Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Płukanie Silnika przed wymianą oleju-co o tym sądzicie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2010 - 08:18

zobaczcie jak to wygladalo.

hehe i jezdzilo.


:o wygląda na to że taniej szybciej i bezstresowo bardziej opłacalna by była wymiana silnika na inny bo bez rozbierania się nie obędzie by tą smołę wyczyścić.:pokoj:

#62 OFFLINE   Patersoon

Patersoon
  • 30 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Czarna Tarnowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2010 - 08:26

Tak jak pisze Piasek80 lepiej bedzię ściągnąć głowice i umyć karcherem, przy płukance zatka jakiś kanał to coś się zatrze i będzie nie zły problem

#63 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2010 - 09:38

no wlasnie tez sie zastanawiam nad karcherem.
teraz glowica juz nie wyglada tak jak na zdjeciach.
wyciagnalem ten syf odkurzaczem.
dziwne tylko ze dol jest czysty, a przynajmniej czyste sa popychacze, brudne sa tylko powyzej lini glowicy. juz w samej glowicy sa czyste.
sie zobaczy co z tego wyjdzie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#64 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2010 - 23:33

miesiac juz prawie minal. i ciut ponad 1000 km.

silnik caly. dziala dobrze. nie leci.

co zrobilem.
kupilem jakis tam srodek do plukania silnika z K2.
wlalem do silnika i zrobilem dokladnie wbrew instrukcji.
bylo tam napisane zeby wlac ten srodek do rozgrzanego silnika, odpalic i zostawic na wolnych obrotach prze 5 minut.
potem zlac stary olej i zalac nowy. czyli standartowo.

ja natomiast rozgrzalem silnik, wlalem ten srodek i zrobilem jakies 15 km dajac ostro w palnik. potem zostawilem jeszcze na 15 minut na wolnych obrotach.

zlalem stary olej, przekrecilem troche silnikiem, za pomoca rozrusznika (odpiete kable WN), wymienilem filtr, i zalalem nowy swiezy Lotos mineralny

jak narazie jak juz wczesniej pisalem wszystko jest ok.
olej w silniku wyglada jakby dopiero co z banki zostal nalany, glowica czysciutka, bez syfu

tylko nie pisac mi tu ze takim dzialaniem moglem zniszczyc silnik, bo wiem ze moglem, ale i tak juz bylem przygotowany na zakup nowego.

poczekam jeszcze ze 2kkm i zmienie olej na jakiegos 10W40, poprzedzaja wymiane plukaniem.

jak do tej pory po 1000 km stan oleju nie ulegl zmniejszeniu, kopcenia tez nie zauwazylem.

rozmawialem tez z poprzednim wlascicielem twingo.
twierdzi ze do kazdego auta po zmianie oleju wlewa do nowego motodoktora, bo tak mu mechanik polecil, ze bedzie lepsze smarowanie.
na podworku mial xare piccaso i clio dosyc mlode, jezeli tam tez robi taki numer to tylko pogratulowac debilizmu.

takze wydaje sie ze mi sie udalo
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#65 OFFLINE   Piasek80

Piasek80
  • 14 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 22 września 2010 - 07:16

Ja bym nie przesadzał tyle z tymi płukankami... Bo to po prostu kosztuje... Przegnać regularnie silnik gdzieś w trasie i olej zrobi resztę...

#66 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 08:47

twierdzi ze do kazdego auta po zmianie oleju wlewa do nowego motodoktora

wczoraj na SB chlopaczek pyta sie co wlac do V6 wiec odpisalismy mu co jest w tej chwili a on na to SELEKTOL 20W40 :lol:, a to twingo wypłucz i zalej półsentezą jak mu nic niema to nic niebedzie, ale to co pokazałeś to jest nic niemam foto ale kto zna temat bedzie wiedział o co chodzi w silnikach mietka CDI jak poleci uszczelnienie wtrysku to spaliny dostają się pod dekiel i robi się takie bagno że trzeba wtryskiwacze wycinać bo tak są zapieczone

#67 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 marca 2011 - 18:00

Troche odgrzeje ale mam pytanko jak już jesteśmy przy płukaniu silnika to czy widoczny na zdjęciu smok posiada normalny taki nalot czy jest to wynik np.przegrzania oleju,w dotyku nie jest to smoła tylko taki raczej suchy nalot który schodzi bez problemu przez potarcie palcem.



