Garść pytań o 3.0 V6 z 1995 roku
#1 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 17:58
To mój pierwszy post tutaj, dlatego tytułem wstępu: Kuba vel yahoo, Poznań. Lat 27, od kilkunastu lat czynny motocyklista. Z czworołapych rozbijałem się kaszlakami, rekordem, ścierrą, escortem, mustangami, kadettami, a ostatnio fiestą. Dobór zazwyczaj był przypadkowy, i losowy, stąd spory rozrzut ;)
Od niejakiego czasu rozglądam się za drugim autem. Ma mieć klimatyzację, ABS, i być dużym, niemieckim kombi. No i najlepiej tylny napęd, chociaż to nie jest mus. Pod uwagę brałem różne bmw (3 i 5), mondeo, passata (zwłaszcza 1.9TDI), i chyba jeszcze coś, ale najbardziej pasuje mi Oma, zawsze mi się podobała, i jak do niej wsiadam - to czuję się jakbym jeździł nią od zawsze. Mam na oku trzylitrową sztukę z 1995, na manualnej skrzyni. Nie znam się na wersjach wyposażenia, ta w każdym razie z extrasów ma klimę (również w schowku;), kontrolę trakcji, wszystko sterowane elektrycznie, nie ma chyba tylko skórzanej tapicerki i szyberdachu. Benzyna, bez gazu, 220 kkm, od kilku lat w jednych, znanych, spokojnych rękach (sąsiad), zarejestrowana w kraju, dbana i serwisowana (rozrząd co 60kkm itd), no i (tak myślę) dobra cena - bo cena wywoławcza wynosi jak dla mnie 8kzł (dużo to? mało?). No i w związku z powyższym mam kilka pytań.
Czy 8kzł za auto j/w to cena atrakcyjna?
Na co zwracać uwagę oglądając Omę z takim silnikiem (korozję pomijamy)?
Czy prawdą jest, że tym autem, z manualną skrzynią - trudno zimą ruszyć z miejsca, bo nadmiar momentu powoduje natychmiastowe zrywanie przyczepności, a jazda w ciężkich zimowych warunkach przypomina ruletkę? Jeździłem ongi mustangiem 5.0, i jakkolwiek wymagało baaardzo czułej nogi - tak nie było jakoś szczególnie trudne do ogarnięcia, nawet w świeżym śniegu na Puszczykowskich podjazdach. Czy przy ruszaniu zimą - kontrola trakcji nic nie daje?
Czy każda Oma B 3.0 - to MV6, czy też jest to określenie jakiejś specjalnej wersji?
Klimatyzacja - czy w tym roczniku występują auta z klimą automatyczną/dwustrefową, a jeżeli tak - to jak je rozpoznać/rozróżnić?
Gaz - czy znacie w POZ miejsca, gdzie można by to dobrze (niekoniecznie tanio) przerobić na zasilanie LPG (instalacja sekwencyjna) ? Fiestę gazowałem w www.autogaz-serwis.pl, ale jak ostatnio rozmawiałem, to oni się wyraźnie tej Omegi boją, wprost odradzają, twierdząc że "się psuje", na moje pytanie co się psuje odpowiedzieli "wszystko". Zabobony jakieś. Stąd następne pytanie:
Jak jest z trwałością i awaryjnością tego silnika? Wiem jak to auto było jeżdżone, wiem kto i jak serwisował i dbał - ale naczytałem i nasłuchałem się tylu mitów o tym, że nic nie robi, tylko się psuje - że jestem pełen obaw.
Uff, no chyba wszystko. Przepraszam za słowotok. Raz jeszcze witam wszystkich - miło mi bardzo dołączyć do zaszczytnego grona, choć na razie tylko jako potencjalny posiadacz :)
--
pzdr
yahoo
#2 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 18:10
takCzy 8kzł za auto j/w to cena atrakcyjna?
czy nie ma wycieków bo to częste,pozatym silniki kręcą bez problemu 500 tyśNa co zwracać uwagę oglądając Omę z takim silnikiem (korozję pomijamy)?
bzdura,TC czuwaCzy prawdą jest, że tym autem, z manualną skrzynią - trudno zimą ruszyć z miejsca, bo nadmiar momentu powoduje natychmiastowe zrywanie przyczepności, a jazda w ciężkich zimowych warunkach przypomina ruletkę
mv6 to opcja wyposażeniaCzy każda Oma B 3.0 - to MV6, czy też jest to określenie jakiejś
specjalnej wersji?
Klimatyzacja - czy w tym roczniku występują auta z klimą automatyczną/dwustrefową, a jeżeli tak - to jak je rozpoznać/rozróżnić?
jeżeli jest dwustrefowa to masz 2 osobne pokrętła przy manualu i 2 panele z przyciskami przy klimatroniku
a pokaż mi silnik który jest całkowicie bezawaryjny...jeżeli nie jest kombinowany i ma zmieniane wszystko na czas to nie powinno być problemówJak jest z trwałością i awaryjnością tego silnika? Wiem jak to auto było jeżdżone, wiem kto i jak serwisował i dbał - ale naczytałem i nasłuchałem się tylu mitów o tym, że nic nie robi, tylko się psuje - że jestem pełen obaw.
