klima
#21 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 21:15
Sprawdź bezpieczniki, przekaźniki, włącznik a jak nie to to schemat w łape i przeleć instalację bo pewnie jest gdzies przerwa - inne możliwości że tam prąd nie dochodzi nie ma
#22 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 22:46
Ja też swoje pięć groszy wtrące a mianowicie:
Byłem w Wawie w Styczniu i pojechałem do kolesi na Mińską na czyszczenie-
to nie jest żadna agitacja pragnę podkreślić :nu_nu: ale za full serwis z czyszczeniem + dobicie czynnika + sprawdzenie zaworków i innego badziewia dałem razem 280,- :zdziwnienie:
Ci ludzie znają się na rzeczy (przynajmniej tak uważam)
Teraz wprowadzili najnowszy system czyszczenia - OZONEM
Tak słyszałem.
"Bądżmy wdzięczni idiotom, gdyby nie oni reszta nie osiągneła by sukcesu..."
Mark Twain
#23 OFFLINE
Napisany 12 maja 2008 - 22:44
tak jak napisałem na PW
Sprawdź bezpieczniki, przekaźniki, włącznik a jak nie to to schemat w łape i przeleć instalację bo pewnie jest gdzies przerwa - inne możliwości że tam prąd nie dochodzi nie ma
Tylko skąd wziąść schemat?? Ja potrzebuję do Omegi B 2,5 TD z '94 r.
#24 OFFLINE
Napisany 12 maja 2008 - 23:02
Moja klima po nabiciu jest szczelna ale niestety nie chłodzi.
Rurki robia sie gorące wentylatory chodzą sprezarka sie załącza.
Pewnie sprezarka sie konczy???
Kupiona tydzien temu na giełdzie w Poznaniu od firmy .... z gwarancją.
Zamontowana i wtopa.
Padnieta.
Czy jest mozliwe ze jest zatkany filtr czy ostojnik czyli ten zbiorniczek kolo chlodnicy klimy?????
Poradzcie bo skonczy sie na odzyskaniu srodka przez firme nabijającą klime demontarzu sprezarki i wyjazd na giełde wymienic sprezarke.
Dodam ze sprawdzilem szczelnosc i jest ok.
Cos mi umknęło????
To zrób sam........
#25 OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 16:45
#26 OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 19:18
Miałem podobny problem w Viki i okazało sie ,że padł jakiś zaworek ciśnieniowy wy
mienili i wszystko grało :razz:
Dzieki za odp.
Zaworek w sprezarce ????
innego chyba tam nie widze.
Czyli sam nie naprawie pewnie.
Moze jeszcze jest jedna mozliwosc ze ostojnik przy chlodnicy jest zatkany.
To zrób sam........
#27 OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 20:25
Zaworek w sprezarce ????
Mi padł ten co wchodzą rórki do kabiny i tam połączone są jakim zaworkiem ale zapomiałem jak on sie fachowo nazywa
Tak czy owak trza na serwis klimy jechać :razz:
#28 OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 22:55
Mi padł ten co wchodzą rórki do kabiny i tam połączone są jakim zaworkiem
Na moich rurkach zaworka nie widzialem.
Mam dwa czujniki praktycznie obok siebie na rurce miedzy sprezarka a chlodnicą.
To tylko czujniki a zaworka nie widze.
Sprawdzilem ten skraplacz czy filtr co jest przed chlodnica po lewej stronie zamontowany.
Zatkany nie jest i przepływ ma taki sam jak moj drugi co mi zostal od starej chlodnicy.
Zaglądne jeszcze raz ale chyba juz tylko aby sprezarke zdemontowac.
A wprawe juz mam i pasek do wersji bez klimy tez.
Kilka minut i sprezarka na glebie.
Rurki zabezpiecze i gielda Poznan.
Sprezarka byla troche dziwna bo jak krecilem to nic nie dawala cisnienia (nawet minimalnie) a inna od vectry diesla pykała lekko.
No ale przeciez od firmy bralem z gwarancją...... a podsłyszalem rozmowe fachowca od klimy jak pytal od kogo kupilem i zadzwonil do niego........ "wiesz uzywka - szczelna była, niech ja przywiezie,mam inną..." oby nie tą co mu odsprzedałem moją uszkodzoną. :bad:
To zrób sam........
#29 OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 07:40
odgrzybianie 30 zl.
#30 OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 13:23
To wszystko za jedyne 100 zl brutto w Rawiczu.
Nie jest to wyjątkiem bo jest kilka punktow obsługi klimy i ta cena to wynik konkurencji.
Jedna cena w 4-5 punktach. 100 zl.
Ja w ramach promocji zapłaciłem 80 zl za napełnienie czynnikiem klimy w omedze a jest go niemalo bo 0.95 kg a poprzednik zapodał mi az okolo 300 gram.