Dodany obrazek

#68 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 28 marca 2011 - 18:35

zobaczcie jak to wygladalo.

hehe i jezdzilo.
Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć)

o ja piernicze. ale sajgon. wiem że to stary post ale szok. ja też tak miałem w moim silniku. kiedy omegę kupiłem to korba na drugi dzionek wyszła bokiem. ale kiedy odkręciłem miskę olejowa po wyjęciu silnika to takie coś mi wypadło.
w masterku będę płukankę robił jak już turbina będzie naprawiona. ale zlany mam już olej, wleje nowego, zapodam płukanki a potem znowu olej nowy sie wleje. syf jak nie wiem co pewnie będzie w tym silniku. nie chcę niczego zrywać i sprawdzać bo uszczelki sa ok i nic sie silnik nie poci wiec nie chce sobie kosztów robić, mam nadzieje że płukanka pomoże. w każdym razie znajomy w oplu movano robił płukanke. i tak jak olej sie wymienia to po sprawdzeniu poziomu to na bagnecie pojawia sie czarny olej, natomist u niego w takim kolorze jak z bańki, czyściutenki jak nie wiem co i to po 2 dniach pracy silnika w trasie. nie mogłem w to uwierzyć aż do czasu kiedy sam zobaczyłem na oczy. pierwszy raz w życiu widziałem tak czysty olej na bagnecie.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#69 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 marca 2011 - 18:45

u mnie od tego czasu silniczek pracuje bardzo dobrze,
w srodku sie zrobil czysciutki,

teraz smiga na mineralu, bo i tak nie jest to auto, ktore jest nie wiadomo ile warte.

jedna plukanka wystarczyla i silnik wyglada normalnie ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#70 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 28 marca 2011 - 19:00

u mnie od tego czasu silniczek pracuje bardzo dobrze,
w srodku sie zrobil czysciutki,

teraz smiga na mineralu, bo i tak nie jest to auto, ktore jest nie wiadomo ile warte.

jedna plukanka wystarczyla i silnik wyglada normalnie ;)


dobrze że zrobiles plukanke, ale zalewanie go pozniej znow mineralem jest bez sensu, ekonomicznie tez, bo banka oleju 5 litow polsyntetyka GM 10W40 kosztuje tyle samo albo i mniej jak olej mineralny, wiec nie wiem po zalewac silnik olejem o gorszych parametrach...

http://moto.allegro....&string=olej gm

#71 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 marca 2011 - 20:28

dobrze że zrobiles plukanke, ale zalewanie go pozniej znow mineralem jest bez sensu, ekonomicznie tez, bo banka oleju 5 litow polsyntetyka GM 10W40 kosztuje tyle samo albo i mniej jak olej mineralny, wiec nie wiem po zalewac silnik olejem o gorszych parametrach...

http://moto.allegro....&string=olej gm


ale to jest twingo `95 kupione za 2 tys zl., ktore zostalo kupione po to by zona sie nauczyla ponownie jezdzic (bo praktycznie nie jezdzila autem)

takze po co mam cokolwiek wiecej wydawac, skoro auto i tak na zlom pojedzie w tym roku ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#72 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 28 marca 2011 - 20:33

na zlom pojedzie w tym roku

to zamiast na złom to ja bym go tak przygarną żeby też żonka sie podszkoliła. ale to zamiast na złom a nie na sprzedaż hehehe.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#73 OFFLINE   delta

delta
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-04-2011

Napisany 09 kwietnia 2011 - 17:37

LIQUI MOLY "Engine Flush", cena około 35 złotych za opakowanie 500 ml.


300 ml wystarczy na 5 litrów oleju

tu jest po 18 zł - najtaniej w sieci.

"Sposób użycia:Preparat dodać przed wymianą oleju, uruchomić silnii i pozwolić mu pracować przez 10 minut na biegu jałowym. Wyłączyć silnik, wymienić olej oraz filtr."

Ja też tego używam co jakiś czas. Silniczek chodzi jak zegarek marki OMEGA :)

#74 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 10 kwietnia 2011 - 10:11

Ja również zastosowałem ostatnio płukankę do silnika. Nie zauważyłem żadnych objawów, ani na plus, ani na minus ... auto jak jeździło tak jeździ, ale fakt, swoje zadanie chyba spełniło, bo to co wyleciało to już nie był zużyty olej tylko jakieś mazidło strasznie zasyfione, czarne i w ogóle takie jakieś .. brudne.

#75 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 25 lutego 2012 - 13:50

ja zawsze jak kupuję i samochód powracam do zalecanego oleju - wczesniej leje płukankę Ams-Oil - piękny syf po tym spływa z miski ;)

#76 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 02 lipca 2014 - 20:37

Przyszedł czas na odkopywanie forum. :)

Ktoś może używał?? http://millersoils-l...w/engine-flush/