Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

urwana szpilka 20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 14 kwietnia 2008 - 13:25

Witam wszystkich. ..................................niestety i mnie to dopadło - kolektor wydechowy się skończył (znaczy pękł). Problem 1 urwana szpilka (pierwsza z góry od strony chłodnicy), problem 2 jaki kupić kolektor? czy ten będzie ok http://www.allegro.p...a_vectra_b.html
Mechanior twierdzi iż żeby wykręcić tę szpilkę musi ściągać głowicę. Czy musi ją ściągać czy chce mnie naciągnąć.
Help mee!!!!!!!!!!!!
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2008 - 13:39

Mechanior twierdzi iż żeby wykręcić tę szpilkę musi ściągać głowicę. Czy musi ją ściągać czy chce mnie naciągnąć.

nie musi - poczytaj forum bo duzo jest o tym napisane - ja miałem 3 urwane i wszystkie sa ok


co do kolektora to możesz spróbowac - wygląda to na wersje robiona w Turcji ...

#3 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 14 kwietnia 2008 - 22:27

U mnie wiercił bez ściągania głowicy. Tez miałem urwaną pierwszą od chłodnicy. Chyba skrzynkę z kompem odchylił na bok żeby było łatwiej podejść. Przy okazji wymienił wszytkie szpilki i nakrętki na nowe. Kolektor tez był pęknięty ale dało sie pospawać i tak już ponad 40 tyś już przejechałem bez awaryjnie.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2008 - 17:01

Tego jest mnostwo. Wystarczy poszukac. Twin-Tec robi dobre kolektory. Ten bedzie pasowal.
Mechanicy robia albo sposobem jak podano wyzej (najlepiej mala wiertarka katowa) lub naspawuja nakretke na urwana szpilke. Zdjecie glowicy oznacza wieksze koszty i mniej zabawy dla mechanika.
Poszukaj takiego ktory nie bedzie mial z tym problemu.
Przy wymianie kolektora ZAWSZE wymienia sie szpilki, nakretki i uszczelke! To za maly koszt zeby ryzykowac. Polecam kupic wszystko oryginalne. Uszczelka z kilku warstwa blaszek jest zaprojektowana aby zapobiegac pozniejszemu pekaniu kolektora.

#5 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 15 kwietnia 2008 - 18:35

Witam! Właśnie wczoraj odebrałem Omcie od mechanika po wymianie kolektora.Miałem peknięte dwie szpilki pierwsze górna i dolna od strony chłodnicy,mech.mówił też coś o siciąganiu głowicy ale do mnie nie docierało! :evil: Mówiłem mu wszelkimi sposobami i dał rade,rozwiercał małą wiertarką kątową,wbił delikatnie klucz gwiazdke i odkręcił(odkręcenie urwanej szpilki poszło nadzwyczaj gładko i sprawnie bez użycia dużych sił) W ten sposób odkręcił górną,z dolną poszło znacznie gożej gdyż jest ograniczone dojście przez termostat(trzeba go odkręcić)Z tego co piszecie koledzy widze że na pierwsze szpilki działają największe siły i one właśnie się urywają.Ja kupiłem używke od borówki wcześniej za 200 zł ale teraz widze że pojawiły się te kolektory od JA-MAR-ów za 429 zł.Wcześniej były za 520 zł,więc myśle że tyle warto dać.Ja niestety musiałem wykorzystać to co kupiłem(zobaczymy jak długo)Cały koszt u mechanika to 200 zł robocizna i 50 zł części. :roll: Teraz jest oki już mi nic nie cyka :smile:

#6 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 16 kwietnia 2008 - 01:14

Uszczelka z kilku warstwa blaszek jest zaprojektowana aby zapobiegac pozniejszemu pekaniu kolektora.


Słuszna uwaga. Też taką montowałem

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2008 - 07:16

Cały koszt u mechanika to 200 zł robocizna

to Cię nieźle skasował, ja za to samo - urwali 3 szpilki zapłaciłem 105 zł(60 zł robocizna + nowe szpilki i uszczelki 55 zł) :razz: w dużym serwisie nie u pana Kazia

#8 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 16 kwietnia 2008 - 07:36

to Cię nieźle skasował, ja za to samo - urwali 3 szpilki zapłaciłem 105 zł


60 zł za dwa dni roboty,to nieźle?Ja bym za 60zł,biorąc pod uwage robote i ryzyko urwania się szpilek nie podnosił maski silnika :smile: Gachu napisz w którym roku to było i ile czasu zajęła robota.Pytałem w kilku warsztatach i cena za wymiane nie spadła poniżej 120 zł(robota).Moja Omcia stała 2 dni na kanale.
Może inni wyrażą opinie o cenie naprawy,jestem ciekaw ?

