Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Płukanie Silnika przed wymianą oleju-co o tym sądzicie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 23 kwietnia 2008 - 21:31

Nie pamięta sie zazwyczaj o płukaniu,i przyzam się ze ja też-nie za często stosuje płukacz,ale ale ale- własnie przepłukałem dobrze silnik- i wyszło to w 100 % na dobre,motor dostał powera- i jest to odczuwalne,zdecydowanie szybciej sie zbiera-i z pewnościa wpłynie to na ekonomie całego silnika.Pytanie jest czy warto przed każdą wyminą płukać? -producent preparatu niby zaleca ,ale kazdy z nas ma z pewnoscią swoje zdanie.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2008 - 21:48

Pytanie jest czy warto przed każdą wyminą płukać? -producent preparatu niby zaleca ,ale kazdy z nas ma z pewnoscią swoje zdanie.

jak chcesz ale sprawdzaj częściej niż zwykle czy nie masz przecieków bo nagary uszczelniają silnik

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2008 - 22:02

Nie pamięta sie zazwyczaj o płukaniu,i przyzam się ze ja też-nie za często stosuje płukacz,ale ale ale- własnie przepłukałem dobrze silnik- i wyszło to w 100 %

Chcialem kiedys przeplukac silnik i mechank mi to odradzil. W przypadku silnika z wiekszym przebiegiem raczej niewskazane.

i wyszło to w 100 % na dobre,motor dostał powera- i jest to odczuwalne,zdecydowanie szybciej sie zbiera-i z pewnościa wpłynie to na ekonomie całego silnika


Co moze miec plukanie silnika do jego mocy i ekonomi, przeciez cisnienie nie wzrosnie po plukaniu :!:

Pytanie jest czy warto przed każdą wyminą płukać? -producent preparatu niby zaleca ,ale kazdy z nas ma z pewnoscią swoje zdanie.


Moim zdaniem jest to zbedne wyrzucanie kasy.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 10:13

Jaki ma wplyw plukanie na moc?
Zrobie zdjecia i pokaze jak nagar uszczelnia pierscienie tlokowe, ile tego jest pod spodem i jak plukanie moze to wyczyscic... Jezeli magistrala olejowa nie jest zapchana to plukanie nic nie da oprocz tego, ze caly syf z dolu miski pojdzie w obieg a nagar uszczelniajacy niektore elementy moze sie wyplukac.
Jezeli nie chcesz miec problemow, to kup tani olej 15W, wlej, przejedz z 20 km, zlej i zalej porzadnym. Jesli juz mocno chesz pomoc to zdejmij mala miske i wyczysc wszystko od spodu. Zwroc uwage, ze korek spustowy jest z boku a nie na dole miski i nie wszystko splywa. Na dnie miski jest zawsze mnostwo mazi. Jak nie zapomne to i temu zrobie kilka fotek.
Ja sie tylko zastanawiam czy popychacze hydrauliczne w X2XXE mozna otworzyc pukajac o stol jak niektore, bo w nich gromadzi sie syf i czesto dlatego stukaja. Zastanawiam sie czy tez trzeba je wygotowac w oleju po wszystkim.

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:09

Jaki ma wplyw plukanie na moc?
Zrobie zdjecia i pokaze jak nagar uszczelnia pierscienie tlokowe, ile tego jest pod spodem i jak plukanie moze to wyczyscic...

Moze masz racje, ale nie wierze w jakies odczuwalne przyrosty mocy.