#3 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 18:17
po pierwsze:
jezeli znasz auto i wlasciciela to jzu polowa sukcesu :mrgreen:
silnik 3.0 w polaczeniu z manualem to chyba najlepsz epolaczenie, i wcale nie jest az tak latwo zerwac przyczepnosc, w zimie moze sie przydac kontrola trakcji :sad: .
przebieg nieduzy jak na ten rocznik, cena moim zdaniem atrakcyjna
jezeli gaz to tylko sekwencja, w poznaniu chyba Cita zakladal i jest zadowolony, przynajmniej nic nie pisze ze nie jest, w razie czego zapraszam do Legnicy, moge ci kogos polecic :grin:
oprocz korozji w sumie to auto nei ma jakis wad, po proostu rzeczy eksploatacyjne tylko
klima dwustrefowa charakteryzuje sie dwom apokretlami do regulacji temperatury, jezeli klimatronik to na pewno dwustrefowa, jezeli inna to nie wiem
dobrze zalozony gaz nic nie psuje, jezdzi sie rewelacyjnie i tanio
silnik: v6 bardzo trwaly, dopoki si epasek nie zerwie, poza tym przed kupnem sprawdz czy na zimno puszcza chmurke po przyazowaniu jezelinei to jest git, jezeli popychacze nie stukaja na zimnym to jeszcze lepiej
UFFFFFFFFFF to moja najdluzsza odpowied zna forum, id eoodpoczac :drink:
#4 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 18:35
...
Już Ci koledzy troche podpowiedzili .. ale jak chcesz to oblukaj moją MV6 z 95 roku
A jak bedziesz chcial pogadac nie uzywając paluchów daj znac, mozemy sie spiknąć. Jestem z Poznania.
Moge też polecić gazera. Moja instalka wyglada TAK
Jest to BRC Sequent 56 kosztowała 4500 i nie mam najmniejszych z nią problemów.
#5 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 18:48
#6 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 19:13
Cita wstertnie wyglada ta instalacja twoja, elektryka na wierzchu, wtryskiwacze na ssaacym i te dwa przewpdy doprowadzajace, po prostu dramat :twisted:
#7 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 19:29
przepraszam za OT ale:
Cita wstertnie wyglada ta instalacja twoja, elektryka na wierzchu, wtryskiwacze na ssaacym i te dwa przewpdy doprowadzajace, po prostu dramat :twisted:
na moją prośbe miał to tak zostawić, bo nie mialem sensownego pomyslu, gdzie i jak to chce mieć upchane. Mialem sie tym zająć ale jakos nie mialem kiedy. Narazie sie zastanawiam nad wygłuszeniem trysków, bo mnie wku..wia ten 'halas'
ps. dobrze, ze nie widzisz nieskonczonego bagażnika.
Narazie ważne, ze chodzi jak ta lala
Koniec OTowania. O mojej instalce pisalismy w któryms z wątków o LPG
#8 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 19:33
#9 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 20:22
mv6 to opcja wyposażenia
Możesz coś więcej? Jak odróżnić zwykłą, "cywilną" 3.0 - od wersji MV6? Czym toto się różni?
jeżeli jest dwustrefowa to masz 2 osobne pokrętła przy manualu i 2 panele z przyciskami przy klimatroniku
Znaczy się chyba jest tam po prostu zwykła manualna, bo OIDP panel wygląda zupełnie jak w MV6 City (sorry, jeżeli przekręciłem, ale nie wiem jak odmienia się ksywka;). Szkoda, klimatronik byłby lepszy, ale generalnie zdaje się że w ogóle nie widziałem klimatronika w Omie sprzed 97, przynajmniej przeglądając oferty na allegrze i otomocie.
Moge też polecić gazera.
(...)
Jest to BRC Sequent 56 kosztowała 4500 i nie mam najmniejszych z nią problemów.
Mogę prosić namiary? Będę dźwięczny :) Mogą być na priv, żeby nie robić reklamy.
TSD. Czy są jakieś typowe miejsca auta, po stanie których można określić, nie będąc blacharzem, czy ma ono za sobą jakieś większe przygody? Od iluś lat na pewno nic takiego nie było, obecny właściciel jeździ Omą 6 rok, ale że on się na autach zupełnie nie zna - to istnieje skończone prawdopodobieństwo, że jednak coś gdzieś kiedyś było na rzeczy.
Z góry dzięki za dalsze wskazówki :)
--
pzdr
yahoo
#10 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 20:31
według mnie nie ma na to reguły,z tego co wiem to w mv6 jest dodatkowo nawiew na tylne szyby a w 3.0 v6 nie ale mogę się mylićMożesz coś więcej? Jak odróżnić zwykłą, "cywilną" 3.0 - od wersji MV6? Czym toto się różni?
