tylko TECH
OS nic nie zrobisz

ps. jak mozna sprawdzić katy?

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2008 - 09:19

y32se - nie jest na szynie CAN i mozna go zdiagnozowac najprostszymi fejsami a w zaleznosci od mozliwosci programu do diagnostyki takie mozliwosci pomiarowe.
Najprosciej sprawdzic katy przy pomocy analizatora spalin, nie znam innego sposobu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2008 - 09:25

y32se - nie jest na szynie CAN i mozna go zdiagnozowac najprostszymi fejsami

czyli wynikałoby że OS tez można ,a niestety silnika nie można zdiagnozować tym samym tych błędów nie moge nim skasować :neutral:

#17 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2008 - 14:02

egon a ile masz przebiegu i ktory rok?

#18 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2008 - 14:07

ten sam co Twój
194 tys
a ma to jakieś znaczenie?

#19 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2008 - 14:17

Nie ma, tylko pytam bo niewiem ile te katy moga wytrzymac. A ile powinny?

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2008 - 14:58

Nie ma, tylko pytam bo niewiem ile te katy moga wytrzymac. A ile powinny?

Tu jest fajny artykul na ten temat:
http://www.motofakty...talizatory.html