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:46

lendio, pewnie sie zle wyrazilem. Mysle o tym, ze ze wyplukujac nagar spod pierscieni tlokowych (szczegolnie jest olej nie byl zbyt czesto wymieniany i nagar tam narosl wypychajac pierscienie) mozna sobie rozszczelnic silnik.
Wprawdzie o ile wiem, Oplowskie silniki nie maja natrysku na spod denka wiec trzebaby dlugo plukac, zeby rozszczelnic, ale samo plukanie nie pomoze ani na moc, ani na ekonomike.
Ja robilem to u siebie w uszkodzonym silniku. teraz go rozebralem i widze ze nie bylo zadnego wplywu - syf jak byl pozalegany tak jest, mul dalej plywa na dnie miski a pierscienie dalej sa zapieczone.
W sprawnym silniku juz bym jednak tego nie powtorzyl

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:49

Wprawdzie o ile wiem, Oplowskie silniki nie maja natrysku na spod denka wiec trzebaby dlugo plukac, zeby rozszczelnic, ale samo plukanie nie pomoze ani na moc, ani na ekonomike.

Czyli myslimy tak samo, tylko niezrozumieilsmy sie.

#8 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 25 kwietnia 2008 - 12:13

Każdy z nas tutaj ma swoją racje,i wszytko co jest napisane przez was -jest bardzo prawdziwe i mądre,każdy ma jakieś doświadczenie i swoje zdanie.Ja nigdy tutaj głupot nie pisze-jak mówie ze jest lepiej to jest lepiej,jezeli napisałem ze lepiej sie zbiera -to tak jest!.Temat jest o płukaniu silnika,każdy ma prawo powiedzieć coś od siebie i wyrazić swoje zdanie.Ale nie każdy przypadek musi być taki sam-dobrze o tym wiecie.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 13:24

Dany - Nie nie chodzi o uznanie kto ma racje i nikt nie napisal, ze podajesz glupoty. Jesli chcesz to pokaze Ci zdjecia jak wyglada nagar pod pierscieniami i sam odpowiesz sobie na pytanie co sie stanie jak on zniknie. Tez kiedys uwazalem, ze dobrze jest plukac silnik. Zmienilem jednak zdanie...
Sama zmiana oleju daje roznice, ktora wiele osob odczuwa (np ja wiem kiedy u mnie olej nadaje sie do wymiany i jest to wczesniej niz 10.000km). W samym silniku osady gromadza sie na dnie miski i na poziomych powierzchniach. Taki preparat moze to rozpuscic i ulatwic wyplukanie, ale jak juz napisalem u mnie tego nie zrobil.
Chodzi mi jedynie o to, ze plukanie moze byc niebezpieczne dla silnika i nalezy je przeprowadzac z rozwaga.

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 13:59

Trzeba by zrobic pomiar na hamowni przed plukaniemi po i wtedy wszystko bedzie jasne.

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2009 - 15:07

nigdy się z tym nie spotkałem... bede teraz zmianiał olej z mineralnego na półsyntetyk... i przydałoby się wypłukać silnik...
jakich preparatów używacie do płukania silnika? i jak wygląda ta operacja?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:35

Kolega Dany ma w awatarze napisane że ma silnik po tuningu, wypłukał silnik specyfikiem :D:D:D. Sorry nie mogłem sie powstrzyamać. Takie bzdury ludzie wypisują i to Klubowicz.

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 grudnia 2009 - 23:56

Panowie-
czy macie jakieś konkretne testy np takie jak ceramizer.
Zdjęcia linki też by się przydały chętnie ludzie się z tym zapoznają.

Moim zdaniem jak lejesz dobry olej to płukanka nie jest potrzebna co nie znaczy że nic nie daje dla użytkownika samochodu.:D
A jeżeli już płukać, to dół "manualnie" wymyć, szczególnie w starym aucie i dopiero płukać.
Tak samo z tym magicznym uszczelnianiem przez nagar itp... - trzeba wymienić uszczelki/simmeringi jak zawał tak zwał i dobry olej zalać. Odczucia pozytywne będą 200% większe.
Pozdrawiam.