#11 OFFLINE
Napisany 09 października 2006 - 21:00
według mnie nie ma na to reguły,z tego co wiem to w mv6 jest dodatkowo nawiew na tylne szyby a w 3.0 v6 nie ale mogę się mylićMożesz coś więcej? Jak odróżnić zwykłą, "cywilną" 3.0 - od wersji MV6? Czym toto się różni?
po wyposażeniu chyba sie nie da, bo w zasadzie wszytsko co bylo w stadardzie dla MV6 bylo do wzięcia w opcji dla każdej innej wersji wyposażeniowej. Samą wersje MV6 mozna odróznic pewnie tylko po wpisie w briefie
Co do namiarów na gazera to jest to koleś ze Swarzędza - komóracz 696463026 Artur....
Możesz sie powołać na Kube od MV6
#12 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 14:07
No chyba, ze z nia cos nie teges...
#13 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 15:09
#14 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 15:31
bierz,bierz bo w końcu sie chętny na nią znajdzie...........
Jutro jadę oglądać. Postaram się zrobić parę fotek, i pokazać, żebyście mogli mi pomóc ocenić stan auta. Nie ukrywam, że po Waszych odpowiedziach jakoś bardziej przychylnie patrzę na pomysł zakupu auta z tak dużym silnikiem, mimo że nadal dostaję gęsiej skórki jak pomyślę o kosztach jego utrzymania
--
yahoo
#15 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 17:48
#16 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 17:54
bierz,bierz bo w końcu sie chętny na nią znajdzie...........
Jutro jadę oglądać. Postaram się zrobić parę fotek, i pokazać, żebyście mogli mi pomóc ocenić stan auta.
jelsi jedziesz sam i jest to w Poznaniu .. to moge z Tobą podjechac.
#17 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 17:56
łatwo sprzedać to raczej też nie będzie.....ale co tam...........ja na razie płacę ubezp i tankowanie aut o łącznej poj 7 litrów..........wie "luz hodowcy kóz" hehhehehe :mrgreen: jakos sobie poradzisz....
No cóż. Wg kalkulatora na stronie Allianzu - roczna stawka OC przy moich zniżkach jest w przypadku Omy 3.0 o 100 zł wyższa, niż w przypadku Paskuda 1.9TDI - czyli powiedzmy, różnica marginalna. Co do odsprzedaży - chcę kupić auto, które posłuży mi dłuuugo, myślę, że najbliższe 4-5 lat najmarniej, po zgazowaniu powinno być w eksploatacji (jeżdżę spokojnie - od szaleństwa mam motocykl;) do przyjęcia, o ile oczywiście nie będzie się chrzanić...Ale jak mnie przerośnie w kosztach tankowania, to kto wie...
Swoją drogą - gdzie znaleźć jakieś dane eksploatacyjne? Np jakie opony, świece, ile oleju, itd?
--
pzdr
yahoo
#18 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 18:03
bierz,bierz bo w końcu sie chętny na nią znajdzie...........
Jutro jadę oglądać. Postaram się zrobić parę fotek, i pokazać, żebyście mogli mi pomóc ocenić stan auta.
jelsi jedziesz sam i jest to w Poznaniu .. to moge z Tobą podjechac.
Się mi pomyliło - jutro jest środa, a ja jadę w czwartek. Auto stoi w Puszczykowie, jadę z kolegą, ale to będą raczej tylko pobieżne oględziny, bo będę miał mało czasu, i pewno będziemy się jeszcze umawiać na weekend, albo coś. W każdym razie dziękuję za propozycję, i jeżeli tylko poczuję się nie-na-siłach - nie omieszkam się przypomnieć :)
--
pzdr
yahoo
#19 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 18:46
#20 OFFLINE
Napisany 10 października 2006 - 19:03
Sorki że zapytam . To ty tego Auta jeszcze nie widziałeś ? Piszesz że to samochód znanych spokojnych rękach sąsiad który ma go wiele lat .... To nie znasz stanu tego samochodu.
Cena tego samochodu nie jest atrakcyjna jest bardzo podejrzana . Zastanów się dla czego ktoś chcę go za tyle sprzedać? I jeżeli jest to osoba ci znana czy w ogóle ci go sprzeda....
Nie patrz na bajery tylko na stan techniczny bo to może cię potem zrujnować. Nie wiesz czy jest skóra czy welur? Sorki stray widziałeś ten samochód kiedyś na Oczy? Bo jak nie ma skóry to chyba własnie nie będzie to wersja MV6 tak jak Omegi 2litrowe bez halogenów nie są wersją CD i tak dalej he he
Jak pytasz o Klimatronik w MV6 to były one już pod koniec 95 roku
Zobacz
TU