Zainteresowanym moge dac namiary.
To zrób sam........
#31 OFFLINE
Napisany 15 maja 2008 - 21:54
Wymienilem ostojnik kolo chlodnicy , wymienilem sprezarke na inną po regeneracji z giełdy , napełniłem i nic dalej sie rurki robią gorące.
Wspomne ze demontując ostojnik ten przed chlodnicą klimy , instalacja sie rozszczelnila na 100 %.......... UWAGA wiec !!
Dlaczego jak demontowalem sprezarke i odkrecalem rurki to usłyszalem znaczne PSSSYYYTTTTT ???????
Przeciez na zdrowy rozum to nie mialo prawa syczec przeciez dobre pol godziny zbiorniczek był odkrecony.
Na moje to zatkana jest ta chlodniczka pod konsolą ale to jakos dziwne jest bo co miałoby sie tam zatkac.?
Jest moze jakis zawor regulujący przepływ pod konsolą ???
Nie wydaje mi sie aby musiał byc tam taki.
Wiec jesli ktos juz sie spotkał z czyms takim to prosze o rade.
Jak nic nie wymysle to znow odciągne gaz i bede sprawdzał gdzie jest przytkane.
To zrób sam........
#32 OFFLINE
Napisany 16 maja 2008 - 16:40
#33 OFFLINE
Napisany 16 maja 2008 - 21:39
To by wszystko wyjasnialo
Ale moze wiesz jaki jest dostep do niego?
Zawor jest wlektrycznie sterowany czy dziala jakos mechanicznie.
I co trzeba zrobic???
Wymienic czy tez da sie naprawic?( chociaz jedynym sposobem naprawy jaki teraz do głowy mi przychodzi jest stuk puk po zaworze)
Mozesz napisac jak naprawiłes swoj zawor?????
:idea:
To zrób sam........
#34 OFFLINE
Napisany 17 maja 2008 - 07:20
Powodzenia w naprawie :razz:
#35 OFFLINE
Napisany 18 maja 2008 - 22:17
#36 OFFLINE
Napisany 19 maja 2008 - 13:58
Jak była robiona przekładka to co zostało z klimy?
To zrób sam........
#37 OFFLINE
Napisany 19 maja 2008 - 15:12
Zawor rozprezny padniety, zatkany.
Szczescie w tym wszystkim takie ze firma ktora jest na rynku klimatyzacji od niecalych trzech miesiecy, zaproponowała naprawe -do skutku - bez praktycznie wielkich dodatkowych opłat(zaplacilem dodatkowo tylko za olej i brakujący czynnki - 50 zl przy trzech odessaniach i nabiciach czynnika).
Kosztowalo mnie to wszystko 100 zl brutto za full serwis klimy z nabiciem sprawdzeniem czyszczeniem i wiadomo odessaniem starego oleju itd.
Jest to cena usługi w tym punkcie.
Dodam ze przedtem dwa razy nabijalem w innym punkcie i nie dał rady naprawic mimo ze juz kilka lat w tym robi.
To była jego nauka własna bo tez nie wiedział co jest nie tak - po załączeniu klimy wskazania były prawidłowe a klima (rurki) sie grzały.
Teraz to jest proste , oczywiste i tylko troche malo przyjemne podczas demontazu.
Malo ze miejsca niewiele to jeszcze w nogach kierowcy, to jedna ze srob mocujących zawor odmowiła współpracy i skonczyło sie na przyspawaniu nakretki.
Mogłem zawsze nie spawac w kabinie na welurach lecz zdemontowac konsole tunel srodkowy nagrzewnice i wtedy zdemontowac parownik i tez pospawac zeby ją ruszyc.
Prosciej i szybciej było w kabinie. :smile:
Od dzis klima w paluszku - jest to ciekawy temat - zaraz jade odwdzieczyc sie kolesiowi z punktu i bedziemy walczyc z 206 z klimą co sie nie załącza.
Link do strony z klimą www.mularczykauto.pl
Moje gg 7755557 - sprawdzenie obwodow elektrycznych ,wykrycie i naprawa błedow klimatyzacji i nie tylko.
Pomoge w miare mozliwosci tu na forum w razie problemow.
To zrób sam........
#38 OFFLINE
#39 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 05:20
te 300pln to jest cena za :
-sprężarke
-chłodnice
-przewody
i jakieś pierdółki
tylko ze nie wiem jak stoję z instalacjom czy też sobie nie pożyczył tamten macher
#40 OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 06:23
Jesli chodzi o instalacje elektryczną to pikus.
Jesli jest to przerobka z anglika to jestem ciekaw jaka jest roznica pomiedzy wejsciami klimy(w grodziowce) - oby jak najmniejsza.
gdybym mogł w czyms pomoc to zapraszam,
fotki mojej klimy w komorze silnika itd
To zrób sam........