#14 OFFLINE   dzidek gb

dzidek gb
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: Southampton UK

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:48

A ja zawsze przed zmianą oleju robię płukanie silnika...i czy to w X20XEV czy teraz w X25XE i jakoś nigdy nic niekorzystnego się nie działo.
Silnik X20XEV miał przejechane 23000km i był zalewamy pół syntetykiem...między wymianami co ok.10000km zżerał do trzech setek oleju olej MIllers Oil i płukanka też tej firmy.
Silnik X25XE na razie ma przejechane 140000km jest zalewany trzyesterowym olejem syntetycznym Millers Oil CFS 5w/40 środek do płukania tej samej firmy.
Zużycie oleju między wymianami do 100ml...lub wcale.
Widzę różnicę w kolorze zlewanego oleju...
Co do wrażeń...silnik chodzi jak na nowym oleju.
A skoro takie płukanki robią w REGAL Motorsport w VXR przy wymianie to chyba nie jest to niewskazane.
Zresztą każdy robi jak uważa...

#15 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 17 grudnia 2009 - 21:12

Heh..Miałem wlany mienerał od bodajrze 100 tys km.Miałem przejechane 250 tys...Zbliżała się wymiana oleju.Więc kupiłem płyn do płukania silnika.Najpierw zlałem cały olej przez pończończochę (sporo syfu),wlałem z powrotem i zrobiłem kolejne 50 km i wlałem środek do pukania silnika.Znowu 50 km i zlałem cały olej....Wlałem półsyntetyk.Silnika czuje że dopiero teraz zaczyna żyć..Przyrost mocy jest odczuwalny,lepiej się wkręca...Dobrze ze nie posłuchałem mechaników...Wlejesz uwalisz silnik ..Zrobiłem już na tym oleju 40 tys km...I silnik chodzi jak żyleta...

#16 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 18:32

Płukałem preparatem Liquid Molly przy przebiegu ok.190tyś ale następnym razem zaleje coś tańszego. Ktoś wcześniej napisał że mu nagar uszczelnia pierścienie tłokowe :panna: Jeśli tak jest to nie nazywa się to "uszczelnianiem" tylko zapieczonymi pierścieniami. W cylindrze i tłoku uszczelnia pierścień i film olejowy a nie żaden nagar czy inny syf.

#17 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 23 grudnia 2009 - 09:55

Heh..Miałem wlany mienerał od bodajrze 100 tys km.Miałem przejechane 250 tys...Zbliżała się wymiana oleju.Więc kupiłem płyn do płukania silnika.Najpierw zlałem cały olej przez pończończochę (sporo syfu),wlałem z powrotem i zrobiłem kolejne 50 km i wlałem środek do pukania silnika.Znowu 50 km i zlałem cały olej....Wlałem półsyntetyk.Silnika czuje że dopiero teraz zaczyna żyć..Przyrost mocy jest odczuwalny,lepiej się wkręca...Dobrze ze nie posłuchałem mechaników...Wlejesz uwalisz silnik ..Zrobiłem już na tym oleju 40 tys km...I silnik chodzi jak żyleta...


no a ja sie zastanawiam bo po zmianie oleju na polsyntetyk moj motor padł a podejrzewam ze poprzedni wlasciciel wlal minerał i tez slyszalem teorie o rozszczelnieniu silnika, moim zdaniem płukanka dobrze zrobi jak silnik po remoncie i szczelny, jak trzymaja go tylko nagary, a moze to tylko przypadek..

#18 OFFLINE   neomanifesto

neomanifesto
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 20 stycznia 2010 - 05:10

Buuuuaaaaahhhhhhhhaaaaaa:duze_hihi: Nigdy nie płucz silnika,bo go możesz rozszczelnić :).Wypłuczesz nagar,który uszczelnia w miarę użytkowania silnik.Każdy dobry mechanik ci to powie :)

#19 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 08:03

Wypłuczesz nagar,który uszczelnia w miarę użytkowania silnik.Każdy dobry mechanik ci to powie :)

:pokoj:
Dobrzy mechanicy,których znam mówią, że to uszczelki zapewniają szczelność silnika. No, ale technologia idzie do przodu to może sie nie znają :D.

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2010 - 12:10

Każdy dobry mechanik ci to powie


to ja radze takich dobrych mechanikow omijac szerokiem lukiem - pewnie to ci sami co leja mineralny bo ten uszczelnia silnik, maaaasakra