#9 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2008 - 07:42

60 zł za dwa dni roboty,to nieźle?

że jak 2 dni :shock: :smiech:

mi zrobili 3 godziny - i jeszcze 2 kawy zrobili bo mi w gardle zaschło jak sie przyglądałem


we wrześniu zeszłego roku w MDM Auto Strefa w Rzeszowie jest w polecanych warsztatach namiar na nich :razz:

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2008 - 10:43

Pewnie wszystko zalezy od sprzetu jaki firma posiada. Jesli maja mala spawarke lub odpowiednia wiertakre to jak Gachu pisze 2-3h pracy z kawa w reku. Niektore zaklady nadal uznaja, ze mlotek i pare kluczy starczy i potem mowia ludziom, ze cos jest niemozliwe, trudne, problematyczne i zajmuje mnostwo czasu.
Dlatego to co dla jednych jest przeszkoda i maja tepo ustalony tryb dzialania (zdejmowanie glowicy), dla innych jest codziennoscia i nie wywoluje mdlosci.
Powiem troche moze filozoficznie, ale mechanik to musi tez byc troche ekonomista. Za caly dzien roboty i meczenia sie wziac 200zl (klient zdenerwowany ze czeka i tyle placi) a za 2-3h wziac 60zl (klient zadowolony, bo odbiera szybko auto). Co jest bardziej oplacalne?

#11 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 17 kwietnia 2008 - 08:18

Koledzy, jeszcze jedna prośba...........
Który byście mi polecili?
http://www.allegro.p...ra_b_nowy_.html
albo
http://www.allegro.p...a_vectra_b.html
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2008 - 08:23

Koledzy, jeszcze jedna prośba...........
Który byście mi polecili?
http://www.allegro.p...ra_b_nowy_.html
albo
http://www.allegro.p...a_vectra_b.html


obojętne oba kolektory w tej półce cenowej produkuje ta sama firma i cena zalezy tylko od sprzedawcy

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2008 - 08:45

Twin Tec jednak jako jedyny jest znakowany i wielu ludzi je stosuje i nie narzeka. Jest jednak jak napisal Gachu - to czy peknie to tez duza loteria i nawet GM peka.

#14 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 19 kwietnia 2008 - 08:42

Kolego boryna, ja bym kupił ten kolektor za 429zł.Jeszcze niedawno kosztował 529 gdzyż dzwoniłem do Ja-marów i pytałem,kupiłem używke,jednak w tej cenie wolał bym kupić nowy.Pozdrawiam!

#15 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 19 kwietnia 2008 - 10:33

dzięki wszystkim, kupiłem u Ja-marów. Dorzucili za 5 dych obie uszczelki, szpilki i nakrętki.
Jaki będzie efekt naprawy- zobaczymy w środę:)
Pozdrawiam wszystkich:) :lol: :cool:
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#16 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 30 kwietnia 2008 - 14:32

No i ................. d*pa. Głowica ściągnięta, 4 szpilki pourywane. Głowicę zawoziłem do firmy mechanicznej, bo okazało się że jakiś baran jedną szpilke wkręcił pod kątem- i dlatego pękła. Powykręcali, przegwintowali na 10, doszła wymiana uszczelniaczy zaworów, uszczelka pod głowicę, uszczelka pod klawiaturę, uszczelka pod kolektor ssący ...........................koszt (nielicząc kolektora wydechowego) 670 PLN. zaje....!!!!!!!
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2008 - 14:49

Jezeli poszly az 4 to albo ktos wczesniej mieszal, albo sposob odkrecania pozostawia wiele do zyczenia. Jak piszesz byla pod katem. Zadziwiajace...mialem to samo. Robione w "porzadnym zakladzie". Dlatego teraz robie sam jak tylko moge, bo wiem, ze dla siebie, a kase za robicizne (ktora zrobie czesto lepiej) moge wpakowac w lepsze czesci. :)
Mysle, ze jak CI juz zrobili to porzadnie to bedziesz jezdzil. Sruba 10 nie peknie :)